Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ha Mooi even wat rijden met lange treinen

Gestart door eddyflame maandag 17 december 2012, 19:29:54

Hero en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
-Ed:
Mooie nachtelijke rondgang van je baan en scenery, vele dagdagelijkse details,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Prachtige filmpje van en sfeervolle verlichte baan. :thumbup: :thumbup:
Hier naar kijken is een goed begin van de dag. :) :)
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
 8o Zo, das best druk daar bij jou in de nachtelijke uren. Er moeten toch heel wat van je Preisertjes met wallen onder de plastic oogjes lopen, ze komen niet aan hun rust toe. :D
Maar het ziet er bijzonder sfeervol uit bij nacht. Gaaf dat je zo thuis bent in de elektronica, het is een verrijking voor je spoorbaan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Er is een hoop te doen op jouw baan.
Mooi hoor. :thumbup:

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Ik zie dat er in het restaurant tot diep in de nacht gegeten kan worden ;)

Filmpje geeft een goede indruk van "Schielo bij nacht" Top man :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Nou, ik zie enkel ruis op de film: YouTube heeft deze
geblokkeerd vanwege de auteursrechten van de muziek ...
Dus even een ander (rechtenvrij) muziekje erbij zetten :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Erik.
Filmpje mankeerd echt niets aan hoor , vanmiddag vroeg al goed bekeken , en werkt nu ook gewoon.
Misschien pc is opnieuw opstarten.....of je internet betalen.....oeps.... :D :D :D

Eddy.
Ben normaal bang in het donker , maar bij jouw voel ik me veilig..... :D :D :D
Schitterend man...... :thumbup:

Tot zaterdag....
Mvg: Alex
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
-Ed:
Bij mij werkt het filmpje nog steeds,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Ed, bedankt voor 't plaatsen van deze leuke video. :thumbup:
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
:roll: ...
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Ah  8o ... in W10 land veranderd in Nederland  :o)
In de JoeNaaitmeSteeds mogen ze blijkbaar jouw filmpje niet bekijken ...

Groeten,

Erik.
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Hallo Allen,


Erik,
vreemd ik kan het hier ook gewoon bekijken en anderen na jou schijnbaar ook?
ik weet dan niet hoe of wat maar ik zal kijken of ik de muziek kan veranderen moet ik wel zoeken wat wel mag.
ik kan de film ook naar je emailen als je wil


Dirk-jan ,

ik ben echt niet thuis in de elektronica, alles is bijna zo uit de verpakking, alleeen wat draden solderen en de juiste spullen gebruiken als je vragen hebt wil ik best wel eens langskomen(of jij hier kan ik het zo uitleggen

Wim graag gedaan

Alex,
als je je veilig voelt kan je zaterdag  all es met je eigen ogen bekijken

Ceess, als je tot laat werkt wil je ook graag dan nog wet te eten hebben, dus moeten ze er daar ook aan geloven< alleen de pizaria heeft waarschijnlijk zijn elektra niet betaald want die zaten in het donker

Ragoem  dank je

Ho_miessie ben blij dat ik je dag leuk heb kunnen laten starten

Jorg dank je wel veel ideeen komen hier van het forum vandaan


GR Ed

Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Citaat van: eddyflame op dinsdag 05 april 2016, 17:19:30
vreemd ik kan het hier ook gewoon bekijken en anderen na jou schijnbaar ook?
ik weet dan niet hoe of wat maar ik zal kijken of ik de muziek kan veranderen moet ik wel zoeken wat wel mag.
ik kan de film ook naar je emailen als je wil

Nee Ed, het lag aan mijn computer :oops: het heeft schijnbaar te maken met de automatische
update van Windows 7 naar 10 , ik ben niet zo digibeet (vandaar dat ik analoog rijdt :lol:)
Inmiddels heb ik het filmpje bekeken en er is heel wat verlichting op jouw baan, net als
de blauwe zwaailichten. Het brengt levendigheid, maar naar mijn smaak iets te veel van
het goede, echter smaken verschillen :wink: verder een mooi overzicht van de modelbaan :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo bij nacht video 4-4-16
Daar gaan we weer druk bezig om nog meer verlichting op de baan te krijgen als het donker word
het idee is om langzaam aan alle auto's die "rijden" ofte wel op de weg staan van verlichting te voorzien

ik ga dan beginnen met mijn nieuwe modellen welke ik op een rommelmarkt tweede paasdag heb gekocht
de eerste welke de pineut is is een vrachtwagen van DHL

omdat ik wel eens ideeën spui bij mijn vriendin om te kijken hoe de reactie is heb ik een "grote fout"gemaakt door te vragen wat ze eigenlijk miste bij de verlichting
er kwam uit TOP LICHTEN een markeringsverlichting aan de zijkant van de trailer en de kabine je hebt toch van die leuke kleine leds waar je van alles mee doet????

