Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

BR 94 decoder defect

Gestart door Aad K. maandag 31 december 2012, 11:15:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 94 decoder defect
Aad K.
gast

BR 94 decoder defect
Ik heb mijn gloednieuwe BR94, overigens een mooi gedetailleerd model precies een half uur rijdend op de baan gehad. De loc maakte wat mechanische bijgeluiden in de bochten, een lichte tik waarvan ik de oorzaak niet heb kunnen achterhalen. En na een half uurtje begaf de verlichting het en even later stopte de loc helemaal, ik ruik nu een schroeilucht. Dood als een pier, doet niets meer. Ik heb dit jaar twee nieuwe modellen gekocht, de ander was de VT75 en die moest ook terug vanwege een kortsluiting. Al met al zeer teleurstellend. Het zou toch fijn zijn als de kwaliteit(controle) van het ooit zo betrouwbare Marklin in 2013 weer opgepakt wordt.

Een mooi betrouwbaar 2013 toegewenst,
Aad K.
Re: BR 94 decoder defect
en rijden je andere loks wel gewoon normaal en lang aan één stuk ?
Misschien is er iets mis met een sectie van je baan of met bedrading ?
Ofwel is inderdaad de pechduivel gewoon bij jou komen wonen, dat zou allebei heel jammer zijn ...
Re: BR 94 decoder defect
Beste Dani al mijn andere locs lopen prima, het probleem wordt ook altijd wel binnen de garantie verholpen maar het is zo treurig als zo,n duur stuk techniek het al zo snel 'begeeft'. Een pechduivel is nog tot daar aan toe maar twee in een jaar en allebei nieuw, dat is in mijn ogen toch een kwaliteitsprobleem.

Aad
Re: BR 94 decoder defect
dat is inderdaad een ernstig probleem, vooral als je andere lokjes het lekker normaal doen.    En zeggen dat Märklin toch nog de reputetie hoog te houden heeft één van de meest betrouwbare en degelijke produkten op de markt te brengen...   Het doet een mens inderdaad twijfelen.

Balen, dus.  Ik hoop dat  ze het snel oplossen voor je en dat je nog jaren plezier mag beleven aan je "machines", Aad.

Prettig uiteinden en een goeie start voor 2013 gewenst alvast
Re: BR 94 decoder defect
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: BR 94 decoder defect
Citaat van: Aad K. op maandag 31 december 2012, 11:25:00
.... dat is in mijn ogen toch een kwaliteitsprobleem.
Aad
Zaterdag mooie nieuwe set 42041 gekocht. Toen ik thuis kwam ontdekte ik dat bij één van de wagons het middelste wiel ontbrak alsook de nummerplaatjes aan weerszijden boven de deuren. Hi hi,  hoe kan dat "Quality Control" ? Heb een mailtje naar M* gestuurd.  Ben benieuwd hoe/of ze gaan reageren.
Re: BR 94 decoder defect
Spoorman
gast

Re: BR 94 decoder defect
Jij ook al? Klik en klik. :(

Gr, Ben.
Re: BR 94 decoder defect
Citaat van: KeyWest op maandag 31 december 2012, 11:53:35
Citaat van: Aad K. op maandag 31 december 2012, 11:25:00
.... dat is in mijn ogen toch een kwaliteitsprobleem.
Aad
Zaterdag mooie nieuwe set 42041 gekocht. Toen ik thuis kwam ontdekte ik dat bij één van de wagons het middelste wiel ontbrak alsook de nummerplaatjes aan weerszijden boven de deuren. Hi hi,  hoe kan dat "Quality Control" ? Heb een mailtje naar M* gestuurd.  Ben benieuwd hoe/of ze gaan reageren.
Bij mijn set ontbrak slechts de complete middenasmechaniek. Wagonnummerschildjes waren wél aanwezig.
Onderdelen opsturen doen ze niet (meer).
Men is kennelijk bang dat je met los bestelde onderdelen een "free lance" model in elkaar knutselt.
Je dient de complete set ter herstelling te zenden aan: 
Service Centrum Gebr. Märklin & Cie. GmbH, Stuttgarterstrasse 55-57, D-73033, Göppingen, Duitsland.
Vergeet het garantiebewijs niet :important:

Opmerking: Märklin laat de eindcontrole, klaarblijkelijk, aan de kopers van hun producten over... :(



Edit nobody: Opmerking toegevoegd + tikfout verbeterd.

