Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin V200.0 - Nr. 37805

Gestart door wilsma vrijdag 14 december 2012, 15:19:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2008

offline
Märklin V200.0 - Nr. 37805
Beste Forummers,

Wie kan mij iets vertellen over de rijeigenschappen van deze dieselloc, met de andere motor?
Ik heb de zoekfuncties op het Forum al gebruikt, maar daar kon ik niets vinden!  :(
Bij voorbaat hartelijk dank.!  :thumbup:

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Willem,

In het Duitse Stummi-forum is er het een en ander geschreven over deze loc. Wat ik heb begrepen is de loc grotendeels hetzelfde als de iets oudere 39804 met SDS-motor, alleen zit er nu weer een oude 5-poler in (met de bijbehorende nadelen.)
Alles wel van horen zeggen, ik heb helaas zelf geen ervaring met deze loc.

Groet, Marc
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
In deze gebruiksaanwijzing kun je zien dat er een oude 5 polige motor in zit (PDF) ===> klik
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Willem,

Bij Märklin zijn ze inderdaad teruggevallen op de oudere motoren,maar die zijn best goed te noemen.
Deze lok heeft ook nog de nodige geluidsfuncties,en je kan ook de sluitseinen uitschakelen aan een door jouw gekozen zijde.

Dat hebben de diesels toch wel voor op de stomers en de e-lok's :D

Zelf heb ik er ook een paar in de verzameling ,en zo af en toe laat ik er eentje de benen strekken.
Bij diverse forummers waaronder N3keer,heb ik mijn V200 met tien rijtuigen de helling op laten rijden,en dat zonder problemen met de traktie.
Staat zelfs een filmpje van op You Tube van die rit,alleen ben ik dat linkje even kwijt :(

Maar toch vindt ik,dat de prijs wel eens mag dalen van dergelijke lok's.
Deze lok zit al weer aardig wat jaren in het programma,maar om voor het zoveelste exemplaar weer om en nabij de ?350,- te gaan neer tellen,nou nee dan doe ik het wel met de exemplaren die ik heb ;)

In Houten ga ik misschien gewoon een ouder type kopen ,met een mSD decoder erin,eventueel een motorsetje,dan ben je net zover voor heel wat minder.

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Op joetjoep staat een filmpje over de 37805:


En een review van de, technische gelijke, 370804 bij Modellbahn-Neuheiten:


EDIT: eerste link aangepast, er stond twee keer hetzelfde filmpje.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Volgens mij zit er dezelfde sound module in als in de M* V300 :?

Mvg Gert
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Okay ik heb het linkje weer gevonden ;)



Kijk en geniet  :thumbup:

P.s.:  Het zijn zeven rijtuigen :P

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hans, die helling bij 3:30, 8:10 en 12:40 is wel erg stijl...
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: Kappa op zondag 16 december 2012, 01:00:42
Hans, die helling bij 3:30, 8:10 en 12:40 is wel erg stijl...

Dat is zo Ad,en het was vanwege een inpassing van een overweg,anders was de helling minder stijl geweest.
Zelf had Ruud die indruk ook,en zware modellen van Märklin zouden er niet tegenop komen volgens hem,tot dat ik het tegendeel bewees.

Die V200 had er geen enkele moeite mee,en we hebben het nog bonter gemaakt,want we hebben er een keer tien rijtuigen achter gehad en een lok ervoor.
Die was eigenlijk niet nodig de V200 redde dat wel in zijn eentje,alleen stond de camera niet aan,dus je zal me op mijn woord moeten vertrouwen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hartelijk dank voor de reacties!

-@ Marc: De nadelen van een oude 5-poler kan ik me van "vroeger" voorstellen, maar heeft M. precies dezelfde motor er in gestopt, òf zijn er nog (kleine) verbeteringen/ veranderingen in aangebracht?  Op het Stummi-Forum vinden ze de verlichting er tè zwak uitzien. Daarin deel ik hun mening, maar dat is al jaren zo, bij diverse V200 modellen is het bovenste witte licht, èn de zwakke rode sluitlichten voor mij een doorn in het oog.

