Start
Wiki
Events
Shop
Foto-album
Inloggen
Registreren
Kalender
Contact
Nieuws:
Regelmatig worden ook lokale
Stamtafels
georganiseerd! Kom gezellig een keertje bij jouw lokale stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!!
3rail Forum
Modelbesprekingen
Problemen, Reparatie & Onderhoud alle modellen/merken
Engelsman met kuren
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Print
Auteur
Topic: Engelsman met kuren (gelezen 2120 keer)
krokodil68
Zeer Toffe Gast
Offline
Lid sinds: 2011
Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
Engelsman met kuren
«
Gepost op:
zaterdag 15 december 2012, 17:02:51 »
bij mijn engelse K- wissel blijven veel loks staan.
Vooral mijn V60 krijg ik nog niet met een goede toespraak over dat ding heen gejaagd. Nu ben ik een Betriebsbahner en dus geen race bahner en zodoende wil ik ook in rangeergang over dat kreng heen rijden.
Wie is hier mee bekent en wat doe ik eraan?
Tip van een van de klub leden was puko s af vijlen maardat lijkt mij vragen om nog meer ellende
tweede tip was 2 railer van beroep worden maar dat is vanwege religie niet mogelijk.
Gelogd
Mijn levenswerk;
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=40896.0
Spoorman
Gast
Re: Engelsman met kuren
«
Reactie #1 Gepost op:
zaterdag 15 december 2012, 17:43:00 »
Bekend probleem:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=2514.msg27295#msg27295
Gr, Ben.
Gelogd
Kappa
Forum Moderator
Offline
Lid sinds: 2006
Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: Engelsman met kuren
«
Reactie #2 Gepost op:
zaterdag 15 december 2012, 18:02:49 »
De V60 heeft een lange sleper, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Volgens mij is dat meer een massaprobleem als het voorstel op het zwart kunststof midden staat, het middelste wielstel, dat een fractie hoger staat geen contact maakt en het achterste wielstel met de asb-tjes erom ook geen contact maakt.
Lokjes als de 3078 hebben hier ook last van.
Gelogd
Groeten Ad
Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail!
krokodil68
Zeer Toffe Gast
Offline
Lid sinds: 2011
Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
Re: Engelsman met kuren
«
Reactie #3 Gepost op:
dinsdag 18 december 2012, 14:16:30 »
heb nog eens een keer geprobeerd maar het wordt echt niks. groot gedeelte loks komt er slechts plankgas overheen dat is iets voor een carrera baan. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
Nu zag ik in de webshop dat de wissels 22715/716 ook niet meer iop voorrad zijn waar moet dit heen.
Allemaal aan die veel te grove C Rail (mijn mening) of met die scherpe tram wissels verder.
Dan is de lol eraf en ga ik overwegen toch omtescholen naar 2-rail
Gelogd
Mijn levenswerk;
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=40896.0
Assembler
Toffe Gast
Offline
Lid sinds: 2011
Re: Engelsman met kuren
«
Reactie #4 Gepost op:
dinsdag 18 december 2012, 17:22:17 »
Misschien kan je nog iets bereiken met geleidende lak?
Dan kun je een beetje massa extra creëren op de plastic delen.
Alleen levert dit misschien weer snel kortsluiting op doordat de sleper er dan overheen gaat.
Gelogd
Groeten,
Simon
Met dank aan Houten 18-Dec-2011
krokodil68
Zeer Toffe Gast
Offline
Lid sinds: 2011
Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
Re: Engelsman met kuren
«
Reactie #5 Gepost op:
dinsdag 18 december 2012, 17:40:21 »
M.i. is de enige oplossing die krengen niet te gebruiken
Maar als er iemand is die het ei van columbus heeft en dat met mij en vele anderen wil delen ( laten we hopen dat tante M. ook meeleest ) dan hou ik mij aan bevolen.
ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit soort ellende heeft
Gelogd
Mijn levenswerk;
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=40896.0
Spoorman
Gast
Re: Engelsman met kuren
«
Reactie #6 Gepost op:
dinsdag 18 december 2012, 18:12:31 »
Citaat van: krokodil68 op dinsdag 18 december 2012, 17:40:21
ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit soort ellende heeft
Nee hoor, ik had het ook. Inmiddels opgelost: 2railer.
Maar om toch iets serieus bij te dragen
, heb je hier iets aan:
En eventueel de spoortjes welke aan de wisseltongen aanliggen voorzien van een extra draadje, zie kleine fotootje rechtsonder.
Gr, Ben.
Gelogd
treinbert
Stamgast
Offline
Lid sinds: 2006
Fan vanaf mijn geboorte
Re: Engelsman met kuren
«
Reactie #7 Gepost op:
dinsdag 18 december 2012, 20:31:08 »
Je moet de tussenrails aankoppelen en met een relais meeschakelen met de wisselstand. Het gaat dus om de railstaven, die tussen de puko's liggen. Deze zijn namelijk standaard nergens aan vast gekoppeld. Deze 4 stukken moeten worden gekoppeld aan de bijbehorende railstaven, als de wissel in die stand ligt en aan de puko's als de sleper erover gaat. Dit is de enige effectieve manier om de storingen te onderdrukken.
Bij kruisingen geldt het zelfde.
Groet,
Bert
Gelogd
Fan van Modulebanen met digitale treinen, die op de juiste snelheid rijden.
krokodil68
Zeer Toffe Gast
Offline
Lid sinds: 2011
Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
Re: Engelsman met kuren
«
Reactie #8 Gepost op:
zaterdag 22 december 2012, 08:38:44 »
Beste spoorman, kan hier nog veel van je leren , heb je de puntstukjes zelfgemaakt of zijn deze ergen los verkrijg baar
wellicht kan je me ook nogeven vertellen welke materiaalsoort het om gaat dan kan ik bij een kennis op het werk deze even onder de laser laten snijden. dit gaat in de afvalstukken mee.
Voor iedereen de beste spoorse wensen en een veel gezondheid in de toekomst.
Groeten Krokodil68
Gelogd
Mijn levenswerk;
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=40896.0
Jan22
Vaste Inboedel
Offline
Lid sinds: 2009
Dwarsliggers op de rails sporen niet
Re: Engelsman met kuren
«
Reactie #9 Gepost op:
donderdag 21 februari 2013, 15:32:00 »
Kan dit met een laser? Daar wil ik wel meer van weten. Tot nu toe dacht ik dat ze met ets-techniek gemaakt werden (bron: g-weller.de)
Gelogd
JW
Brig
,
Delsberg
Luzern
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
SMF 2.0.19
|
SMF © 2019
,
Simple Machines
Pagina opgebouwd in 0.02 seconden met 25 queries.
Laden...