Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Binnenwerk Engelse wissel

Gestart door Arjan donderdag 31 mei 2007, 21:51:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Binnenwerk Engelse wissel
Waarde medeformumanten,

Ben niet hlemaal zeker of dit onderwerp hier hoort maar ik zie ook geen andere rubrieken die aansluiten.

Hier is mijn kleine probleempje.
Ik heb een engelse wissel 24620 die niet helemaal lekker schakelde.
Bij het openmaken van het klepje op de achterkant vielen alle onderdeeltjes op tafel. Geen flauw idee hoe het er in zat. Ik heb een tijdje zitten puzzelen maar ik zie't niet.
Wie weet waar zo'n binnenwerkje op internet te bekijken is zodat ik de boel weer inelkaar kan zetten.
Zijn dergelijke kleine plastic onderdeeltjes ook los te krijgen en zoja waar ?

BVD en MVG
Arjan
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Citaat van: Arjan op donderdag 31 mei 2007, 21:51:37
Waarde medeformumanten,

Ben niet hlemaal zeker of dit onderwerp hier hoort maar ik zie ook geen andere rubrieken die aansluiten.

Hier is mijn kleine probleempje.
Ik heb een engelse wissel 24620 die niet helemaal lekker schakelde.
Bij het openmaken van het klepje op de achterkant vielen alle onderdeeltjes op tafel. Geen flauw idee hoe het er in zat. Ik heb een tijdje zitten puzzelen maar ik zie't niet.
Wie weet waar zo'n binnenwerkje op internet te bekijken is zodat ik de boel weer inelkaar kan zetten.
Zijn dergelijke kleine plastic onderdeeltjes ook los te krijgen en zoja waar ?

BVD en MVG
Arjan

heb ik laatst ook gehad met 30 minuten zoek - prutswerk had ik heb weer in elkaar, helaas geen foto´s want hij zit immers al weer in elkaar.

veel suc 6.
mvg mark
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Arjan vertaal dat eens even"Is er misschien iemand die over onder het klepje kan fotograferen " :oops:
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Blausee-Mitholz
gast

Re: Binnenwerk Engelse wissel
Citaat van: Johnnytrein op vrijdag 01 juni 2007, 18:34:17
Arjan vertaal dat eens even"Is er misschien iemand die over onder het klepje kan fotograferen " :oops:

Klepje open, fotootje maken, klepje dicht  :P

Ik beschik wel over een fototoestel maar niet over een engels C-wissel (wel K-wissel maar die heeft geen klepje..............)
Anders had je nu de foto gehad!

Mvg, Johan.
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Binnenwerk Engelse wissel
CiteerKlepje open, fotootje maken, klepje dicht

Klinkt simpel maar HOLY COW!  :shock:

Het zijn maar vijf onderdeeltjes maar ik begrijp echt helemaal wat je probleem is!! :o

Ik dacht, laat ik 'm even van dienst zijn en een fotootje posten... :?

Bij mij kukelden er vervolgens twee witte onderdeeltjes uit en ik was blij dat het daarbij gebleven is, anders had ik nu met hetzelfde probleem gezeten als jij. Ik ben een kwartier aan het prutsen geweest voordat alles weer goed zat!

Dus al heb je hem inmiddels weer dicht, bij deze een toch kleine handleiding voor andere ongelukkigen die dit overkomt... hou je vast!





1. Leg het witte onderdeeltje met de 1 erop tussen de "open paaltjes" en let erop dat het palletje wat op het zwarte stangetje eronder zit, in het Z-vormige gleufje valt. De "1" is zichtbaar, op de foto staat-ie ondersteboven aan de rechterkant.

2. Leg onderdeeltje met de 2 erop op dezelfde manier op zijn plek; let op het zwarte palletje.

3. Onderdeeltje 3 is dat witte stangetje met een knik halverwege. Leg hem met het hoge deel op 2 met het pennetje van 3 in het gleufje van 2 (proest - kan het ook niet helpen, zo moet het nou eenmaal :lol:). Het gaatje in het midden van 3 valt over een klein grijs pennetje in het chassis.

4. Leg de zwarte draaischijf 4 over onderdeeltjes 1 en 3 heen. Het gat in het midden valt weer over een grijs pennetje in het chassis. Het puntige deel moet aan de kant van 1.

5. Leg het witte onderdeeltje 5 op draaischijf 4, en, over 1 heen, op/in de wisselhandel. Het valt daarbij tussen twee grijze pennetjes in het chassis.

6. Plaats het kapje er weer op, te beginnen aan de kant van draaischijf 4. Druk hem voorzichtig eerst daar erop, zodat dat spul alvast nergens meer heen kan.


Het klinkt allemaal wel simpel, maar het probleem is dat dat vederlichte spul al van zijn plek springt als je ernaar kijkt  :(
Raak één onderdeel aan en alles ligt van zijn plek. En alles moet op zijn plek liggen wil het werken... Het is alleen al een heel gedoe om dat voor elkaar te krijgen!

Martijn  :?
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Binnenwerk Engelse wissel
CiteerJe plaatjes zijn overigens nog niet zichtbaar.

Dat zouden ze wel moeten zijn, de URL's kloppen. Ik kan het hier helaas niet testen omdat mijn router het niet ondersteunt dat ik via internet (mijn 'outside IP') dingen bekijk die ik via diezelfde router host op mijn server hier.

Ook kan het zijn, dat is bijvoorbeeld op mijn werk het geval, dat ergens aan jouw kant poort 81 gesloten is.
Ik host mijn foto's middels een aparte website op poort 81 omdat ik mijn gewone website (op poort 80) directe links naar afbeeldingen laat blokkeren (met een leechblocker).


Martijn
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Blausee-Mitholz
gast

Re: Binnenwerk Engelse wissel
Foto's zijn hier zichtbaar.

Mvg, Johan.
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 01 juni 2007, 21:09:03
Foto's zijn hier zichtbaar.

Mvg, Johan.

OK, thanks.
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Binnenwerk Engelse wissel
CiteerMaar goed ook.. anders denk iedereen dat we een stel prutsers zijn die geen wisseltje inelkaar kunnen zetten...
Ik was hier inderdaad niet helemaal op voorbereid :lol:
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Binnenwerk Engelse wissel
Nou moe...  :shock:

Zit ik die foto's nog eens goed te bekijken, zie ik dat ik gewoon nog iets vergeten ben!  :o

5a. Zorg ervoor dat de aandrijving van de wissellantaarn goed zit: het zwarte pennetje tussen de twee uitsteekseltjes...  :?



Zucht... dat betekent dus dat ik 't ding nog een keer open moet gaan maken  :| :roll: :?

Martijn