-@ Wim : Bedankt voor het "klikkie", maar die werkt niet.

-@ Hans : De prijs vind ik ook nogal hoog, maar in Dld. heb ik ze al gezien voor 225,-/ 235,-Euro! :D
              Nog bedankt voor het filmpje...!

-@ Ad : Bedankt voor de filmpjes. Je krijgt er toch een beter gevoel bij nà het kijken. (de 370804 moet zeker 37804 zijn?)  De helling lijkt mij ook iets te steil, maar ik weet het niet zeker.

-@ Gert : Wijkt de sound van de V300 sterk af als die van de V200.0?

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: wilsma op zondag 16 december 2012, 04:00:16
Hartelijk dank voor de reacties!

-@ Marc: De nadelen van een oude 5-poler kan ik me van "vroeger" voorstellen, maar heeft M. precies dezelfde motor er in gestopt, òf zijn er nog (kleine) verbeteringen/ veranderingen in aangebracht?  Op het Stummi-Forum vinden ze de verlichting er tè zwak uitzien. Daarin deel ik hun mening, maar dat is al jaren zo, bij diverse V200 modellen is het bovenste witte licht, èn de zwakke rode sluitlichten voor mij een doorn in het oog.

-@ Hans : De prijs vind ik ook nogal hoog, maar in Dld. heb ik ze al gezien voor 225,-/ 235,-Euro! :D
              Nog bedankt voor het filmpje...!

groeten, Willem.

Hoi Willem,

Geen dank en de sluitseinen vind ik ook soms tegenvallen,soms schijnen ze zelfs door,naar de witte seinen of andersom.
Ach zo blijft er toch nog wat te hobbyen over ;)

Zelf denk ik aan leds,om die eens op de lichtgeleider te plakken,maar door gebrek aan ervaring stel ik dat nog effe uit.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Het licht van de V200/Br220/Br221 is altijd een zwak punt geweest.
ten eerste het doorschijnen van het frontsein licht naar de sluitseinen en andersom.
Op Stummis heb ik eens een topic gelezen, waar de lichtgeleider met alu folie werden ingepakt, maar ik kan het bewuste topic niet meer vinden.
Zelf heb ik aan één zijde van mijn V200.1 leds ingebouwd, maar de constructie is vrij arbeidsintensief, waardoor ik de andere kant nog even zo heb gelaten.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: wilsma op zondag 16 december 2012, 04:00:16
-@ Wim : Bedankt voor het "klikkie", maar die werkt niet.
Willem,
het linkje opent een PDF bestand. Heb je geen PDF reader geïnstalleerd op je rekentuigje?
Indien wel geïnstalleerd: Is het bestand downloaded en staat het in de map die je voor downloads hebt gedefinieerd.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
De rode sluitlichten zijn wel mooi als je de kap iets omhoog doet. Ergo, het lampje zit te hoog. Ik heb het steeklampje uit zijn fitting gehaald, de pootjes rechtgebogen en aan de fittingbusjes gesoldeerd. Hierdoor zit ie een stuk lager.  Dit heeft veel verbeterd.
Daarnaast heb ik de rode lichtgeleider aan de bovenkant met een merkstift zwart gemaakt, daardoor geen last meer van lekkage van de witte verlichting.

