Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Hoe stuur ik de DR4018 digiswitch vanuit koploper aan?

Gestart door Paeshaes woensdag 02 januari 2013, 22:32:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe stuur ik de DR4018 digiswitch vanuit koploper aan?
In koploper zou je via onderhouden/Baan definities/digitale onderdelen , de ?+?, type onderdeel, een wisseldecoder moeten kunnen toevoegen, echter de mogelijkheid om de DR4018 een adres te geven ontbreekt.
Heeft iemand enig idee hoe ik de wissels met koploper en de switch aan kan sturen?
Met de mulitmaus is de switch wel aan te sturen overeenkomstig de gebruiksaanwijzing.
T?gaat ook niet vlekkeloos want van het startadres is spontaan van w1 naar w5 naar w9 gegaan. (een veelvoud van twee +1). Ik heb nu maar het beginadres met de multimaus op 65 gezet.

Roco multimaus, S88XPressNetL. versie1.01  met usb/serieeladapter, ,  en een s88sd16 bezetmelder.

Vriendelijke groet Jan
Re: Hoe stuur ik de DR4018 digiswitch vanuit koploper aan?
Hallo Jan,

Het adres is gewoon oplopend en niet van de wissels. Bij "van-nummer" en "tot-nummer" kan je aangeven welke adressen (die je gebruikt op je multimaus) er aangesproken moeten worden.

De bezetmelders beginnen bij een S88XpressNetLI / Lenz-configuratie in Koploper bij 65

Het advies is om de wisseladressen te laten beginnen bij adres 5. De volgende wisseldecoder zit dan het eerste adres op 9. Wat achtergrond over de multimaus en wisseladressen, S88XpressNetLI is te vinden op het buurforum "beneluxspoor.net" en in hun Encyclopedie: Roco / Fleischmann Multimaus

Groeten Ronald.
Re: Hoe stuur ik de DR4018 digiswitch vanuit koploper aan?
Ronald,

Het duurde even, maar het is opgelost, t'werkt

groet Jan
Re: Hoe stuur ik de DR4018 digiswitch vanuit koploper aan?
Gezien de bovenstaande informatie waarin er sprake is van een Multi-Maus, is de adressering voor de terugmelders onjuist.
Deze beginnen niet op adres 1 maar moeten beginnen op adres 65 en (513..528) daarbij vink je aan dat het een melder is met 16 aansluitingen, en niet zoals nu met 8.