Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!

Gestart door AlbertJan donderdag 31 mei 2007, 13:49:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo AlbertJan,

Neen ik kan niets meer regelen met de cs,start vanzelf zodra hij in beweging komt.En stopt enkele sec.na dat hij stilstaat.
Er zou ook een nieuw soort batterijen ingezet zijn(zie foto's nieuw 2010)
Wat mijn loc betreft, die decorders moeten worden vervangen. :(
Zodra mijn handelaar terug is van de beurs in Duitsland stuur ik hem op voor herstelling.
Ik hou u op de hoogte.

Groeten,
Joeri
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Beste forumleden.
Aangezien ik al enige tijd 2 Lux combi sets bezit, heb ik besloten om 1 set aan een ander forumlid over te doen.
En omdat ik al een hele tijd mijn Lux combi tot grote tevredenheid zonder enige storing in gebruik heb, dacht ik de 2e set voor de zekerheid even te testen en dan verzenden.

Helaas, niets is minder waar! :eek: 
Alles werkt uitstekend totdat ik het toerental van de Faulhaber stofzuigermoter hoger wil draaien, deze blijft gewoon op het laagste toerental draaien en wenst niet harder te gaan zuigen! :cry:

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? :idea: :help:

Wie o wie helpt mij (en de nieuwe eigenaar) met een oplossing?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
ik had een stofzuiger die steeds bleef draaien.Ik heb er nu een slijper bijgekocht van de nieuwe versie.Eentje die dus automatisch start en stopt.Vermits de stofzuiger goed werkte maar vervelend bleef zuigen heb ik deze gekoppeld aan de nieuwe slijper.Gewoon de 2de motor parallel gezet aan de slijper motor.De nieuwste sets van lux modelbau zijn ook zo verkrijgbaar.Nu starten beide zodra er gereden wordt.Ze stoppen na 3 sec als er gestopt wordt.
Zie echt niet in hoe je de faulhaber gaat regelen.Op de print staan geen potmeters.Mss als je via een decoder zou aansturen dat je hem aansluit op de motoruitgang.De stofzuiger is gewoon bedoelt om het gewone stof op te zuigen.Voor een goede poetsbeurt is het nog steeds beter met de stofzuiger van onze vrouw.Of je dagelijkse huisstofzuiger.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo AlbertJan

kan je ook foto's maken

of niet  :help: :help:

want het wordt nu gis werk ??
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo AlbertJan,

Citaat van: AlbertJan op dinsdag 25 januari 2011, 18:52:04
Aangezien ik al enige tijd 2 Lux combi sets bezit, heb ik besloten om 1 set aan een ander forumlid over te doen.
Ik was op dat moment bij die andere forumlid. Ik weet niet wat je hierover afgesproeken hebt. Maar kan altijd indien nodig bij hem er naar kijken.

Mvg,
Peter
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: bellejt op dinsdag 25 januari 2011, 19:26:16
Zie echt niet in hoe je de faulhaber gaat regelen.Op de print staan geen potmeters.Mss als je via een decoder zou aansturen dat je hem aansluit op de motoruitgang.De stofzuiger is gewoon bedoelt om het gewone stof op te zuigen.Voor een goede poetsbeurt is het nog steeds beter met de stofzuiger van onze vrouw.Of je dagelijkse huisstofzuiger.

Hoi Johnny.
Dit is nog de regelbare Lux set.
De Faulhaber stofzuiger kun je regelen met de snelheids regelaar op je centrale.
Net ook even mijn andere Lux combi erbij gezet om te vergelijken.
Op ongeveer 1/5  (50 op snelheidsschaal) begint de Faulhabermotor te draaien, dit doen beide goed.
Daarna opdraaien snelheid, bij de ene loopt het toerental mooi op (totdat deze loeit!) maar bij de andere blijft deze op het laagste toerental draaien! :confused:

Citaat van: Freak op dinsdag 25 januari 2011, 19:39:57
Ik was op dat moment bij die andere forumlid. Ik weet niet wat je hierover afgesproeken hebt. Maar kan altijd indien nodig bij hem er naar kijken.