Twee simpele oplossingen die behoorlijk verschil maken,

Groet,

Guus
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hans, Ad en Guus,

Dat zijn allemaal mooi gevonden oplossingen voor het "lichtprobleem", maar ik denk dat Märklin deze modellen ook eens een keer moet gaan aanpassen. Men is wel aan het experimenteren met verschillende motoren, sound en kleurstellingen etc. maar aan de slechte verlichting doet men niets. Ook b.v. het verschrikkelijke lelijke groene cabine-interieur is niet om aan te zien! Deze modellen worden over het algemeen goed verkocht, maar de prijs vind ik buitensporig hoog. Märklin verdient hier dus heel veel geld mee m.i. Dit alles klinkt misschien negatief, maar ik ben nogal gek op dit mooie model, en ik hoop alleen dat Märklin dit nog eens verbeterd. Ik blijf dit model tòch wel kopen, maar niet voor officiële M-prijs, want de negatieve dingen wegen niet op tegen de positieve. Ze zijn oerdegelijk, rijden (bijna) altijd en door het gewicht liggen ze prachtig op de rails en kunnen ze veel verslepen! ( Ja, ik ben zo'n Lullo die er een stuk of 7 verschillende modellen van heeft! )

@ Wim,
Als ik er op klik, zie ik een wit veld met in kleine rode letters het woord Märklin, meer niet. Dat ligt denk ik aan mij, want ik snap van dat computer-gedoe geen ene moer! Dus een PDF-reader en een Mapje is erg leuk, maar wat het is...? Probeer het ook maar niet uit te leggen, want mijn geheugen is sinds een paar jaar net gatenkaas! (helaas) :(

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Willem, deeplinken naar gebruiksaanwijzingen of explosie tekeningen op de Marklin site werkt niet (zou je toch moeten weten Wim ;)).
Probeer de volgende link eens te kopiëren en in de adresbalk van je browser te plakken;
http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/37805_betrieb.pdf
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: wilsma op zondag 16 december 2012, 14:33:28
Hans, Ad en Guus,

Dit alles klinkt misschien negatief, maar ik ben nogal gek op dit mooie model, en ik hoop alleen dat Märklin dit nog eens verbeterd. Ik blijf dit model tòch wel kopen, maar niet voor officiële M-prijs, want de negatieve dingen wegen niet op tegen de positieve. Ze zijn oerdegelijk, rijden (bijna) altijd en door het gewicht liggen ze prachtig op de rails en kunnen ze veel verslepen! ( Ja, ik ben zo'n Lullo die er een stuk of 7 verschillende modellen van heeft! )

groeten, Willem.

Hoi Willem,

Ben het met je eens dat de prijs haast kunstmatig hoog wordt gehouden,maar ook hier lijkt een lichte verandering op komst.
Mede door de terughoudende uitgaves van de consument,zullen de handelaren toch zelf actie moeten ondernemen,en zie daar ik zag al een nieuwe liggen voor ?259,- :)
Als nog wel een uitgave,maar wat vriendelijkerdan 359 euri's ;)

Het model had wat mij betreft zeker ledverlichting mogen hebben,en de aandrijving had ook op wat meer wielen mogen zitten.
Blijkbaar kost dit teveel,en blijft het uit,en het was het model zeker ten goede gekomen.
Er is ook ruimte zat voor een aandrijving die niet op het draaistel zit,en er zou ook een toename van het gewicht erbij zitten.

Zelf heb ik er ook eentje van Roco,en je kan toch duidelijk verschil zien van aanpak.
Maar ik heb er ook dondersveel van Märklin, en we zijn vrees ik niet de enigste Willem :D

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Tja, ik denk dat de prijs alles met de cultstatus te maken heeft en niks met de kostprijs.
Ik schrik van die bedragen van bijna 400 Euro terug, terwijl er andere loks zijn die net onder de 300 Euro liggen.
En die loks zijn echt niet simpeler.

O ja, ik heb er natuurlijk ook eentje, een 3021 van lang geleden.

grv Huub
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: huub op zondag 16 december 2012, 15:27:02
Tja, ik denk dat de prijs alles met de cultstatus te maken heeft en niks met de kostprijs.
O ja, ik heb er natuurlijk ook eentje, een 3021 van lang geleden.

grv Huub

Hoi Huub,

Het mag niet zo zijn,dat een cultstatus de verkoop,of liever gezegd een eventuele prijsdaling in de weg staat.
Dat zou gezien het feit,dat ze juist hard inkomen nodig hebben daar in Göppingen onverstandig zijn.

