Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

wat is waar: SLT?

Gestart door ernstcramer donderdag 13 december 2012, 11:29:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
wat is waar: SLT?
Ik hoorde vandaag van iemand dat Märklin bezig is met de SLT...  8)

Weet iemand iets van dit gerucht?
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: wat is waar: SLT?
Ik hoor het nu van jou....  :D
En waar hoorde jij dat?

Het zou wel een slimme zet zijn.

Gr. Mars
Re: wat is waar: SLT?
StamHe
gast

Re: wat is waar: SLT?
In één van de '2013'draadjes, had iemand gemeld, dat hij mallen had gezien voor dit treinstel.
Dat wordt dus gewoon wachten, denk ik.

Groetjes, Elbert
Re: wat is waar: SLT?
Ronald69
gast

Re: wat is waar: SLT?
Even met de Märklinrammelaar rammelen en misschien dat RMW meer weet te melden.

Grt, Ronald.
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: wat is waar: SLT?
Ach, die weet niks meer. En zowel mag hij die info niet naar buiten brengen.

Et zijn speculatie's, geruchten die je op meerdere plaatsen hoort en leest. Maar wat er echt van waar is?
Re: wat is waar: SLT?
Spoorman
gast

Re: wat is waar: SLT?
Ik vind dat het waar is denk ik soms. :)

Gr, Ben.
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: wat is waar: SLT?
zou mooi zijn als marklin dat doet, maar ik zie piko het eerder doen.
Groet Robert
Re: wat is waar: SLT?
Blausee-Mitholz
gast

Re: wat is waar: SLT?
Citaat van: robert39 op donderdag 13 december 2012, 15:23:46
maar ik zie piko het eerder doen.

Ja maar dan krijgen we weer een look al like, dat moeten we ook niet hebben  :thumbdown:

Mvg, Johan
Re: wat is waar: SLT?
Spoorman
gast

Re: wat is waar: SLT?
Maar van M* is'tie vast weer op schaal 1:93,5. :(

Gr, Ben.
Re: wat is waar: SLT?
Blausee-Mitholz
gast

Re: wat is waar: SLT?
Wel nee Ben de SLT heeft korte bakkies, wordt 1:87 de TGV is toch ook op schaal 1:87  B) :thumbup:

Mvg, Johan
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: wat is waar: SLT?
Nou, ik zou het wel super leuk vinden...  :D  8o
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2012

offline
Re: wat is waar: SLT?
Zou geweldig zijn. Maar ik denk eerder 2014 als de NS 175 jaar bestaat
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2008

offline
Re: wat is waar: SLT?
Geduld is een schone zaak ..........  ;)
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2007

offline
Re: wat is waar: SLT?
SLT...?!
Is de Mutti M. versie van de nieuwe NS Benelux-trein waarbij de eerste letter "H" is weggelaten...

Willy
Re: wat is waar: SLT?
Blausee-Mitholz
gast

Re: wat is waar: SLT?
Nee de E is weggelaten, voor het stel van Duitse makelei is in Duitsland de officiele aanduiding SLET maar die aanduiding heeft NS om begrijpelijke reden veranderd in SLT.

Mvg, Johan
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2006

offline
Re: wat is waar: SLT?
SLET staat bij de bouwers voor Super Liechte Electro Triebwagen . Naast SLT word ook S70 ( een viertje ) en S100 ( het zesje ) gebruikt . het getal is de lengte van het stel
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2007

offline
Re: wat is waar: SLT?
Volgens mij is de SLT gewoon afgeleid van de BR 425 en is de aanduiding SLET helemaal niet gangbaar in Duitsland. Vandaar dat we kennelijk zelf de betekenis moeten verzinnen. Super liechte?
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2006

offline
Re: wat is waar: SLT?
Dat is mijn vertelt door een medewerker van Bombardier aachen , die met het project te maken had .
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2011

offline
Re: wat is waar: SLT?
wat dacht je van Sprinter Light Train
Re: wat is waar: SLT?
Blausee-Mitholz
gast

Re: wat is waar: SLT?
Jawel SLET is wel de Duitse aandaduiding voor dat materieel, is geen verzindsel van mij.
Dat we er hier andere verkortingen en ook andere betekenissen aan geven voor de verkortingen staat daar los van.

Mvg, Johan
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2011

offline
Re: wat is waar: SLT?
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2007

offline
Re: wat is waar: SLT?
Ik kan de term SLET in relatie tot die treinstellen op geen enkele Duitse site terugvinden Johan. Ik kende het verhaal ook, maar ik begin toch steeds meer te denken dat het vooral een Nederlands woordspelletje is.

