Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!

Gestart door AlbertJan donderdag 31 mei 2007, 13:49:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Even uit mijn hoofd moet je die schakelen met funktie 78 en dan funktie op aan zetten  op de control 80

johan
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Sander1968 op woensdag 11 februari 2009, 13:36:16
Eventueel nog meer suggesties?

Hallo Sander.
Is het ondertussen allemaal al gelukt?

Anders rest er nog maar 1 ding, hulp en controle m.b.v. een andere Lux combi.
Misschien ligt het aan jouw combi! :?

Veel succes,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ik vind dat die slijper zoveel rommel maakt..... :(
Hebben jullie daar ook last van?

tuurlijk, ik heb er ook een zuiger achter hangen, maar als ik een rondje of wat gereden heb, zie ik overal hele fijne vezeltjes.

Zou de borstel versleten zijn?
Of is het beter om met zo'n witte borstel te rijden ipv met zo'n opgerold "schuursponsje"?

Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo Marco.
Die kleine vezeltjes zijn mij (nog) niet opgevallen.
Maar mijn Lux combi is nog redelijk nieuw en heeft nog weinig km's gedraaid.
Of staat de (slijp) borstel wat strak afgesteld?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
AlbertJan,

Toch nog niet gelukt. Ik heb hem teruggebracht naar de leverancier en die ging hem opsturen naar Lux. Ben benieuwd wanneer hij terugkomt.

Sander
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: AlbertJan op donderdag 19 maart 2009, 16:36:39
Hallo Marco.
Die kleine vezeltjes zijn mij (nog) niet opgevallen.
Maar mijn Lux combi is nog redelijk nieuw en heeft nog weinig km's gedraaid.
Of staat de (slijp) borstel wat strak afgesteld?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
als ik een heel dun papiertje over de rails heen en weer beweeg en zo onder de borstel kom, dan hoor ik amper verschil in toerental.
Het lijkt me dus dat de druk wel meevalt.

Misschien dat ik nog eens een nieuwe borstel moet proberen.

Marco
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: markos op donderdag 19 maart 2009, 17:27:46
Citaat van: AlbertJan op donderdag 19 maart 2009, 16:36:39
Hallo Marco.
Die kleine vezeltjes zijn mij (nog) niet opgevallen.
Maar mijn Lux combi is nog redelijk nieuw en heeft nog weinig km's gedraaid.
Of staat de (slijp) borstel wat strak afgesteld?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
als ik een heel dun papiertje over de rails heen en weer beweeg en zo onder de borstel kom, dan hoor ik amper verschil in toerental.
Het lijkt me dus dat de druk wel meevalt.

Misschien dat ik nog eens een nieuwe borstel moet proberen.
Maareh..
Met welk type borstel rijden jullie zoal??
Marco


Edit Gerard: quote gerepareerd
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ik heb vandaag een Lux stofzuiger in Houten gescoord voor 15 euro. Niet gek volgens mij?
De verkoper had er totaal geen verstand van en wist ook niet of het allemaal nog werkte.
Zo te zien is er door een amateur aan het model gerommeld (plakband, slecht soldeerwerk).
Er zit volgens mij een DCC decoder in.
Binnenkort maar eens de boel aan een nader onderzoek onderwerpen...

Koen
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo Koen.
Voor ?15,- kun je hier geen buil aan vallen.
Alleen al de mogelijkheid om hier weer wat moois van te maken is het al waard! 8)

Dit is nog goedkoper dan de koop van een Lux stofzuiger door een zeker, al enigszins "geweathered" forumlid, voor ? 50,- en ook al in Houten! :o   :lol:

@Marco.
Zelf heb ik nog (zoals de meesten) de originele bijgeleverde borstel in gebruik.

Succes met de modificaties.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Dat dacht ik ook.
Het is een beetje een gok voor dat geld. Ik heb hem na 14:00 gekocht dus blijkbaar zijn er al een hoop mensen langs gelopen.

Even een vraagje: het motortje wat erin zit is nu aangesloten op een decoder. Maar zit dat in de standaard situatie direct aangesloten aan de voeding vanuit de rails?
Met andere woorden: kan het motortje 16 Volt aan of zit er standaard nog iets tussen van de spanning begrensd?

