Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

DDW/Koploper communicatie HEEL langzaam

Gestart door martinh0 zondag 16 december 2012, 18:59:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DDW/Koploper communicatie HEEL langzaam
Goedenavond,

Nadat mijn Intellibox het begeven had en genoeg 'oude' PC voorhanden maar eens aan de slag gegaan met DDW. Na wat gestoei met de juiste bekabeling een en ander aan de praat gekregen, so far, so good. Maar, het lijkt er op alsof de communicatie naar de baan tergend langzaam verloopt. Ik heb alle instellingen overgenomen zoals op dit forum in diverse draadjes staat aangegeven.

Op mijn testbaantje (ovaal van ca. 2 meter bij 80 cm) komen loc's tergend langzaam op de ingestelde snelheid; het duurt soms wel anderhalf rondje voordat de ingestelde snelheid bereikt is. Bij een klik op de Noodstop knop in KL duurt het ook minimaal een halve ovaal voordat de loc tot stilstand komt. Dacht eerst dat het aan mijn zelf in elkaar gezette TAMS B2 booster lag, dus de Uhlenbrock Power 3 aangesloten: zelfde probleem! Ook, en dat is heel merkwaardig, de frontseinen van de loc's flikkeren en branden niet mooi constant, niet bij de TAMS booster maar ook niet bij de Uhlenbrock booster.

De PC draait op Windows 98 en de DDW server is versie 0.78.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Groets,

Martin
Re: DDW/Koploper communicatie HEEL langzaam
Martin,

Snellere (betere) PC gebruiken.
Re: DDW/Koploper communicatie HEEL langzaam
Hallo Sprinter,

Dank voor je reactie. Daar had ik ook aan gedacht, temeer daar soms in het DDW scherm de CPU load indicator op 100% staat.
Dat is echter alleen wanneer KL erbij draait. DDW op zich vereist kennelijk niet zoveel CPU 'power'.

Wat zijn de minimum eisen aan de PC qua clocksnelheid, etc.? Is er een relatie tussen de versie van DDW en de PC eisen al of niet
in combinatie met KL? Kortom, voor de combinatie DDW (versie x) en KL versie 8 waar moet de PC aan voldoen?

Blijft de vraag waarom de frontverlichting van de loc's blijft flikkeren en niet mooi constant brandt (iets wat met mijn, nu defecte,
Uhlenbrock centrale nooit een probleem was?

Groets,

Martin

Re: DDW/Koploper communicatie HEEL langzaam
Flikkerende lampjes duiden meestal op de aansluitwijze.
zie: http://wiki.3rail.nl/index.php/Flikkervrije_Verlichting