En van mij mag Märklin met SLT komen. Wel een elegantere aandrijving dan in de Koploper aub.
Re: wat is waar: SLT?
rovanko
gast

Re: wat is waar: SLT?
Hallo allemaal,

Het is me nog steeds nogal duister. Is het een treinstel bestemd voor de NS dat - gelet op wat ik lees in de bijdrage hiervoor van henkv - op een Duitse BR 425 zou lijken?

Ik wou overigens dat de NS eens poly-courante treinstellen (en dan geen ICE3's !) ging kopen om zonder "plaatsreservering" en oponthoud aan de binnengrenzen (die - naar men in EU-kringen zegt - niet meer bestaan)  "doodgewone diensten voor doodgewone reizigers" naar de buurlanden aan te bieden zoals naar Aken/Keulen (via Heerlen), Luik/Luxemburg, Emmerich/Oberhausen en Antwerpen (via Roosendaal). Dan zijn we meteen van dat gezanik af dat je vanuit Nederland via Arnhem niet naar Emmerich kunt reizen en dat je vanuit Dordrecht ook rechtstreeks de trein naar het Belgische Essen en daarachter liggende stationnetjes kunt nemen zonder "toeslagen" , ongewenst omrijden en andere uiterst belemmerende trucjes om je - ten faveure van de NS-kas - met alle geweld in de ICE, Thalys en Fyra te proppen.

Zo, dat moest ik eens eventjes kwijt!

Gegroet,

Rob
Re: wat is waar: SLT?
Mr. Marklin
gast

Re: wat is waar: SLT?
In één van de '2013'draadjes, had iemand gemeld, dat hij mallen had gezien voor dit treinstel.
Dat wordt dus gewoon wachten, denk ik.

Groetjes, Elbert


Waar rook is is vuur....................

Mvg
Arie
Re: wat is waar: SLT?
Blausee-Mitholz
gast

Re: wat is waar: SLT?
Als "iemand" mallen gezien heeft zit hij zelf dicht bij het vuur .....................

Mvg, Johan
Re: wat is waar: SLT?
Spoorman
gast

Re: wat is waar: SLT?
Die SLT komt vast van Artitec: klik. :P

Gr, Ben.
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2006

offline
Re: wat is waar: SLT?
Citaat van: rovanko op woensdag 02 januari 2013, 22:27:49
Hallo allemaal,

Het is me nog steeds nogal duister. Is het een treinstel bestemd voor de NS dat - gelet op wat ik lees in de bijdrage hiervoor van henkv - op een Duitse BR 425 zou lijken?

Ik wou overigens dat de NS eens poly-courante treinstellen (en dan geen ICE3's !) ging kopen om zonder "plaatsreservering" en oponthoud aan de binnengrenzen (die - naar men in EU-kringen zegt - niet meer bestaan)  "doodgewone diensten voor doodgewone reizigers" naar de buurlanden aan te bieden zoals naar Aken/Keulen (via Heerlen), Luik/Luxemburg, Emmerich/Oberhausen en Antwerpen (via Roosendaal). Dan zijn we meteen van dat gezanik af dat je vanuit Nederland via Arnhem niet naar Emmerich kunt reizen en dat je vanuit Dordrecht ook rechtstreeks de trein naar het Belgische Essen en daarachter liggende stationnetjes kunt nemen zonder "toeslagen" , ongewenst omrijden en andere uiterst belemmerende trucjes om je - ten faveure van de NS-kas - met alle geweld in de ICE, Thalys en Fyra te proppen.

Zo, dat moest ik eens eventjes kwijt!

Gegroet,

Rob

Moet je dat wel aan NS overlaten?  In Enschede eindigen/beginnen 2 duitse lijnen met 2 bespelers; dacht dat ze redelijk succesvol zijn. Ik woon er niet. NS behandelt grensoverschrijdend verkeer maar stiefmoederlijk. Opeens komen er "toeslagen en Hispeed" om de hoek kijken. De rest telt niet mee. Voor ons is het heel normaal om eens naar Emmerich en Wesel te rijden, voor NS is dit een hele afstand die je beslist niet als "normale dienstverlening" aan je reizigers moet bieden. Voor NS zijn grenzen onneembare hordes waar geuniformeerde mannen de trein in en uitklaren en de reizigers tot in hun intiemste plekken visiteren ook nu in 2013.
Je begrijpt dat ik inmiddels de "overdrijfmodus" aan heb gezet maar zo komt het allemaal wel over.
Zo wil jij de grens over??? zonder toeslag??  Je wilt uitstappen in waar???? Emmerich?  Waar ligt dat? Mag jij eigenlijk de grens wel over?

