Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

"goedkope" cs2

Gestart door Waterboy donderdag 27 december 2012, 22:18:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"goedkope" cs2
Waterboy
gast

"goedkope" cs2
Hallo iedereen,

Ik was vandaag bij de modelspoorwinkel en na wat kletsen over de cs2 bood de winkelier me spontaan zijn vitrinemodel (cs2 60214) aan voor 450euro + 60Va, nu was ik eigenlijk van plan om een ecos 2 te kopen, maar dit doet me toch even twijfelen. Mijn bedoeling was om met koploper te gaan rijden maar met de cs2 zou ik toch ook met itrain ofzo kunnen  rijden... 
De cs2 is zo goed als winkelnieuw...

Graag jullie reacties

M.v.g Bert
Re: "goedkope" cs2
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: "goedkope" cs2
Ik ben van mening dat je toch net iets meer kan met de Ecos. De 60VA voeding is trouwens ook te laag om het maximale uit de CS2 te halen. Tevens is de CS2 waarschijnlijk al een paar oud, voor 100 euro meer heb je dan een nieuwe Ecos 2 met 100Va voeding.
Re: "goedkope" cs2
Freak
gast

Re: "goedkope" cs2
Hallo Bert,

Citaat van: Waterboy op donderdag 27 december 2012, 22:18:12
Mijn bedoeling was om met koploper te gaan rijden maar met de cs2 zou ik toch ook met itrain ofzo kunnen  rijden... 
De cs2 is zo goed als winkelnieuw...
Koploper ondersteund de CS2 niet, blijft over o.a. iTrain.

Mvg,
Peter
Re: "goedkope" cs2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "goedkope" cs2
Ik zou voor een Ecos gaan, zelf al jaren lang tevreden over dit apparaat.
Op dit moment staat hier ook een CS2, de bediening vind ik veel lastiger dan met de Ecos.

Zoals eerder aangegeven heeft de Ecos een 60 VA voeding.

Succes met je keuze.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: "goedkope" cs2
Waterboy
gast

Re: "goedkope" cs2
Hey,

Bedankt voor de reacties, ik ga toch voor de Ecos 2 gaan  ;)

M.v.g. Bert
Re: "goedkope" cs2
Lid sinds: 2006

offline
Re: "goedkope" cs2
Lees ik het goed dat het de bedoeling is dat die Ecos of CS2 enkel maar als interface zal dienen voor Koploper of Itrain ?
Amai, das dan wel een heel dure investering.
Er bestaan goedkopere alternatieven (en er zijn er zelfs op komst).

Guy
Re: "goedkope" cs2
Waterboy
gast

Re: "goedkope" cs2
CiteerLees ik het goed dat het de bedoeling is dat die Ecos of CS2 enkel maar als interface zal dienen voor Koploper of Itrain ?
Amai, das dan wel een heel dure investering.
Er bestaan goedkopere alternatieven (en er zijn er zelfs op komst

Hehe, Guy  het is zeker niet de bedoeling om dit alleen maar als interface te gebruiken, ik ga binnenkort beginnen aan een kleine baan zonder pc, bedoeling enkel om er van te leren om dan later een veel grotere baan te bouwen, dus zoek ik een goede centrale die geruime tijd mee kan en toch alles kan zonder pc, natuurlijk als er in de nabije toekomst betere alternatieven komen (prijs/kwaliteit) zal ik dit zeker ook bekijken :-) Maar eigenlijk steekt die ecos echt wel mijn ogen uit  :P

M.v.g. <bert
Re: "goedkope" cs2
Lid sinds: 2012

offline
Re: "goedkope" cs2
ik zou met iTrain gaan rijden

koploper is een stuk moeilijker en heeft ook geen ondersteuning meer iTrain wel
er zijn ook steeds meer mensen die met iTrain gaan rijden kom je dus ergens niet uit plaats je het op het iTrain forum en binnen een paar dagen heb je antwoord van de maker van iTrain of als een vraag hebt kun je hem ook mailen

als je meer informatie wil vaak is hij ook op de beurs in houten

naar mijn mening zou ik dus voor iTrain gaan

Joost

p.s. ik rij op deze manier (is een goede kennis van me) : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36906 of http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36921.0
Re: "goedkope" cs2
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: "goedkope" cs2
met een ecos zit je goed naar de toekomst toe.Alle mogelijkheden met nagenoeg alle protocollen.Ook servo's makkelijk in te regelen en je hebt alles van ESU ter beschikking om het je makkelijk te maken.Voor een kleine baan kan de ecos zelfs alles zonder een PC er aan te hangen.
Re: "goedkope" cs2
Mr. Marklin
gast

Re: "goedkope" cs2
Daarnaast worden door Esu, de leverancier van Ecos, regelmatig updates uitgebracht.
Er wordt door hun goed naar de gebruikers geluisterd, hetgeen in een latere update wordt ingebouwd.

Mvg
Arie
Re: "goedkope" cs2
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: "goedkope" cs2
Hoi Joost,

Koploper is zo ongeveer uitgewikkeld kwa optie's. Itrain kun je veel minder mee. Kijk hier maar eens voor een goeie vergelijking. Uiteindelijk heeft Itrain nog niet extreem veel optie's, wat dus met koploper wel mogelijk is. Bedenk het zo gek, uiteindelijk is het altijd te programeren in koploper.

Echter, om koploper te begrijpen moet je de tijd nemen en klein beginnen.
Re: "goedkope" cs2
Blausee-Mitholz
gast

Re: "goedkope" cs2
Citaat van: Mr. Marklin op vrijdag 28 december 2012, 21:03:58
Er wordt door hun goed naar de gebruikers geluisterd, hetgeen in een latere update wordt ingebouwd.

:O  zo goed luisteren ze niet hoor :confused: :confused: :confused:
Re: "goedkope" cs2
Mr. Marklin
gast

Re: "goedkope" cs2
Johan,

Oke, maar er worden toch diverse ideën van gebruikers door Esu in de updates verwerkt.

Mvg
Arie
Re: "goedkope" cs2
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: "goedkope" cs2
Hoi, wil je met een CS 2 aan de slag dan kun je geen koploper gebruiken want de CS2 wordt niet ondersteund. Ik werk met een CS2 en iTrain Prof. Ben zeer tevreden over forum van iTrain en ondersteuning. Gr Matje