Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ha Mooi baanplan zoals het moet komen extra opstelspoor voor railbus of zo

Gestart door eddyflame maandag 17 december 2012, 19:29:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schielo op bezoek bij Albertjan
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo op bezoek bij Albertjan
Hallo Tony,
ja ik heb nog heeeeeeeel veelllll te doen,maar het is en blijft hobby
maar waar ik nu zit krijgen ze me niet meer weg anders dan tussen 6 plankjes dus ik heb nog ruim de tijd

ik ga niet zo hard op het ogenblik maar dat komt wel weer

gr Ed
Re: Schielo op bezoek bij Albertjan
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo op bezoek bij Albertjan
hallo Allemaal,

sinds gister heb ik van twee hobbies mijn werk kunnen maken
ik mag namelijk auto's van trein wagons lossen< de nieuwste modellen van de trein af rijden

kklik 
klik op de foto voor de video's

dit is een filmpje van vandaag( de bovenste rij lossen) kan je zelf eens zien hoe het te werk gaat


klik op de foto voor de video

dit is van gisteren de onderste laag (je moet geen claustrofobie hebben want je zit echt ingeklemd....)

vanmorgen kwam deze lok de wagons brengen



ik heb het er best naar mijn zin , maar ik moet zeggen het is best hard werken en veel klimmen en klauteren

nieuwe updates volgen wel weer

Gr Ed
Re: Schielo werk en hobby gecombineerd
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schielo werk en hobby gecombineerd
Mooie job Ed  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Schielo werk en hobby gecombineerd
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo werk en hobby gecombineerd
Hallo Allemaal,

vandaag even bij de Hip geweest waar Sander voor mij wat had klaargelegd(uiteraard tegen betaling)
namelijk de motor ombouwset voor mijn 3003 ik had een paar weken geleden voor een leuk bedrag een decoder kunnen kopen maar had nog geen ombouwset.
Had in de tussentijd mijn lok geheel gedemonteerd en in de tender en de lok opbouw alvast ledjes in gebouwd in plaats van de gewone lampen.
onder in de lokopbouw twee duo ledjes en bovenin een gewone enkele,
in de tender zitten alleen twee duo ledjes voor de bovenste had ik geen plaats in mijn ogen.

ik ben net  heel voorzichtig begonnen met het inbouwen van de motor



dit is het hele schoon gemaakte frame, ik weet het de antislipbandjes moeten ook nog vervangen worden maar ik moet eerst zien om hiervoor een juist sleuteltje te vinden





het plaatsen van de magneet



de 5 polige rotor



de afdekplaat erop



en toen kwam het probleem zoals je ziet zijn niet de schroeven te lang of te kort maar het geheel is te dik en past niet achter de wielflens
Wie weet hier raad voor???



vanaf boven

nu is mijn vraag als ik deze er gewoon tot aan de wielflens in draai maar niet vast op de flens zodat het wiel kan draaien is dat dan een probleem?

of wie heeft er raad het gaat om motorombouwset 60943 van marklin
en met de bijgeleverde schroeven(de oude schroeven zijn echt te kort) want alles is toch wel dikker geworden

wie heeft er raad???


Gr Ed

Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Je kan proberen het wiel los te halen van de as en daarna het motorschild vast schroeven.
Daarna weer het wiel terug zetten.

Meestal draai ik het schroefje erin en dan een beetje wiebelen met het wieltje zodat het schroefje erachter gaat.

Succes,

Sander.
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Heb je het schild niet op zijn Kop?
Als het niet goed past.
Maar past het goed , tja dan zit ie goed he.... :D
In enkele modellen , moet je namelijk dat spul omdraaien.

Mvg: Alex
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Ed,
zoals Alex zegt je motorschild omdraaien bij stoomloc's ( zo geleerd bij Märklin). Kap zal waarschijnlijk niet meer passen als je het schild zo laat staan.
Toch eens kijken of je schroeven even lang zijn als er een langere bij is moet je die bovenaan inschroeven anders riskeer je de tandwielen te blokkeren.

Succes

Grts

Johan
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo allen
ik heb het schild niet omgedraaid maar een van de schroeven iets afgekort
en zoals sander aangaf wiel iets losgemaakt(geheel dus)
daarna de schroef vast gezet en iets afgeslepen
zal nog wel foto;s plaatsen

maar net de kap gepast en die gaat er makkelijk op met het schild recht zoals ik gewend was


to zover nu ff eten

Gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Bekend probleem. Schroef platter vijlen plus aan één kant een schuin kantje. Door het laatste krijg je de schroef erin, door het eerste loopt deze niet tegen de flens.

