Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

(V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!

Gestart door wilsma woensdag 02 januari 2013, 15:06:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
(V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hallo Forummers,

Wie heeft een lijst met alle verschenen BR-220 modellen van Märklin, in de kleuren Oceanblau/Beige, en met 2 grote ramen aan de linker- èn rechterzijkanten?  Het liefst verdeelt in analoog èn digitaal?  :thumbup:
Voorbeeld: Märklin 39802.

groeten, Willem.  :mrgreen: (ik kan deze dag nog niet even reageren...)
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Wim,

Kort door de bocht gezegd: 3081,3581,3681.

En degene die jij al noemde,voor de rest is die lok zeldzamer dan de rode versies ervan.

Wees ook duidelijk Willem,want een V200.0 is de BR 220 serie geworden in het computertijdperk,en de V200.1 is de BR 221 geworden omtrent die tijd.

Van de drie die ik opsomde is daarvan de 3081 de enige echte V200.0,de andere zijn V200.1 oftewel V221 lok's.

Ook in de linkjes kan je de lok's terugvinden,maar de Koll was ook behulpzaam in deze.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Alle Br 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
-Hallo Joost en Ralph,

Hartelijk dank voor de lijsten die jullie tevoorschijn hebben getoverd! :thumbup:
Deze zullen in de toekomst nog wel eens van pas komen denk ik !!

-Hoi Hans,

Volgens mij was ik erg duidelijk waar ik naar op zoek ben.
-V200.0 werd later een Br220 genoemd...Ronde neus + grote ramen motorcompartiment zijkanten + "Deutsche Bundesbahn" is weg.
-V200.1 werd later een Br221 genoemd...Vlakkere neus + kleine raampjes motorcompartiment zijkanten + alleen "DB" embleem.

Over de rest van de verschillen wil ik het even niet hebben, dat werkt verwarrend, want niet iedereen op het Forum zal de verschillen weten, c.q. uit elkaar kunnen houden. Vandaar bovenstaand hulpje. De 3081 komt te vervallen, want deze is wel èrg gedateerd met ondoorzichtige cabine en motorcompartiment. Dan blijft alleen de 39802 volgens mij over, toch ???             

groeten, Willem.






Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

De 3081 is inderdaad gedatteerd,maar door de 3021(0) weer wat nieuw leven in te blazen,zal een dergelijke lok ook wel een kleine opleving kunnen beleven.

Toch word die kleurenstelling van de DB,als de minst aantrekkelijke voor deze lok genoemd.
Temeer omdat die beruchte V weg was van het front,en er een door de beige-achtige kleur een ei tevoorschijn kwam.

Daardoor werd de V200 in die kleur,ook wel gekscherend Paasei genoemd.

En je was zeker duidelijk in wat jij zocht Willem,daarover geen twijfel.

Trouwens de neuzen van de lok's zijn bij allebei rond geweest,maar bij de V221 is de machinistenruimte naar voren geschoven en daardoor kwam het front wat meer rechtop te staan.

Dat had ook met versterkingen in het frame te maken,en deels ook met het uitzicht van de machinist,want die had met de schuine V200 front meer last dan van het front van de V221.

Ook had de lok door de warmte ontwikkeling meer koeling nodig,en daardoor zijn die grote ramen in de zijkant komen te vervallen.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Hans,

Dat de 30210 uitgebracht is, is voor een hoop mensen ideaal; een oud model, maar wèl geschikt op de digitale baan. Voor mij hoeft het niet, geef mij maar een originele oude!  De blauw/beige kleur vind ik eigenlijk ook vreselijk lelijk, maar ik wil graag van elk type/kleur een V.../Br...loc hebben. (een tic van mij..)  8o  In ieder geval bedankt voor de aanvullende informatie!  :thumbup:

groeten, willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Citaat van: wilsma op zondag 06 januari 2013, 20:09:50
De blauw/beige kleur vind ik eigenlijk ook vreselijk lelijk, maar ik wil graag van elk type/kleur een V.../Br...loc hebben. (een tic van mij..)

