Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ha Mooi even wat rijden met lange treinen

Gestart door eddyflame maandag 17 december 2012, 19:29:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Sacha,
Bedankt voor jouw reactie maar aangezuen ik alkeen maar een laptop en een tel met Internet heb is het niet makkelijk om via mijn tel  op zoek te gaan naar andere pc fora enz..

Dit is het enigenforum waar ik lid van ben en aangezien hier heel veel mensen lid zijn met zeer uiteenlopende disciplines had ik gehoopt hier Hulp te krijgen.

Ik snap het enigszins wel maar er komen hier zoveel non trein gerelateerde artikelen voorbij dat ik dit niet kan begrijpen

Ik bied niets te koop aan vraag alleen maar hulp wn wol daar eventueel ook met een dienst voor betalen
Gr Ed

Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Citaat van: nkeer3 op maandag 30 december 2013, 22:39:05
PB gestuurd!

Gr Ruud
Ruud ik heb nog niets gezien als hij voor mij was tenniste
Ed
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Hoi Eddy,

Ja dat is inderdaad lastig.. En in jouw geval ben je slachtoffer van gedragingen/wensen van forumbezoekers in het verleden. PC problemen zijn altijd hot en in overvloede aanwezig.. Er is een periode geweest dat we dit inderdaad toelieten, maar dat liep destijds aardig uit de hand, en waar flink overgeklaagd werd. Dus begtrijp ons óók. We zullen het nooit allemaal helemaal 100% naar de zin kunnen maken.

Betreffende je laptop probleem: Lastig te diagnosticeren, geen beeld, geen HD activiteit is een slecht teken. Evt. zou je de laptop kunnen aanbieden aan een reparateur. Als de laptop minder dan 2 jaar is zou ik Acer inschakelen als consument. Is ie ouder dan 2 jaar en je budget is beperkt zou ik voor een 2e handsje gaan kijken (een dergelijke reparatie is vrij prijzig) en nu focussen op hoe je de data nog eraf krijgt die je nodig hebt. Wellicht iemand handig met PC's in je omgeving die de harddisk als 2e harddisk aan kan sluiten op een werkende PC?
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
nee moest toch via de gebruikelijke kanalen, dus heb dat gedaan. helpt toch niks maar goed :?

Sorry voor de vervuiling Ed

Gr Ruud
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Hallo allemaal,

er is vandaag aardig wat heen en weer gegaan over mijn topic wat nu reeds gesloten is

ook positieve berichten van forum beheer gehad dat moet ik ook eerlijk zeggen

ook is er op dit moment een oplossing voor mijn laptop/pc probleem

ik ga hem morgen naar acer of reparateur opsturen  en een goede vriend heeft nog met een andere oplossing geholpen

ik hoop snel in het nieuwe jaar weer terug online te zijn

ik wil een ieder bedanken voor de inzet en laten we maar weer gewoon doorgaan met de leuke hobby

je hebt wel eens van die dagen die niet zo prettig verlopen

gr Ed
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Hoi Ed,

veel succes en hopelijk dat het een beetje binnen het budget blijft.
Tot gauw weer on topic. :thumbup:
Groet,
Theo.
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Hallo Ed...

laat wel eerst een offerte/inschatting maken wat de reparatie gaat kosten als het geen garantie  of coulance meer is.
ik heb namelijk een aantal weken een mooie DELL laptop gekocht met Intel I5 (4e generatie) 750 Gig en 6Gig intern voor 450 euro...
met alle toeters en bellen, voor deze prijs kon ik geen andere betere laptop krijgen.

Nu weer On topic....
zijn je bouwpakketjes al in elkaar?  :D

groet Winno
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Breng de laptop anders even langs bij Hobby in Praktijk.
Dan kunnen wij er even nakijken en misschien wel maken :D.

Groeten Sander
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Citaat van: Seinwezen op dinsdag 31 december 2013, 12:10:33
Breng de laptop anders even langs bij Hobby in Praktijk.
Dan kunnen wij er even nakijken en misschien wel maken :D.

