Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

BR86 digitaal telex

Gestart door hulz donderdag 31 mei 2007, 23:14:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR86 digitaal telex
eerst wilde k bij de nieuwe start al mijn oude lokjes ombouwen. Maar nu denk ik zo iets van dat komt later wel. Laat gewoon us met wat leuk nieuws beginnen en toen viel mijn oog op de BR86 digitaal telex, omdat k zo dol op die telex ben. Maar dan zit natuurlijk geen geluid in en ook geen rook generator. Is dat in te bouwen en zo ..kost dahhh?
Re: BR86 digitaal telex
Ja dat kost je veel centen. Geluid kost je minimaal 100 euro. Handiger is een loc te kopen die standaard met geluid is uitgerust.

Re: BR86 digitaal telex
En om te weten of er een rookgenerator in past. Kijk even of de schouw open is. Anders kan het normaal niet .
Re: BR86 digitaal telex
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: BR86 digitaal telex
Ik heb momenteel een 86 te koop staan in het verkoop hoekje, en er kan bij mijn weten geen rookgenerator in
geluid weet ik niet maar het lijkt me al aardig vol van binnen.
miscchien dat het past met een nieuwere(kleinere) motor

Hendrik
Re: BR86 digitaal telex
Lid sinds: 2006

offline
Re: BR86 digitaal telex
Rook is in te bouwen (voorzichtig boorwerk), zal eens kijken of ik de
link nog kan vinden..

Groet,
_
Jos
Re: BR86 digitaal telex
Hallo Hulz,

Heb je in dit topic al eens gekeken :?:

Waar het op neer komt is dat alles in te bouwen is, zolang je er plaats voor kunt vinden. Hoe kleiner de loc, hoe lastiger dit uiteraard is :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: BR86 digitaal telex
Dat valt best mee, maar marklinisten hebben 1 nadeel, en dat is het Motorola protocol, kijk je naar DCC decoder, dan kan het klein en goedkoop.
http://www.tran.at/Produkte/SL51-2.htm Lees hier de specificaties maar eens van.

Re: BR86 digitaal telex
merk dat jullie niet zo positief zijn over dit lokje? wat ik zocht was een lok met telex geen e-lok omdat ik geen bovenleiding wil of nog niet.. Andere voorstellen moet er ook mee kunnen rangeren
Re: BR86 digitaal telex
Hulz, Er zijn ook diesel loks met telex oa 37650
Re: BR86 digitaal telex
ja dat weet ik, maar in dit digitale tijdperk met zoveel mogelijkheden leek me juist stoom leuker. Maar ja, als dan de ene lok wel geluid maakt en de andere niet en de enestoomlok wel rookt en de andere niet..tjah.
Dan maakt het ook niet zoveel uit, dan bouw ..of laat ik me ouwe analoge rangeerlokje met telex wel ombouwen tot digitaal.