Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

cs2 aansluiten aan laptop

Gestart door 1835 maandag 24 december 2012, 18:48:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cs2 aansluiten aan laptop
hallo
ik heb mijn Marklin central station(60215) eerst aan me router gedaan om een IP te krijgen
nu heb ik de Crosskabel aan mijn laptop gedaan als ik de IP adres in mijn browser intyp krijg ik niet het screenshot van de Centraal station 2.
wat doe ik fout?
mvg
1835
Re: cs2 aansluiten aan laptop
Of allebei(computer en CS2) aan dezelfde router verbinden, of handmatig alles instellen.

http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=198285

Groeten Sander
Re: cs2 aansluiten aan laptop
beste sander
hij heeft zijn ip adres algekregen. maar hoe kan ik de marklin cs2 besturen via een screenshot ? en hoe krijg ik die screenshot? welke ip moet ik in mijn browser zetten?
mvg
1835
Re: cs2 aansluiten aan laptop
Heel simpel: Het ip-adres dat de CS2 heeft gekregen. Dat vul je in je browser in. Let wel: Je CS moet aan je router hangen en ook je computer moet ook aan je router hangen c.q. verbinding hebben. Gebruik geen crosskabel tussen je router en de computer. Sommige routers en/of computer en/of CS2 herkennen de crosskabel niet. Dus gewoon een standaard kabel.

Groeten Ronald.
Re: cs2 aansluiten aan laptop
Het ip wat hij heeft gekregen is niet geldig als je met een cross-cable gaat werken.
Je moet handmatig de PC instellen alsmede de CS2.

Zie de link die ik plaatste.
Anders is dit misschien wat duidelijker.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=40827.0;wap2

Groeten Sander
Re: cs2 aansluiten aan laptop
welke kabel moet ik dan hebben?
als ik het goed heb moet je de cs2 aan de router hebben en je laptop via wifi. je kan dus niet crosskabel aan cs2 en  laptop vast maken
dat hij het dan al doet als je de IP intypt.
m v g
1835
Re: cs2 aansluiten aan laptop
seinwijzen ik ga het morgen proberen
alvast bedankt
m v g
1835
Re: cs2 aansluiten aan laptop
ik heb het gedaan zoals hieronder werd aan gegeven
http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=40827.0;
welk ip adres moet ik nu in mijn browser in typen ik heb ze allemaal al geprobeert maar krijg het nog steeds niet voor elkaar wat doe ik fout?
mvg
1835
Re: cs2 aansluiten aan laptop
Als je het zo gedaan hebt, zou je dit ip moeten intypen in je browser.

IP-adres CS2: 192.168.5.1

Je moet wel alle andere netwerken loskoppelen van je pc.
Dus ook de WiFi verbindingen.

Maar ik zou de pc en de cs2 gewoon aansluiten op een router.
Alles op DHCP zetten.

Is gewoon het makkelijkst.

Groeten Sander.
Re: cs2 aansluiten aan laptop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: cs2 aansluiten aan laptop
Je kunt het beste je CS2 en je PC een aparte aansluiting op je router geven.
Beide apparaten krijgen dan van de router, via DHCP, een IP adres toegewezen.
Je kunt dan ook makkelijk met je CS2 updates direct via het internet downloaden.
Om daarna, met je browser op je PC de CS2 te bereiken, moet je het door de CS2 verkregen IP adres, in de adresbalk van je browser typen.
Het IP adres kun je in het menu van de CS2 uitlezen.
Zorg er ook voor dat DHCP op je CS2 aan staat.
Let er wel op dat je je CS2, na het aansluiten op de router, of na het activeren van DHCP, opnieuw moet opstarten, om een IP adres te verkrijgen.

Sluit je je CS2 aan op je PC/laptop met een (crossed)kabel, dan kan je met je CS2 het internet niet op, omdat je PC/laptop geen router functionaliteit heeft.

Als je in de ruimte waar je PC en CS2 staan, maar één aansluiting hebt, kun je daar een switch plaatsen.
De switch sluit je aan op de aansluiting naar de router en de PC en CS2 sluit je aan op de overige poorten.
Een switch maakt het mogelijk om meerdere apparaten via één kabel naar een andere switch of router te laten communiceren.