Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

(V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!

Gestart door wilsma woensdag 02 januari 2013, 15:06:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Op de foto's van de modelspoorbaan staat mijn 221 en Rheingold, de modelbaan en stomers zijn van Vincent, het is zijn modelbaan Kloefeld, een uitgebreide beschrijving is elders op dit forum te vinden.
De foto's van de 221 bij de ZLSM heb ik inderdaad zelf gemaakt, volgens mij was het de 221 van Barbara Pirch, waar op het forum ook een filmpje van te zien is (ze heeft nu 2 stuks 194). Ik zal meer foto's van de 221 scannen  ;)
Hans ook bedankt!

Vriendelijke groet

Frank

Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Frank,

Hartelijk bedankt voor alle info!  Dan gaan de complimenten over de stomers en de baan naar Vincent in plaats van jou. :D  Ik zou het erg waarderen als je de foto's van de 221 zou weten te vinden, èn natuurlijk hier zou willen plaatsen! Weet je toevallig waar dat filmpje ergens staat? Bij voorbaat hartelijk dank!  :thumbup:

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

het filmpje over Barbara Pirch staat hier: http://www.ardmediathek.de/ndr-fernsehen/die-reportage/die-lokfuehrerin?documentId=12728208.

En Kloefeld staat hier: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16421.msg739031#msg739031

Vriendelijke groet

Frank

Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Frank,

Bedankt voor de links; alwéér anderhalf uur gevuld vanavond !  :D

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Frank,

Mooie links en die Barbara heb ik ooit eens even kort gesproken,maar ze was toen druk met de V221 van haar,want er werd net een motor ingelepelt ;)

De eerste zat er al in,en dat had ook wat voetjes in aarde,en er waren genoeg experts bij,die bij de DB met de V221 te maken hadden.

Echt SUPER dat ik daar was samen met nog vier gasten :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Hans,

Zò, heb jij een mooie ervaring achter de rug, je zou er bijna jaloers op worden!  Zoals je weet ben ik helemaal gek op die monsters, maar vreemd genoeg heb ik er nog nooit één in het echt gezien. 8o  Dat wordt hoognodig tijd om dat eens te doen. (alweer iets op het wensenlijstje)

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Dat was een dijk van een ervaring,en erg leerzaam :important:

Maar het werd nog leerzamer,toen ik eens door iemand werd uitgenodigd eens een rit mee te maken op die V221,en dat betrof een goederentrein.

Man dat was geweldig,zoals je die lok dan hoort werken :thumbup:

En ja ook heb ik ooit die lok's ook zien afvoeren,want toen was ik op de fiets met een paar vrienden,en toen hoorde ik twee a drie lok's bulderen.

Wat baalde ik,was te ver weg,en had geen camera bij mij,want ik zag 11 V221's die werden afgevoerd naar Griekenland.

Eerst dacht ik nog,dat het om een stel lok's ging die werden verplaatst,naar een andere stelplaats,maar dat bleek achteraf niet het geval.

Soms zie je weleens zo'n transport,in het Duits is dat lokzuge.

Tjonge als ik toen geweten had,dat zoiets dergelijks voorbij zou komen,had ik zeker iets bij me,maar helaas het mocht niet zo zijn.

Tja ik vindt het ook erg leuk om zo'n lok weer eens te zien,en zeker eentje in het echie :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0

Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hallo Allemaal,
Jammer dat Barbara die lok verkocht heeft aan de Bocholter Eisenbahn. De lok is nu in het oranje geverfd. Dat vind ik er helemaal niet uitzien klik voor de foto Ik had veel liever gezien dat de lok er nog uitzag zoals dat bij Barbara Birgit Pirch het geval was Zie deze foto waarop de lok er dus nog mooi uitzag.

Groet, Jasper
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Jasper,

Smaken verschillen nu eenmaal,niet dat ik het niet met je eens ben integendeel,maar heb ook begrip voor deze situatie.

De Bocholter Eisenbahn,doet eigenlijk wat elk bedrijf doet,namelijk zich profileren door een kleur of een logo,of beide.

Daar is niks vreemd aan,en zelfs logisch,want zeg nou zelf als die machine rood was,is hij moeilijk qua maatschappij te onderscheiden van de andere locomotieven.

Wel ben ik blij,dat je nog steeds de kans hebt,om er eentje in het wild te zien ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Ach, ik moet zeggen dat de Duitse maatschappijen - die een V200 opnieuw in dienst hebben genomen - het over het algemeen heel netjes houden qua spuitwerk. Ik meen dat in alle gevallen de karakteristieke "V" nog op de neus zit, de onder- en bovenkant zijn meestal in het donkergrijs gehouden en alleen het rood is vervangen door oranje, groen, grijs, geel of blauw. En de logo's zijn uiteraard veranderd, maar bij de V200 van de EfW-Verkehrsgesellschaft moet je bijvoorbeeld al goed kijken om er geen museumloc van de DB in te zien.
Nee, als ik zie welke kleurenschema's sommige moderne E-locs toebedeeld krijgen, dan valt het echt reuze mee. Maar in het rood is een V200 uiteraard het mooist. :)

Groet, Marc
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Marc,

Tja dat is ook waar,en je ziet zonder die "V",hou je een stuk minder bekendheid over ;)
En dat logo van die maatschappij die je noemt,dat lijkt op het DB logo,ware het niet dat er andere letters zijn gebruikt.

