Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig een keertje bij jouw lokale stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Problemen, Reparatie & Onderhoud alle modellen/merken
| | |-+  Engelsman met kuren
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Engelsman met kuren  (gelezen 2120 keer)

krokodil68

  • Zeer Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
    • Mijn Nebenbahn, Falkensteiner Böckerl.
Engelsman met kuren
« Gepost op: zaterdag 15 december 2012, 17:02:51 »

bij mijn engelse K- wissel blijven veel loks staan.
Vooral mijn V60 krijg ik nog niet met een goede toespraak over dat ding heen gejaagd. Nu ben ik een Betriebsbahner en dus geen race bahner en zodoende wil ik ook in rangeergang over dat kreng heen rijden.
Wie is hier mee bekent en wat doe ik eraan?
Tip van een van de klub leden was puko s af vijlen maardat lijkt mij vragen om nog meer ellende
tweede tip was 2 railer van beroep worden maar dat is vanwege religie  niet mogelijk.

Spoorman

  • Gast
Re: Engelsman met kuren
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 15 december 2012, 17:43:00 »

Gelogd

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: Engelsman met kuren
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 15 december 2012, 18:02:49 »

De V60 heeft een lange sleper, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Volgens mij is dat meer een massaprobleem als het voorstel op het zwart kunststof midden staat, het middelste wielstel, dat een fractie hoger staat geen contact maakt en het achterste wielstel met de asb-tjes erom ook geen contact maakt.
Lokjes als de 3078 hebben hier ook last van.
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

krokodil68

  • Zeer Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
    • Mijn Nebenbahn, Falkensteiner Böckerl.
Re: Engelsman met kuren
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 18 december 2012, 14:16:30 »

heb nog eens een keer geprobeerd maar het wordt echt niks.  groot gedeelte loks komt er slechts plankgas overheen dat is iets voor een carrera baan. Kwalitatief  Uitermate Teleurstellend
Nu zag ik in de webshop dat de wissels 22715/716 ook niet meer iop voorrad zijn waar moet dit heen.
Allemaal aan  die veel te grove C Rail (mijn mening) of met die scherpe tram wissels verder.
Dan is de lol eraf en ga ik overwegen toch omtescholen naar 2-rail

Assembler

  • Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Engelsman met kuren
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 18 december 2012, 17:22:17 »

Misschien kan je nog iets bereiken met geleidende lak?
Dan kun je een beetje massa extra creëren op de plastic delen.

Alleen levert dit misschien weer snel kortsluiting op doordat de sleper er dan overheen gaat.  :(
Gelogd
Groeten,
Simon

Met dank aan Houten 18-Dec-2011

krokodil68

  • Zeer Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
    • Mijn Nebenbahn, Falkensteiner Böckerl.
Re: Engelsman met kuren
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 18 december 2012, 17:40:21 »

M.i. is de enige oplossing die krengen niet te gebruiken
Maar als er iemand is die het ei van columbus heeft en dat met mij en vele anderen wil delen ( laten we hopen dat tante M. ook meeleest ) dan hou ik mij aan bevolen.
ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit soort ellende heeft

Spoorman

  • Gast
Re: Engelsman met kuren
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 18 december 2012, 18:12:31 »


ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit soort ellende heeft


Nee hoor, ik had het ook. Inmiddels opgelost: 2railer. ;)

Maar om toch iets serieus bij te dragen :P, heb je hier iets aan:



En eventueel de spoortjes welke aan de wisseltongen aanliggen voorzien van een extra draadje, zie kleine fotootje rechtsonder.

Gr, Ben.
Gelogd

treinbert

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Fan vanaf mijn geboorte
Re: Engelsman met kuren
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 18 december 2012, 20:31:08 »

Je moet de tussenrails aankoppelen en met een relais meeschakelen met de wisselstand. Het gaat dus om de railstaven, die tussen de puko's liggen. Deze zijn namelijk standaard nergens aan vast gekoppeld. Deze 4 stukken moeten worden gekoppeld aan de bijbehorende railstaven, als de wissel in die stand ligt en aan de puko's als de sleper erover gaat. Dit is de enige effectieve manier om de storingen te onderdrukken.

Bij kruisingen geldt het zelfde.

Groet,
Bert
Gelogd
Fan van Modulebanen met digitale treinen, die op de juiste snelheid rijden.

krokodil68

  • Zeer Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
    • Mijn Nebenbahn, Falkensteiner Böckerl.
Re: Engelsman met kuren
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 22 december 2012, 08:38:44 »

Beste spoorman, kan hier nog veel van je leren , heb je de puntstukjes zelfgemaakt of zijn deze ergen los verkrijg baar
wellicht kan je me ook nogeven vertellen welke materiaalsoort het om gaat dan kan ik bij een kennis op het werk deze even onder de laser laten snijden. dit gaat in de afvalstukken mee.
Voor iedereen de beste spoorse wensen en een veel gezondheid in de toekomst.

Groeten Krokodil68

Jan22

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Dwarsliggers op de rails sporen niet
Re: Engelsman met kuren
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 21 februari 2013, 15:32:00 »

Kan dit met een laser? Daar wil ik wel meer van weten. Tot nu toe dacht ik dat ze met ets-techniek gemaakt werden (bron: g-weller.de)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.02 seconden met 25 queries.