Gr, Ben.
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hi Ed !

Alleen schroef linksonder er in steken, dan anker weer wat lostrekken en dan het hele zaakje in een keer met wat wiebelen op zijn plek rommelen. Lukt je wel !

Grtz Tony
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Als je niets aan de boutkop doet verlies je je axiale speling! En dus aanlopen in de boog.

Plaatje er bij:

http://www.maerklin-sammler-infos.de/umbauten/lokomotiven/03003/03003_m_umbau.htm

Gr, Ben.
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Daar was hij weer een paar uur verder en een oplossing gevonden en het volgende probleem is om de hoek komen kijken

maar eerst verder dankzij de heren hierboven



de schroef iets ingekort, wiel losgemaakt en de schroef er in gedraaid, daarna de schroef iets afgeslepen en dat is dit het resultaat zoals hierboven.

daarna de motor met een 9 volt batterij getest en hij liep wel wat krakend maar een drupje olie op de juiste plaatsen en hij liep mooi soepel




met de kap erop



de ontstoor spoelen aangesloten



decoder met dubbelzijdig tape geplaatst



aansluiten motor



isoleren

tot zo ver was het weer leuk om te doen
daarna de massa op de schroefplaatje aangesloten en het sleepcontact contact met de rode draad verbonden.
daarna op de baan gezet
adres 03 ingevoerd en langzaam de spanning er op ...... en bij mij steeg de spanning ook....... maar wat ik ook deed geen beweging of geluid.

meerdere malen geschakeld, bedrading nagekeken, er zat wel nog een oude slepert onder want in gorkum had hij het weer eens niet.....

maar nee hoor helemaal niets nada noppes

toen een  :idea: ik sluit de verlichting even los aan om te kijken of die el reageert
en ja hoor die brand als ik de functie toets op on zet.
schakelen en de verlichting schakelt mee

dus de decoder reageert ook het juiste adres maar wat i ook probeer de motor doet helemaal niets, de ontstoor spoelen overbrugd en ook dan niets
de decoder is nieuw en niet eerder aangesloten geweest dus hij kan in mijn ogen niet opgeblazen zijn ofzo, geen kortsluiting gehad dus ......

HELP HELP


gr Ed


Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo Ed,

Is het wel een locdecoder, en geen functiedecoder?

Gr, John
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
John ,

Volgens het doosje is het een 52620 lokpilot fx v 3.0
funktions decoder mm/dcc/sx nem 652 8 polige kabelbaum

zou ik dan toch een verkeerde hebben????

maar waarom zitten er dan motorkabels aan?

die zouden dan toch niet nodig zijn??


maar ik als leek heb me dus wat verkeerds aangeschaft

daar gaan mijn centen dan

maar weer opnieuw sparen


in elk geval bedankt


Gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hoi Ed,

Helaas voor jou heeft John gelijk :(

Kijk maar eens hier

Let ook goed op bij Esu, die maakt gebruik van een ander kleurcode dan Märklin, maar ook daar zijn uitzonderingen van te vinden.

Let gewoon goed op de bijgevoegde schema's, en goed de gebruikte kleurschema's hanteren.

Laat je ook goed informeren, en zeg ook tegen een verkoper waar je het voor nodig hebt.

Als deze verkoper goed geïnformeerd is, dan zal hij je ongetwijfeld geen functie decoder verkopen voor een lokdecoder.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
ja, het is een functiedecoder, je moet de 54610 hebben. Als de verkoper je de verkeerde heeft meegegeven, dan zou ik deze proberen om te ruilen.
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo Hans,

ik heb het door *&^%$ dus de verkeerde gekocht...... in de tussentijd wel de stekker eraf geknipt dus terugsturen zit er niet in

dan maar weer sparen tot ik een andere decoder kan kopen
maar dan zit ik nu met een voor mij waardeloze decoder die ik niet kan gebruiken

maar ja het leven gaat door

dus ik weet nu A :  dat hij het doet en B : dat ik een andere moet kopen

fijn weekend allen


Gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hoi Ed,

Mag ik je een tip geven?

Waarom stel je niet gewoon je vraag aan of de handelaar, of hier op het forum?

Er zijn er al velen hier die het ombouwen al tijden doen, en je die functiedecoder ongetwijfeld hadden afgeraden, behalve als je die gaat inzetten voor extra functies ;)

Dat kan zijn rijtuigverlichting, functies op de lok als je decoder niet toereikend is, en zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken.

