Nieuws: Voor de 3railwiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!
+  Stichting 3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Pagina's: 1 ... 314 315 [316]   Omlaag

Auteur Topic: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................  (gelezen 1543464 keer)

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
    • Wico's Donnerwetter Alm
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
« Reactie #15750 Gepost op: zondag 18 september 2022, 19:52:45 »

@citaat

Je moet wat over hebben voor de hobby :D. En de Limbabwiaanse vlaai van mevrouw Tony is overheerlijk :o).

Groeten,
Wico

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
« Reactie #15751 Gepost op: zondag 18 september 2022, 20:54:30 »

Mooie opstellingen Tony in de drie etages van het vitrinekast. :thumbup:
Hier rijd de TEE RAm al een weekje rond in Michelstadt want het was vorige week en aankomende week onderste schaduwstation beurt week met rijden en het blijft een genot om er naar te kijken en te luisteren als de claxon/ toeter af gaat. :favorite:

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #15752 Gepost op: maandag 19 september 2022, 00:38:25 »

Hoi,

@ Erik; de TEE stond eerst  in de kast en wilde er na de ontruiming graag als eerste op en inderdaad; dan komt de inspiratie vanzelf  :D

@ Dirk-Jan; dat zijn weer wat uitstekende spijkers op de kop  geslagen :thumbup: U heeft wederom het grootste gelijk in dezen ! Al is er wel een verklaring voor de huidige situatie in het vitriniorama en die is eigenlijk heel simpel; het onderstebovenverhaal heeft van doen met de lichtdoorval, want andersom schijnt er bijna geen licht op het onderste dio. MAAR......ik ga het toch omwisselen  !
Uw meer dan briljante opmerking over het niet zo spannende containergebeuren heeft mij doen besluiten, om alleen het voorste gedeelte van het dio voor de containerterminal te gebruiken, daar schijnt nog licht genoeg  :idea:
Zodra het zaakje is omgezet en aangepast, zal ik daarvan verslag doen hier  O:-D
U ziet; uw adviezen, opmerkingen en visies worden hier toch serieus ter harte genomen ! Al lijken - voor de leek - uw reacties vaak niet zo serieus  :o)

@ Wico; zie bovenstaand antwoord aan D-J ! Ik kan wel stellen dat we regelmatig op één lijn zitten  :thumbup: Al is het soms wel een hele brede  :D

@ W en D-J ( en M ) ; zo'n TEE RAm is natuurlijk een zeer begerenswaardig object, maar dat hoef ik jullie eigenlijk niet te vertellen, want ook jullie bezitten er een !!!  :P
Alleen is der mijne oud, doorleefd, analoog enigszins vervormd en niet eens voorzien van interieur, maar wel voorzien van een fantastisch motorblok, lichtwissel rood/wit en een zeer soepel rijgedrag en getuigt van de vroeger zo geroemde kwaliteit van Märklin  :thumbup:
De opmerking van D-J (ojee !) in reactie 15749 schaar ik deze keer onder de noemer kwinkslagen in de categorie jolijt en jokkernij  :o)

@ Mies; zie ook hierboven en ik beloof je dat ik samen met je petekind er net zoals jij met de betoncentrale van het toekomstige dio iets heel moois van ga maken  O:-D

Grtz Tony

66-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Topic;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.0   index op blz 1

Tony

• Vaste Inboedel
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
« Reactie #15753 Gepost op: donderdag 22 september 2022, 20:05:01 »

Issikmaarweereens  :P

Sinds de aansporing van Die Dekselse Dirk-Jan om de dio's in het vitriniorama om te wisselen, ben ik iedere dag even tussendoors bezig geweest om dat voor elkaar te realiseren  ;)
Om de doorkijk van de glazen plaat wat weg te werken, zodat het onderste dio van bovenaf niet zo (storend) zichtbaar zou zijn, heb ik er nieuwerwets oldskool water van gemaakt en toen het zaakje omgezet.
Meteen het zaakje bovenin nog wat mooier gemaakt en klaar was Tony  :thumbup:
Bevalt me uitstekend zo !
Nu voorzichtig ( voor mijn rug, want laag bij de grond ) verder met het Mittelrhein-dio, verder opruimen en kuisen en als extraatje wat uitprobeersels maken op de nog maagdelijke bovenkant van de vitrinekast  ;)