Re: BR 94 decoder defect
Svetlana-KT88
gast

Re: BR 94 decoder defect
Hoi Aad

Bij mij praktisch hetzelfde. Zou ook even een demonstratie aan mijn familie geven van deze nieuwe loc maar al na een half uurtje zijn baantjes getrokken te hebben was het plotsklaps een raar geluid (soort van krekelgeluid) als leek het kortsluiting en vervolgens een lichte zweem van een schroeilucht. Andere loc bleef trouwens rustig doorrijden. Wat mij wel opviel was dat hij inderdaad een tikkend geluid gaf als hij bij mij over de bochtwissel reed alsof hij iets werd opgetild. Zou me niet verbazen als de wielafstand van deze loc niet overal goed is afgesteld waardoor hij ergens geen goede geleiding heeft met de wielen over de wissels.
daarnaast is de sleper ook anders uitgevoerd als eerdere modellen van marklin. Bij deze sleper steekt een stukje metaal uit de sleper wat mogelijk tegen een van de pukko's aankomt.
Ga de loc nu via Bentink opsturen naar marklin want de garantie is gelukkig nog niet verlopen.
Je vraagt je wel eens af of marklin zijn loc's wel eens uitgebreid test en dan bedoel ik ook over de verschillende type wissels c.q kruizingen. Een en ander zou ons veel frustratie schelen Grrrrrr  >:-D

mvg

Edzard
Re: BR 94 decoder defect
Citaat van: dani op maandag 31 december 2012, 11:20:01
Ofwel is inderdaad de pechduivel gewoon bij jou komen wonen, dat zou allebei heel jammer zijn ...
De pechduivel wordt, tegenwoordig bij vele Märklin producten, standaard bijgeleverd.
En dat heet service... ;)
Re: BR 94 decoder defect
Citaat van: nobody op woensdag 23 januari 2013, 12:40:55
De pechduivel wordt, tegenwoordig bij vele Märklin producten, standaard bijgeleverd.
En dat heet service... ;)
Ze noemen dat ook "de wet van Murphy" , maar ik denk dat Murphy tegenwoordig een appartementje huurt vlak bij de M* fabriek !!!!

By the way, even off topic:  Gelukkige verjaardag Wim !
Re: BR 94 decoder defect
Dank je wél Dany :exclaim:
Re: BR 94 decoder defect
Lid sinds: 2008

offline
Re: BR 94 decoder defect
Nou bij mijn br 94 duurde het iets langer dan een half uur voor hij het begaf.
Om precies te zijn 2 uur.
Heb hem terug gebracht en kreeg wl direct een nieuwe.

Tony
Re: BR 94 decoder defect
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: BR 94 decoder defect
Hola,

Ik vrees dat niet alleen Marklin last heeft van ondeugdelijke producten en onvoldoende eindcontrole.
Ook 2 van de 3 Brawa's konden retour richting fabriek met decoder dan wel motorproblemen. Even afkloppen, maar de enige locs die hier probleemloos rijden zijn die van Fleischmann.
Voor wat die BR94 betreft, niet zelf lopen pielen, terug naar de dealer, valt onder garantie.

H la P
Fred
Re: BR 94 decoder defect
Citaat van: IJsengel op woensdag 23 januari 2013, 14:19:44
Ook 2 van de 3 Brawa's konden retour richting fabriek met decoder dan wel motorproblemen.
Dan heb ik tot dusverre geluk gehad met m'n Brawa locs. Ook m'n Fleischmannetjes evenals de Liliputters hebben geen problemen.
Alleen sommige Roco lokkies waren niet helemaal naar m'n zin. Maar ik heb gelukkig geen linker handen met alleen maar duimen en kon de probleempjes oplossen.