maar juist voor dit zijn zelfs de kleinste nog te groot......wat nu.......

in ene ging er een lampje ( in mijn geval een ledje) branden......

ik had in de schuur nog het frame van een fiberglas kerstboom van mijn overleden oma liggen om mijn kermis van onderaf te verlichten voor ik de smd ledjes had gevonden

deze boom bestaat uit honderden 0,5 mm plastic glasvezel en dat zou een mooie maat zijn.

dus dat maar eens geprobeerd en na een avond rommelen is dit het resultaat van de cabine van de truck
@citaat


heb ook in de grill nog twee stukjes glasvezel gezet en hier een amber kleurig ledje aan gezet.
helaas is een van de top lichten van voren niet goed zichtbaar, maar ach het is een probeersel en zo ziet het er redelijk uit

en de koplampen zijn gewoon witte ledjes

maar dit is het begin en in de trailer komen achter op 4 rode en aan de zijkant komen weer amber maar daar moet ik nog aan beginnen

dus misschien kan ik het voorbeeld zaterdag meenemen naar de gastendag (maar ik weet niet of ik het ga halen hoor, maar ik doe mijn best

GR Ed

Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
Hoi Ed

Prachtig gedaan vind het altijd knap en mooi op de baan, auto's met licht brandweer en .......



Groeten

Peter
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
Hallo Peter,

wij spreken elkaar zaterdag wel en kunnen misschien wel wat afspreken ik vind jouw baan ook mooi worden

Gr Ed
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
mvg: Alex
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
 :thumbup:

tot zaterdag, groet
Harald
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
-Ed:
Dat wordt weer een mooi projectje, die DHL truck zal mooi worden eens al de verlichting aangebracht is, al dat gepriegel,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
Leuk project Ed, ziet er al goed uit. :arrow: :thumbup:
Tot zaterdag.
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
Helaas zal ik de truck as zaterdag niet mee nemen
de reden tijdens het terug in een bouwen zijn er twee vezels afgebroken en heb ik besloten om het toch maar met leds te gaan doen voor elk lampje een ledje

dus ik zal opnieuw moeten beginnen en ik heb helaas morgen niet veel tijd denk ik

maar ik zal een paar andere modellen meenemen waaronder de brandweer wagen met complete verlichting en knipper lichten

dus tot zaterdag allen(die komen)


Gr Ed
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 6-4-16
Het is even stil geweest hier maar de reden was dat na de test en het laten zien van de foto's ik de cabine op het chassis wilde zetten.
dit gig dus mis de glasvezel draadjes braken af en ik kon het dus ook niet meenemen naar de geslaagde gastendag.

maar ik ben niet bij de pakken naar gaan zitten en ben opnieuw begonnen nu met ledjes zoals ik tot nu toe deed.

en dit is het resultaat netjes op het chassis:
@citaat




zo is het toch nog gelukt

Gr ed

Ps nu verder met de trailer
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 14-14-2016 (nieuw)
 B) Man, man, hoe krijg je het weer voor elkaar, dat gefreubel op de millimeter. Zelfs de kloddertjes soldeer zijn groter dan de ledjes. 8o
Petje af, het ziet er goed uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 14-14-2016 (nieuw)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 14-14-2016 (nieuw)
Dirk jan dank je
ik zit ook en met leesbril  en met een handwerkloupe met extra verlichting
anders kan ik het ook niet

gr Ed


tekst fouten veranderd
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 14-14-2016 (nieuw)
 @citaat

8) Tja, dat hoort bij het ouder worden zegt men. Nou, lekker dan. :confused:
Het enigste voordeel wat ik kan bedenken aan het mindere zicht is dat we onze vrouwen nog steeds hele :-* knappe verschijningen vinden.
(als ik mijn leesbril opzet en er goed naar kijk is het toch wel hard, die waarheid  8o :-) :-))

Dirk-Jan
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 14-14-2016 (nieuw)
Ha Ed, als die trailer net zo goed wordt als die trekker dan heb je weer een mooi span bijelkaar. :arrow: :thumbup:
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 14-14-2016 (nieuw)
Hoi Ed,

Heel mooi gedaan dat geeft altijd een extra op de baan, zulke leuke details.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Groeten

