Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!

Gestart door AlbertJan donderdag 31 mei 2007, 13:49:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Beste Forumleden.
Aangezien het handmatig schoonmaken van de rails steeds lastiger wordt, veroorzaakt door het groeien van de baan, wil ik overgaan tot de aanschaf van de Lux stofzuig- en railslijp wagons.
Voor de combi is dit duidelijk, er is maar 1 combi voor Märklin maar voor de losse wagons zijn er meerdere aanbiedingen, o.a. soort motor en soort decoder.

Wie heeft deze combi set of 1 of beide wagons los en hoe bevallen deze? :?:
Ik heb geen treinenwinkel (shop) kunnen vinden die deze in voorraad hebben! :(
En om dan maar op goed geluk te gaan bestellen, beide wagons kosten zo'n ? 380,- , gaat me net iets te ver.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hoi AlbertJan,

Ik heb zelf de Lux stofzuiger digitaal met Faulhaber motor vanwege minder benodigd onderhoud.
Bevalt uitstekend en werkt prima, je staat versteld van de hoeveelheid troep die van de baan komt. Zo is stofzuigen best wel leuk en te doen :lol:.
Een slijpwagen moet ik nog eens aanschaffen. Zo ben ik in totaal misschien wel iets meer kwijt dan met een combinatie, maar ik spreid wel de pijn in de beurs :D.

De keren dat ik bij MTE was, hadden ze verschillende versies in de vitrine staan. Misschien hebben ze nog op voorraad.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hoi,

ik heb de Lux stofzuigwagon gewoon analoog met een japans motortje er in, weet het merk ff niet meer, werkt perfect dat ding ! :lol:~, inderdaad moet de slijpwagon nog komen, maar vind het een berg geld voor 1 wagonnetjuh :? 8)
Bij MTE staan er inderdaad een berg in de vitrine, verschillende soorten dus.

Mvg Gert
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ik heb de twee losse wagens (Faulh en Digitaal) en deze bevallen perfect.
Echter de slijpwagen raakt de C-rails wisselverlichting als hij de bocht van de wissel neemt.

Rene
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ik heb dezelfde wagens als René en kan zijn ervaringen alleen maar bevestigen.

En de stofzuiger doet inderdaad waar hij voor gemaakt is. Je staat soms versteld wat er voor rotzooi van je baan komt.
De wagens zijn inderdaad niet goedkoop, maar uiteindelijk heb je er veel plezier van. Het is het behoud van je baan en niet te vergeten je loc's / treinen.

(En er zijn nu eenmaal werkzaamheden die zelfs de Preisertjes niet voor je doen :(, en dan zijn de stofzuiger en de slijpwagen dé uitkomst.)

CiteerDe keren dat ik bij MTE was, hadden ze verschillende versies in de vitrine staan. Misschien hebben ze nog op voorraad.
Antal en ik hebben ze op 16 mei nog bij MTE in de vitrine zien staan.

Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Een stofzuigwagen begrijp ik wel maar een slijpwagon  :? doet die dan puntjes slijpen aan de puko's.  :shock:
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ik heb em getest (2 rail)

de test klik hier
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 31 mei 2007, 15:56:44
Een stofzuigwagen begrijp ik wel maar een slijpwagon  :? doet die dan puntjes slijpen aan de puko's.  :shock:
Johnny, die slijpwagen slijpt rails schoon, en de puko's neemt hij natuurlijk ook meteen even mee.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Das raar overal spreek men er over om niet aan de rails te schuren om geen groefjes in de rails te maken, maar met een slijpwagon mag het dus wel  :?
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 31 mei 2007, 19:16:11
Das raar overal spreek men er over om niet aan de rails te schuren om geen groefjes in de rails te maken

Een slijpwagen maakt geen groefjes in de spoorstaven.

Zelf heb ik de stofzuiger en de slijpwagen en heb destijds gekozen voor de hoogste inwendige kwaliteit.
Het is een investering maar ze zijn de uitgave dubbel en dwars waard.


Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo allemaal.
Bedankt voor de reacties, het is nu wel eenvoudiger om te kiezen.
Ik ga dus voor de combinatie.
Morgen meteen even bellen wie hem in voorraad heeft en anders bestellen!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Heey Albert-Jan,

Ik heb net ook hetzelfde gedaan. Ik heb de dubbele set ook besteld. Nu maar afwachten wanneer die gelevert gaat worden.
Ik heb al reeds een stofzuiger, maar 1tje extra is bij mij geen probleem hier emt al dat stof :?.
Maar zeker over de stofzuiger ben ik zeer te spreken. Ik heb die met de stekste motor genomen en wat ik soms zie wat eraf komt zetten van de baan aan zooi is niet normaal meer :D.