Het verkeerde? decodertje is geen weggegooid geld gelukkig :)

Maar een lokdecoder zal het niet worden...........

Jammer had je dit graag willen besparen, en geef jezelf ook de kans op een goede afloop.......stel je vraag dus  B)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hans,

ik ben gewoon te gretig geweest ik kreeg een paar weken geleden een aanbieding via de mail en ik hoorde veel mensen enthousiast over de lokpilots dus heb ik er gewoon niet over nagedacht dat een lokpilot natuurlijk een serie naam is en niet altijd ook een lokdecoder is

ach dat gebeurd je maar een keer .................. mag ik hopen in elk geval O:-D O:-D O:-D O:-D

ik heb ooit een jaar of 7 geleden een mp omgebouwd met een set van marklin en nu ik hier op het forum zit dacht ik beter te weten

maar wees niet bang er komt echt binnenkort een "goede"  decoder en dan gaat het ombouw verslag gewoon verder


gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Tja Ed,

Gretig of niet, met alle kennis hier had dit kunnen worden voorkomen.

Ombouwen leer je door het veel te doen, en als je er eentje hebt gedaan, kom je eigenlijk net pas kijken ;)

Pas als je er meer dan 100 op je naam hebt staan, hoef ik je bijna niks meer uit te leggen ;)

Maar of het zover komt.........hangt van je gretigheid af :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hans,

dat is niet mijn gretigheid waardoor ik er niet aan toe zal komen maar het aantal analoge loks ik nog heb en dat zijn er niet meer dan 6
dus ik zal zeker niet in de richting van de 100 komen  :-(
trouwens ik wil graag elke lok op mijn baan als ze zover zijn dat ze kunnen rijden en aangezien ik niet met de pc rijdt is dat toch wel zo'n beetje het maximum.

maar ach dit van de decoder is een les die ik niet zal vergeten


Gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hoi Ed,

Over een tijdje zal je erom kunnen lachen zelfs, en wellicht nog eens terug denken aan dit avontuur.

Maak je ook niet druk over aantallen, dat is zelfs een les die ik geleerd heb ;)

Zes lok's laten rijden zonder pc, zal een heel karwei worden hoor, twee of drie is voor veel mensen al een soort van maximum.

Tegelijk rijden kan op een kleine baan tot botsingen lijden, en ze kunnen misschien wel alle zes op je baan staan, alleen zal je er dan wel een paar stil moeten zetten.

Nu gebeurt dit in de realiteit ook, dus maak je ook daarover geen zorgen :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo Hans,

ik heb mijn baan in blokken verdeeld en in de hoofdbaan zou ik in  theorie maar een trein per blok kunnen komen dit is beveiligd met de blockstelle steuring van conrad en werkt via schakelrails die de blokken bezte en vrij schakelen

op dit moment heb ik 9 blokken en kunnen er in praktijk zon 7 leuk rondrijden maar dit is alleen maar in het schaduw station de hoofdbaan moet ik nog in orde maken ik denk uiteindelijk zo'n 25 blokken in de hoofdbaan te hebben. de lengte van een blok is een lok met 5 personenwagons en ook is dit tevens de max lengte voor goederen treinen

Gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hoi Ed,

Dan is je baan toch nog van een leuke afmeting :thumbup:

En bedankt voor je toelichting :important:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hans,

mijn baan is op zolder en die heeft de afmeting van ongeveer 6 x 6  het schaduwstation is geheel van M-rails en op de helling gaat deze over in c-rails dan gaat de gewone dubbelbaan rond de hele zolder met een aftakking naar een etage hoger enkelspoor wat weer overgaat in  enkelsporig m-rail met een rondje zolder deze gaat middendoor

dus al met al een behoorlijk rij tijd op deze manier

maar door geldgebrek word er niet zo veel aan de baan gedaan en hou ik het op leuke projecten die niet te veel kosten

ik heb wel een geprobeerd een baan plan te  maken maar dat is me niet goed afgegaan vooral om dat ik niet precies weet welke nummers waar liggen ener soms nog wel eens gesmokkeld is met aanleggen

Gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Citaat van: eddyflame op vrijdag 11 juli 2014, 23:37:58

maar waarom zitten er dan motorkabels aan?


In het doosje zit een boekje. En in het boekje staat een aansluitschema. Daarop is te zien dat wat jij de motordraden noemt de uitgangen AUX3 en AUX4 zijn. ;)


Christian, 3rails.fr

Stuur me maar een PB'je, ik heb nog een Fx nodig voor een stuurstand en wil je ?20 betalen als'tie het nog doet.

