Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Armseinen verdwenen uit het programma?

Gestart door Hans V200.0 vrijdag 04 januari 2013, 12:02:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Armseinen verdwenen uit het programma?
Las even in de nieuwste catalogus van Märklin,en het viel me op dat de armseinen er niet meer in stonden.

Zijn ze toe aan vernieuwing er van?

Laten we het met z'n allen maar hopen,want er kon zeker qua uiterlijk veel verbeterd worden.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Die armseinen kwamen uit 18 kruik (toen de aarde nog plat was) en zijn/waren nodig aan vervanging toe.
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Citaat van: Kappa op vrijdag 04 januari 2013, 15:51:00
Die armseinen kwamen uit 18 kruik (toen de aarde nog plat was) en zijn/waren nodig aan vervanging toe.

Hééé', wel een beetje "eerbied" voor deze oude, weliswaar gedateerde, nostalgische armseinen!! 8o
Natuurlijk zijn deze na 60 jaar weleens aan vervanging toe maar het blijven mooie, goed bruikbare, robuuste seinen die ook nog redelijk betaal zijn! (waren)

Ik heb altijd met veel plezier gebruik gemaakt van deze armseinen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
In het echie zijn ze ook al heel erg oud ;)

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Waar komen ze dan nog voor???????

Mvg
Arie
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Op diverse plaatsen in Duitsland.

Ook de ZLSM heeft dacht ik nog armseinen

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Citaat van: Mr. Marklin op vrijdag 04 januari 2013, 20:15:04
Waar komen ze dan nog voor???????

Mvg
Arie

Zelfs de ICE komt ze nu nog tegen.
Hanau Hbf in 2012.


Bron: Joris Rail.

Gr.  Charlie
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Bedankt Charlie

Ik heb ze vorig jaar op diverse plaatsen in Duitsland gezien, echter geen foto toestel bij mij

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
In Nederland zijn volgens mij de armseinen verleden tijd.

Mvg
Arie
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Marklin zal nog wel een tijdje stoomlocs maken en daar horen toch wel armseinen bij. Ik zie niet in hoe het wel of niet meer aanwezig zijn van arm seinen bij de huidige DB hier effect op zou moeten hebbben.
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 04 januari 2013, 16:16:10
Hééé', wel een beetje "eerbied" voor deze oude, weliswaar gedateerde, nostalgische armseinen!! 8o
Natuurlijk zijn deze na 60 jaar weleens aan vervanging toe maar het blijven mooie, goed bruikbare, robuuste seinen die ook nog redelijk betaal zijn! (waren)
Hey AlbertJan, je koopt toch ook geen nieuwe auto, tv of koelkast van een 60 jaar oud model? :P
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Citaat van: Kappa op zaterdag 05 januari 2013, 15:52:23
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 04 januari 2013, 16:16:10
Hééé', wel een beetje "eerbied" voor deze oude, weliswaar gedateerde, nostalgische armseinen!! 8o
Natuurlijk zijn deze na 60 jaar weleens aan vervanging toe maar het blijven mooie, goed bruikbare, robuuste seinen die ook nog redelijk betaal zijn! (waren)
Hey AlbertJan, je koopt toch ook geen nieuwe auto, tv of koelkast van een 60 jaar oud model? :P

Als dat 60 jaar oude model goed en degelijk is en heel lang mee gaat, waarom niet? Nee ik snap je wel.

Maakt Viessmann de seinen niet voor Marklin tegenwoordig? Misschien dat het daardoor niet zinvol genoeg is voor Marklin om deze bij Viessmann in te kopen en onder hun naam verder te verkopen.

Groetjes,
Maarten
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Het Märklin bovenleidingprogramma is óók van Viessmann. Dus...
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
[citaat]
Het Märklin bovenleidingprogramma is óók van Viessmann. Dus...
[einde citaat]

Nou Wim,

Dat ben ik niet helemaal met je eens,dat lijkt in grote delen zo,maar de mast van de Märklin bovenleiding heeft metalen uitleggers.
En ook metalen ophanging van de rijdraad,en daar is bij Viessmann kunststof gebruikt.

Het is een verschil,al valt het niet direct op,en ze kunnen best uit de Viessmann fabriek rollen.


Alleen dit topic ging over de verdwenen Märklin seinen,en of ze wellicht dit jaar een vervanger krijgen.