Koen
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
ik heb een vraag
blijft de borstel van de railslijper niet achter de wissels hangen?
om dat de puko s daar veel hoger zijn
ik overweeg ook een railslijper aanteschaffen
mvg frank
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Nee, werkt perfect. Je kunt de druk van de borstel inregelen. Je moet hem niet te hard laten drukken, anders draait de borstel niet en drukt hij de wagon omhoog. Kwestie van schroefje goed instellen.
Puko's totaal geen probleem, had dat probleem wel met de Dapol reiniger.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: br 216 op maandag 14 september 2009, 16:37:52
blijft de borstel van de railslijper niet achter de wissels hangen?

De puko's leveren geen probleem op, maar de slijper raakt de eventuele optionele wisselverlichting wel (C-rails). Ik ben bang dat de verlichting op een gegeven moment wel kapot gaat.

Rene
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
bedankt voor de reactie
ik heb alleen bij de engelse wissel een wissel lantaarn (standaard)
raakt hij die dan ook?
of is het alleen bij de optionele plekken voor zon wissel lantaarn
mvg frank 
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Oei, daar kan ik geen antwoord op geven, je hebt geen echte marklin rails, zie ik ;-)

succes met de grote schoonmaak!
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
ik heb toch echte marklin c rails hoor
ik vroeg me af of de wissel pukos een probleem zouden vormen
voor de railslijper
mvg frank
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: br 216 op maandag 14 september 2009, 17:35:23
ik heb toch echte marklin c rails hoor
ik vroeg me af of de wissel pukos een probleem zouden vormen
voor de railslijper
mvg frank

He Frank,

Geintje, als het geen  M-rails is, is het geen Marklin bij mij.
Anyway, verwacht geen problemen met de Lux, echt perfecte set, zowel de stofzuiger als de slijper. Ik ben er zelfs zo tevreden over dat ik 2 van die sets heb rondtuffen over mijn baan! (beetje veel sporen, vandaar)!

Echte aanrader, scheelt zo veel geklooi op plekken waar je niet bij kunt. Neem wel de Faulhaber motoren, die zijn veel stiller en gaan erg lang mee. Analoog is veel goedkoper, Delta module er in en klaar!

Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
he jeweve

bedankt voor de info geintje moet kunnen toch  :D :D
ik heb al een rail stof zuiger met faulhauber motor
en digitale decoder
de rail slijper neem ik met de zelfde motor en decoder
deze bevalt prima qua prijs maakt het niet zo heelveel
uit

mvg frank
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Geintjes moeten zelfs! Saaiheid
is er al genoeg!
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
dat is waar mvg frank
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Ik schreef hier een paar berichtjes terug dat ik op de laatste Houten-beurs voor een heel erg prettig prijsje een Lux stofzuiger had gekocht. Er zat ook nog een decoder in. Dit bleek ook nog een multi-protocol te zijn!
Dus m'n CS maar eens het adres op laten zoeken en jawel: op adres 30 begon het motortje lekker te snorren!
Ik blij!! :D

Moet de stroomafname nog goed maken, die was voor 2-rail én een zootje maar dat komt wel goed!

Koen
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Nou mensen na al die verhalen en ervaringen gelezen te hebben had ik ook al een tijd een overweging op een combi te gaan kopen. Ik heb via onze club van een lid wat onlangs is overleden zijn stofzuiger kunnen overnemen.
Deze is alleen voor 2 rail echter ik ga er toch nog een slijper erbij kopen en die koop ik voor 3 rail digitaal. Ik ga dan de zuiger koppelen met de slijper zodat deze tegelijk aan en uit gaan. Heeft iemand hier evaring mee?

Groeten Ronald
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Graag nog even wat duidelijkheid, het is tenslotte E 380,00.
Is een slijpwagon beter dan railgum, behalve dan het verschil in werk.
Groet,
Guus
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Mijn Lux railslijperT is evenals de 6021 ...........overleden  :? :(

Er waart hier een modeltreinvirus in het rond hoor :shock:, 'k zweer ut je :mrgreen:

Mvg Gert
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Guusv op maandag 12 oktober 2009, 22:43:18
Graag nog even wat duidelijkheid, het is tenslotte E 380,00.
Is een slijpwagon beter dan railgum, behalve dan het verschil in werk.
Groet,
Guus

Al wat ik hier lees krijg je er niet echt antwoord op. Het prijsverschil is wel duidelijk.