Die eigenschap herken ik wel en velen met ons vermoed ik zo...  :)
Ik durf dan ook niet te zeggen, net als bij jou, dat de 39802 ondanks de ook voor mij wat minder aansprekende kleurstelling en de bekende issues met de motor, niet ooit aan de collectie zal worden toegevoegd.  B)


Groet,
Martin
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hallo Martin,

Het is een mooie eigenschap, maar kost wel veel geld!
Het zou zomaar kunnen zijn dat de 39802 hier volgende week binnen komt rijden !!!  :D
Als dat zo is, dan zal ik het meteen melden in o.a. dit topic....

groeten, Willem.  :mrgreen:
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Zeker doen Willem! En mét foto's natuurlijk. Bijvoorbeeld in zijn nieuwe "natuurlijke" omgeving  :)

Groet,
Martin
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Martin,

Ik zal het proberen om een foto te plaatsen, maar in een natuurlijke omgeving zal denk ik niet goed lukken, want zoals sommigen wel weten heb ik (nog) geen baan!  :(  Maar je moet altijd iets hebben om naar uit te kijken, dat maakt het óók leuk!

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Ah, dan ben je ongeveer net zover als ik  :D
Vooral verzamelen en ondertussen nadenken, lezen, (be)zoeken en tekenen over de baan to be...
Heb je al wat plannen/ideeën?

Groet,
Martin
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hey Martin,

Je geeft precies aan waar ik ook mee bezig ben!  Plannen en ideeën nog niet voor mezelf, maar voor mijn zoon, die nu op zichzelf woont. Afgelopen jaar hebben we samen de treinentafel voor hem gemaakt, en hij zit nu banenplannen te bedenken. Dus ik ben bang dat zijn baan eerder klaar is dan die van mij!  Dat geeft niet, want met z'n tweeën klooien is ook hardstikke leuk ! :D

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Interessant! Dat zal inderdaad vast erg leuk zijn om er met je zoon mee bezig te zijn. En je zal er vast ook een hoop van opsteken. Da's dan weer handig voor de "thuisbaan"  :D
Misschien iets voor een apart draadje op het forum? Als baanplannen op het forum verschijnen zie ik vaak erg nuttige tips gegeven worden.

Groet,
Martin
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Martin,

We komen inderdaad wat probleempjes tegen, maar die zijn er om opgelost te worden. Als het éénmaal zover is dat er inderdaad iets te zien is, dan "gooit" hij het misschien wel op het Forum, maar dat moet hij zelf maar beslissen, want het is tenslotte zijn baan.

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Ik zou hem zeker "aansporen"!  :)

Groet,
Martin
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hallo allemaal,

Jullie raden nooit wat er vandaag aan is komen rijden, zònder vertraging, ondanks de sneeuw...?
Een hele mooie Oceaanblauw/Beige 39802 !!  :D Ik zal proberen om er foto's van te maken, en dan plaats ik ze natuurlijk op het Forum, dus nog even geduld aub.!

groeten, Willem.  :mrgreen:
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Ik zit er al helemaal klaar voor  :D

Veel plezier er mee/van :thumbup:

Mvg Gert
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Gert,

Ja, ik laat je nog even in spanning zitten. Het is nèt Sinterklaasavond!  >:-D
Hoe langer je moet wachten, hoe spannender het allemaal wordt...

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Ja ik wacht ook in spanning af Willem :D ;)
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Aan alle belangstellenden,

Hier zijn dan de foto's van mijn nieuwe V220 in de kleuren Oceaanblauw/Beige !
Over de kleuren gaan we niet discussieëren, want die zijn nou éénmaal niet moeders mooiste!  :D

groeten, Willem.  :mrgreen:
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Fraaie lok  :thumbup:

En ik hoop dat deze je goed bevalt,maar ook bedankt dat je effe de moeite hebt genomen,om de foto's te plaatsen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Erg mooie lok Willem! Bedankt voor het plaatsen van de foto's!

Zoek de 10 verschillen met de 221?

(3581 op Kloefeld)


- rechte neus van de 221
- onderste roosters in de zijkant
- luiken in neus voorkant 220
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Goeden avond Willen,

Een superbe lok, ik vind zelf deze kleur erg mooie. Heb je wagens die erbij passen ?
Wat zit voor een motor in dit model?.
Filipi
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Ook ik vind de kleurstelling wel mooi.
Zorgt voor een beetje kleurvariatie op je baan.

Veel plezier met deze loc.

Groeten,
Ton.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Citaat van: frank-103 op woensdag 16 januari 2013, 21:05:54
Erg mooie lok Willem! Bedankt voor het plaatsen van de foto's!

Zoek de 10 verschillen met de 221?

(3581 op Kloefeld)

- rechte neus van de 221
- onderste roosters in de zijkant
- luiken in neus voorkant 220
Hoi Frank,

Wat dacht je van de ramen in de zijkant?
De roosters in de zijkant?
De draaistellen?