Grtz Tony

( met hieronder de foto's van de wisseltruc )
66-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

h0_miessie

• Vaste Inboedel
    • Michelstadt
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
« Reactie #15754 Gepost op: donderdag 22 september 2022, 20:08:42 »

Veel beter zo Tony. :thumbup:
Wereld gozer die Dirk-Jan met zijn goede tips. :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Degeluidsman

• Forum Moderator
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #15755 Gepost op: donderdag 22 september 2022, 20:09:41 »

Leuk bedacht met dat folie Tony  :thumbup:
Die DirkJan heeft jou mooi aan het werk gezet  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Wico

• Stamgast
« Reactie #15756 Gepost op: donderdag 22 september 2022, 20:54:34 »

Tony,

Mooi geworden zo :thumbup:. Die dekselse DJ heeft er toch wel een beetje kijk op ;).

Groeten,
Wico

Dirk-Jan

• Speciale Gast
    • Baanplan (zonder plan)
« Reactie #15757 Gepost op: donderdag 22 september 2022, 21:20:10 »

8) Tony, dat ziet er helemaal toppie uit, niks meer aan doen. :thumbup: B)
 :o) Hoewel ik aan de andere kant van het land woon ben ik toch blij dat ik het van zo'n afstand kon overzien en u kon helpen met mijn kleine ombouwtipje.
 O:-D Graag gedaan natuurlijk, altijd bereid om te helpen waar nodig. O:-D
En dan nu maar even kalm aan, houd de rug recht en maak maar wat moois van de maagdelijke bovenkant van het kastje.
Het mag nu wel eens , het kastje is al op leeftijd, vast al wel 18+. >:-D

Dirk-Jan

wiggert prosper

• Vaste Gast
  • **
  • pluk de dag
« Reactie #15758 Gepost op: donderdag 22 september 2022, 23:30:31 »

Zo is het helemaal goed maar let op je rug anders komt er niets meer uit je handen en zijn wij het die pech hebben, sterkte.
vriendelijke groet, Wiggert.

Lobomotion69

• Stamgast
« Reactie #15759 Gepost op: vrijdag 23 september 2022, 04:35:10 »

Dat "water" heb uwes er knap op geknutseld meneer Tony. Probleem met water is dat het altijd naar beneden wil lopen maar daar heb je nu mooi geen last van.  :thumbup:

En die containers staan daar beneden ook prima te staan.

Voor en bij het verder knutselfrutselen even opletten of je rug het daar mee eens kan zijn. Anders effe wat anders bedenken. Oppassen is de moeder van de porseleinkast.  ;)
Vriendelijke groet, Henk

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #15760 Gepost op: vrijdag 23 september 2022, 05:22:11 »

Tony, hoe verzin je het toch allemaal…jij moet een geweldige muze hebben met al die inspiratie&verzinsels. Let op je rug hè , zijn niet meer van de jongsten 🫤
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

Tony

• Vaste Inboedel
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom en vervolgje.......
« Reactie #15761 Gepost op: woensdag 28 september 2022, 10:59:19 »

Hallo en sorry voor de late reactie  :oops:
Ik wilde er meteen een updeet aanplakken, maar dat duurde dus wat langer.......

@ Mies; dank je en zeker beter ! Die D-J heeft een scherp oog en goede tips  :thumbup:

@ Peter; tja, als Dirk-Jan wat tipt, dan moet je eigenlijk wel  :D En dat triggert dan als extraatje de creativiteit  O:-D

@ Wico; je zou bijna kunnen stellen, dat Die Dekslese D-J een miskend genie is  :o)

@ Dirk-Jan; U is te bescheiden, wat het aanreiken van dit inzicht betreft; U heeft mij aangezet tot het beter zoeken naar oplossingen om de omzetting tot een succes te maken en dat resulteerde in het gebruik van de folie  :thumbup:
Het heeft het geloof in mijn eigen kunnen en creativiteit weer een goede boost gegeven; je kunt het wel, maar wel effe doorzetten  B) !!!