Groeten Sander

Sander,

Een mooi aanbod  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Harald & Alex
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo tot ziens!!!!!!!!!!
Sander
Dank je wel ik kom normaal gesproken opnde niuwsjaars receptie dan neem ik h gelijk meee
Vreselijk bedankt alvast
Gr Ed
Re: Schielo back online!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo back online!!
Hallo allemaal,

vanochtend met de post een nieuwe(voor mij dan laptop mogen ontvangen.
en daar ben ik nu mee terug online...
ik heb nog gee foto's van de baan enz want ik moet de pc nog in orde maken foto's er op zetten enz enz
ik ben vreselijk blij dat ik weer online kan en verder kan gaan met mijn baan en zoeken naar werk

ik wens hierbij iedereen een fijn 2014 en dat deze bij iedereen maar zo mooi mag beginnen als bij mij

tevens dank ik allen voor de steun welke in heb mogen ontvangen in  reacties en andere vorm

ik moet echt zeggen dat dit forum zijn echte menselijke kanten hier heel duidelijk in heeft laten zien.

gr Ed

Ps tevens heb ik wel wat ideeën opgedaan en zal deze in de loop der tijd met het forum beheer bespreken

tot zover vandaag ga verder met mijn laptop inrichten,...
Re: Schielo goed nieuws en nieuwe video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo goed nieuws en nieuwe video
Hallo allemaal,

hoe slim/dom kan een mens zijn........

jullie hebben gelezen over mijn laptop probleem, nadat ik mijn voedingsstekker in mij pc had gesoldeerd wilde hij niet meer opstarten.
info gevraagd bij een goede kennis die veel rep doet gaf het vermoeden dat mijn pc nu definitief de geest had gegeven
gelukkig had ik via  via een laptop gekregen en Sander had aangegeven dat hij wel wide kijken of hij iets kon vinden

zo doende mijn laptop afgegeven bij de HIP en sávond al een pb van sander dat hij het weer deed................ :idea:

gevraagd wat er nu fout was kon hij niets anders zeggen dan dat hij langdurig de startknop had ingedrukt en dat hij toen weer tot leven kwam

Daar had ik misschien zelf ook even op kunnen komen maar ik had het waarschijnlijk niet lang genoeg gedaan.

dus nu zit ik weer heerlijk op mijn eigen laptop en is de andere weer retour naar de afzender welke hier niet met name genoemd wil worden.
ondanks alles vreselijk bedankt voor de geste en de laptop.


afgelopen paar weken behoorlijk bezig geweest aan de baan o.a. door dat er op marktplaats een advertentie stond om GRATIS 6 platen spaanplaat van 210* 55 cm op te halen en nog wel dicht in de buurt.

zodoende heb ik nu mijn hele zolder vol en kan op de boven baan rondjes rijden en dat met wat weghalen op mijn rangeerterrein zelfs dubbelspoor.

ik ben gister begonnen met het maken van mijn overweg omdat ik er nu plaats voor had op de baan en hij dan gelijk ingepast kan worden

hij staat nog niet in de baan maar heb wel alvast een filmpje gemaakt



klik op de afbeelding en je krijgt de video te zien


dit is een heel werk geweest en ben er nog niet helemaal happy mee zoals alles looptmaar ik wilde toch even laten zien waar ik mee bezig ben

een film van de baan is door mij afgekeurd omdat er veeeeeel te veeeeeel troep op en ronde de baan lag maar dat komt nog wel een keer


tot zover

gr Ed
Re: Schielo goed nieuws en nieuwe video
Troep en dergelijke op en rond de baan vind je wel op meerdere baantjes wie zich daaraan stoort :help:
Re: Schielo goed nieuws en nieuwe video
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Schielo goed nieuws en nieuwe video
Ach, slim of dom, een mens kan niet alles weten. Mooi dat alles weer werkt en gratis hout is nooit duur.  :D
Je kan voorlopig weer even vooruit.

Dirk-Jan
Re: Schielo goed nieuws en nieuwe video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo goed nieuws en nieuwe video
Ja Johnny dat klopt
maar bij deze video was het wel erg vooral omdat alles totaal op een andere plek en nog terug gezet moest worden

dus helaas dat word later een keer

Gr Ed
Re: Schielo goed nieuws en nieuwe video
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Schielo goed nieuws en nieuwe video
Hoi Ed,

wat maakt het uit of het een rommeltje is het gaat om het resultaat wat telt en vindt het er goed uitzien. :P
Citaat:
ik moet echt zeggen dat dit forum zijn echte menselijke kanten hier heel duidelijk in heeft laten zien.