@Ha Peter!
Dat is ook toevallig! (Ik wist wel dat jij hem nog een helpende hand zou bieden)

Beide sets uit elkaar gehaald om te zien wat er verschillend is, eigenlijk niets en ook bij sets onderling verwisselen geen verschil.
Maar wel zie ik een mankementje bij het draaistel waar de massaveren op aangesloten zitten, bij één van de twee is er 1 pootje afgebroken.

Zou dit de "boosdoener" kunnen zijn?
Ik zal eens zoeken of ik nog een reserve heb liggen, anders improviseer ik een extra massa om de werking te controleren en bestel daarna 2 nieuwe.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo AlbertJan

dit zou goed kunnen

PS: ik stuur zo een pb
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo AlbertJan,

Citaat van: AlbertJan op dinsdag 25 januari 2011, 20:45:54Zou dit de "boosdoener" kunnen zijn?
Dat kan inderdaad wel eens de boosdoener zijn.
Was tijdens de "bestelling" bij John. :biggrin:
Had John nog een leuk programmatje laten zien voor het programmeren van decoders.


Mvg,
Peter
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Wat helpt (indien de Lux van een decoder is voorzien) de lastregeling uit zetten.

Gr, Ben.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo Ben

gewoon in de decoder het instellen

verkeerd gelezen
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: looney tunes op dinsdag 25 januari 2011, 21:37:32

gewoon in de decoder het instellen


Is dit een vraag of zo?
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: Spoorman op dinsdag 25 januari 2011, 21:43:38
Citaat van: looney tunes op dinsdag 25 januari 2011, 21:37:32

gewoon in de decoder het instellen


Is dit een vraag of zo?

nee laat maar verkeerd gelezen
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo allemaal,

zoals jullie hebben kunnen lezen is de overname van de set van AlbertJan helaas niet doorgegaan. Nu heb ik contact opgenomen met khm-modellbahnen.de met de vraag of de stofzuiger nu in toeren regelbaar is. Het volgende antwoord heb ik inmiddels ontvangen:

Hallo
Es ist minimal regelbar bei 9620 bringt aber nicht viel
Besser ist der Artikel 9630 der ist nicht regelbar hat aber eine Start-Stopp Funkion

Mit freundlichen Grüßen
Ihr KHM-Modellbahnteam


Nu vind ik artnr 9630 niet terug op de site van lux-modellbau Hoe zit dit nu? Het blijft allemaal behoorlijk wazig.

Ook heb ik van AlbertJan en bovenstaande winkel inmiddels begrepen dat de massacontacten aan de draaistellen verbeterd zijn zoals te zien is op de volgende link:

http://www.lux-modellbau.de/pdf_de/H0_Radk.pdf

Nieuwe sets hebben dus een verbeterd massacontact maar ik twijfel dus over die niet-regelbare stofzuiger. Kan iemand mij ervan overtuigen dat het kopen van set 9630 een goede set is? Het is en blijft immers veel geld :?

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo John,

9630 Neuheit! ! H0- Doppelpack AC Gleisstaubsaugerwagen und Schienen- un 297,90 ?

Mvg,
Peter
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Peter,

waar heb je die ergens gevonden? Heb je een link? Bij KHM kost deze set nl ?323,- :?

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: Tilly op dinsdag 01 februari 2011, 22:05:49
met de vraag of de stofzuiger nu in toeren regelbaar is. :

Hallo,

Ik heb set 9620  Railschrobbert en de zuigert met een esu decoder v3.0 en batterij pakketje voor stroomloze gedeeltes te overbruggen( volgens handleiding )

Als adres is ingesteld van de combi kan je met de 6021 de stofzuiger traploos regelen van zacht naar hard.

Groeten, Jan

Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hoi Jan,

zelf omgebouwd?

Peter,

heb een mailtje verstuurd. Op die site hanteerd men trouwens 2 prijzen nl ?308.90 en ?297.90 :?

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hoi John,

Geruild voor 2 handjes vol euri's bij Keuterman. 8o
Dus nieuw gekocht.
Bevalt prima. :thumbup:

Greetzzzzzzz, Jan
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Jan,

standaard dus verkrijgbaar met een ESU of door Keuterman laten ombouwen? Pas nieuw gekocht of enkele jaren geleden? Het regelen van de stofzuiger blijft toch onduidelijk :?

Heb inmiddels al een antwoord van Herr Bender. Set 9630 kost ?308.90 + ?7.10 verzendkosten.