De reacties zijn duidelijk: 'als je ziet wat voor vuil eraf komt met de slijper'.
Maar wat ik mij nog steeds afvraag en waar ik ook geen antwoord op krijg is of die nou slijpstof opneemt of vuil van de baan...


Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
De Lux stofzuiger zuigt 8), de Lux slijpwagon slijpt/polijst 8)

Mvg Gert
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
hallo albertjan,

ik heb een stofzuiger van lux,en die werkt priema hoor.ik heb ook een polijstwagen maar helaas ik rijd digitaal en die werkt niet op mijn baan :( ik hoop dat mijn marklindaeler hem gaat overkopen,zodat ik een polijstwagen kan kopen voor mijn digitaale baan.en bij mij werkt die stofzuiger heel goed gisteren nog eens laten rijden,man wat een stof er afkwam ongelooflijk.

groeten peter.

ps op mijn draadje staan ze alle twee afgebeeld.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Seinhuisje op dinsdag 13 oktober 2009, 00:32:42
Citaat van: Guusv op maandag 12 oktober 2009, 22:43:18
Graag nog even wat duidelijkheid, het is tenslotte E 380,00.
Is een slijpwagon beter dan railgum, behalve dan het verschil in werk.
Groet,
Guus
Al wat ik hier lees krijg je er niet echt antwoord op. Het prijsverschil is wel duidelijk.
De reacties zijn duidelijk: 'als je ziet wat voor vuil eraf komt met de slijper'.
Maar wat ik mij nog steeds afvraag en waar ik ook geen antwoord op krijg is of die nou slijpstof opneemt of vuil van de baan...

Seinhuisje/Guus.
Even een reactie van mijn ervaringen.
De LUX combi is een bijzonder makkelijke en mooi aanvulling voor het schoonmaken en schoon houden van de rails.
Maar het kan zeker niet vergeleken worden met de hand schoonmaken!
Met de hand (railgom e.d.) haal je ieder vuiltje van de rails en de LUX combi stofzuiger zuigt wel alle (lichte) deeltjes op, terwijl het vuil wat vast zit, enigszins losgemaakt wordt door de "slijpende" borstel, maar echt hardnekkig en langdurig aangekoekt vuil (b.v. olie met stof) krijg je echt niet met een paar poets beurten met de LUX combi helemaal weg! :?

Maar wanneer je de LUX combi regelmatig over je baan laat (mee) rijden dan zul je versteld staan hoeveel schoner, en dus beter berijdbaar, je baan blijft! 8)
Maar zelfs dan geldt onverlet, dat je af en toe toch weleens met de hand moet poetsen.

Maar zelf blijf ik dit een geweldige, en zeker makkelijke, aanvulling vinden voor het onderhoud aan de baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo,

Ik kan het verhaal van AlbertJan alleen maar bevestigen. De Lux combinatie is een uitstekend apparaat waarbij het edele handwerk, weliswaar minder vaak, toch af en toe noodzakelijk blijft.

Groetjes,

Tighfield :D
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: peterke33 op dinsdag 13 oktober 2009, 07:25:17
.ik heb ook een polijstwagen maar helaas ik rijd digitaal en die werkt niet op mijn baan :(

Waarom digitaliseer je hem niet?

Koen
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Nog een vraagje: Märklin heeft ook polijstwagons zoals de 46042:


De Lux slijper zal best beter zijn maar mijn vraag is of deze ook goed werkt?
Iemand ervaring mee?

Koen
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hallo,

Deze wagon werkt redelijk. Rijdt regelmatig over mijn baan, waarbij ik de viltjes bevochtig met SR-24. Werkt lang niet zo goed als de Lux-combinatie echter het helpt wel mee de baan tussendoor redelijk schoon te houden.

Groetjes,

Tighfield :D
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
OK
Ik heb de Lux stofzuiger maar geen zin om veel geld voor de slijper uit te geven.
Wie weet loop ik nog eens tegen een goedkope slijper aan op Houten  :)
En anders is dit wagonnetje mogelijk iets...

Koen
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: KNed op dinsdag 13 oktober 2009, 12:39:27
Nog een vraagje: Märklin heeft ook polijstwagons zoals de 46042:


De Lux slijper zal best beter zijn maar mijn vraag is of deze ook goed werkt?
Iemand ervaring mee?