@ Wiggert; dank je ! Gaat - voorzichtig aan - helemaal goed komen  ;)

@ Henk; gezien de hoeveelheid plastic soep in ons wereldwater ligt een plastic watertje voor de hand  :D

@ Wim; dat gaat al mijn hele leven allemaal vanzelf met de creativiteit  :P

* Wat betreft mijn (onder)rug; vaak doorheen gegaan en zo'n 30 jaar geleden werd er een niet-operabele hernia geconstateerd  :? ( 5% kans op verbetering )
Uiteindelijk in het alternatieve circuit tóch hulp gevonden, die de pijnlijkste kanten er vanaf haalde  :thumbup:
Het gaat nog wel eens fout, maar de gevolgen zijn veel minder  ;)
En vooral veel vooraf nadenken wat ik wel en vooral niet moet/kan doen. Dus bij het laag bij de grond aan het dio werken; niet te lang en zitplekje op precies de goede hoogte.

*  Telkens een uurtje gaat prima ! En ik ben in het linker hoekje van het dio begonnen. Met kijken wat zou kunnen, wat schuiven en omwisselen en anders zetten van huisjes, huisjes van een andere baan pikken en kijken of het er daar mooier en beter van wordt en hier en daar alvast wat extra groen gepoot.
En uiteindelijk is zowat alles in deze hoek - op wat kleine correcties na - hetzelfde gebleven  :D
( never change a winning scenery ! )

* Maar tijdens dat geklooi en op en neer geloop naar de andere treinkamer dacht ik opeens een goede plek voor mijn zelfbouw-toren gevonden te hebben .........
Ik had namelijk in Zindelstein wat huisjes "geleend", om in het dio te passen en zag daar opeens een misschien goede plek voor de toren.
Na wat schuif- en paswerk staat het nu eindelijk vast op een van de banen  :thumbup:

Laatste poging was op de uitbreiding van Bahnhofshausen en nu stond het als eventueel probeersel op de vitrinekast. ( zie vorige pagina )
Voor wie de ombouw van molen naar toren nog eens wil teruglezen; https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1287510#msg1287510   

Kortom; blij dat het ding zijn bestemming gevonden heeft en misschien wordt hij ooit nog wit gemaakt en verder gepimpt  ;)

En nu weer verder aan het Mittelrheindio !

Grtz Tony

« Laatst bewerkt op: woensdag 28 september 2022, 13:09:34 door Tony »

Wico

• Stamgast
« Reactie #15762 Gepost op: woensdag 28 september 2022, 11:17:20 »

Tony,

Het blijft een bijzonder ding die toren, maar hij komt nu beter tot zijn recht :).

Groeten,
Wico

Lobomotion69

• Stamgast
« Reactie #15763 Gepost op: woensdag 28 september 2022, 11:30:24 »

Jemig de pemig, dat was wel even zoeken hoor voor ik dat ding gevonden had in dat verloren hoekje achter de vakwerkhuisjes. En dan meerdere keren op- en neer scrollen om uit te zoeken welke toren meneer Tony nu toch eigenlijk bedoelde. Misschien voor de oudgedienden hier geen probleem, maar een jonkie zoals ik heb daar toch effe wat meer moeite mee.

Maar dan moet ik toch bekennen dat het verloren hoekje nu mooi is opgevuld met een toren die niet al te veel opvalt. More is less, of was het nu andersom?
Vriendelijke groet, Henk

Dirk-Jan

• Speciale Gast
    • Baanplan (zonder plan)
« Reactie #15764 Gepost op: woensdag 28 september 2022, 20:01:22 »

:) Tis een mooi plekkie voor de toren. :thumbup:
En dat eventueel wit maken lijkt me geen goed idee, de toren is te egaal en dan word het zo'n wit vlak op de achtergrond. :roll:

Kortom; blij dat het ding zijn bestemming gevonden heeft
:o) Uiteindelijk is het ook maar tijdelijk, op de lange termijn wonen er andere mensen in jouw huis, niets is voor eeuwig. >:-D

Dirk-Jan

h0_miessie

• Vaste Inboedel
    • Michelstadt
« Reactie #15765 Gepost op: woensdag 28 september 2022, 20:08:08 »

Tony,

De toren komt daar helemaal tot zijn recht en geeft meteen een mooie diepte werking aan het geheel. :thumbup:
Het is even zoeken en wat schuif werk maar uiteindelijk staat het goed voor het oog maar zeker ook voor je gevoel.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl
Pagina's: 1 ... 314 315 [316]   Omhoog