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Mail even naar Lux, je krijgt daar het antwoord. :)

Ik meen dat Bellejt een nieuwe Lux heeft met start stop functie (motoren starten bij beweging), type weet ik niet. Die was decoderloos. Stuur hem eens een PB.

Gr, Ben.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Even een vraag tussen over de Lux. Ik kan eentje kopen op internet, maar wil nog weten of die dingen geen ongelooflijke herrie maken. Of valt dit mee?
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: Kermit65 op woensdag 02 februari 2011, 11:27:19
Even een vraag tussen over de Lux. Ik kan eentje kopen op internet, maar wil nog weten of die dingen geen ongelooflijke herrie maken. Of valt dit mee?

Richard, de railstofzuiger maakt net zoveel herrie als een gewone stofzuiger, maar wel in model!
De "slijp" borstel maakt ook nogal wat geluid, maar alles bij elkaar is het resultaat belangrijker dan de herrie.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
ik heb vroeger de stofzuiger gekocht met faulhaber die constant draaide.Nu heb ik dus de start/stop versie gekocht van de slijper met nummer 9130 N.Ik heb inmiddels ook het voedingsdeel van de stofzuiger afgekoppeld en de motor parallel geschakeld met deze van de sliper.De perfekte combinatie.Volgens mij is de nieuwe set van lux modellbau ook zo ingericht.Beide motoren starten en stoppen automatisch.De overbrugging gebeurd door de batterijset die in de slijper aanwezig is.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: bellejt op woensdag 02 februari 2011, 17:40:23
ik heb vroeger de stofzuiger gekocht met faulhaber die constant draaide.Nu heb ik dus de start/stop versie gekocht van de slijper met nummer 9130 N.Ik heb inmiddels ook het voedingsdeel van de stofzuiger afgekoppeld en de motor parallel geschakeld met deze van de sliper.De perfekte combinatie.Volgens mij is de nieuwe set van lux modellbau ook zo ingericht.Beide motoren starten en stoppen automatisch.De overbrugging gebeurd door de batterijset die in de slijper aanwezig is.

Johnny,

harstikke bedankt. Ik ga hem vanavond nog bestellen :)

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Dames, Heren

Gezien de al wat gedateerde draadjes op het forum over dit onderwerp: wie kan me een advies geven wat ik nu het beste kan aanschaffen als stofzuig en railslijp wagon? Ik begreep dat de prijs rond de 400 euro ligt, dus dat is nogal wat.

Groeten

Vincent
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: vinc op woensdag 02 februari 2011, 21:56:14
Dames, Heren

Gezien de al wat gedateerde draadjes op het forum over dit onderwerp: wie kan me een advies geven wat ik nu het beste kan aanschaffen als stofzuig en railslijp wagon? Ik begreep dat de prijs rond de 400 euro ligt, dus dat is nogal wat.

Groeten

Vincent
Miele.. altijd goed..
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: vinc op woensdag 02 februari 2011, 21:56:14
Dames, Heren

Gezien de al wat gedateerde draadjes op het forum over dit onderwerp: wie kan me een advies geven wat ik nu het beste kan aanschaffen als stofzuig en railslijp wagon? Ik begreep dat de prijs rond de 400 euro ligt, dus dat is nogal wat.

Groeten

Vincent

Vincent,

ik heb zojuist set 9630 bestelt. Zodra ik deze binnen heb zal ik er een kleine rapportage van maken.

Groetjes, John

PS: zo gedateerd was dit topic niet meer ;)
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
John,

Geen overbodige luxe, gezien de afmetingen van jouw baan !
Wel een klein prijsverschilletje  :D
Maar wat ik al eerder vertelde: die bekende anti-slipbandjes, die laten overal van dat zwarte plakspul achter op de rails.
Dit spul plakt beter dan menige tube lijm en ga je dus niet weg krijgen met de stofzuiger.

Misschien zijn nieuwe exemplaren beter dan oude, want ik heb er heel snel last van.
Wil ik de rails niet beschadigen, dan dien ik met een oplosmiddel dit rubber te verwijderen.