Lijkt me wel een jaar voor de toebehoren,immers waren er al dingen uit die hoek,in de geruchtenstroom opgenomen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
CiteerNou Wim,

Dat ben ik niet helemaal met je eens,dat lijkt in grote delen zo,maar de mast van de Märklin bovenleiding heeft metalen uitleggers.
En ook metalen ophanging van de rijdraad,en daar is bij Viessmann kunststof gebruikt.
Ik weet niet waar je je informatie vandaan hebt. Mijn Viessmann masten zijn (uitgezonderd de "betonnen" voet en de isolatoren) van metaal. Oók de uitleggers.
Viessmann bovenleidng ===> klik
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Ja Wim,

De uitleggers wel maar ook waar je de rijdraad zelf op moet monteren is bij Viessmann van ander materiaal dan die van Märklin.

Verder zou ik het graag,over de armseinen willen hebben,die niet meer in de catalogus voorkomen.

Wellicht is er opvolging in aantocht.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Dan moet je er niet over beginnen. De Märklin masten zijn echt gewoon Viessmann masten in een wit doosje en met een hogere prijs. En het verband is helemaal niet raar. Märklin levert al Viessmann bovenleiding en lichtseinen, Viessmann heeft fraaie armseinen, dus zou het zo maar kunnen ...
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Alle gekheid op een stokje, het gaat over seinen en het wordt gesteggel over bovenleiding, Misschien tijd voor een niet leuk knop 8o . Nee hoor, niet serieus bedoeld.

On topic. Ik spaar arm- en voor seinen. Meerdere redenen. Ik vindt ze prachtige staaltjes Deutsche Grundlichkeit die ik vroeger niet kon betalen. Nu gaan ze voor een spotprijs weg en ik vindt het een leukere belegging dan mijn geld op de bank. Mijns inziens gaan over een aantal jaren veel mensen de kwaliteit en de solide technische functie vast weer meer waarderen. Als alles is geautomatiseerd is de lol er bij mij nu gauw af. Dus wat mij betreft hoeven ze niet terug in het assortiment  >:-D Laat ze maar schaars worden  B)

Ik rijdt met plezier digitaal, maar wil op termijn een analoog baantje bouwen dat volledig sein gestuurd wordt. Het bouwen daarvan wordt een net zo grote uitdaging als het programmeren van koploper en zo mogelijk nog leuker. Leuk ook dat er net een topic over het analoog programmeren is gestart. Heerlijk forum blijft dit toch  :)
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Citaat van: fnieste op maandag 07 januari 2013, 21:38:10
On topic. Ik spaar arm- en voor seinen. Meerdere redenen. Ik vindt ze prachtige staaltjes Deutsche Grundlichkeit die ik vroeger niet kon betalen. Nu gaan ze voor een spotprijs weg en ik vindt het een leukere belegging dan mijn geld op de bank.

Ja die seinen vond ik ook degelijk en zeer goed uitgevoerd,maar ze waren een aantal jaren geleden onbetaalbaar duur in de winkels :(

Wat wel een punt van verbetering zou zijn,is die grote spoel van de bediening,en de behuizing ervan te verkleinen,of zelfs naar onder het sein verplaatsen.

Natuurlijk zijn de Viessmann seinen mooier,er zit namelijk wel een eeuw tussen de ontwikkeling in.
Dat moet je niet vergeten,en er waren setjes waarmee je die spoelkast onder de baan kon doen verdwijnen.
Dacht dat SMT die dingen had,maar dat weet ik niet zeker meer.

Er waren al geruchten op gang gekomen,over uitbreiding in het toebehoren hoekje,en wellicht doordat ze niet meer in de catalogus staan,zou dat kunnen betekenen,dat er opvolging komt ;)

Zou me ook geen programma,zonder armseinen kunnen voorstellen :(

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
In het verleden heb ik de spoelkast van een armsein verzonken in de baan gemonteerd. Naast k rails was zo'n spoelkast al helemaal geen gezicht. De oplossing voldeed voor mij prima. Wel opletten met ballasten, zodat de trek/duwstang van de seinbeelden niet gaat haperen.

Groet,
Ronald
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Het lijkt erop dat behalve de armseinen het hele assortiment op de schop gaat. Ook van de lichtseinen zijn dit jaar enkele modellen uit de collectie gegaan (zoals de 76394) en ik kan mij niet voorstellen dat Märklin alleen maar gaat schrappen.
Ik verwacht zelf dat de armseinen wel weer terugkomen maar dan als een aangepaste versie van Viessmann. Misschien ook geheel zonder enig zichtbare bedrading.
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Tja,nu de nieuwtjes bekend zijn,krijgen we bij Märklin nieuwe armseinen,met decoder,en met servo's aangestuurd :thumbup:

Tenminste dat is wat de folder belooft.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Je moet nog wel even geduld hebben , ze komen pas in de herfst uit volgens de catalogus (duits) die je gratis kunt downloaden. Pagina 146/147.....
Ziet er wel erg mooi uit (ik vermoed ook de prijs wel straks) :D
En als je leest schakelt ie net zoals bij de analoge de midden baan spanning uit.
Maar aansturing dmv servo mmmmm dat word genieten.