Daar kan achter staan Ed en krijg nog steeds op de dag vandaag hulp als erom vraag dat is wat het deze forum zo bijzonder kan maken.
Gr,
Theo.
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Hallo allemaal,

vandaag een overzicht gemaakt van een gedeelte van de bovenbouw voor zover als ik nu ben.

mijn baan bestaan uit twee gedeelten welke gescheiden zijn door een soort van wand.
het stads gedeelte en het stationsgedeelte ben ik nu mee bezig en met de klok mee zijn deze foto's genomen.

het hoogstation loopt nog dood daar moet nog eerst een brug en dan een enkelspoor langs de gehele zolder komen, maar dat is nog niet zover moet eerst nog een set verlooprails aanschaffen van c naar m rails.



dit is het stadsgedeelte met op de achtergrond het station
het eerste rijtje staat zoals als het blijft staan, alleen moet het nog verder aangekleed worden en de weg nog op kleur gebracht



het stadhuis met plein ervoor en de brandweer kazerne met parkeerplaats



de oude brandweerkazerne wat nu in gebruik is genomen door een paar vervente truck racers welke het gebruiken als werkplaats



het (nog niet) brandende belastingkantoor welk ligt aan de doorgaande weg(voorlopig even grijs geschilderd) word geschikt gemaakt voor het faller car systeem



goederen overslagloods naast het station



hier zicht op het station( het stationsgebouw word nog vervangen en dit is dus niet het originele) met de bus/taxi standplaats waardoor de weg moet afbuigen



waar het zwarte stuk met motor ligt wordt een stuk weg met een rijdende wals en dus ook wegversmalling

dit was het stations gedeelte en nu volgt de andere kant



dit is het aller achterste gedeelte waar ik net de overweg heb geplaatst nu nog zonder elektriciteits-masten



en nu met een indeling van masten weet nog niet of dat het zo blijft en daarom zijn de masten nog niet bedraad


tot zover weer een update

ik hoop dat jullie er van kunnen genieten


Gr Ed



Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Het ziet er allemaal leuk uit Eddy. :thumbup:

Tony
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Ha die Ed.
Mooi om te zien dat de bouw gestaag doorgaat! :thumbup:
Wat gebouwen betreft hebben wij aardig dezelfde smaak! :D
Erg mooi samengesteld rijtje stadshuizen, uitgebrand, opbouw en afbraak in één straat kom je in een stad nogal eens tegen.

Veel plezier en succes met opbouw (en afbraak! ;))

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Citaat van: blauweengel op zaterdag 25 januari 2014, 17:36:44
Het ziet er allemaal leuk uit Eddy. :thumbup:

Tony

Dank je Tony

Citaat van: AlbertJan op zondag 26 januari 2014, 07:25:37

Wat gebouwen betreft hebben wij aardig dezelfde smaak! :D
Erg mooi samengesteld rijtje stadshuizen, uitgebrand, opbouw en afbraak in één straat kom je in een stad nogal eens tegen.

Veel plezier en succes met opbouw (en afbraak! ;))


Dank je Albertjan

ja ik vind deze stijl wel leuk ben ook ooit nog op zoek naar het station wat bij de huizen, gemeentehuis en kazerne past
ik heb hem al gevonden nu nog het geld ervoor sparen

gr Ed
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Citaat:en nu met een indeling van masten weet nog niet of dat het zo blijft en daarom zijn de masten nog niet bedraad

alléé zeg >:-D bedraden die handel mooie trekpleister met die shop op de achtergrond :D :lol:
Zet een leuke tekst op de slagboom of met een bord aan de zijkant van deze weg  >:-D >:-D O:-D :P
Al met al Ed heb je mooie vorderingen gemaakt. :thumbup:
Gr,
Theo.
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
hallo allemaal,

vandaag is mijn zoon bij ons geweest en we zijn verder gegaan met het uitpakken van de doos met auto's.
Tijdens het uitpakken ben ik er met hem over begonnen of en hoe we het faller systeem op de baan zouden kunnen  implementeren en met nogal wat voors en tegen(vooral het financiële gedeelte) en het feit dat hij graag ook met auto's op de baan speelt besloten om geen faller systeem te gaan gebruiken.

dus dit geld kunnen we in de toekomst verder voor de aankleding van de baan gaan gebruiken

Citaat van: th op zondag 26 januari 2014, 22:27:52
Citaat:en nu met een indeling van masten weet nog niet of dat het zo blijft en daarom zijn de masten nog niet bedraad

alléé zeg >:-D bedraden die handel mooie trekpleister met die shop op de achtergrond :D :lol:



Theo ik ben al begonnen met de bedrading en de eerste twee "powerlines"   zijn gedeeltelijk getrokken


en ja reclame daar moet ik nog over denken die komt er zeker wel weet alleen nog niet wat en waar


tot zover weer

Gr Ed
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Zeg manneke,

die sexshop is geen reclame hoor  >:-D big mony, laat je fantasie eens gaan hierover het kan je kas maar spekken.
(grapje :o)) :D :P
Gr,
Theo.
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo klein overzicht met nieuwe foto's 25-1
goededag allen,

afgelopen paar dagen bezig geweest met het invoegen van een rijdende wals op de baan. Uiteraard moest daar dan wel een goede reden voor zijn want je kan dit niet "zomaar" even ergens neer plompen.

ik heb dus maar besloten dat er een wegopbreking moest komen, maar dan wel zodat het verkeer niet al te veel last er van zou ondervinden.
maar door de breedte van het geheel moest het wel in de hoofdweg komen, maar omdat we besloten hebben geen echt rijdende auto's te gebruiken kon dit nu zijn plekje vinden



en het is gedeeltelijk al ingepland alleen de beweging en de verlichting van de paaltjes is nog niet aangesloten, maar het verkeer heeft in elk geval de weg al gevonden.