Maar ik begrijp dat jij er (gelukkig) veel minder last van hebt ?
Dan betekent dit dat ik mijn oude rommel moet upgraden met nieuwe bandjes ......
En misschien is mijn TGV helemaal niet zo slecht.

grv Huub
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hoi Huub,

ook bij mij komt er van dit zwart spul op de rails maar dit leidt tot nu toe niet echt tot problemen. De stofzuiger zal dit er inderdaad niet afhalen maar de slijpwagen hopleijk wel  :)

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Thanks!

Inderdaad John, topic was niet "outdated"; gewoon niet goed gekeken. Excuus. Lees graag je bevindingen. En over Miele....vrijdag komt de nieuwe wasmachine hier thuis ...juist.....een Miele.

Groet, :-)

Vincent
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Tja John,

Ik hoop echter niet dat die zogenaamde slijpwagon aan de railstaven gaat slijpen ?
Dan wordt het probleem alleen maar erger, lijk mij. En de rails raakt ook nog op na een x-aantal rondjes ?

Maar misschien zie ik dat niet helemaal correct  :P

grv Huub
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Die "slijpwagen" kun je net zo goed een "polijstwagen" noemen:
De rol die over de spoorstaven heen wrijft kan naar keuze met "stof" of "schuurpapier" bekleed zijn.

Persoonlijk zou ik nooit de "schuurpapier" versies gebruiken. Als het zo smerig is dat slijpen/schuren nodig lijkt, dan kun je beter met schoonmaakvloeistof aan de slag...
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Tja Egmaf,

dat is precies wat ik nou bedoel......

grv Huub
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Ik heb de zuiger en slijper, slijper werkt niet goed, wordt te heet na 5 mins. en stopt dan, het zwarte koelelementje is dan bloedheet :warning: :thumbdown:

Zit geen garantie meer op, iemand alhier die hem tegen porto/kostprijs zou willen maken ?, heb even niet de financien voor Keuterman  :(

Mvg Gert
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Albert Jan, dank je voor je antwoord!
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: vinc op woensdag 02 februari 2011, 23:09:00
Thanks!

Inderdaad John, topic was niet "outdated"; gewoon niet goed gekeken. Excuus. Lees graag je bevindingen. En over Miele....vrijdag komt de nieuwe wasmachine hier thuis ...juist.....een Miele.

Groet, :-)

Vincent

Vincent,

betreffende handelaar zit in Nürnberg dus de set laat iets langer op zich wachten. Je zult nog geduld moeten hebben tot aankomend weekend.

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Mijne heren beste John,

Ik heb de digitale lux-set nu ca 3 maanden, via Wentink A'doorn wel veel geld maar de moeite waard. Ik heb de set in Koploper aangemaakt als "schoonmaaktrein"  in het onderdeel stuurdstandrijtuigen met decodernummer 3 (fabrieksinstelling. In dit onderdeel kun je snelheid van de stofzuiger ook regelen en staat de complete luxset zelf al aangegeven.  Vervolgens start je een lokvenster op waar je luxset achter wil koppelen en zie je een extra venter staan "Stuurstands" klik deze open en je kunt de set koppelen aan de lok. Vervolgens laat ik de lok een vaste route rijden en laat dit eenmalig doen en start de route dus ook handmatig op. Eenmaal de hele route gereden, wil je niet weten wat voor stof wordt opgezogen. De set zuigt en slijpt alleen wanneer de lok ook rijdt.

mvg,
Wim
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Wim,

bedankt voor de info, nu wordt het wachten....................

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo allemaal,

gisteren is een nieuwe koppeling geleverd maar wegens werkzaamheden aan "de stofsluis" zijn we er niet aan toegekomen om deze in te bouwen. Vandaag is dit wel gelukt en zal zodadelijk dit met foto's toelichten. Om dit topic zo compleet mogelijk te houden hier eerst een copy uit mijn eigen topic:

Citaat van: Tilly op dinsdag 15 februari 2011, 21:13:32
Hallo allemaal,

vandaag kwam dan eindelijk de Lux-reiniginsset 9630 binnen :)



De set was door de winkelier perfect verpakt maar de verpakking van Lux zelf is echt waardeloos. Na uitpakken bleek er een koppeling te zijn afgebroken van de slijpwagen :(



De winkelier gemaild en hij zal mij een nieuwe koppeling toesturen.

