Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin V200.0 - Nr. 37805

Gestart door wilsma vrijdag 14 december 2012, 15:19:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2008

offline
Märklin V200.0 - Nr. 37805
Beste Forummers,

Wie kan mij iets vertellen over de rijeigenschappen van deze dieselloc, met de andere motor?
Ik heb de zoekfuncties op het Forum al gebruikt, maar daar kon ik niets vinden!  :(
Bij voorbaat hartelijk dank.!  :thumbup:

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Willem,

In het Duitse Stummi-forum is er het een en ander geschreven over deze loc. Wat ik heb begrepen is de loc grotendeels hetzelfde als de iets oudere 39804 met SDS-motor, alleen zit er nu weer een oude 5-poler in (met de bijbehorende nadelen.)
Alles wel van horen zeggen, ik heb helaas zelf geen ervaring met deze loc.

Groet, Marc
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
In deze gebruiksaanwijzing kun je zien dat er een oude 5 polige motor in zit (PDF) ===> klik
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Willem,

Bij Märklin zijn ze inderdaad teruggevallen op de oudere motoren,maar die zijn best goed te noemen.
Deze lok heeft ook nog de nodige geluidsfuncties,en je kan ook de sluitseinen uitschakelen aan een door jouw gekozen zijde.

Dat hebben de diesels toch wel voor op de stomers en de e-lok's :D

Zelf heb ik er ook een paar in de verzameling ,en zo af en toe laat ik er eentje de benen strekken.
Bij diverse forummers waaronder N3keer,heb ik mijn V200 met tien rijtuigen de helling op laten rijden,en dat zonder problemen met de traktie.
Staat zelfs een filmpje van op You Tube van die rit,alleen ben ik dat linkje even kwijt :(

Maar toch vindt ik,dat de prijs wel eens mag dalen van dergelijke lok's.