Voor degene die hem nog niet hebben.....
Marklin catalogus (Duits)        
              klikkie doen

Mvg: Alex
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
HOI

op blz 152 staan de prijzen

peter
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Komen die oude seinen niet in het My world programma terecht? Maarre denk dat die oude seinen nog volop "te scoren" zijn of het nu nieuw of gebruikt is.
Aan de nieuwe servogestuurde seinen zal een stevig prijskaartje hangen, enne Peter, bij de artikelnrs van de seinen staat nog een streepje dus de prijs is n.n.b.
Voor wie de oude M-seinen te lomp/ te grof vind: Viesmann(!) en Fleischmann bieden alternatieven al zijn die nieuw niet zo goedkoop.

Duits grootbedrijf: één van de mooiste voorbeelden was (en is hopelijk nog) Bad Harzburg met de Signalbrucke.
Kopstation waar zelfs een IC-verbinding kopmaakte. Als je naar de Brockenbahn in de voormalige DDR gaat moet je dit station beslist niet overslaan. Zeg maar als toetje of voorafje voor dat bezoek want het heeft iig verder niets met elkaar te maken.
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Citaat van: Peter p op woensdag 16 januari 2013, 09:11:06
HOI

op blz 152 staan de prijzen

peter

Is dat zo ????
Ik zie miniclub op blz 152....Het  moet 192 zijn ......rechter muis knoppie "Marquee zoom"kun je verder in zoemen.

Mvg: Alex

Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Maar nog geen prijzen voor de seinen.
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Citaat van: henkv op woensdag 16 januari 2013, 11:25:10
Maar nog geen prijzen voor de seinen.

Stond er al bij bericht #24 oeps......

Mvg: Alex
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Hoi Alex,

Volgens mij was dat #25 :P :-)
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
... :D
Maar in ieder geval het zal straks even slikken zijn vermoed ik voor de prijs.
Ben daar wel benieuwd naar.
We zullen zien.

Mvg: Alex
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Wat betreft berichtnummering: Daar is al discussie over geweest.
Zie:
Citaat van: nobody op zondag 13 januari 2013, 17:36:00
Het komt erop neer dat verwijzen naar bericht #nummer niet goed werkt daar de berichten gesorteerd worden naar gelang "nieuw" of "oud", bovenaan de berichtenreeks, gekozen is door de gebruiker.
Dus: Immer verwijzen naar gekopieerde koppelingslocatie. Handig :help: :help: :help:
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 16 januari 2013, 00:27:38
Tja,nu de nieuwtjes bekend zijn,krijgen we bij Märklin nieuwe armseinen,met decoder,en met servo's aangestuurd :thumbup:
Da's minder goed nieuws voor de beginner die een vloerbaantje wil uitleggen met enige seingestuurde blokken.
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Hoi Nobody,

Je kijkt alleen naar de negatieve kant,en ik kijk ook naar de positieve kant ervan,want zo worden de oude seinen,die je op een vloerbaantje kan gebruiken,mogelijk wat goedkoper.

Die oude seinen,hoeven wat mij betreft,ook niet uitgerangeerd te zijn ;)

En een servo kan je op vele plekken plaatsen,dus verplicht onder de vloer in bouwen,dat zal wel meevallen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Citaat van: Charlie op vrijdag 04 januari 2013, 20:32:21
Zelfs de ICE komt ze nu nog tegen.
Hanau Hbf in 2012.

Duitsland staat er inderdaad nog vol mee
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Hoi Vince en Charlie,

Had je iets anders verwacht dan?

Duitsland is zoveel groter,en heeft zoveel spoorlijnen meer,dat kan je gewoonweg niet met hier vergelijken ;)

Het verbaasd me ook niks :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Nou kleine nuance Hans, het worden er natuurlijk per jaar wel minder!
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Armseinen verdwenen uit het programma?
Hoi Baanloos,

Natuurlijk blijven die seinen niet eeuwig staan,immers een goede beveiliging moet eerst opgebouwd worden.
Als er van die kruisen op zitten,dan pas gaat ie buiten bedrijf.

Dat is ook een leuk item,om op je baan na te bootsen ;)
En er zullen best wel uithoeken blijven,waar deze nog wel even blijven staan.

Dus als je daar gaat kijken,neem dan een camera mee of iets dergelijks,om dat even vast te leggen.
Het kan best zijn dat het interessant is,ook voor degene die nog nooit een armsein in het echie hebben gezien.

M.v.g.

Hans V200.0