Ook de handelaren krijgen het door,dat door te zakken er weer verkocht gaat worden.
Zag bijv. een BR 212 (cat. num. 37000) voor 209 euri's aangeboden worden,en dat is ook al een daling,want de adviesprijs lag ook hoger.

Maar ook deze lok 37805,zag ik voor andere prijzen dan de uvp.
Het is misschien al eens eerder gezegd,dat als je niet meteen een model bij verschijning koopt,je ook nog wel wat bespaart.

En de 3021 heeft geen last van cultstatus,want die gaat voor ?50,- tot ?60,-,van eigenaar verwisselen.
Heb er ook eentje met de techniek van vandaag de dag :D
Zelfs met meer functies dan dat replica model :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Huub,

Maakt niet uit welk model of jaartal.....àls je maar zo`n stoere dame in huis hebt...!! :thumbup:

Ad, helaas is het rijstebrij voor mij, maar ik zal mijn zoon er eens op los laten binnenkort ! :D

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Voor degene die het niet geloven........hier een linkje :D



De decoder was wel met een ander geluid geprogrammeerd,maar we hebben deze lok toch anders kunnen laten zingen,d.m.v. een soundupdate.

Kijk en geniet ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: Kappa op zondag 16 december 2012, 14:48:36
Willem, deeplinken naar gebruiksaanwijzingen of explosie tekeningen op de Marklin site werkt niet (zou je toch moeten weten Wim ;)).
Probeer de volgende link eens te kopiëren en in de adresbalk van je browser te plakken;
http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/37805_betrieb.pdf
Bij mij werkt 't wél. Ook als 'k bovenstaande voorbeeld link aanklik, krijg ik de PDF gebruiksaanwijzing te zien.
Kan het aan de gebruikte browser liggen? Ik gebruik Firefox versie 17.0.1.4715
Ik heb geen enkele andere internet toepassing openstaan... Duister... ;)
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Wim, hier dezelfde Firefox, maar ik zie ook alleen het logootje van Tante M.
Werkt het bij jou nog steeds als je uitlogt en Firefox opnieuw opstart?
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 16 december 2012, 15:11:38

en zie daar ik zag al een nieuwe liggen voor ?259,- :)


Er kunnen nog wel 4 eurotientjes af: KLIK. :)

Marklin spullen in NL kopen is niet meer van deze tijd.

Gr, Ben.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Ad,
Ik heb uitgelogd. Browser afgesloten. Browser gestart, ingelogd en jouw link in mijn citaat aangeklikt: PDF bestand wordt getoond...
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
En als je je cookies opschoont Wim?
Het komt omdat jij de handleiding hebt opgezocht en geplaatst, waardoor er dan bij jou dan een cookie in je browser geschiedenis staat, waardoor jij hem wel kunt direct kunt openen.
Als ik hier de handleiding van de 37805 op de M site opzoek en weer sluit, dan werkt daarna de link bij mij ook direct.
Maar bij iemand anders niet, omdat die het bewuste cookie niet in de browser geschiedenis heeft staan. :P
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: Spoorman op zondag 16 december 2012, 17:04:16

Er kunnen nog wel 4 eurotientjes af: KLIK. :)

Marklin spullen in NL kopen is niet meer van deze tijd.

Gr, Ben.

Hoi Ben,

Bedankt voor de link,en ik hoop dat de Nederlandse collega's van deze aanbieder dit voorbeeld zullen volgen.

Nu klagen ze wellicht teveel,maar dat ligt toch ergens aan de prijzen,dus waarom doen ze er niet wat aan?

Erg jammer vindt ik dat :(

Natuurlijk bedoel ik niet dat ze dan maar hun uiterste best moeten gaan doen,om de goedkoopste uit te hangen,maar een beetje toegeven kan geen kwaad,zeker niet als je er wel meer modellen door verkoopt.