Hier een bovenaanzicht en dan kan je zien dat er nog verder uitbreiding zal moeten volgen



de oranje wals zal uiteindelijk heen en weer gaan rijden(walsen)


maar ik heb ook een dilemma,

ik heb als afscheiding de bekende gele strepen getrokken en rood/zwarte afscheidingen neergezet, nu rest mij de vraag kan dit deze rood/ zwarte afscheiding of moet het rood /wit worden?

ik hoor graag van jullie

Ge Ed
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
Ik persoonlijk zeg wit .
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
In het echie is het ook rood en wit.
Zwart valt niet zo op bij slecht weer/zicht en het duister.

Rob
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
Wit is de gebruikelijke kleur zwart zie je niet in het donker
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
 :) En ik zeg ook wit. Dus dat is 4 x wit.  :-)
Dus we hebben je dilemma opgelost. Het ziet er al wel heel gaaf uit.  :thumbup: B)

Dirk-Jan
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
Nou dan word het dus een keer schilderen

ik zal het weekend even kijken of ik nog een potje witte verf heb

   
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 31 januari 2014, 14:47:45

Dus we hebben je dilemma opgelost. Het ziet er al wel heel gaaf uit.  :thumbup: B)

dank je wel Dirk-Jan

ik hb dus een stand van 4 tegen nul dus dst is duidelijk......


dank tot zover
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
Hoezo zwart is toch het nieuwe wit.  :)
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
Het is net echt: veel opbrekingen en machines, maar niemand die werkt.  :confused:

Het is wel mooi om de vorderingen te bekijken :thumbup:
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo wegopbreking met een dilemma (met Foto's) 31-1
Zo het dilemma is opgelost de beslissing is hier door de leden genomen... de blokken zijn wit gemaakt.

ook ben ik verder gegaan met het aansluiten ven de schrikverlichting en de wals is nu ook aan het werk om de boel glad te strijken

in de tussentijd is de autohandel ook op gang gekomen en is de showroom geplaatst met twee draaischijven om de modellen van alle kanten te kunnen bekijken

Door dat ik een paar rollen led had besteld en die regelmatig in het zicht liggen is besloten om voortaan alle verlichting van de gebouwen van deze leds te voorzien, ook de showroom en het kantoor zijn hier mee verlicht en op deze manier gaan langzaam aan alle gewone lampjes de kast in

hier onder een filmpje van de wals in volle glorie:








veel plezier

Ed





Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Hallo Ed,

Jij bent weer vol gas aan je baan aan het werk  :thumbup: ziet er allemaal leuk uit.
Het filmpje kan ik helaas niet zien op mijn iPod, ik hoop dat hier binnenkort iets aan te doen is, voor de iOS update werkt het perfect.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Ok das jammer peter,

het waren juist wel leuke filmpjes

veel succes met een of andere update


gr Ed
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Er wordt gewerkt  :thumbup: Het is zelfs opgenomen, ik neem mijn vorige opmerking terug
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
jaa ,maar.....

Citaat van: Schienenbus2012 op maandag 03 februari 2014, 18:44:38
Er wordt gewerkt  :thumbup: Het is zelfs opgenomen, ik neem mijn vorige opmerking terug

het zijn nu nog spookvoertuigen er zit nog geen man( preisertje) in/op

maar het is een begin


gr Ed
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Dus dankzij de werkzaam heden moet alle verkeer door die losse steenslag rijden. Hoe vaak zijn er reeds vast gereden? :)
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
ehhhhhh in elk geval een truck die zat vast in de nog natte lijm    :D :D :D

gr Ed


Edit Gerard: Citaat verwijderd. Wij hebben besloten om citaten van het gehele voorgaande bericht niet meer toe te staan. We denken daarmee topics leesbaarder te houden.
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo wegopbreking dilemma opgelost (met videos 2-2)
Zo daar zijn we weer,

ben nu druk bezig om voor het nog aan te schaffen station een stationsplein, bushalte en weg aan te pakken.

