heeft iemand ervaring met montage van deze...?
Kan aan de foto niet goed zien hoe het bij de normschacht zit..
Hallo,
Ook ik heb soms geprobeerd om een korte Märklinsleper zodanig te monteren dat deze gecentreerd is t.o.v. een as van een twee-asser. Het was écht een probeerseltje en het is een enkele maal nog gelukt ook! Het is een kwestie van passen en meten. Inmiddels ben ik wel vergeten bij welke wagens ik dat kunstje geflikt heb, maar ik zal eens op mijn baan en in mijn "wagenvoorrraad" gaan loeren om er een op te duikelen en er dan een fototje voor het forum van maken. Maar ja, dan moeten éérst de champagne en de bijpassende (lekker vette

) oliebollen van de oudejaarsavond via hopelijk de natuurlijke weg zijn verwerkt.
Overigens maakt het niet veel uit welke sleper je gebruikt, als het maar geen "fluisterseper" is, want die zijn vanwege de (meestal grijze) kunststofomranding van de sleepschoen zelf te "dik" om voldoende te rijzen bij de hogere puntcontacten van wissels en kruispunten.
Voorts stelde je de vraag of het - meestal iets dikkere- uiteinde van de sleper in de buurt van de normschacht niet in de knel komt met die normschacht. Ikzelf heb in ieder geval nog nooit ervaren dat de sleper bij wisselpassage zó hoog opkomt dat hij de onderzijde van de normschacht raakt.
Dus tot volgend jaar
Swiss-Fan, en een mooi uiteinde en een goed begin toegewenst!
Rob