Tijden veranderen............nu de prijzen nog :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: Kappa op zondag 16 december 2012, 17:14:22
En als je je cookies opschoont Wim?
Ad, alle cookies weggooien heb ik geen zin in. Heb gezocht maar kon geen relevante info naar Märklin vinden.
Netzomin in het register. Heb alle geschiedenis gewist. Uitgelogd, ingelogd en de link werkt nog steeds.
Ik geef het op. Zal geen directe links naar Märklin meer plaatsen. Ik zit er dus niet mee.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: nobody op zondag 16 december 2012, 17:59:04
Citaat van: Kappa op zondag 16 december 2012, 17:14:22
En als je je cookies opschoont Wim?
Ad, alle cookies weggooien heb ik geen zin in. Heb gezocht maar kon geen relevante info naar Märklin vinden.
Netzomin in het register. Heb alle geschiedenis gewist. Uitgelogd, ingelogd en de link werkt nog steeds.
Ik geef het op. Zal geen directe links naar Märklin meer plaatsen. Ik zit er dus niet mee.


Hoi Wim,

Soms ligt het ook aan de software die degene gebruikt ,die jouw link wil bekijken.
De PDF files kunnen door elke pc gelezen worden,mits dat ook zo in de configuratie staat.

Zelf had ik last om filmpjes van youtube te bekijken hier op het forum,en heb dit in de internet opties kunnen veranderen.
Bij die opties naar de scripts kijken,en wellicht zie je dan,of er bij die van de PDF scripts iets uitstaat,of niet aangevinkt.

Succes en geef niet op Wim ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hans, ik heb geen probleem met m'n soft- of hardware. Op géén van m'n computers. (4 stuks, 2 Desktop en 2 laptop).
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Ok Wim prima dan heb ik niks gezegd ;)
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: nobody op zondag 16 december 2012, 16:45:37
Citaat van: Kappa op zondag 16 december 2012, 14:48:36
Willem, deeplinken naar gebruiksaanwijzingen of explosie tekeningen op de Marklin site werkt niet (zou je toch moeten weten Wim ;)).
Probeer de volgende link eens te kopiëren en in de adresbalk van je browser te plakken;
http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/37805_betrieb.pdf
Bij mij werkt 't wél. Ook als 'k bovenstaande voorbeeld link aanklik, krijg ik de PDF gebruiksaanwijzing te zien.
Kan het aan de gebruikte browser liggen? Ik gebruik Firefox versie 17.0.1.4715
Ik heb geen enkele andere internet toepassing openstaan... Duister... ;)

@ Ad en Wim,

Zoals ik al zei, ik heb absoluut geen verstand van computers, maar.......Het is gelukt !!!  Na wat heen en weer klooien heb ik de handleiding tòch tevoorschijn getoverd. Achteraf was het makkelijk, maar je moet maar net weten hoe!  In ieder geval hartelijk dank voor alle moeite!!! :thumbup:
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
@ Gert,

Wijkt de sound van een V300 erg af van de sound van een V200.0 ?

@ Hans,

Nog bedankt voor het filmpje van die oude loc waar de msd-sound nu inzit.

@ Ben,

Bij mij is het meestal in NL. kijken en proefrijden, en dan op internet speuren in Dld. naar de laagste prijs. Dat kan je tientallen tot soms 100,- à 150,-Euro schelen! :D

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Willem,

Geen dank,en die lok was nog in goede toestand,anders begon ik er niet eens aan.

Vond het wel leuk dat het oude lokje,nog mee kan qua decoder dan ;)

Trouwens ik heb ook een V300,en ik vind dat het geluid niet ernstig afwijkt van de V200.