op de stoep heb ik wat planten bakken geplaatst, langzaam aan ook al wat verkeersborden neer gezet en een verkeerszuil vast gezet(welke al in de juiste kleur was) de andere staat er wel maar moet nog zijn kleurtjes krijgen.



planten bakken met bloemen



de weg nog zonder strepen maar wel al met verkeer





en dan hier met de strepen die getrokken zijn



een overzicht



Verkeersagent met ei vlak voor de weg opbreking



overzicht vanaf de andere kant



met de geplaatste verkeerszuilen



blik op de wegopbreking



tot zover weer een update
het station welke er nu staat moet nog veranderd worden


tot de volgende update

ps de fotos zijn niet van de beste kwaliteit omdat ze met mijn telefoon genomen zijn

Gr Ed

Re: Schielo stationsplein met nieuwe foto's 12-2
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo stationsplein met nieuwe foto's 12-2
ook nog even verder gefreubeld
en de telefooncel aangesloten op het plaatselijke lichtnet
daarbij is het eerste frietkot geplaatst en van licht voorzien  (in de achtergrond)



en ook is er een zakje (AJ) mensen geopend en neergezet





en dan van af preiser hoogte



tot zover voor vandaag


Gr Ed
Re: Schielo stationsplein met nieuwe foto's 12-2
Ziet er allemaal geweldig uit Eddy :thumbup:

Tony
Re: Schielo stationsplein met nieuwe foto's 12-2
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo stationsplein met nieuwe foto's 12-2
Vanavond wilde ik beginnen met het maken van een bouwput voor een nieuw te bouwen gedeelte bij het station
helaas werd binnen een paar uur de graafwerkzaamheden stilgelegd.

het gebeuren zal ik in de volgende fotoreportage meer duidelijkheid geven.



dit is het gat waar mee begonnen werd

dit is zover als ik nu ben, met de nog ongeverfde palen waar het hekwerk nog tegen aan moet





er is al iets te zien van een aftekening



het word al iets duidelijker





en dit is dan het begin



het gaat dus een prehistorische opgraving worden met een dinosaurus skelet er in.

ik heb dit ooit hier op het forum bij een mede lid gezien en toen ik bij de a***on ze een tijd geleden zag liggen besloot ik om ook maar zo'n set te kopen voor in de toekomst.

ik heb een van de skeletten in tweeën gedremeld en hem zo in een gat op de baan gelegd.

later zullen de hekken er om heen komen, gravende mensen erbij en zo gaan we het langzaam aan aankleden


tot zover weer voor vanavond


Gr Ed


Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Leuk idee Ed en je kan het heel mooi aankleden zo een stukje op de baan. :thumbup:
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Hoi Ed,

alweer mooie vorderingen gemaakt middels ga zo door. :thumbup:
Gr,
Theo.
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Pakkende titel heb je gekozen, schrok me wild, dacht dat je ging stoppen... 8o

Maar leuke scène wordt dit. Kan je inderdaad een hoop mee doen! Ik ben benieuwd baar de verdere ontwikkelingen!
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
dank je ernst,

ja er is niets gelogen aan de titel maar je een beetje effect kan geen kwaad
en met de juiste titel krijg je inderdaad leuke reacties.

maar nee hoor ik ben echt niet van plan om er mee te stoppen dan moet er wel heel veel gebeuren, maar ja je weet het nooit wat er met je gezondheid kan gebeuren kijk maar naar Erik zijn verhaal

dan ben je toch blij dat je nog steeds heerlijk aan je baan kan klooien

maar bedankt voor je reactie


Gr Ed
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
 :) Leuk idee, Eddyflame de paleontoloog  :-)
Pas maar op dat er niet nog meer skeletten te voor schijn komen, kan je helemaal niet meer bouwen daar in die hoek. >:-D
Ben benieuwd naar het eindresultaat, kan ik mooi kijken hoe het aan te pakken op mijn eigen baan.
Ik heb al een paar jaar enkele skeletten liggen voor hetzelfde doeleinde.

Dirk-Jan
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Stel je voor tijdens de opgravingen vind men nog een geraamte van een mens. Dan moet het team van CSI nog in actie komen en kan je een hele tijd niet meer verder bouwen.
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Toppie!!  :thumbup: Leuk idee en goed uitgevoerd.
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Schielo bouw stilgelegd 13-2
Hoi Ed.
Bijzonder leuk om deze opgraving bij jou op de baan te zien!
Ik heb al jaren deze setjes prehistorische skeletten klaar liggen maar kan nu al genieten van jouw toepassing! :thumbup:

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.