Groetjes,
Marcel
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ha die Marcel.
Mooi man! 8)
En je hebt een PB'tje.
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
hallo,

Zit er al een tijdje op te wachten de combie dus hoop hem spoedig te krijgen ik koop altijd bij Total Train Valkenburg ben daar zeer tevreden ! :lol:
Groeten Brupo-x.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo allemaal, ik heb beide wagens digitaal en de betere motor. Het is veel geld maar sinds ik ze heb is alle storing op de baan verdwenen. Ook al reinig je de rails net zoals ik deed met de hand en een losse stofzuiger weet je niet wat je ziet als je de eerste keer de lux stofzuiger wagen opent om te legen. Ook het stofzuigen en slijpen op zich is best een leuk karweitje en je krijgt er bergen rijplezier voor teug. Wat mij betreft: een aanrader!
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo Mensen,

Leuk om de ervaringen met deze Lux railreinigingswagens te horen. Ik was net aan het overwegen om ook een set van deze schoonmaakwondertjes aan te schaffen.
Kan iemand mij misschien vertellen of er ook een modeltreinenwinkel in het oosten van het land is die deze wagens kan leveren.
Is het ook de moeite waard om bijvoorbeeld tot Eurospoor 2007 te wachten, of zijn deze schoonmaakwagentjes daar niet te vinden?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Menno
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo Menno.
Ik ben (bijna) de hele dag bezig geweest om een combi set te bestellen.
Allereerst zijn de prijsverschillen enorm, bijna ? 100,- verschil tussen goedkoopste en duurste, bijna geen winkel heeft ze in voorraad en de levertijden lopen uiteen van 3 dagen tot enige weken.

In Houten ben ik ze nog niet tegengekomen, niet nieuw maar ook niet 2e hands, maar ja ze zijn ook nog behoorlijk nieuw.

Wentink, Arnhem en Apeldoorn, kunnen ze wel bestellen maar hebben (nog) geen prijs of levertijd.

Maandag (oh nee, maandag gesloten dus dinsdag) bel ik even naar Totaltrain om info en zal hem dan wel gelijk bestellen.

Valt soms helemaal niet mee om je geld kwijt te raken! :o

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

P.s. Heeft iemand deze combinatie al uitgebreid met de accu wagen?   
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo Albert Jan ik kan je melden dat ook ik hem morgen bij Totaltrain kan afhalen in valkenburg (L) bel er eens na toe ik heb het nummer wel maar dat mag ik niet op het Forum zetten dus bel mij maar even XXXXXXXXXX waarschijnlijk kan hij hem snel en goedkoop leveren Brupo-x. :D


                                                EDIT Marcel :
Telefoonnummers en andere persoonlijke gegevens alleen via PB om ( eventuele ) misbruik te voorkomen ;).


Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hoi AlbertJan,

Bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik toch nog even een beetje afwacht voor ik tot de aanschaf over ga. Mijn baan is ook nog niet af.

Wat betreft die accu wagen. Ik zie het nut er niet zo van. Als je geen stroom op de baan hebt staan en je voedt de railstofzuiger en/of de slijper via de accuwagen, kun je toch nog steeds niet rondrijden, omdat je loc geen stroom heeft. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Groetjes,
Menno
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Als de accuwagen alleen bedoeld is voor het voeden van de stofzuiger- en/of slijpwagen heeft de locomotief inderdaad geen stroom en zal dus niet rijden.
Het alternatief is dan de wagens zelf met de hand over de baan te duwen, maar dat gaat natuurlijk weer moeilijk bij een schaduwstation en in tunnels en dergelijke.
Maar dat had je zelf natuurlijk allemaal al overwogen :wink:.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hoi Gerard,

Idd is het zelf over de baan duwen niet zo handig ;)

Maar dit is precies mijn punt, want wat is nou de toegevoegde waarde van de accuwagen als je deze gebruikt op een stroomloze baan. Het hele idee van deze stofzuigerwagen en slijpwagen is volgens mij dat je deze ook kan gebruiken op plaatsen waar je zelf niet of nauwelijks bij kan. Dus als je zelf moet gaan duwen kan je net zo goed een railgum en echte stofzuiger gebruiken.

Maar ja, het blijft een leuk hebbedingetje natuurlijk hehe.