Koen
Op M-rails werkt dit ding helemaal niet.
Haakt in de rails en ontspoort steeds.

Citaat van: peterke33 op dinsdag 13 oktober 2009, 07:25:17
ik heb een stofzuiger van lux,en die werkt priema hoor.ik heb ook een polijstwagen maar helaas ik rijd digitaal en die werkt niet op mijn baan :( ik hoop dat mijn marklindaeler hem gaat overkopen,zodat ik een polijstwagen kan kopen voor mijn digitaale baan.en bij mij werkt die stofzuiger heel goed gisteren nog eens laten rijden,man wat een stof er afkwam ongelooflijk.

groeten peter.
Waarom werkt die slijper niet op een digitale baan?
Ik heb een analoge stofzuiger en die werkt wel op een digitale baan.

groetjes
Henk
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 13 oktober 2009, 07:26:22
Citaat van: Seinhuisje op dinsdag 13 oktober 2009, 00:32:42
Citaat van: Guusv op maandag 12 oktober 2009, 22:43:18
Graag nog even wat duidelijkheid, het is tenslotte E 380,00.
Is een slijpwagon beter dan railgum, behalve dan het verschil in werk.
Groet,
Guus
Al wat ik hier lees krijg je er niet echt antwoord op. Het prijsverschil is wel duidelijk.
De reacties zijn duidelijk: 'als je ziet wat voor vuil eraf komt met de slijper'.
Maar wat ik mij nog steeds afvraag en waar ik ook geen antwoord op krijg is of die nou slijpstof opneemt of vuil van de baan...

Seinhuisje/Guus.
Even een reactie van mijn ervaringen.
De LUX combi is een bijzonder makkelijke en mooi aanvulling voor het schoonmaken en schoon houden van de rails.
Maar het kan zeker niet vergeleken worden met de hand schoonmaken!
Met de hand (railgom e.d.) haal je ieder vuiltje van de rails en de LUX combi stofzuiger zuigt wel alle (lichte) deeltjes op, terwijl het vuil wat vast zit, enigszins losgemaakt wordt door de "slijpende" borstel, maar echt hardnekkig en langdurig aangekoekt vuil (b.v. olie met stof) krijg je echt niet met een paar poets beurten met de LUX combi helemaal weg! :?

Maar wanneer je de LUX combi regelmatig over je baan laat (mee) rijden dan zul je versteld staan hoeveel schoner, en dus beter berijdbaar, je baan blijft! 8)
Maar zelfs dan geldt onverlet, dat je af en toe toch weleens met de hand moet poetsen.

Maar zelf blijf ik dit een geweldige, en zeker makkelijke, aanvulling vinden voor het onderhoud aan de baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hallo,
Ik heb begrepen van mijn Marklindealer, dat wanneer je het als kombi koopt er 1 decoder inzit voor beide wagons. Als je ze lost koopt, zitten er natuurlijk 2 aparte decoders in.
Is 1 decoder voor 2 geschakelde wagons wel handig?

Dat betekent dus dat je niet alleen kan zuigen, als je polijsten niet nodig vind.

Guus
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hoezo niet???? je kunt voor één van beide toch gewoon een functie uitgang van de decoder gebruiken om ann/uit te schakelen (wel via relais ivm vermogen)???

Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Henk op dinsdag 13 oktober 2009, 19:00:24
Citaat van: KNed op dinsdag 13 oktober 2009, 12:39:27
Nog een vraagje: Märklin heeft ook polijstwagons zoals de 46042:


De Lux slijper zal best beter zijn maar mijn vraag is of deze ook goed werkt?
Iemand ervaring mee?

Koen
Op M-rails werkt dit ding helemaal niet.
Haakt in de rails en ontspoort steeds.

Citaat van: peterke33 op dinsdag 13 oktober 2009, 07:25:17
ik heb een stofzuiger van lux,en die werkt priema hoor.ik heb ook een polijstwagen maar helaas ik rijd digitaal en die werkt niet op mijn baan :( ik hoop dat mijn marklindaeler hem gaat overkopen,zodat ik een polijstwagen kan kopen voor mijn digitaale baan.en bij mij werkt die stofzuiger heel goed gisteren nog eens laten rijden,man wat een stof er afkwam ongelooflijk.

groeten peter.
Waarom werkt die slijper niet op een digitale baan?
Ik heb een analoge stofzuiger en die werkt wel op een digitale baan.

groetjes
Henk

Ik heb ook zo'n ding hij ontspoorde ook maar heb hem gevuld met bitjes  :shock:
het gaat nou goed  :D op M rails met een drupje wasbenzine, de treinen rijden nu beterder.