De set maar gelijk op de baan gezet, hier een foto:



En vervolgens toegevoegd aan m'n "reinigingstrein":



Als de lok gaat rijden starten automatisch de stofzuiger en slijper. Als de trein stopt dan valt na enkele seconden de stofzuiger en slijper uit. Het is niet nodig om een adres te installeren, alles gaat automatisch :)

Gelijk maar eens even getest wat deze set kan en zie hier het resultaat na een halve ronde 8o 8o 8o



Verbluffend 8o 8o 8o Ik meende echt alles goed zuiver te hebben maar hier was ik echt van verrast. Het bakje leeggemaakt en de trein z'n rondje af laten maken en opnieuw zat er veel stof in:



Ik ben er nu al volledig van overtuigd dat dit een goede investering is :)

Hier nog 2 close-ups van beide onderstellen:





Omdat de koppeling van de slijpwagen afgebroken is laat ik de stofzuigerwagen voorlopig nog alleen rijden omdat het volgens mij de bedoeling is dat de slijpwagen VOOR de stofzuigerwagen moet rijden. De herrie van deze stofzuigerwagen valt trouwens wel mee, deze komt nauwelijks uit boven het krijsen van de V188. De borstel van de stofzuigerwagen moet naar mijn mening aan de voorzijde zitten, klopt dit?

Groetjes, John

Tot zo :)
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hier zijn we weer :)

Eerst een foto van de losse koppeling:



Dan denk je van mooi even snel wisselen maar helaas :( Om het draaistel te kunnen verwijderen moest eerst de decoder losgemaakt worden :? Hier eerst een foto van de decoder die met 2 schroeven vastzit:



Na deze losgemaakt te hebben ziet het er zo uit:



Nu kan het draaistel eruit geklikt worden en vanonder zie je dan dit:



4 kabeltjes lopen door de koppeling heen dus er zit niets anders op dan ze aan één kant los te maken. Eerst maar eens kijken wat er allemaal op het wielstel zit. Na de 2 schroefjes losgemaakt te hebben zie je als je goed kijkt op onderstaande foto aan het wiel linksonder 2 nokjes zitten:



Hier nog een foto waarop een stukje electronica te zien is. Het lijkt erop dat hier een electronisch component zit wat reageerd op de nokjes van de wielas dmw van een wisselend magnetisch veld of zoiets?



Dit was mij allemaal te krikkel en heb ervoor gekozen om de decoder maar los te solderen. Hier een foto met losgekoppelde decoder en draden. De kapotte koppeling wordt nu duidelijk zichtbaar en bereikbaar:



Het is nu een peuleschilletje om de koppeling te wisselen. Hier nog een foto met de nieuwe koppeling:



Vervolgens kon de decoder weer aangesloten en gemonteerd worden. Daarna eerst testen en jawel hoor, alles werkt :) Kappen er terug op en weer een klus geklaard:



De set werkt nu fantastisch en de winkelier(zie eerdere post) heeft een perfecte service geleverd. Het is natuurlijk belachelijk dat je een spiksplinternieuwe set moet repareren maar daar kan hij niets aan doen. Ik heb ook de keuze gehad om deze terug te sturen maar dan had ik er nog langer moeten wachten. Nu heb ik trouwens het binnenwerk goed kunnen bekijken en weet ik precies hoe het in elkaar zit :)

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo,

knap en interessant met die foto's. Zo hebben we een idee hoe deze er uit ziet.
Je zou je inderdaad verbazen om eens snel iets te wisselen aan een koppeling,
aan het werk te zien, was je wel even bezig. 
Ik ben benieuwd hoe de mijne zal geleverd worden ...  8o   Duimen maar .. .

Steven.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hoi allemaal,

Ik overweeg een Lux 9630 set aan te schaffen. Die automatische start-stop functie is toch wel heel erg makkelijk.
Heeft iemand enig idee waar deze set momenteel op voorraad is of eventueel op zeer korte termijn te bestellen is?

Keuterman heeft de set voor een kleine 400 Euro staan, dat zou toch nog wat goedkoper moeten kunnen zou ik zeggen.

Of zeggen jullie, niet doen, gewoon een 9620 met digi decoder kopen!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Menno
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie: Lux-set 9630
Hoi Menno,

zoals je hebt kunnen lezen bezit ik en 9630 en ben hier heel tevreden mee. Zodra deze gaat rijden wordt de borstel en stofzuiger ingeschakeld en zodra deze stopt gaat alles automatisch uit. Dit is dan ook gelijk het enige nadeel: je kunt deze functies niet uitschakelen :?