M.v.g.

Hans V200.0

EDIT Ad: Foto verwijderd, is hierboven al te zien.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
-Hallo Hans,

Geen dank, als ik iets beloof probeer ik dat altijd na te komen. (heel soms lukt het niet... ;))

-Hallo Frank,

Dakroosters, ronde lampen, kleinere ramen, ander nummer...etc. Ik heb dezelfde loc als jij hebt, maar ik wilde ook graag het andere model in deze kleur hebben. Dat is dus bij deze gelukt!

-Hallo Filipi en Ton,

De kleur vindt niet iedereen mooi, maar het is wèl zo dat het weer eens iets anders is, dus het valt wel op!
Ik heb (nog) geen bijpassende rijtuigen hiervoor, maar als ik een baan, heb komen ze er denk ik wel.  De motor die erin zit is een C-Sinusmotor in compacte constructie. Dit is een veelbesproken motor die inmiddels niet meer door Märklin gebruikt wordt omdat er veel klachten over waren!  In feite was het niet zozeer de motor die slecht was, maar de printplaten. Ik heb de 39800 ook, en die was ook niet goed, maar is door Märklin van andere printplaten/electronica voorzien. Hij rijdt nu perfect!

groeten, Willem.  :mrgreen:







Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hey Hans,

Bedankt voor de aanvullingen. Ze lijken op elkaar, maar wij zijn mieren***kers die nou eenmaal op alles letten met deze locs!  >:-D

groeten, Willem.

(Ik had de verzendknop alweer te snel ingedrukt, vandaar dit berichtje. 8o)
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Wat nou geen bijpassende rijtuigen?
Weet je nou echt niet wat je erachter kan hangen?

Deze lok is veelzijdig hoor,en het kan een personentrein zijn,maar ook ertswagons,tankwagons,ach gewoon teveel om nu op te gaan noemen.
Als je tijdsbewust rijdt,is een goederentrein op z'n plek,want deze lok's kregen dit uiterlijk aan het einde van hun carriére,bij de Deutsche Bundesbahn.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Hans,

Natuurlijk weet ik wat ik erachter kan hangen, en ik heb ook al wat "setjes" in gedachten, maar ik reageerde op Filipi zijn vraag of ik bijpassende wagens erbij had. Ik ging er vanuit dat hij dezelfde kleur rijtuigen bedoelde als de loc, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen! (ik bedoel de wagons die jij onder je berichtjes hebt staan. :D)

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Willem,

Dat is een oeps van mijn kant ;)

Je bedoelt zeker in dat onderschrift,met het stammetje wat je erachter wil hangen?

Dat kan zeker,en helemaal af is het als je een kakadu er tussen zet,dat is een restauratie wagon met restauratie,in het blauw rode livrei.

Succes met de samenstelling :important:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Wat ik me afvraag is als onderstel zelfde is als van de 221 ,heb hier toevallig door dat ik na lang analoog gereden te hebben ,overstap in digitale tijdperk gemaakt alweer aantal jaren geleden en eigelijk me analoge 221 in doos liggen .
En heb wel is met gedachte gespeeld heeeeee als ik nu alleen 220 kap op de kop kan tikken en op het onderstel van de 221 zet .
Heb ik goedkoper een 220 , maar het is er tot nu toe nog nooit van gekomen .

Ook ik vind de kleurstelling niet één van de mooiste , maar goed een E44 of E94 zag er naar mijn mening nog minder uit  :D
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Hans,

De samenstelling zal wel niet zo'n probleem worden, maar dan moet ik eerst een baan hebben, en dat zal nog wel een tijdje duren ben ik bang! 8o

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Citaat van: Joost_B op woensdag 02 januari 2013, 15:24:40
http://www.bahn.hfkern.de/Maerklin/Dt_Loks_V200.html

Gr Joost
Hallo Joost en anderen,

Deze link die je aanhaalde is nogal gedateerd. Je kan beter kiezen voor de link van Gleiswarze.de

Hier staan alle V200en op.