Gr, Ben.
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hoi Ed,

Jammer dat je de verkeerde decoder hebt gekocht, dat gebeurt je maar een keer  :)
Gelukkig zoekt Ben er nog een, en kun je met een paar euro erbij de juiste decoder kopen.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo allen en Ben,

ja dat krijg je als je duits niet zo goed is en je hier op het forum een kleuren codering hebt gevonden en deze hebt gebruikt.

zo zie je maar weer hoe je toch nog op het verkeerde been gezet kan worden :error:

maar ik heb naast Ben ook nog een aanbod gekregen om deze om teruilen met bijbetaling voor een lokpilot 4 en ik denk dat ik dat maar doe

dan kan ik het toch nog afmaken zonder al te veel kosten

lang leve het forum (die je helpen in elke fout die je maakt)


gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo Allen,

vandaag mijn verkeerde decoder omgewisseld met een forumlid zodat ik nu wel de goede heb, maar mijn kids zijn er dit weekend dus misschien vanavond eens kijken


tot later


gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!

Wij wachten wel , hoor  :-)

Grtz Tony

(ps de kids zijn veel belangrijker)
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Eddy, heb je al eerder soldeer ervaring opgedaan?
Als ik de solderingen aan het motorschild zie, niet, want die lijken niet zo goed te zijn doorgevloeid.
Heb je de aansluitingen op het motorschild en die van de spoeltjes wel eerst voor gesoldeerd?
Een beetje soldeerpasta (flux) aanbrengen doet ook wonderen.

Pas ook op voor al die onbedekte draden, vooral die van de ledjes in de kap van de lok.
Gebruik krimpkous om alle blote draden te isoleren.

Veel succes met de ombouw en laat de decoder heel.  ;)

Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
hallo kappa

ik heb redelijk veel soldeer ervaring, alleen is het zo dat mijn punt aardig aan het slijten is en ik even niet meer weet welke stiften ik moet bestellen bij conrad dus zit ik nu wel ff te modderen maar het komt goed hoor.

Gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo allen, en speciaal Alex en Peter

gister de decoder bij een forumlid mogen omruilen en heb nu dus wel de goede( Ben heel hartelijk bedankt voor je aanbod, maar nu kon ik hem omruilen en kon ik dit weekend verder  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:)



deze zit er nu in een lopi 4



met dubbelzijdig tape vast gezet en de draden gesoldeerd



en dan nu de test.......



en voor Peter



tot zover is het ombouwen gelukt nu de verlichting nog aansluiten

maar daar ga ik misschien vanavond wat aan doen als de kids weer bij moeders zijn

Gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hoi Ed,

Fijn dat er iemand is die bereid was voor omruil van je functiedecoder :thumbup:

Zo kan je verder, en te zien aan het filmpje ben je er bijna ;)

De verlichting kan je op twee manieren aansluiten, namelijk met 1 draad van de functie en de lamphouder nog aan de lok massa, of een volledig geïsoleerde lamphouder met twee draden.

In die situatie heb je de blauwe draad (in dit geval +) nodig en een draad van 1 van de functies.
Voorwaarde is wel dat je die lamphouders dan hebt, en je hebt ze met twee draadjes en zonder draadjes.

Heb je ze niet, dan ook geen man overboord, dan isoleer je de blauwe draad gewoon, zodat ie nergens tegenaan komt.
En dergelijke lichtombouw kan ook later plaats vinden.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo Hans,

ja het gaat inderdaad de goede kant op, de kap en de tender heb ik reeds voorzien van ledjes(onder duo leds en boven gewoon een enkele)
dit werkte goed maar schijnbaar is de midden pin van de duo led die ik als massa gebruikte niet conform de esu
als ik de bedrading omdraai werkt het wel
maar ik ga eruit komen

maar daar ga ik vanavond later als de kids weg zijn (terug naar hun moeder) weer mee verder

gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo Ed !

Mooi dat het allemaal gelukt is  :thumbup:

Hierbij 2 foto's ter inspiratie voor je ; ik heb mijn 24 gepimpt, van dun zwart gemaakt bloembinddraad losse leidingen erop gelijmd (foto's zoeken in boekjes en internet) , de wielen en onderkant rood gemaakt, ramen er in, zwart kartonnetje over de motor, machinist en stoker er in, echte kolen op de tender en voor de koppeling gesloopt en vervangen door 'echte' (roco).
Is wel ff (erg leuk) werk, maar het ziet er veel beter uit.

