Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Roco RN 232 van DC naar AC

Gestart door Herminator vrijdag 01 juni 2007, 22:19:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco RN 232 van DC naar AC
Herminator
gast

Roco RN 232 van DC naar AC
Hallo allen,

Ik heb een Roco RN 232 en wil deze ombouwen van DC (63916) naar AC (69917). Dit ombouwen bestaat uit slechts twee stappen: 1, een decoder erin en 2, een sleper eronder. Stap 1 heb ik al gerealiseerd. Stap 2 wordt wat lastiger. Stap 3, het vervangen van de wielenstellen sla ik over.

De AC uitvoering heeft in de afdekplaat onder de wielen van een van de draaistellen een uitsparing voor een sleper. Indien ik de afdekplaat van mijn DC-versie verwijder zie een nogal overvolle tandwielkast waarin mij weinig plaats voor sleper lijkt. Ik kan mij niet voorstellen dat Roco de moeite neemt om de tandwielkast aan te passen dus moet het enige verschil die afdekplaat zijn.

Wanneer ik op dit forum naar RN 232 zoek zie ik dat er een aantal leden een RN 232 in de AC uitvoering hebben. Mijn vragen zijn:
1. wat is het artikelnummer van de afdekplaat met de uitsparing voor een sleper?
2. wie kan mij van enkele detail foto's van de betreffende afdekplaat voorzien?
3. heeft er al eens iemand een RN 232 omgebouwd van DC naar AC en ervaring met het plaatsen van de sleper?

De afdekplaat is het onderste onderdeel in onderstaande afbeelding.


Alvast bedankt en groet,
Herman
Re: Roco RN 232 van DC naar AC
Blausee-Mitholz
gast

Re: Roco RN 232 van DC naar AC
Citaat van: Herminator op vrijdag 01 juni 2007, 22:19:48
Ik kan mij niet voorstellen dat Roco de moeite neemt om de tandwielkast aan te passen dus moet het enige verschil die afdekplaat zijn.

Alvast bedankt en groet,
Herman

Hallo Herman,

Dat doet Roco dus wel. Ik heb een BLS Ae 6/8 in AC uitvoering. Het draaistel waar de sleper gemonteerd is heeft een aangepast tandwiel aandrijving. Tandwielen zijn naar één zijde geplaatst.
De AC uitvoering is dus een gewijzigde constructie t.o.v. de DC uitvoering.

Ik weet haast wel zeker dat bij jou model dit ook het geval is.

Mvg, johan.
Re: Roco RN 232 van DC naar AC
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Roco RN 232 van DC naar AC
Da's bij de 2200 voor 3rail ook.
die heeft op het voorste draaistel slechts aandrijving op de buitenste as.
Dit ook om ruimte te maken voor de sleper.