Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

hulp nodig bij baanplan ontwerp

Gestart door machiel200 donderdag 03 januari 2013, 20:12:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hulp nodig bij baanplan ontwerp
hallo iedereen,

ik heb hulp nodig bij het ontwerpen. ik snap niet zo veel van wintrack en alle andere ontwerp progama's. ik rij zelf Fleischmann profi rails. ik heb een kleine beschikbare ruimte de maten komen nog. ik wil het liefst een tafel in een U vorm en geen hoogte verschil dus een soort polder en met NS materieel. zie bijlage voor wat ik ongeveer wil.

machiel
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Hoi Machiel

alst eerst welkom op dit forum  ;)
en 2 we kunnen je pas helpen als we de maten weten :-)

Mvg
Frank
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
En ten 3e, Er zijn denk ik forumleden (o.a. ik) die je bijgevoegde foto's niet kunnen zien. Alleen een wit vlak.

Als we maten hebben kunnen we wel wat voor je betekenen.

Gr. Dirk
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Hoi Machiel,

We zien alleen maar 2 witte vlakken.

Mvg
Arie
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Ik heb zelf problemen gehad met Wintrack versie 7 in combinatie met Vista. Ook bij mij werden screenshots wit in plaats van hetzelfde als op het scherm. Derhalve moest ik andere manieren bedenken om mijn beeldschermplaatjes alsnog op dit forum te kunnen tonen. Wellicht is hier hetzelfde probleem aan de orde.

Groet,
Ronald
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
als je windows 7 draait kan je makkelijk de "snipping tool" gebruiken om je plaatje te bewaren en plakken.
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
ik denk dat de plaatjes geblokkeerd zijn.
hij werkt met 2-rail.....
misschien dat de modjes deze moeten vrijgeven.....
;)
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Allemaal super bedankt voor jullie hulp ik zet de foto's er op nieuw op vanavond en dan ook de maten van mijn kamer (een tekening met wat ik ongeveer wil) 

Machiel
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
dit is ongeveer wat ik wil ik weet alleen niet of de baan gedraaid kan worden zo dat wat nu breedte is lengte wordt. ik kom niet uit met de wisselbochten
in anyrail zeggen ze wel dat het kan zie (foto voor duidelijkheid)
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
oke laat ik jouw/u eens bombarderen met vragen :-)
welk land
welk tijdperk
genoeg ruimte voor scenary?
met meerdere lagen
Schaduwstation
rangeren of rijden
draaischijf of iets anders
tunnels?
bergen?

Mvg
Frank :D :D :D
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Machiel,

Leuk plan met veel mogelijkheden om lange treinen te laten rijden. Persoonlijk vind ik al die meegebogen wissel wat overdreven. Naar mijn idee heb je voldoende aan 1 setje voor en na het station. Je kan over de lange lengte achterop een mooi rangeer emplacement maken. links of recht in de "U" kan je dan een leuk klein opstel terrein maken voor alleen locs.

Succes er mee,

Gr. Dirk
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
haha zijn inderdaad een heleboel vragen. ik begin maar gewoon boven aan.
ik wil het liefst nederland's gaan rijden maar ik heb al wel 2 duitse treinen.
het liefst tijdperk van 2007 tot heden.
ik weet niet of ik genoeg ruimte voor scenary heb ik zie wel ik wil wel zowizo een of 2 DHL Logistiek-centrum. en een klein dorpje.
het liefst 1 laag maar als het niet anders kan moeten het er wel 2 worden maar dan het onder de tafel.
ja er moet een schaduwstation komen maar dan wel zichtbaar.
en ik wil echt rijden niet rangeren.
geen draaischijf of iets anders.
en ook geen tunnels en zeker geen bergen. ik zit er wel over te denken om de trein over een soort polderdijk te laten rijden.

machiel
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
schaduwstation op een en de zelfe laag wordt lastig dan is het geen scaduwstation als u een schaduwstation wil dan moet u zowiezo 2 lagen ;) misschien handig OF klimspiraal Of gewoon lang spoor naar beneden

Mvg
Frank :D
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
dan het liefst 2 stadions op de zelfde hoogte dat had ik ook al in me voorbeeld baanplan laten zien.
de 2 cirkels zijn de 2 stadion's
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Ik neem aan, dat er nog wel andere sporen komen te liggen, want ik vrees, dat een ovaal te snel gaat vervelen. Een trein kan nooit andersom rijden. Vooral met getrokken treinen is het dan lastig.

Groet,
Bert
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
bert: hele maal gelijk in maar ik weet niet wat ik anders voor sporen ik er bij moet doen. daarom ben ik ook op dit vorm zodat jullie mij kunnen helpen want ik kan het niet meer verzinnen dit is wat ik had bedacht maar dat gaat inderdaad vervelen.

machiel
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Machiel,

Waar je aan kunt denken is om de lus aan de bovenkant door te knippen en er 2 keerlussen in te leggen.
Een andere mogelijkheid is om 2 kruisende sporen te leggen van de bovenkant naar het station in het midden.

Je hebber altijd 2 nodig zodat de trein weer terug kan keren.

Succes,
Bert
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
misschien hier nog wat ideen opdoen? ;)

klik
en klik

Mvg
Frank :D

Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Maar hier staan alleen maar marklin baanplannen en ik rij Fleishmann en ik snap niet echt wat bert bedoelt met keerlussen.

Machiel.
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
een keerlus is zoals al gezegd om de trein te keren (foto) maar heb je 3 rail of 2 rail want als je 2 rail hebt zou het wel heel lastig kunnen worden met een keerlus :D
ps de keerlus is echt heel snel even getekend dus dit is geen normaal ontwerp :D

Mvg
Frank
Re: hulp nodig bij baanplan ontwerp
Ik weet wel wat een keerlus is maar hoe ik dat in een baanplan moet gaan gebruiken. En zou iemand op dit forum een baanplan kunnen tekenen wat niet op die van mij lijkt . maar waar een trein een rondje kan rijden maar zowiezo weer terug komt waar het begon en die baan wil ik graag dubbelspoor verder maakt het me niet zo veel uit.

Machiel