Peter
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 14-14-2016 (nieuw)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo DHL truck van verlichting voorzien incl toplampen 14-14-2016 (nieuw)
deze brandweer wagen heeft een vernieuwing van de verlichting gekregen, hij had rode 3 mm leds uit de vorige eeuw nu heeft hij 4 flash leds(blauw) 2 koplampen en 2 achterlichten tevens heb ik op het eind van de ladder een zoeklicht geplaatst welk het gebouw in het licht zet




Gr Ed
Re: Schielo gerenoveerde brandweer ladderwagen 2-5-2016(korte video impressie)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo gerenoveerde brandweer ladderwagen 2-5-2016(korte video impressie)
Hallo mensen,

nu een vraagje van mij richting jullie...

ik heb nu al verschillende modellen ongebouwd met flash leds (smd) zijn er mensen die hier een fotoverslag van willen zien?

dan moet ik bij een volgend model alles stuk voor stuk fotograferen, dat wil ik best doen alles er mensen zijn die het ook zelf willen gaan doen

ook de gebruikte materialen zal ik dan vermelden

Ik hoor het graag

Gr Ed
Re: Schielo gerenoveerde brandweer ladderwagen 2-5-2016(korte video impressie)
 Dat mag gerust, Ed  :P

Er is trouwens ook ergens een filmpje over de man die de lampjes in de auto's van Miwula prutst.
Daar moet ik ook telkens aan denken, als ik zie wat jij maakt, Ed  :thumbup:

Reuzeknap werk !

Grtz Tony
Re: Schielo gerenoveerde brandweer ladderwagen 2-5-2016(korte video impressie)
Die vernieuwing van de verlichting ziet er goed uit Ed.  :arrow: :thumbup: :thumbup:

Een verslag met foto's en gebruikte materialen is altijd zeer welkom, ik meld me bij deze als geïnteresseerde.  :P :P
Re: Schielo gerenoveerde brandweer ladderwagen 2-5-2016(korte video impressie)
Ik zou het geweldig vinden als je de moeite zou willen nemen voor
een stap voor stap fotoverslag!

Arnold
Re: Schielo gerenoveerde brandweer ladderwagen 2-5-2016(korte video impressie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schielo gerenoveerde brandweer ladderwagen 2-5-2016(korte video impressie)
Hoi Ed,

Ik ben gisteren in MiWuLa geweest en daar staan duizenden auto,s mt verlichting, dit is echt een meerwaarde op je baan.

Dus kom maar op met je verslag  :)
Het is altijd leuk om te zien ho iemand iets maakt, dit kan anderen inspireren om er ook mee te beginnen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Schielo gerenoveerde brandweer ladderwagen 2-5-2016(korte video impressie)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo gerenoveerde brandweer ladderwagen 2-5-2016(korte video impressie)
Goedemorgen. middag, avond of misschien nacht (ligt er maar net aan wanneer je dit bekijkt)

Naar aanleiding van mijn vraag bleek er toch wel belangstelling te zijn voor het maken van verlichting in auto's voor bij de trein.
Ik had wel gevraagd of er interesse was in het monteren van flash leds dat verslag zal ik ook nog maken als ik weer een model ombouw.
Gisteravond was een DHL truck de klos om van verlichting te worden voorzien.

Heb geprobeerd een leuk fotoverslag te maken ik had alles in een video gezet maar die krijg ik niet op youtube dus helaas voor het werk
ga nog wel kijken of dat ik het ooit voor elkaar krijg maar dan nu het verslag wat ik gisterenavond voor jullie heb gemaakt

ik ga kijken of ik het verhaal in een keer kan plaatsen maar ik denk dat het in meerdere stukken zal worden.

Graag tussen de plaatsingen geen berichten over hoe mooi of hoe slecht ik het doe zodat het verhaal vanavond in een keer achtereen te lezen is.

Dit is het slachtoffer
@citaat


het is een metalen Siku model 1/87 wat helaas geklonken zit



dat betekend een scherpe boor in de maat van de kop zodat het makkelijk in een keer gaat



ook bij mij gaat het weleens niet helemaal zoals het bedoeld is, maar als hij los is krijg je dit



nu het uit elkaar halen bodem eraf halen en de wielen enz er uit halen









dan de scherpe randjes wegslijpen



zo ziet het er dan uit



ik zal hier ook een paar afbeeldingen neerzetten van de gebruikte gereedschappen welke ik gebruik vnl de dremel.





ik gebruik verschillende soorten boortjes klein naar wat groter,
twee soorten freesjes (toepassing zie je later wel)
en de slijpschijf



deze is voor metaal en komt bij de tandarts vandaan



deze is voor plastic en komt bij onze chineese vrienden vandaan



en dan gaan we nu echt beginnen........