Groetjes,
Menno
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 01 juni 2007, 19:57:23
Valt soms helemaal niet mee om je geld kwijt te raken! :o

als je geld kwijt wil bied ik me aan ik stuur me mijn rekenin nr wel in een pbtje  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

groetjes woodymax
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hoi ALbertJan,

Ik was vandaag bij MTE , daar hebben ze ze in de vitrine staan.
(ben zelf aan het twijfelen of zoiets handig is voor hier)

Mvgr,
hans
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo Hans.
Inderdaad gezien dat bij MTE (de enige die ik kon vinden) er een aantal in voorraad zijn.
Maar de prijs is bij MTE voor de 9620 ? 380,63 en dat is me net een beetje teveel van het goede, die 63 eurocent die nekt je net! :roll: :wink:
Het feit dat ze deze in voorraad hebben en dus kunnen laten zien trekt mij volgende week, na telef. TT, misschien toch over de streep.
Ik wilde zowiezo nog eens bij MTE gaan kijken, dit na al die enthousiaste verhalen hier op het Forum.  :lol:(o.a Brigitte)
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Rloop op vrijdag 01 juni 2007, 22:02:13
Vind het wel knap prijzig zo een setje, ik heb zo een railreinigingswagentje van marklin en af en toe doorweek ik de borstels met SR24, en van een oud goederenwagentje met verlichting een stukje heel fijn schuurpapier op de sleper (rijd hier maar af en toe 2x een baanvakje af), en alles rijd eigenlijk perfect, dat stofzuigertje lijkt me ook  makkelijk, nu doe ik af en toe de kruimeldief er even over, maarja blijft een hobby dus reinigen hoort er ook bij, ps slijpen is verspanen, verspanen is groefjes maken zal we een borstelwagen zijn.

Ronald, heb jij dan nog steeds geen model-hogedruk-spuit wagon voor het reinigen van je stootblokkies! :roll: :wink:?
Groetjes,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Rloop op vrijdag 01 juni 2007, 22:37:55
Met de hoge druk spuit vielen steeds de wagentjes om, dus nu maar de kruimeldief en tegen beestjes vliegen en ander ongedierte heb ik een foto van mijn schoonmoeder op de hobbykamer hangen, wel zo gemaakt dat als ik de stekker van de treinbaan in het contactdoossie doe dat deze automatisch omdraaid, voorheen kwamen de lokjes ook niet meer uit de loods.

Bwaahahahahhaaaa.....'citeren' blijft lastig voor Ronald maar humor heeft 'ie wel :D
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ik heb de combinatie hier ook in huis. Digitaal voor Märklin met Faulhaber motor. De decoder was na een week reeds stuk.
Maar ik ben tevreden over de aankoop. Alleen het lawaai van de slijpwagen is me te veel. Daarom steken deze wagens meer in de doos dan dat ze op de baan staan. Alleen als mijn rails slecht contact geven mogen ze hun ding nog eens doen. En, eerlijk gezegd, ze zijn goed in wat ze doen.  :lol:
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo,

De prijs vind ik echt onhaalbaar maar mocht er ooit eentje 2ehands te bemachtigen zijn dan zou het een zeer welkome aanwinst zijn 8) Viezigheid op de rails blijft een probleem en van wat ik er tot nu toe over heb kunnen lezen geeft deze combinatie toch wel de beste resultaten van alle mogelijkheden die er op dit moment op de markt zijn.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
rolf bedankt voor het hierheen verwijzen !

maar nu ik zie dat ze zo duur zijn ga ik ook wel voor de 2e handse modellen als die komen .
toch bedankt weer een stukje wijzer  :D

groet robert
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ik heb de analoge stofzuiger van lux met de goedkope motor bij TT toendertijd gekocht voor 92 euro werkt analoog en op mijn digitale baan goed.
Ja op mijn digitale baan gaat hij meteen werken, maar na afloop gaat hij er ook meteen vanaf.



Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ja leuk hoor, maar ik heb gewoon in de Mediamarkt een sterke kruimeldief gekocht van het merk Moulinex, en voor dat ik ga rijden even de  mond er rustig over, en klaar is de baan.
Laat de treinen maar weer gaan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Dan heb jij geen bovenleiding, bruggen en/of tunnels in je baan. Anders lukt het zo makkelijk niet met een M[piep]-kruimeldief.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Nee ik heb inderdaad geen bovenleiding, maar wel tunnels, maar die worden vanuit onder schoongezogen.
Als iemand het wilt weten hoe? dan hoor ik het wel, maar met de Moulinexzonderairmiles gaat het fantastisch, heerlijk fris, en met het borsteltje de wissels flossen, en schoon is de baan...
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: RenevKl op donderdag 31 mei 2007, 14:17:10
Ik heb de twee losse wagens (Faulh en Digitaal) en deze bevallen perfect.
Echter de slijpwagen raakt de C-rails wisselverlichting als hij de bocht van de wissel neemt.