Groet, Jasper
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Ik vind die beige/blauwe kleur juist mooi, ik heb er een stam metalen M-rijtuigen van 10 stuks in dezelfde kleur achterhangen :thumbup:

Maar voor een stammetje tankwagons of ertzwagons misstaat ze ook zeker niet , kracht straalt er vanaf :thumbup:

Mvg Gert
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hallo Ruud,

Ik weet niet of de kap van de 220 op het onderstel van een 221 past. Je moet ten eerste kijken of de kleur van de kap hetzelfde is als de kleur van het onderstel, want bij de Blauw/Beige loopt de kleur van de kap over in het onderstel. Ook weet ik niet of de gedrukte tekst op het onderstel van een 221 hetzelfde is als bij een 220. Je moet ook kijken of de motor er goed inpast, en of de verlichting erin past. Wat ook belangrijk is, is of de plaats van de schroeven waarmee je de kap losschroeft op dezelfde plaats zitten bij die 2 modellen. Tenslotte moet je dan nog een kap van een 220 zien te krijgen, èn je wil de loc nog ombouwen van analoog naar digitaal! Ik wens je veel sterkte met alles uit te zoeken, want ik heb er geen antwoord op. :?

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Jasper,

Bedankt voor de link !  Als ik even tijd heb zal ik die eens bezoeken.  :thumbup:

Hallo Gert,

Hè, hè, Eindelijk iemand die de kleur helemaal oké vindt ! Ik heb ook stammetjes ertswagons èn tankwagons.
Wat is de totale lengte van de trein met loc + 10 rijtuigen dan wel niet?  8o  Heb je zo'n grote baan?

groeten,Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Willem,

10 x 24 cm + 21 cm loc = 2,61 meter, valt toch wel mee ;)

Mijn baan in het 4-kant ongeveer 18 meter, en 4 sporig.

Mvg Gert
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Heb twee rode uitvoeringen en ach van een halfe meter afstand lees ik de lettertjes op het onderstel niet meer hoor  :D
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Goedemorgen Willem,

Het moet een super strek lok zijn, met deze sinus motor. Ondanks alle problemen qua aansturing van dit motor, vind ik de sinus, de beste motor.
Ik heb zelf 4 loks met een sinus motor, maar een Roco of een 5 polig motor, kan dit type motor niet in de buurt komen.
De rijeigenschappen zijn voor mij, sublime.
Geniet van je prachtige lok.
ps: ik vind jammer dat mijn nieuwe SNCF CC40100 geen sinus meer heeft. Hij rijdt wel goed, hij is erg stil en soepel, maar het is geen sinus. Maar voor de rest,hij heeft prachtige sound, dat de vorigere modelen niet hebben.

Philippe
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Mooi Kieler Osterei

CiteerThe MaK locomotives were easily recognizable because the aluminum V-stripe on the nose was angled differently with a less pronounced point

V200 006 - 025 zijn MaK
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Heren,

De V200 verschilt best wel ten op zichte van een V221,en of de kappen passen.........

Kwestie van proberen,maar mooi staan doet het niet volgens mij :?

Temeer omdat de draaistellen ook anders zijn,en als V200 liefhebber weet je dat,voor je het model ziet ;)

Maar ja ieder zijn eigen smaak :)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
-Hallo Gert,
Ik zou al blij zijn met een baantje van 2.61m. lang! Maar wel mooi dat je zoveel ruimte hebt.
De loc van jouw avatar heb ik ook: de blauwe "imoTrans"  Een prachtige blauwe kleur trouwens!

-Hallo Ruud,
Je hebt 2 rode uitvoeringen?  Dan maken de kleine lettertjes inderdaad niets uit, maar een geheel grijs onderstel wèl. Bij de Blauw/Beige kap loopt de blauwe kleur van de kap door op het grijze onderstel. Kijk maar naar de detailfoto eerder in dit topic. Nèt onder het nummer 220 012-9 eindigd de kap, en gaat de blauwe kleur verder op het onderstel. Dat wordt dan een vreemde combinatie, maar als jij het wil, moet je het doen!

-Hallo Philippe,
Er zit wel verschil tussen een C-Sinusmotor en een SoftdriveSinus-motor hoor. De laatste vind ik de beste: lekker geruisloos en soepel rijden!