Op een afstandje zie je dat niet eens meer,en toch zijn er maatschappijen erbij die zich duidelijker willen onderscheiden.
Natuurlijk is een klassieke V200 in het rood het mooist,alhoewel ik toch ook ga wennen aan de andere kleuren :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 20 januari 2013, 15:28:52
Wel ben ik blij,dat je nog steeds de kans hebt,om er eentje in het wild te zien

Hoi Hans, Marc en Jasper,

De rood/grijze kleur blijft mijn voorkeur eerlijk gezegd, maar zelfs die oude diesels gaan met de tijd mee.  :thumbup:  Het enige wat ik niet erg mooi vind is bijvoorbeeld die gele kanariepiet met die wel èrge grote letters c.q vignet.  Maar de DB heeft met die oceanblau/beige loc, zònder de "V", het nou ook niet bepaald goed gedaan vind ik.  :?  Maar zoals Hans het al zegt, ik zie liever dàt ze nog rijden, dat is heel wat beter als naar de schroot vind ik.

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Zelf hoop ik,dat deze fraaie lok's toch een exemplaar overhouden,voor het nageslacht :thumbup:

Zonder deze lok was Duitsland nog in de crisistijd gebleven van die jaren,en grappig dat er vele jaren na dato er weer een "crisis" is.

Alleen zijn nu het aantal V200's behoorlijk ingekrompen,zodat deze de lift uit deze tijd niet zal voorspoedigen.

Dat is ergens wel jammer,want zo zou de lok zich voor de tweede maal,zich duidelijk laten gelden :D

En zo'n bijzondere lok verdient geen plaats op de schroothoop :important:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Hans,

Als ze locs overhouden, en ze worden binnen in een museum neergezet, dan is het leuk om naar te kijken en kan je leuk in de cabine etc. rondsnuffelen. Erg leuk denk ik (voor 5 minuten), maar die machine's moeten op de rails en een stel mooie rijtuigen erachter!  Het liefst op een leuk stuk spoor waar een beetje snelheid gemaakt kan worden, en een paar stations met oude werkplaatsen, draaischijf, stomers en een heleboel mooie aangelegde plekken onderweg voor foto- en filmfanaten !!  De trein wordt gebruikt voor toeristen en wij krijgen een restauratie/woon/slaapwagon, en alle denkbare varianten van de V200 zijn bijeen gebracht, en rijden af en aan. Als het fluitje gaat en de trein vertrekt, dan.......z84^%#Ncl[vuovy !????  Shit, nou was ik even in slaap gesukkeld voor de PC.....volgens mij heb ik gedroomd, maar waarover...?!?  Ach, laat ook maar, ik ga naar bed!  8o

groeten, Willem. :mrgreen: 
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Zo laat en dan nog niet dromen :help:
Tjonge man snel je bed in,of je zal er inmiddels wel weer uit zijn :D

Het rondsnuffelen in de cabine,kan ik overslaan ;)
En ik hoop dat ze zeker zoiets zullen doen,want zo kan je toch leuke dingen doen,en uitstapjes maken.

Dan alleen niet over een klein stukkie,maar over alle rails in Europa,maar alleen Duitsland zou al fantastisch zijn :important:

Dat zou geweldig zijn toch?
Maar ik droom ook weleens Willem,dat doen we allemaal  :lol:

En dan dat motor geluid live horen,als je over bijvoorbeeld de sporen berijd,van de zwarte woud lijn.
Door de stijgingen en mooie stukjes die echt slingeren,heb je een echt mooie rit :important:

Zo kan ik nog wel even doordromen :mrgreen:

M.v.g.

Hans V200.0



Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hier nog even een dagdroom ;)

#!
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hans, gaaf filmpje heb je geplaatst. Mij valt op hoe klein de cabine eigenlijk is. Het is een dijk van een machine, maar op het filmpje lijkt het allemaal nogal klein en krap. Klopt dat met jouw/jullie ervaringen?

Groeten Dennis
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Dennis,

Die cabine lijkt klein,maar ik kan je verzekeren,dat je in een BR 101 krapper zit,en ook nog een stuk lager :D

Echt het is geen probleem,daar met drie man te vertoeven,er kunnen er zelfs twee bij.

Niet dat het dan ruimer wordt,maar wel gezelliger  :-)

Kijk hier maar eens naar:       


M.v.g.

Hans V200.0
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Hans,

Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes!  Wat een prachtig geluid zit er in die diesels hè?   :surprised: Ik zie dat het interieur lichtgrijs van kleur is, dan weet ik hoe ik de lelijke groene kleur van de meeste Märklin modellen van een nieuw kleurtje kan voorzien!  Ik zal daar eens een keer tijd voor moeten maken, maar dat zal wel lukken denk ik!  8o

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Dat verschilt zelfs per lok hoor,het was bij vele wel hetzelfde,maar zat die lok bij een ander in het bestand,dan had zelfs het interieur een ander kleurtje.

Maar groen? :mrgreen:
Nee dat zag je wel bij sommige E-lok's ,en verder zag ik het nergens 8)

Succes met de schilderbeurt :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0