Rene
Hoi Rene   Wat heb jij daar aangedaan, dat de slijpwagen de wissellantarens raakt, want de mijne ontspoord daardoor steeds ?
johandegoed
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: johandegoed op dinsdag 17 juli 2007, 23:25:21
Hoi Rene   Wat heb jij daar aangedaan, dat de slijpwagen de wissellantarens raakt, want de mijne ontspoord daardoor steeds ?
johandegoed

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, want ik hoop mijn combi binnenkort op te kunnen halen! :shock:

AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Om welke type rails gaat het hier betreffende het probleem met de slijp/stofzuigerwagen?
Dit kan ik niet terug vinden of ik moet er overheen gelezen hebben, dat kan ook.

Zelf heb ik (nog) C-rails met daarop ook lantaarns maar ik heb er geen problemen mee.

Dus naar mijn gevoel en mening heeft C + K rails (praktijkervaring) hier geen problemen of moeite mee.
Tenminste niet bij mij.

Wat ik wel heb gedaan is de stofzuigerwagon iets zwaarder gemaakt omdat ik deze nogal aan de lichte kant vond/vind.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: johandegoed op dinsdag 17 juli 2007, 23:25:21

Echter de slijpwagen raakt de C-rails wisselverlichting als hij de bocht van de wissel neemt.


Hallo Riny.
Worden de oogjes wat minder? :wink: :lol:
Het gaat om de C-rails wissellantaarns, ik heb de schoonmaak combi nog niet en ben nu met de baan bezig, dus als er een probleem mee is kan ik er nog rekening mee houden.

Maar ik vraag mij nu wel af hoe de één (jij dus) hier geen probleem mee heeft en de ander (René) dit probleem wel heeft!

Vast bedankt,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: AlbertJan op woensdag 18 juli 2007, 12:04:16
Citaat van: johandegoed op dinsdag 17 juli 2007, 23:25:21

Echter de slijpwagen raakt de C-rails wisselverlichting als hij de bocht van de wissel neemt.


Worden de oogjes wat minder? :wink: :lol:
Het gaat om de C-rails wissellantaarns, ik heb de schoonmaak combi nog niet en ben nu met de baan bezig, dus als er een probleem mee is kan ik er nog rekening mee houden.

Maar ik vraag mij nu wel af hoe de één (jij dus) hier geen probleem mee heeft en de ander (René) dit probleem wel heeft!

Vast bedankt,

Ja, hallo, ik ben ook geen 18 meer  :lol: :lol:

Het verschil bij de een of de ander kan ik niet uitleggen.
Misschien is mijn rol minder breed of mijn Luxwogon korter, ik weet het niet.

De oplossing weet ik wel, geen lantaarns plaatsen, heb je er geen last van ook en echte meerwaarde geven die gloeiende spijkers toch ook niet.
In het begin vond ik het ook wel leuk (jeugdsentiment van de oudere M-raisl denk ik) :?


Voor de ongelovigen onder ons, WAAR raakt de rol de lantaarn?  (wissel 24611/12)

Ik heb ook nog even de boogwissels en de Engelse-wissels bekeken en hier zit niet of nauwelijks geen verschil in.
Bij de Engelse-wissel staat de lantaarn zelfs verder van de spoorstaven af.

Dus bij deze, de onderbouwing van mijn bewering, dat ik er dus geen last van heb.




Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Heey,

Me broer en ik zijn samen aan het kijken voor een lux slijp en zuig wagen.
Als we de baan hebben neer gezet willen we hem samen aanschaffen om kosten te besparen.
Ikzelf en me broer zijn lid van Totaltrain en MTE.
Maar we denken dat we hem bij MTE gaan bestellen.
Als we hem bestellen zal het wel rond december zijn.
En als ik dit alles hier boven lees snap ik wel waarom wij hem echt nodig hebben.
Ik heb nu al wat rails schoongemaakt met de hand en daar zit al heel wat vuil op.
Dus ik denk dat dit gewoon de oplossing is voor vieze railsen.

