Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

tijd om kerstverlichting te kopen!

Gestart door Arthur vrijdag 21 december 2012, 19:30:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
tijd om kerstverlichting te kopen!
Vandaag heb ik voor 23 euro een set gekocht met 120 LED-lampjes, met 230 volt-voeding. Dus geen zorg om berekening van de waarde van voorschakelweerstand. Als je een beetje uitkijkt, kan je vanaf nu kerstverlichting aan dumpingprijzen vinden.
En voor minder dan 2 euro vind je in Kruitvat een setje met 20 LEDjes voor een gelijkstroomvoeding van 4,5 volt: drie batterijtjes AA.
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
En als je een beetje handig bent met elektronica: klikje!

300 leds voor nog geen 5 euro. Werkt op 12 Volt, trekt in zijn totaliteit wel 1.5A (had mijn voeding een beetje problemen mee).

Natuurlijk niet echt kerstverlichting, maar wel spotgoedkoop :)


Grtzz Jesper/Jessendelft
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
Ook ik heb leuk item gekocht bij de action 1.35 eurrie twintig led lampies op batterij voeding .

Gaat me stations gebouw verlichting worden voorlopig op batterij stroom later op transformator aanknuppen :-)
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
Jesper, lijkt erop dat die van Ebay nog steeds in prijs dalen. Een jaar gelden zaten ze net onder de 10 euro.
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
Jesper,

Mooi spul, 1k weerstandje ervoor en je hebt een strip voor in je wagons. Ben er net bezig mee om een simpel bouwverslagje over te schrijven.
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
Citaat van: Wijbe op maandag 24 december 2012, 17:02:29
Jesper,
Mooi spul, 1k weerstandje ervoor en je hebt een strip voor in je wagons. Ben er net bezig mee om een simpel bouwverslagje over te schrijven.

En ik soldeer ze alle 300 los, en dan gaan ze op een print......
(nee, op 30 printen)

Gr. Mars
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
Je kunt ze in een setje van 3 gewoon aansluiten. Weerstand zit er al in ;)
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
Ik heb ook een rol LED's uit Jesper zijn link gekocht.  Ze kwamen na 2,5 week keurig uit Hong Kong aan.
Naar mijn smaak geven ze veel te veel licht en trekken fors wat stroom, ieder groepje van 3 leds neemt 20 mA.

Hier gaan ze gebruikt worden voor de verlichting van een werkblad, ook prima geschikt voor de verlichting van
een schaduwstation of een vitrine kast.

Cor
Re: tijd om kerstverlichting te kopen!
Ik heb precies dezelfde als Jesper linkt. Kwam bij mij na ongeveer een week binnen en ik vond ze ook wel wat fel branden, opgelost door er een 1,5K weerstand voor te plaatsen, nu branden ze perfect :)