Gr Einte
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Hellup....! :-)

Ergens, volgens mij op dit forum, heb ik een bericht gezien over een schoonmaak-LOCOMOTIEF!
Het was een eigenbouw geval van een Duitse shop, en in het bericht stond ook een foto waarop de loc te zien was.

De loc zelf had een (redelijk) modern uiterlijk. Ik geloof dat de kap een BR101 was, maar het kan ook een BR216 / 218 geweest zijn. Er zaten in ieder geval geen pantografen op.

De kleur was (voornamelijk) geel...

Iemand enig idee over welke loc / winkel / bericht / onderwerp ik het heb?

Een ochtendje zoeken op het forum heeft me nog niets opgeleverd....

Alvast bedankt!
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: EgMaf op woensdag 14 oktober 2009, 14:06:27
Hellup....! :-)

Ergens, volgens mij op dit forum, heb ik een bericht gezien over een schoonmaak-LOCOMOTIEF!

Ik kan mij niet herinneren op dit forum iets gelezen te hebben over een schoonmaak locomotief.
Misschien heb ik het mis, maar ik denk op een ander forum?! :?
(of het is opgeborgen in het archief)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: AlbertJan op woensdag 14 oktober 2009, 14:52:34
Citaat van: EgMaf op woensdag 14 oktober 2009, 14:06:27
Hellup....! :-)

Ergens, volgens mij op dit forum, heb ik een bericht gezien over een schoonmaak-LOCOMOTIEF!

Ik kan mij niet herinneren op dit forum iets gelezen te hebben over een schoonmaak locomotief.
Misschien heb ik het mis, maar ik denk op een ander forum?! :?
(of het is opgeborgen in het archief)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ik weet zeker dat ik het gezien heb, en vrijwel zeker dat het op een Nederlands forum was.
Buiten 3Rail ken ik alleen nog Beneluxrail, maar daar kom ik zo zelden iik denk dat het hier geweest moet zijn.
Het is ook vrij recent geweest dat ik het zag, niet meer dan enkele weken geleden. Maar dan kan het nog steeds een oud bericht geweest zijn...

Maar als iemand het ergens anders terugvindt (bv op Stummi of beneluxspoor), dan hoor ik het natuurlijk ook graag :)
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Citaat van: Wasmi op dinsdag 13 oktober 2009, 20:29:45
Hoezo niet???? je kunt voor één van beide toch gewoon een functie uitgang van de decoder gebruiken om ann/uit te schakelen (wel via relais ivm vermogen)???


Kun je ff uitleggen wat je bedoelt, wat je schrijft gaat me nu even boven de pet
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Guus,

de motoren van de stofzuiger en slijpwagon hoeven niet per sé in toerental te worden geregeld. Dat betekent dat digitaal aan/uit schakelen voldoende is. Daarvoor heb je geen bijzondere decoder nodig, aansluiten van de motoren aan een functieuitgang is voldoende. Enige probleem kan zijn dat de motoren meet vermogen vragen dan de functieuitgan van de decoder aankan. Dat kan je verhelpen door de functie uitgang een relais te laten bekrachtigen wat de motor inschakeld.

Walter
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
De combi heeft slechts één decoder. De ene motor kan apart van de andere geschakeld worden.

Gr, Ben.


bron ad-soft
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie.
Beste Forumleden.
Omdat er vandaag een forumlid (samen met zijn zoon) de LUX combi set is komen bekijken, gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om maar even een filmpje te maken.
Goed is te zien dat zowel de borstel van de stofzuiger en de ronddraaiende (slijp)borstel de lantaarn van de wissel flink raken!(alleen in de afbuigende stand)
Hoewel dit zelfs na tientallen malen nog steeds niet te zien was. (alleen een beetje scheef)

Voor het filmpje met de prachtig door Bert (Baureihe 103) geweatherde Lux combi, op pijltje linksonder klikken!

 

En voor de fun het volgende filmpje!



Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
@AJ

gave filmpjes, je kunt idd goed zien dat bij afslaan de lantaarns gelijk ook een grondige poetsbeurt krijgen 8), iets wat ik overigens al wist, bij mij zijn er al 2 lantaarntjes afgebroken op deze manier :?

Rij jij trouwens niet te snel ?, als je niet stapvoets rijdt neemt de stofzuiger niet echt al het stof weg is mijn ervaring, ik laat het handeltje altijd zo zacht mogelijk rijden, liefst met klokanker loc ervoor, omdat die lkr doorsukkelen bij een stroomonderbreking 8)

Mvg Gert
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo AlbertJan,

Bedankt voor je duidelijke uitleg van de Lux combinatie.
Eenmaal thuisgekomen, we hadden jouw rails nog in gedachten, eerst maar eens onze rails gaan kijken. Onze rail is dus smerig.
Heb daarna de kombi gelijk besteld bij mijn dealer, en als het goed is heb ik hem a.s. dinsdag al.

Groet,
Guus
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Citaat van: v200marklin op zaterdag 17 oktober 2009, 17:49:00
Rij jij trouwens niet te snel ?, als je niet stapvoets rijdt neemt de stofzuiger niet echt al het stof weg is mijn ervaring, ik laat het handeltje altijd zo zacht mogelijk rijden, liefst met klokanker loc ervoor, omdat die lkr doorsukkelen bij een stroomonderbreking 8)

Gert, je hebt helemaal gelijk!
Maar dit was speciaal voor het filmpje, nou ja anders was het 10 minuten plezier geweest i.p.v. 2! :mrgreen:

@Guus.
Geweldig dat je de Lux combi al zo snel in huis kan krijgen! 8)

Succes met de "grote" schoonmaak! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Even een schopje voor dit topic.
Ik vroeg mij af omdat er veel belangstelling is voor de Lux reinigingswagons maar veel mensen tegen de prijs aanhikken, of we eens een collectieve inkoop kunnen wagen.
Ik kan mij niet voorstellen dat de prijs hetzelfde blijft als we pakweg 20 combi's afnemen of zelfs meer.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo,
Vandaag zijn mijn Lux wagon's geleverd(stofzuiger en slijper) en ze meteen getest. :D
Na een tijdje zoeken naar het decorder adres en niet gevonden,dan gebeld naar de verkoper en die zei dat ik de nieuwe versie heb.
Deze wagons zijn niet meer met cs controleerbaar,ze starten zodra er gereden word.
En als je stopt na een 3 tal seconden schakel hij zelf uit.

Eigenaardig was dat mijn cs een paar keer uitviel, kreeg een blanco scherm
starte weer op en terug blanco scherm,met resultaat dat de loc die de werkzaamheden uitvoerde ( 2 stellig diesel stel) zijn 2 decorders heeft verbrand!
Met een andere loc en na dat ik mijn cs een 2 tal min. stroomloos had gezet was dit verholpen( maar mijn 1ste loc kan in hersteling) :(

Ik heb een 14 dag. moeten wachten op de Lux Set en de prijs was 350? verzend kost in.

Mijn treinen rijden behoorlijk na de poetsbeurt,maar echt alles is niet opgelost,moet er een paar stukjes met de hand een poetsbeurt geven.
En de stofzuiger neemt veel klein vuil weg,maar verwacht niet dat de kleine steentjes worden verwijderd.
Je kan de foto's van mijn aankoop zien op het topic: nieuwste aanwinsten 2010,mijn zoon heeft er de foto's opgezet( Treinengek Junior )
Met groeten,
Joeri
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Dag Joeri.
Heel fijn dat jij de nieuwe Lux combi set meteen voor ons uitgetest hebt! :lol:
Het was mij ook niet bekend dat er een nieuwe versie van deze set uit zou komen, dus toch wel een grote verrassing. 
Wel bijzonder dat jouw CS wat vreemd reageerde op deze combi, met verbrande decoders tot gevolg! :shock:
Kun je nu trouwens helemaal niets meer regelen, harder/zachter of rotatie draaien?

Wat het schoonmaken betreft, de Lux combi is meer bedoelt voor regelmatig onderhoud, je krijgt dan ook die harde zwarte plekken niet op je rails, deze moet je eerst wel even met de hand verwijderen.
Daarna kan de Lux de baan uitstekend bijhouden.

Laat je nog even horen wat de uitslag van de verbrande decoders is?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.