Die lok was net zoals de V200 voorzien van twee motoren,en dat zal qua geluid niet veel voor elkaar onder doen.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Willem,

Mocht je willen vergelijken,kijk dan hier even naar:



Veel plezier :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Hans,

Mooi dat je het filmpje laat zien. Ik ga eerst even slapen, en morgen zal ik eens goed luisteren en kijken! Dan heb ik de hele dag de tijd ! :D

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Hans,

Ik heb je filmpje bekeken en beluistert, maar ik kan geen verschil horen tussen de sound van de V300 en die van een V200.0 of andere varianten hiervan. Schijnbaar allemaal hetzelfde soundspul ingebouwd. Dit is wat mij betreft geen probleem, want ik heb het geluid bij mijn locs allemaal op ongeveer 40% gezet. Dit om te voorkomen dat het speakertje "opgeblazen" wordt, èn als er veel locs rondrijden met de sound aan, dan wordt je na 5 minuten ook stapelgek van het kabaal, vandaar. In ieder geval bedankt voor het filmpje èn de mooie loc!  :thumbup:

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Willem,

Dat filmpje heb ik alleen opgezocht,niet gemaakt en de maker is er erg fanatiek in.

De lok in het filmpje zit wel in de verzameling,en ook ik kon geen schrikbarende verschillen ontdekken.
Zal er ook mee te maken hebben,dat ze het geluid niet konden opnemen,want voor zover ik weet is er niks meer rijvaardig.

De V200 is ook de meest bekende,en het had niet veel gescheeld,of het had ook de V300 kunnen zijn.
Dat soort lok's worden meestal te vroeg geboren,wanneer er geen behoefte aan is,maar heden ten dagen ligt dit anders.

Je hebt gelijk dat je het geluidsniveau hebt aangepast,want met meerdere geluidslok's bij elkaar wordt het inderdaad een kabaal ;)
En dan ben je blij dat het niet hard staat :D

Die link die Ben gaf,is reuze interessant als je die lok wilt aanschaffen,en ik zag die aanbieding ook bij een andere Duitse handelaar.
Jammer dat het niet zo werkt als met de prijzen van het bruingoed,daar mag je de laagste prijs noemen,en klopt het ook nog dan krijg je het voor die prijs mee.

Maar nee,hier zijn ze nog niet zover mee,en dat is jammer voor beide kanten ;)
De handelaren willen verdienen,maar niks toegeven,en dat is iets wat in deze tijd je de kop kan kosten.

In Houten zag ik het al onder de Duitse handelaren gebeuren,het leek er even op of ze een prijs hadden afgesproken,en een enkele Duitse handelaar bleef bij de oude prijzen.

Het blijft gewoon een zaak van goed rondkijken,tenminste dat geld voor een hoop dingen,maar in dit geval ook als je een 37805 wilt aanschaffen :)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hey Hans,

Het enige wat ik aan de 37805 interessant vind is het nummer: "035" !  Het meest ideaal voor mij is het onderstel van de 39804 met Softdrive-sinus motor, gecombineerd met de kap van de 37805 met het nummer wat ik nog niet heb!  Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat zou passen die twee samen.... :D  Eigenlijk heb je ruimte genoeg in een V200.0 kap, maar misschien kom je met de verlichting niet goed uit. Nog een anderhalve maand verder, dan ben ik jarig......dus wie weet !!! B)

groeten, Willem. :mrgreen:
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hey Willem,

Denk wel dat de kappen verwisselbaar zijn,dan zijn alleen de opschriften niet hetzelfde,maar de bevestigingspunten van de kap zitten dacht ik wel hetzelfde.
Omdat de sinus aandrijving ook op het draaistel zit,dus eigenlijk geen grote technische veranderingen onder de kap.

De verlichting is ook al jaren ongewijzigd,dus verwacht ook daar geen problemen,tenzij er leds in zitten,dan is de lichtgeleider in mindere mate aanwezig.
Eigenlijk is dat ook gunstiger,want zo komt er nog meer ruimte vrij.

Al met al lijkt het me ook leuk die lok te hebben,en voor mij hoeft er niet zo nodig een sinusmotor in,eerder een motor met cardanaandrijving zou ik meer waarderen.
Temeer omdat lok en frame aardig aan het gewicht zijn,en als de aandrijving dan verhuisd van het draaistel,naar het midden,krijgen er meer wielen aandrijving.