Is al jaren zo! Waargebeurde anekdote: In het internetloze tijdperk, we schrijven 1980, ging ondergetekende vol goede moed naar station Gouda.
Er was daar nog een loket internationaal. Ik wilde 2 retouren Berlijn bestellen: de lokettiste verbleekte, na zich vermand te hebben: "eeeeeh ja meneer, u zei Berlijn"?  40 minuten later had ik mijn reserveringen, 2 loketmedewerkers met een rood hoofd achterlatend en een bijna volle stationshal met andere reizigers die mij en de medewerkers niet echt vriendelijk aankeken.
Maar wat is er 33 jaar later eigenlijk verbeterd??
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2007

offline
Re: wat is waar: SLT?
Citaat van: Baanloos op woensdag 16 januari 2013, 10:06:46Moet je dat wel aan NS overlaten?  In Enschede eindigen/beginnen 2 duitse lijnen met 2 bespelers; dacht dat ze redelijk succesvol zijn. Ik woon er niet.

Ik dacht eigenlijk dat het zwaar gesubsidieerde verbindingen zijn die niet al te veel reizigers trekken. Lang geleden zijn dat soort regionale grensoverschrijdende verbindingen afgeschaft vanwege te weinig belangstelling en om de zoveel jaar proberen ze het ergens opnieuw en dan blijkt er nog steeds weinig belangstelling.
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2012

offline
Re: wat is waar: SLT?
ik hoop dat er iemand mee komt, het is een mooi treinstel
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: wat is waar: SLT?
Citaat van: Spoorman op vrijdag 04 januari 2013, 20:51:38
Die SLT komt vast van Artitec: klik. :P
Mag hopen van niet, tenminste niet op de manier zoals het met de 3700 en de Blauwe Engelen is gegaan.
Met veel bombarie aankondigen en iedereen verleiden je model te laten reserveren en dan gerust al je klanten één tot twee jaar laten wachten omdat je van fabrikant wisselt, of omdat de modellen niet door de "kwaliteits controle" kwamen.

Ik ben afgeknapt op Artitec en het moet heel gek lopen wil ik na mijn laatste bestelling, een stalen D, nog ooit iets van ze kopen.
Trouwens die stalen D is in januari 2012 aangekondigd en nu nog niet geleverd.
Ik heb het over deze uitvoering:
AR20241-03     
Stalen-D bagage-rijtuig nr: 6072, olijfgroen, donker grijs dak, Pruisisch draaistel, gesloten kopwand, NS (II) 

Verwachte levertijd Q3 2012

Ja mn neus, het is een Artitec dejavu momentje.

grt Piet.
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: wat is waar: SLT?
Hoi Piet,

Tegenwoordig gaat het toch net iets beter....

Overgins binnen een jaar aankondigen en uitleveren lukt weinig fabrikanten, zelfs Marklin en Roco vaak niet.
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: wat is waar: SLT?
Het is nog geen jaar geleden...
Weet iemand al wat meer  8)

...of ben ik toch nog te ongeduldig... O:-D
Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2006

offline
Re: wat is waar: SLT?
Piet, Wijbe, Ernst,

Helaas zitten we dan als NL niet op de 1e rij bij de modelspoorfabrikanten.
Komt er een nieuwe duitse loc uit dan is dat model bijna gelijktijdig met grootspoormodel verkrijgbaar...
Het is niet anders!
Hoe lang heeft M* de koploper en hoe oud is het grootspoormodel al? Ook de toen de Lima/Rivarossiversie kwam reed NS al een aantal jaren.
Fleischmann kwam met de sprinter en later met plan V.  Inmiddels door Roco geadopteerd en nu is er een plan T: van welke de rol in het grootspoorbedrijf is uitgespeeld....

Toch zijn er de laatste 10 jaar veel nederlandse modellen gekomen. Geloof me tot eind jaren '90 was het aanbod karig zeker wat treinstellen betreft.
Misschien moet je voor SLT nog wel 3-5 jaar wachten en dan zou het het beste zijn dat of Matrix OF Fleisch/Ro dit op de rails zet.

Re: wat is waar: SLT?
Lid sinds: 2007

offline
Re: wat is waar: SLT?
Lima, of beter gezegd importeur Overbeek, was intertijd eigenlijk razendsnel. De Koploper was niet voor niets een model van de protoserie. DDM, IRM en het mDDM motorrijtuig idem dito. Maar ook voor Overbeek is het kennelijk lastiger geworden.
Aan de andere kant had ik niet durven dromen dat plan t nog eens in model zou verschijnen en die recente Piko Hondekop in schaal n is ook wel bijzonder. Kennelijk zien fabrikanten nog brood in de Nederlandse markt en dat biedt hoop voor een SLT.