Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren

Gestart door B100 vrijdag 28 december 2012, 13:52:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Geachte forumleden,

Zo tussen de kerstboom en de oliebollen in heb ik een vraag over het lijmen van de kunststofvoetjes van de Marklin pantografen.

De "gewone" 2 secondenlijm werkt niet of nauwelijks. Niet in 2 seconden maar ook niet na een uur. ;)

De kunststof van deze voetjes is zo hard dat deze zich niet laten versmelten.

Ik heb "onze" Wiki geraadpleegd maar daarin niet direct iets gevonden over dit onderwerp.

Op het wereld wijde web heb ik wel van het merk Pattex een secondenlijm met een activator gevonden welke veel belovend klinkt.

Dus mijn vraag is:

Heeft iemand ervaring met deze lijmsooort voor het bovengenoemd onderwerp of een alternatief kent , behalve dan nieuwe Panto's aanschaffen, dan hoor ik dat graag.

Ik wens jullie een prettige jaarwisseling.

met vriendelijk groet Koos
Re: Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Koos,
ik heb een gebroken isolatorvoet van een Märklin pantograaf gelijmd met "Turbo" lijm.
Je ziet niets van de breuk en de las houdt nog immer.
Turbo kleefstoftechniek ===> klik
Re: Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Hoi, is een drupje van een lijmpistool een optie? Ik gebruik deze ook wanneer superlijm weigert dienst te doen. Voordeel is dat de lijm snel droogt. Gr Matje
Re: Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Neem olba industrielijm. Dat is een echte secondelijm. Te krijgen op diverse beurzen en via het web. Wel bewaren in de vriezer.

Groeten Ronald.
Re: Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Ik gebruik ook Olba.
Was wel 25 euro kwijt voor een goede set, maar het werkt redelijk goed.
Gebruik ook  de kunststof primer.
lijm er momenteel de ICE 1 en 2 koppelingen mee, zodat deze 7-polige stekkerverbindingen krijgen.

M.v.g. Marcel
Re: Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Beste forumleden

ik genoeg info van jullie gekregen en ga ermee aan de slag

Dank daarvoor

gr koos
Re: Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Hallo iedereen.
Ik zie dit topic en denk dat ik hier mijn vraag wel kan neerzetten!


Ik ben bezig om een 3 modeltreinen te repareren, dus alle kapotte onderdelen te vervangen zodat ze weer compleet zijn. zal voor de andere onderdelen even ergens anders op het forum dit vermelden.
Het volgende wil ik vragen aan jullie.
Ik heb een ICE 2 uit delta startset 29786. dit treinstel heb ik al iets langer dan 6 jaar.
Door het verhuizen bij mijn ouders is de pantograaf geheel gebroken en niet meer te repareren. allemaal losse stukjes en mis ook wat dingen.
Nu ben ik internet aan het afspeuren naar deze pantograaf. kan alleen nergens vinden waar ik deze pantograaf kan kopen/bestellen.
Weet iemand dit voor mij? Kan niks vinden.
Is het raadzaam om Keuterman modeltreinen te mailen om te kijken of hun dit onderdeel hebben of kunnen krijgen?

Bedankt alvast
Groetjes marklingek
Re: Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Citaat van: Marklingek op zaterdag 09 februari 2013, 18:41:25
Is het raadzaam om Keuterman modeltreinen te mailen om te kijken of hun dit onderdeel hebben of kunnen krijgen?

Hallo,

Ja, waarom niet? Overigens zou ik je mail aan Keuterman maar met een andere naam ondertekenen dan het "alias" dat je op dit forum gebruikt, anders denken ze wellicht dat ze met een dwaas te doen hebben :P

Gegroet,

Rob
Re: Welke lijm te gebruiken om Marklin pantografen te repareren
Heb al een mailtje de deur uit. Heb niet verteld wat jij bedoeld.
Heb ook contact met een forumlid uit belgie die een complete kap heeft liggen
Dus afwachten maar! :D