Goede avond allen,
vandaag samen met mijn zoon de doorsteek gemaakt van de ene kant van de zolder naar de andere kant
de treinen waren al aan de achterkant van de zolder op tijdelijke stroken doorgezet zodat ze een rondje kunnen rijden.
Gisteren de oude tussenmuur van hardboard en oerbehang verwijderd.
omdat ik aan de ene kant een ouder stadsgedeelte wil maken en aan de andere kant een moderne kermis met nieuwbouw en een moderner gedeelte heb ik met een paar overgebleven gipsplaten dit weer netjes dicht gemaakt.
Om toch van de ene kant naar de andere kant te komen moeten er twee autotunnels komen. Het ene gat is nu gemaakt en om dit mooi over te laten lopen heb ik samen met mijn zoon Damiam(10 jaar) een idee uitgewerkt voor de tunnel.
we hadden enkele maanden geleden bij de kringloop een set van brix gekocht om zelf stenen te gieten en zo huisjes te maken.
Deze stenen zijn geen H0 en dus niet geschikt om huisjes van te bouwen maar we vonden dit wel leuk om hier een oude stadswal muur van te maken en hierin de tunnel te verwerken
aldus gedaan en vandaag dus begonnen met het stuk voor stuk neerleggen en lijmen van deze stenen
ik zal hier wat foto's van het resultaat tot zover
let op dit is pas het begin en de stenen moeten eventueel nog anders gekleurd worden en met groen versierd worden.
Niet alle steentjes waren heel uit de mal gekomen maar ik had zoiets van in het echt zijn de stenen ook al versleten
ik hoop dat jullie dit leuk vinden om te zien
Het eerste begin

langzaam steen voor steen vastlijmen en zo laten groeien

dit is het resultaat tot zo ver

dit was het weer voor zover
tot een volgende keer