Groetjes Antal.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Riny op woensdag 18 juli 2007, 14:27:16
Ja, hallo, ik ben ook geen 18 meer  :lol: :lol:
Maar van binnen toch nog wel? :wink:

Riny, bedankt voor het nabootsen van de situatie.
Ik vind wel dat de wagon er akelig dicht langs gaat dus ik zal er wel extra op letten wanneer ik de combi ga gebruiken.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: AlbertJan op woensdag 18 juli 2007, 19:40:52
Citaat van: Riny op woensdag 18 juli 2007, 14:27:16
Ja, hallo, ik ben ook geen 18 meer  :lol: :lol:
Maar van binnen toch nog wel? :wink: NOU???


Ik vind wel dat de wagon er akelig dicht langs gaat


Beste AlbertJan,

Er dicht langs is er niet tegenaan of dat hij er achter blijft haken wat ontsporing tot gevolg heeft.
En vrijloop is vrijloop............... toch? Of zie ik dat verkeerd?

Ook mag ik aan nemen dat mijn C-railwissels niet anders zijn dan die van jullie.
Dus ik vind het een raadsel dat hij bij mij geen problemen geeft en bij anderen wel.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Riny,

En als je vanaf de andere kant komt rijden, met de hevel de andere kant op en het lampje een kwartslag gedraaid?
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Buzz_4stroke op donderdag 19 juli 2007, 10:38:20
En als je vanaf de andere kant komt rijden, met de hevel de andere kant op en het lampje een kwartslag gedraaid?

Ook dan is er niets aan de hand.
Op de foto lijkt het net of dat hij er achter zou blijven hangen, maar dit is echt niet het geval, hij draait er keurig langs.

Daar komt bij, wanneer de baan eenmaal ligt en de wissels zijn aangesloten op de 5211, dan trek ik deze "hevels" er af en vervolgens komen de afdekplaatjes er op.
Maar noodzakelijk is dit beslist niet.

Na het "croppen" van de foto's zijn ze iets waziger geworden maar waar het om gaat is goed te zien.






Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Riny,

Ziet er goed uit, geen problemen dus. Regel is altijd om alle variabelen uit te sluiten. Heb ik er nog eentje, als de zuig/slijp combinatie fysiek omgedraaid wordt, dus dat de andere zijde langs de lataarn/hevel gaat.

Als je hier antwoord op gegeven hebt ben ik tevreden  :wink:
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Buzz_4stroke op donderdag 19 juli 2007, 11:10:12
Heb ik er nog eentje, als de zuig/slijp combinatie fysiek omgedraaid wordt, dus dat de andere zijde langs de lataarn/hevel gaat.

Als je hier antwoord op gegeven hebt ben ik tevreden  :wink:

Hoi Chris,

Als je combinatie omdraait is er geen probleem en er veranderd niets.
Er veranderd niets aan de radius van de bochten, ook niet aan de plaats van de wieldraaistellen, dus ook niet waar de rol zit.
Probeer maar uit (indien mogelijk)

Er zal waarschijnlijk wel een formule voor zijn om dit anders uit te leggen maar die *weet ik niet.
Wat ik wel weet is wat ik nu, gezien het probleem/onderwerp van dit topic, in de praktijk heb uitgeprobeerd en waargenomen.

Meer zou ik er niet over kwijt kunnen.

* ik ken mijn beperkingen, de kennis die ik heb zal ik uitdragen maar ik zal en kan ook toegeven als er een stukje kennis ontbreekt.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo Riny.
Bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt om ons zoveel mogelijk de juiste info te verstrekken!
Voor de rest hoop ik dat mijn Lux combi z.s.m. binnenkomt en laat hem dan gewoon rondrijden, eerst natuurlijk een beetje goed in de gaten houden maar dat doe ik sowieso bij alles wat ik nieuw heb.
Maar v.w.b. de baan hoef ik dan niet echt rekening te houden met beperkingen, en dat is heel fijn! 8)
En mocht het dan toch nog ergens fout gaan, ik weet waar jouw huis woont! :wink: :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: AlbertJan op donderdag 19 juli 2007, 16:06:42
En mocht het dan toch nog ergens fout gaan, ik weet waar jouw huis woont! :wink: :lol:

Weet je dat wel zeker ??  :lol:
Zo ja, Welkom.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo mede- en toekomstige baanschoonmakers!
Eindelijk is mijn Lux schoonmaak combi binnen!
Nu nog een loc ervoor, de F7 Santa Fé voor een buitenlands gastoptreden,
en rijden maar! 8)



De stofzuigerwagon werkt uitstekend op adres 78, maar de railslijpwagon doet nog even niets! :(
Kan hier ook het decoderadres niet van vinden, nog maar even uitzoeken of weet iemand dit zo?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
AlbertJan, 79 al eens geprobeerd?