Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Siku kraan digitaal gemaakt

Gestart door Wim1956 zondag 23 december 2012, 12:11:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Siku kraan digitaal gemaakt
Lid sinds: 2011

offline
Siku kraan digitaal gemaakt
Beste forumleden
Ik heb een speelgoedkraan van SIKU (1899) geheel omgebouwd, zodat hij nu op mijn treinbaan kan draaien met koploper. Zie het eerste resultaat op de bijgevoegde link:   

Wim
Re: Siku kraan digitaal gemaakt
Mooi gedaan, hoe heb je dit gedaan, misschien leuk als je bouw handleiding plaatst zodat ook anderen deze kunnen ombouwen.
Re: Siku kraan digitaal gemaakt
Wat een fijn speelgoed! Zo zit ik er ook aan te denken een lego technik kraan te verbouwen naar digitale aansturing. Met een paar decoders moet dat lukken.

Mooie kraan, maar komt de schaal een beetje in de buurt van 1:87?

Veel speelplezier er mee!
Re: Siku kraan digitaal gemaakt
FLEVOLAND:Een handleiding heb ik uiteraard niet ,maar ik zal tzt wel proberen het op dit forum te zetten hoe ik het gedaan heb.ik heb alleen onderdelen gebruikt die ik nog had liggen van andere hobby's zoals RC modelbouw.

Jan-willem:Ik denk dat je maar een decoder (met 4functies)nodig hebt.Wel er voor zorgen dat je de aux uitgangen onder de goede functie knoppen zitten.Bij een ESU lopi 4 is dit gemakkelijk te doen.Bij mij zijn f1, f2 en f3 de bewegingen van de kraan.f4 en f0 zijn voor licht.Hiermee is de kraan via koploper te besturen.Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden (zie extra functies bij koploper).de funstie knoppen sturen 3 relais aandie aangesloten zijn op de motoruitgang van de decoder.

Ja de schaal is 1;87 dat staat tenminste op de doos.

Wim
Re: Siku kraan digitaal gemaakt
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Siku kraan digitaal gemaakt
Erg knap gedaan. Zou het leuk vinden om een verslag hiervan te zien. Verder sterkte met de "barbecue perikelen"  :mrgreen:
Re: Siku kraan digitaal gemaakt
Hallo Wim,

Dat heb je mooi gedaan.
Ik hoop dat je er een verslagje van wil maken zodat ook andere dit zouden kunnen doen.

Gr.
Piwie.
Re: Siku kraan digitaal gemaakt
Beste forumleden
Ik heb een verslag gemaakt van de bouw van deze kraan ,maar deze is te groot voor dit forum.Als je interresse hebt , stuur dan een PB en dan zal ik je het opsturen.
mvg.Wim