Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

lokplaatjes ECoS-1

Gestart door Blausee-Mitholz maandag 31 december 2012, 18:39:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lokplaatjes ECoS-1
Blausee-Mitholz
gast

lokplaatjes ECoS-1
Ik kom op de valreep van 2012 nog met een probleempje op de proppen.

Een poos geleden via lok-bazar (ESU-site) lokplaatjes gedownload voor ECoS-1 en die in de ECoS-1 gezet. Geen probleem allemaal. Ook zelf plaatjes gemaakt, staan ook in de ECoS-1

Nu krijg ik geen plaatjes van Lok-bazar in de ECoS-1. Hij accepteer1 ze niet meer. Inmiddels draait de ECoS-1 op 3.6.1. Vandaag de ECoS-1 even terug gezet naar 3.4.2. maar dan accepteert de ECoS ook de plaatjes niet meer zelfs de plaatjes die ik eerder wel kon plaatsen in de ECoS
Ik heb een andere PC geprobeerd, ook geen goed resultaat.

Het zelfde probleem heb ik met een andere ECoS-1 die van Harry

Ik krijg steeds de melding dat de datei misschien beschadigd kan zijn.

Het gekke is dat ik kan wel de plaatjes saven van mijn ECoS en het gesaavde overzetten op de ECoS van Harry dat bestand is dan geen BMP maar een één of andere ECoS back-up bestand

Wie herkent dit probleem en wie kan mij de oplossing geven?

Ik heb eerst geprobeerd het via het ESU forum op te lossen echter daar komt niks uit. Alleen Herman B reageert daar en dan kom je nog van de wal in de sloot Sorry Herman, je leest hier ook mee maar van jou bijdragen kan ik geen soep van koken

Ik ben zeer benieuwd wie mij kan helpen mss HIP  :roll: :mrgreen:

Mvg, Johan
Re: lokplaatjes ECoS-1
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: lokplaatjes ECoS-1
Hallo Johan,

ik heb zelf ook een aantal voornamelijk Nederlandse lokbilder plaatjes gemaakt voor de Ecos1/CS1R. Niet alleen het formaat (80*20) is van belang maar het moeten ook nog 24 bits afbeeldingen zijn.

Ik heb pas nog een nieuwe afbeelding op mijn CS1R gezet met firmware 3.6.1.

Misschien ligt het probleem niet zozeer aan je Ecos maar aan de firewall van je computer oid. Evt. een andere pc pakken indien mogelijk.

Voor alsnog ga ik er vanuit dat je weet hoe je ze naar je Ecos moet uploaden, anders denk ik dat je mijn mobiele nummer wel ergens hebt. Dan probeer ik je via de telefoon erdoor heen te loodsen.

Oh ja stuur svp je afbeelding even naar mij via mail voor controlle van het juiste formaat.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: lokplaatjes ECoS-1
Blausee-Mitholz
gast

Re: lokplaatjes ECoS-1
Walter, ik download ze van de ESU lok-bazar en ik bewerk ze niet. Ik ga er van uit dat het juiste formaat op de lok-bazar staat.
Tuurlijk weet ik hoe je de plaatjes in de ECoS moet laden, het heeft voorheen gewerkt. Alleen nu vertikt ie het  :?
Een andere PC heb ik dus ook al geprobeerd (staat in het eerste bericht).

Volgend jaar bel ik je wel  ;)

Mvg, Johan
Re: lokplaatjes ECoS-1
Seinwezen
gast

Re: lokplaatjes ECoS-1
Staan misschien het maximaal aantal plaatjes al in de ECoS?
Weet niet hoeveel erin mogen staan, maar het zal wel een beperking hebben.

En heb je misschien per ongeluk plaatjes voor de ECoS2 gedownload?

Als je wel een back up kan maken en inladen, dan lijkt me dat dit ook gewoon moet kunnen.

Groeten Sander.
Re: lokplaatjes ECoS-1
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: lokplaatjes ECoS-1
Hallo Sander,

je mag heel wat locplaatjes in je Ecos zetten, hier zit je niet zomaar aan.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: lokplaatjes ECoS-1
Blausee-Mitholz
gast

Re: lokplaatjes ECoS-1
Citaat van: Seinwezen op dinsdag 01 januari 2013, 10:17:44
En heb je misschien per ongeluk plaatjes voor de ECoS2 gedownload?

Ben nog niet kleurenblind hoor.

Mvg, Johan
Re: lokplaatjes ECoS-1
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: lokplaatjes ECoS-1
Internetgegevens eens compleet wissen? Heb hier ooit ook een keer last van gehad. Dit gaf bij mij de oplossing.
Re: lokplaatjes ECoS-1
Blausee-Mitholz
gast

Re: lokplaatjes ECoS-1
Lokbilder -> Bilder übertragen  -> Bilder auf Gerät übertragen

Dat werkt nog steeds niet. heeft dus wel gewerkt!

Foutmelding is:

Datei kann nicht gelesen wirden. en dan volgt nog wat bla bla in het Duits

Maar wat ik wel wist maar nooit gebruik  en eigenlijk een beetje vergeten was dat je ook via een andere weg lok-plaatjes naar je ECoS kunt up-loaden

Lokbilder -> Benutserdefinierte Bilder -> upload

En dat werkt wel  :O

Waarom werkt het ene niet en het andere wel.

Het probleem is dus een beetje opgelost, via de andere weg kan ik dus wel lok-plaatjes up-loaden maar waarom werkt het via de eerste manier dan niet meer ???????????????????????

De vraag blijft dus staan!

Mvg, Johan
Re: lokplaatjes ECoS-1
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: lokplaatjes ECoS-1
Johan, ik zal het hier ook eens proberen.
Ik gebruik volgens mij altijd de tweede optie die jij opgeeft.

Johan, als ik de eerste optie probeer krijg ik dezelfde melding als jij aangeeft.
Er staat ook bij:
CiteerHinweis:
Hier können nur Dateien hochgeladen werden, die mit dem Punkt 'Bilder sichern' erstellt wurden.
Für einzelne Bilder verwenden Sie bitte die Funktion 'Upload' im Menupunkt 'Benutzerdefinierte Bilder'
En die bestanden hebben een andere extensie, namelijk .eci.
Re: lokplaatjes ECoS-1
Lid sinds: 2010

offline
Re: lokplaatjes ECoS-1
De 'eerste' methode is dus bedoelt om backups terug te zetten. Misschien was het in het verleden een bug dat reguliere lokbilder ook geupload konden worden, en is dat nu 'rechtgezet'.

Ik moet zeggen dat ik ook altijd de tweede methode gebruikte. Mijn advies zou zijn om even een mailtje aan de supportafdeling van ESU te sturen of mogelijk mijn veronderstelling van de gefixte bug waar is.

Iets anders, wat ik hier in dit topic ook lees, is dat mensen zelf hun lokbilder maken, en ze kennelijk niet uploaden naar ESU. Zelf mis ik ook wel wat plaatjes, zoals een DB E94/194 in dubbeltractie, of wat andere duitse eenheidsloks in dubbeltractie.
Misschien iets om op dit forum een thread van zelfgemaakte lokbilder te beginnen? Kunnen we elkaar op die manier wat helpen.
Re: lokplaatjes ECoS-1
Blausee-Mitholz
gast

Re: lokplaatjes ECoS-1
Dank, duidelijk.
Weet zeker dat ik in het verleden op de eerste manier plaatjes in de ECoS gezet heb.

Wat mij betreft is dit probleem uit de wereld.

Mvg, Johan