Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ESU 151 i.c.m. MS2

Gestart door Ad48 vrijdag 14 december 2012, 13:33:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Hallo John,

Ik heb gedaan wat je beschrijft, maar dat gaat juist niet. Ik wil de laatst functie, nr15, omzetten naar nr.16.
Ik haal eerst de cv waarde van nr 15 op en dan verander ik deze cv waarde in de waarde van nr 16. Je hoort in de lok wel dat hij dit doet maar onder de knop van het MS2 gebeurt er niets, deze blijft gewoon bij activeren het geluid van nr 15 weergeven. Het dubbel mappen gebeurt ook niet, dit zie ik trouwens ook nergens beschreven.

Gr, Ad
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Ik kan niet helemaal volgen wat je gedaan hebt, maar wellicht even een simpel voorbeeld zoals ik het met een andere lopi-4 heb gedaan.

Onder F3 stond de rangiergang. (CV-waarde weet ik niet uit het hoofd meer)
In de handleiding van de Lopi kun je drie toestanden aantreffen waaronder een Functie een actie uitvoert.
Hierbij wordt gesproken van een fysieke uitgang (er gebeurt dan iets op de Aux-pad) en van een fysikalische uitgang (de decoder reageert in een voorgeprogrammeerde actie. Bij sound-decoders heb je dan ook nog een 3e toestand nl. die van een geluid.

Bij mijn lok stond natuurlijk de rangiergang standaard onder F3. Tot zover niets bijzonders.
Omdat ik ook de rangeerverlichting dan aan wilde hebben, heb ik opgezocht bij welke CV-waarde de frontseinen aan beide kanten tegelijk zouden branden.
Na het aanpassn van CV32 (staat ook in de ESU-handleiding), kon ik nu F3 dubbel mappen. Op de CV- voor de fysieke functie heb ik de waarde voor Aux F0(v) en Aux F0(r) aangestuurd (dus 2 CV's veranderd na de CV32).

Als ik nu op F3 druk gaat de lok in rangeermodus én branden de frontseinen aan beide kanten.

In principe zou dit hier dus bij jouw 151 ook moeten kunnen. Ook deze lok heeft diverse functies die een Aux-pad aansturen (o.a. lichten, en zo), maar ook diverse sounds. Ik kan me overigens wel voorstellen dat twee sounds niet combineerbaar zijn op dezelfde functietoets.

John
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Onder F 15 heb ik een ventilator zitten. Ik wil hier de conducteurs fluit opzetten. De conducteurs fluit zit normaal op F 16, maar dat gaat dus niet met een MS2. De cv waarde van het ventilator is 323. De cv waarde van de conducteurs fluit is 331. Dus wat ik deed is MS2 op DCC modus zetten en de cv waarden van 323 veranderen in 331 en bevestigen. Je zou denken dat dat moet gaan. Dit werkt dus niet. Is niet erg maar was leuk geweest als het wel gelukt was. Maar doorsparen  :D voor een andere besturing, een ecos 2 ? Dan heb ik wel alle geluiden.

Gr, Ad
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Lid sinds: 2013

offline
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Hee ad

Even off topic
jou afbeelding is van een vendelier, zit je bij de guld of bij gezeten?
Is namelijk een mooie sport om uit te mogen voeren.

Groetjes Bart
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: ESU 151 i.c.m. MS2
Hallo Bart,

Sorry voor de late reactie. :? Ik ben inderdaad vendelier geweest. Nu ben ik staande deken bij het gilde. Dit jaar ben ik 50 jaar lid van het gilde. Is inderdaad een mooie hobby.

Gr, Ad