Betreffende de aankoop, klik hier maar eens op de link van Peter :)

Citaat van: Freak op dinsdag 01 februari 2011, 22:44:24

http://www.modellbahn-bender.de/apr09/lux.htm


Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
hierbij nog een site gevonden die wat goedkoper is;

http://shop.hetspoor.com/index.asp?G=LUX%2DMODELLBAU&S=&M=LUX%2DMODELLBAU

ik ken ze verder niet, heb alleen lux bij google.nl in getiept.

ben zelf ook op zoek naar zoiets omdat het toch belangrijk is om alle rails goed schoon te houden.


Mark
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hoezo is 350 euro goedkoper dan 300 euro?
Of ben ik weer een blind? ;-)
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Kan allemaal wel zo zijn maar ik wil straks een driedelige set hebben ben je denk ik toch 500 euro kwijt.

grt. Günther.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo allemaal,

naar aanleiding van de afgebroken koppeling had ik Lux in februari een mail gestuurd:

Hallo,

ich habe das neue set 9630 bei gekauft bei http://www.modellbahn-bender.de/index.htm und bei liefrung war ja eine kupplung abgebrochen. Der schuld war nicht Herr Bender aber die schlechte pakkung dieser set. Herr Bender hat mir sehr schnell eine neue kupplung gesendet und perfecte service gelieferd!

Hier in forum sind leider mehrere personen die auch confrontiert sind mit abgebrochen kupplungen. Vielleicht können sie die pakkung etwas ändern sodas dies in zukunft vermeidet wird. Ich selbe bin jetzt begeistert von diesen set!


Onverwachts kwam er gisteren een antwoord:

Sehr geehrter Herr ,

bitte entschuldigen Sie dass wir Ihnen nicht eher geantwortet haben.
Durch Krankheitsausfälle von Kollegen sind wir sind einige Monate unseren  mit E-Mail-Antworten in Verzug.

Leider sind unsere Internetseiten nicht auf dem neusten Stand, befinden sich aber in der  Überarbeitung .

Danke für Ihre E-Mail, wir haben die Packungen schon verändern lassen, bei der nächsten Marge wir die Verbesserung im Doppelpack schon greifen. Dazu haben wir Veränderungen  - Verbesserungen an der Kulisse  vorgenommen.

Ich hoffe unsere gelieferten Reinigungswagen laufen  zu Ihrer Zufriedenheit.

Falls es Fragen geben sollte melden Sie sich gerne bei uns.

Mit freundlichen Grüßen

Lux- Modellbau


Toch netjes :thumbup:

Groetjes, John

PS: de set is continu in bedrijf en werkt nog altijd perfect :thumbup:
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hoi Rien,

goeie vraag maar eerlijk gezegd: ik zou het niet weten :?
Wat ik wel kan zeggen is dat ik nauwelijks tot geen problemen heb van slecht contact, schokkende of stilstaande loks, enz.

Groetjes, John
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: Tilly op maandag 22 augustus 2011, 21:30:12
naar aanleiding van de afgebroken koppeling had ik Lux in februari een mail gestuurd:

Onverwachts kwam er gisteren een antwoord:

Blijkbaar is de firma LUX met een inhaalslag bezig, dit antwoord ontving ik afgelopen zaterdag op een vraag gesteld in januari :

Sehr geehrter Herr Albert van Drie,

bitte entschuldigen Sie dass wir Ihnen nicht eher geantwortet haben.
Durch Krankheitsausfälle von Kollegen sind wir mit unserem  E-Mail  beantworten in Verzug.

Leider sind unsere Internetseiten nicht auf dem neusten Stand, befinden sich aber in der  Überarbeitung .

Unsere Messetermine 2011

16 ? 18.09.2011 Märklin Tage ? Intern. Göppingen Halle 3              Stand-Nr. C 19

30.09. ? 3.10.2011 Modell ? Hobby- Spiel Leipzig Halle     03        Stand F10

04. ? 06.11.2011 Faszination Modellbau Friedrichhafen Halle                Stand


Waarschijnlijk gaat de firma LUX, op komende beurzen, weer wat actiever aan het werk! ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.