-Hoi MaK man,
V200 006-025 zijn inderdaad MaK-locs.  Ik heb de 020 en de 021 van MaK.
V200 026-086 zijn Krauss-Maffei locs.  Daarom wil ik de 37805 òòk nog een keer hebben! (V200 035)

-Hoi Hans,
Zoals ik al aan Ruud uitleg, de hele loc klopt dan niet meer!  Maar over smaak valt niet te twisten, en iedereen moet lekker doen waar ze zelf zin in hebben. Dàt is ook belangrijk; er plezier in hebben!  Omdat wij gek zijn van deze modellen, zijn we in andermans ogen "een Pietje Precies", en daar hebben ze nog gelijk in òòk, moet ik eerlijk toegeven!  :D

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Ging mij alleen om of iemand wist of de kappen toevallig pasten op elkaars onderstel , had er effe bij moeten zeggen dat ik er natuurlijk als het er ooit van komt wel een rooie op wil  :D sorry
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Ruud,

Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen!   :oops:  Als je dan naar mijn antwoord #35 gaat, dan moet je al het gedoe over de kleuren maar vergeten, maar de rest is misschien wel nuttig. Misschien heb je iemand in de omgeving die zo'n 220 loc heeft, en bereid is om de kap even los te schroeven. Als jij je onderstel dan meeneemt, dan kan je kijken of het misschien past?  Dan weet je of je eens kan gaan neuzen op internet of op een beurs naar een 220 kap.

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Citaat van: v200marklin op donderdag 17 januari 2013, 00:56:15
Ik vind die beige/blauwe kleur juist mooi, ik heb er een stam metalen M-rijtuigen van 10 stuks in dezelfde kleur achterhangen :thumbup:

Geen metalen M* rijtuig maar wel een Liliput rijtuig in dezelfde kleurstelling. Ook ik vond dat eerst niet zo mooi staan bij deze lok, maar gaandeweg ben ik er toch aan gewend geraakt. Bij de BR220 oogt het minder fraai door de bollere neus, zelf vind ik de vlakkere neus van de BR221 fraaier.

Groet,
Ronald
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Ronald,

Bedankt voor de foto plaatsen.  Het ziet er inderdaad fris & vrolijk uit met die Blauw/Beige kleuren moet ik eerlijk toegeven. Je ziet ook vaak op diverse banen waar alleen stomers hun rondjes maken, het zwart van de locs, en vaak het groen van de rijtuigen. Als er dan ineens een mooie groene loc met rode rijtuigen langskomt valt het gewoon op! (ik generaliseer het een beetje)  Dat is met deze Blauw/Beige combinatie ook een beetje het geval....het valt op!  :O  Dat jij de Br221 mooier vind dan de Br220 vind ik helemaal oké, want als we allemaal maar één loc mooi vinden, dan ligt het hele modelspoorwereldje binnen de kortste keer op zijn kont, en valt er niets meer te genieten op dit Forum.  :D

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Dan toch nog een keer de 221 ook, op Kloefeld met een Rheingold





Het moet eigenlijk de rode 221 zijn (1993 bij de ZLSM)







Een goede reden om de rode ook een keer te scoren!  ;)

Ik ben ook wel benieuwd naar het geluid van deze V200, is het mogelijk een filmpje te maken?

Vriendelijke groet

Frank
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Frank,

Kijk eens aan, alweer een paar hele mooie foto's van jouw treinen + baan!  Dat ziet er heel erg fraai en realistisch uit met die Rheingold erachter. Je hebt ook een paar gave stomers op de rails. Zo zie je maar dat alles bij elkaar past, en dat je gewoon alles door elkaar moet gebruiken wat je mooi vindt. Dat zie je op de laatste foto ook aan de Rood/Beige rijtuigen, dat staat toch óók super?  De scenery etc. op jouw baan vind ik trouwens heel erg mooi. Pas op het laatst viel me op dat je M-rails gebruikt. Zo zie je maar dat het "ouderwetse" gedoe met de M-rails eigenlijk helemaal niet opvalt als de rest interessant is!  Ik wil best een filmpje maken van een stilstaande loc om het geluid te laten horen, maar rijden doen ze nog niet, want ik heb nog geen baan!  :cry:  Het geluid is bij alle modellen hetzelfde naar mijn mening, maar ik hoorde een tijdje geleden dat er één tussenzit met een afwijkend toetergeluid, maar dat was minimaal. Ik ben helaas alweer vergeten welke loc dat nou was...?  Voor het filmpje moet je even geduld hebben tot mijn zoon weer hier is om dat op het Forum te zetten, want ik heb er geen bal verstand van hoe dat moet!  8o  Zijn dat foto's van jou met de V221 erop?

groeten, Willem.
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: (V200) Alle BR 220 modellen in Oceanblau/Beige !!
Hoi Frank,

Dat zijn weer een paar foto's om van te watertanden,en hoe meer ik de lok zie,des te mooier ik hem ga vinden ;)

Ook de foto's,van het grote voorbeeld mogen er zijn :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0