Het is natuurlijk wel een beetje ijdele hoop,ooit hoop ik dat het er van komt.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Hans,

We blijven lekker dromen, dan is namelijk niets onmogelijk.....HEERLIJK. !!!  :thumbup:

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: wilsma op dinsdag 18 december 2012, 13:01:39
Hoi Hans,

We blijven lekker dromen, dan is namelijk niets onmogelijk.....HEERLIJK. !!!  :thumbup:

groeten, Willem.

Hey Willem,

Ja hé,droom jij er ook van? :D

Nou ik hoop dat die droom ooit nog eens iets wordt,wat we beide in handen kunnen houden ;)

En nu maar duimen voor je verjaardag :thumbup: :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
En ik vindt het een mooie locomotief!! :thumbup:
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 20 december 2012, 03:07:18
En ik vindt het een mooie locomotief!! :thumbup:

Zo is het maar nèt, en wie het géén mooie loc vindt.....die vindt iets anders wèl mooi !  :D

groeten, Willem.  :mrgreen:
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hoi Willem,

Ja ,ik vindt hem erg mooi en ook andere lok's ook hoor,maar de V200 heeft toch een streepje voor ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Ik heb de 39803 voor ?225,- nieuw kunnen kopen. Hij rijdt echt mooi en stil! Andere versies horen rijden met hoogvermogensmotor maar die vond ik teleurstellend :-( zeker de 37820 terwijl die er zeer mooi uit ziet geweatherd enz.

De 39804 staat te koop op Markplaats voor ?309,- met c-sinus en "markante tekst" op zijkant, wat mij betreft de beste optie ;) de verkoper is betrouwbaar en zeer vriendelijk, ik heb de meeste van mijn locs bij hem vandaan!

Suc6 met je evt aankoop :D

Grtz Arjan
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hallo Arjan,

Van harte gefeliciteerd met deze mooie loc, met een hele mooie prijs! :thumbup:  Ik heb de 39803 ook, en hij rijdt hardstikke goed. De 39804 heb ik ook, en natuurlijk rijdt deze ook goed, want ze hebben dezelfde motor, n.l. de Softdrive-Sinus. Ik vind het wel raar dat de 39804 op Marktplaats een C-Sinus motor heeft! De 37820 is een mooi ding, ook omdat hij geweatherd is, maar het is een Br 221. Die heb ik ook al, maar dan niet geweatherd.  Mijn belangstelling gaat ècht uit naar de 37805 met het nummer V200-035 + de tekst "Deutsche Bundesbahn". Helaas zit hier de 5-polige motor in, waar ik eigenlijk niet zo'n zin in heb! :(  Maar daar was jij ook al achter gekomen met de 37820.

groeten, Willem.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Hey Willem, hoezo raar, dat de "804" 'n softdrivesinus heeft?
Zie bijlage ;) en de tekst op de zijkant he.
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Citaat van: wilsma op zaterdag 22 december 2012, 00:25:02
De 39804 heb ik ook, en natuurlijk rijdt deze ook goed, want ze hebben dezelfde motor, n.l. de Softdrive-Sinus. Ik vind het wel raar dat de 39804 op Marktplaats een C-Sinus motor heeft!

groeten, Willem.

Hoi Willem,

Bij 1 en dezelfde lok kan het haast niet zo zijn,dat je twee verschillende sinus motoren hebt,dus ergens wordt een vergissing gemaakt.
Zal wel verkeerd staan bij die MP advertentie,dat komt ook wel vaker voor.

Weet wel dat je een sinusmotor had met die fietsbelvorm,en een sinusmotor die weer een rotor had inwendig.
Heb je een foto van jouw 39804 en een link van de advertentie voor mij?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin V200.0 - Nr. 37805
Ik zou niet weten wat voor soort softdrivesinus motor er in zit?
Weet wel dat ie muisstil is :P