bij de volgende post

Gr Ed





Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap (NIET REAGEREN NOG) met foto's
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap (NIET REAGEREN NOG) met foto's
we beginnen met de kleine boor (ook tegen het weglopen, omdat ik alles met de hand boor zonder standaard) en boren de 4 gaten voor de koplampen en de achterlichten(let wel op dat je ver genoeg van de zijkant zit
@citaat






uiteraard wel goed vasthouden en niet te veel druk zetten
en met kleine boortjes 0.5/0.8 mm niet te lang maken anders breken ze sneller







hierna opboren met een maatje groter







Hierna gaan we aan de binnenkant het gaatje uitfrezen zodat de smd led er in past en makkelijke er in blijft liggen tijdens het lijmen



deze frees komt bij de tandarts vandaan en is keihard werkt prima voor metaal





en dan is dit het resultaat



En dan gaan we nu echt beginnen........

dit is een dun plankje met dubbelzijdig plakband met de smd ledjes er op  kijk maar



heb je ze gezien????


hier liggen ze(als je ze niet zag is het ook goed hoor ik gebruik ook een leesbril en voor een maatje kleiner zelfs een borduur loupe met licht



ik gebruik een soldeer station van ongeveer 20 euro (nee niet uit china laten komen maar uit dordrecht)



en gebruik deze punt hiervoor



zorg ervoor na elke soldering welke je gemaakt hebt dat je je punt schoonveegt met een droog doekje en een klein beetje soldeer weer op je punt doet

dit is de lak draad welke ik gebruik (van een grote sponsor gekregen)





knip een stukje draad af



verhit de punt van de lakdraad zodat de lak wegbrandt en vertin een klein stukje van de draad



hierna leg je de lakdraad op de led en tik je hem aan met je bout heel kort en je ziet het soldeer smelten en vast zit hij(als het goed is ook dit gaat wel eens mis bij mij)



je doet ook de andere kant (helaas geen foto vergeten)

daarna controleer ik altijd of de led brand



ik gebruik een 9/12 volt batterij voeding afhanklijk welke batterijen je er in doet en een weerstand



tot straks dan gaan we weer verder
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap (NIET REAGEREN NOG) met foto's
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap (NIET REAGEREN NOG) met foto's
dit is hoe ik de seconde lijm gebruik
ik spuit een kleine hoeveelheid in het bakje en breng het daarna met een cocktail prikker aan
@citaat






dan leg ik de led in het van lijm voorziene gat




daarna dek ik de led en de draden af met de lijm zodat het ook gelijk geïsoleerd is

en dit doe ik ook aan de andere kant



dit is al eerder te sprake gekomen mijn batterij voeding



ook nu controleren of je leds het doen en goed gepositioneerd zijn







dan de anodes bij elkaar en de kathodes bij elkaar en vast solderen



aan een van de twee een weerstand plaatsen



en dan is de achterzijde aan de beurt

gaat op bijna de zelfde wijze



let er wel op of er ruimte is na het plaatsen van deze leds of dat je de ramen er nog in kan zetten anders moet je de ramen er eerst in doen ik zet ze dan altijd vast meet een spelde knop lijm of te wel de cocktail prikker








eventueel vastdrukken met je bekende cocktail prikker(die kan je heel voorzichtig weg rollen mocht hij vast zitten, dat lukt niet goed als je vingers vast zitten)









ook hier de draden onder het interieur door dus uit het zicht
let er wel op dat je door het vastlijmen en uitsteken van de led je iets van het interieur moet af halen



en natuurlijk weer controleren



let er op dat je zowel aan de koplampen als de achterlichten en eventueel later flashleds elk setje een eigen weerstand geeft
anders brand alleen maar een set lampen degene met de minste weerstand (dit zelf proef ondervindelijk moeten uitvinden)



zorg wel dat alles geïsoleerd is met eventueel krimpkous of iets dergelijks












de andere kant van de weerstanden kunnen wel samen aan een voedingsdraad



en natuurlijk ook hier weer elke stap testen......









dan zijn we bijna klaar en kan de echte voedingsdraad er aan



ook met krimpkous





dan een gat boren voor de voedingsdraden



en de onderkant weer op zijn plaats zetten



en weer controleren...





en omdat we in het begin het los hebben geboord moeten we het nu vastlijmen en even vast klemmen





de achterkant hoeft bij deze niet deze klemt zichzelf

en dan is dit het finale resultaat



een model auto met licht is als je ervaring hebt in een uurtje of twee a drie te doen

mij is dit incl foto's in 2 uur gelukt

maar dan lag wel alles klaar

ik wens jullie veel plezier met je eigen ombouw en mocht je het willen proberen in kleine aantallen kan je bij mijn wel terug voor de materialen

veel succes en ik hoop dat jullie het leuk vonden....... en dan mag er nu positief of negatief commentaar komen.........