Grtz Tony

Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hoi Ed,

Mooi dat het gelukt is, als de loc vooruit rijd piept er wel iets misschien nog ergens wat vet of olie toevoegen.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo Peter,

dat kan wel kloppen, ik heb de lok helemaal schoongemaakt in de wasbenzine en hierna een paar druppels olie op gedaan en net de eerste paar centimeters van het rijden heb je gezien. Dus ja het kan wel kloppen dat er wat bij moet maar ik doe het lieverd iets voorzichtiger dan dat ik er te veel op doe

maar ik ga er vanavond nog wat aan doen

Gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 probleem hulp gevraagd!!
Hallo allen,

hierbij het resultaat...... (let niet op het piepen daar moet ik nog even naar kijken, maar ik denk dat het de zeer oude versleten sleper is) maar hij rijdt en de verlichting doet het zowel voor als achter



en voor peter


het heeft wat hoofdbrekens gekost maar ik ben niet heel ontevreden over het resultaat, nu nog wachten op de wagonnetjes voor erachter

ik ben er erg blij mee dat het gelukt is


Gr Ed

op naar het volgende project het afmaken van de vorige week gekochte torenkraan
Re: Schielo ombouw 3003 gelukt met video dankzij het forum
Mooi gedaan Ed..... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ook die verlichting is prima.
Misschien straks nog iets dimmen (hou meer van wat minder) maar dat is vrij persoonlijk.

Gewoon lekker door gaan Ed.

Kank straks wat locs voor ombouw langs brengen...... :D :D :D

Al om al een goed leer project geweest niet waar.
En een verkeerde decoder kopen doe je maar 1 x Ed.
Want er is niets zo erg als je verder wilt , maar niet kan , omdat je de verkeerde materialen hebt.

Mvg: Alex

Re: Schielo ombouw 3003 gelukt met video dankzij het forum
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 gelukt met video dankzij het forum
hallo Alex,
dat dimmen daar moet ik naar kijken ofdat ik dat kan vinden en of dat ik het kan wijzigen met de ms1. ik moet zeggen het adres wijzigen was een fluitje van een cent maar verder moet ik dat nog bestuderen.

en je loks voor ombouw brengen mag altijd, maar ik denk dat er dan altijd wel nog iets aan veranderd moet worden zodat ik moet blijven test rijden op mijn baan >:-D >:-D >:-D

En dankzij een speciaal persoon, die ik erg dankbaar, ben kon ik het toch mooi afmaken

gr Ed
Re: Schielo ombouw 3003 gelukt met video dankzij het forum
Eddy.

Je hebt het netjes gedaan toch , en wie weet volgen er straks wel meer.
Het is net waar je tegenaan loopt.
En tja het is even sparen , maar dan heb je ook wat.
Momenteel een erg mooi locje toch.
Heel veel suc6 en plezier er mee.
En volgens mij genoot de zoon er ook aardig van..... :thumbup:
Op naar de volgende keer Eddy.

Mvg: Alex
Re: Schielo ombouw 3003 gelukt met video dankzij het forum
Hoi Ed.
Net jouw verslagen gelezen en het filmpje bekeken.
Leuk dat je nu ook het verladen van auto's doet en de ombouw van 3003 is, na een klein misverstand, uiteindelijk prima voor elkaar gekomen! :thumbup:

Veel plezier en succes met werk en baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Schielo ombouw 3003 gelukt met video dankzij het forum
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo ombouw 3003 gelukt met video dankzij het forum
Vandaag van een medeforumlid een leuke set wagonnetjes voor achter mijn net omgebouwde 3003 binnegereden







in een van de wagonnetjes zit licht dat gaat er nog uit en er komt led voor in de plaats maar dan in alle vier
nog een vraagje weet iemenad wat voor sluitverlichting er vroeger in zat?(in het echie dan )

gr Ed
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Fijn dat alles gelukt is en dat je er weer een leuk stammetje bij hebt.
Veel plezier en succes.
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Prachtige wagonnetjes heb je daar Ed. :P

Tony
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Inderdaad mooie wagonnetjes.
Die zou ik wel willen hebben :P.

Groet John
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Mooie aanwinsten Ed veel plezier ermee. :thumbup:
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Citaat van: jptrain op donderdag 17 juli 2014, 18:02:26
Inderdaad mooie wagonnetjes.
Die zou ik wel willen hebben :P.

Groet John

je mag ze overnemen John ik dacht aan rond de ? 75   is dat wat voor je?
>:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D

gr Ed
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Schielo nieuwe aanwinsten
Dat is wel aan de hoge kant hè. 8o
Nee laat dan maar.
Veel plezier ermee  :thumbup:

Groet John