let wel ik weet zelf ook wel dat ik niet de nauwkeurigste ben (ik ben zeker geen Arie of Tony maar ik beleef er veel plezier aan)

Gr Ed




Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Hoi Ed,
wat een gaaf verslag!!
maar hoe weet je welke weerstand nodig is?
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Mooi verslag !
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Ziet er goed uit.
Om het nog handiger te doen : gebruik lakdraad met verschillende kleuren voor kathode en anode.
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Citaat van: Wilco69 op woensdag 04 mei 2016, 14:45:48
Hoi Ed,
wat een gaaf verslag!!
maar hoe weet je welke weerstand nodig is?

ik gebruik deze site

https://www.ledtuning.nl/nl/resistor-calculator

Citaat van: Roelie001 op woensdag 04 mei 2016, 15:06:43
Mooi verslag !


dank je

Citaat van: fonzo999 op woensdag 04 mei 2016, 15:11:02
Ziet er goed uit.
Om het nog handiger te doen : gebruik lakdraad met verschillende kleuren voor kathode en anode.

daar heb je gelijk in maar ik heb nu nog maar een kleur en heb nog niets gevonden bij onze chineese vrienden

gr Ed
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Héél fraai dedocumenteerd Ed :exclaim:
En met mooi tesultaat :important: :thumbup:
'k Ben bang dat dit gepriegel iets teveel gevraagd is van m'n beverige handen en niet meer zo jonge oogjes... ;)
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Hoi Ed,

Heel mooi verslag en super fijn uitgelegd allemaal, wel heel mooi als je dit zelf kan doen.  :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Ik moet even eerlijk zeggen dat ik me met dit metalen model wel wat makkelijk van af heb gemaakt bedenk ik me nu opeens nu ik aan een plastic model begonnen ben....
denk bij een plastic model er aan dat je de plaatsen waar je de leds wil gaan plakken nog wel even zwart verft aan de binnenkant tegen het door schijnen van het plastic...


maar dat laat ik wel een andere keer zien als daar behoefte aan is


Gr Ed


Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
 B) Nou, ik neem mijn petje af voor je, het is een prachtig  en duidelijk verslag. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Heb je geen last van zichtbare dampen op de raampjes die vrij komen bij het opdrogen van de superlijm?

Dirk-Jan
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Hallo Dirk-jan,

ik gebruik maar een kleine hoeveelheid en heb er nog nooit last van gehad op de ramen
wel soms als ik teveel gebruik witte uitslag op de plaats waar het opdroogd


gr Ed
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
-Ed:
Dank voor het plaatsen van een zeer duidelijk en uitgebreid verslag over de inbouw van de ledverlichting bij je voertuigje, de felle voorlichten is dat door de foto of is dat in werkelijkheid ook zo, ander misschien een iets zwaardere weerstand nemen.
Echte genoten van je verslag,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Hallo Ed, bedankt voor de moeite die je hebt genomen om dit verslag te maken. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Hij is goed gelukt.

En ja indien je meer verslagen wilt maken en plaatsen graag. :P
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Jorg,

de lampen zijn wel redelijk fel maar in het dag;icht zie je ze zo ook tevens heb ik ook verschillende gekochte chineese modellenen die zijn ook zo fel

dus ik weet nog niet precies wat ik ga doen( deze is niet voor mijn eigen baan maar bouw deze voor iemand anders)

maar mijn eigen modellen zij ook zo zie ook mijn brandweerauto's

een nieuw verslag wil ik best wel maken maar dan moet ik eerst een brandweer of ander hulpverlenings voertuig hebben om te maken
dit zal nog wel even moeten wachten want degene waar ik nu mee bezig ben is al half weg dus niet interessant meer

Gr Ed

Ps ik vind het best leuk om dit met jullie zo te delen
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Hoi Ed,

Bedankt voor het maken en plaatsen van dit duidelijke verslag. :thumbup:

Gr.
René
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schielo inbouw verlichting DHL stap voor stap met foto's laatste foto's 4-5-2016
Hoi Ed,

Net met veel belangstelling jou verslag gelezen, waarvoor mijn dank  :)
Ik ga in de toekomst zeker verlichting inbouwen maar ga wel gebruik maken van smd leds waar de lakdraden al aanzitten.


Mvg,

Peter Degeluidsman