Citaat van: rovanko op woensdag 02 januari 2013, 22:27:49
Hallo allemaal,
Het is me nog steeds nogal duister. Is het een treinstel bestemd voor de NS dat - gelet op wat ik lees in de bijdrage hiervoor van henkv - op een Duitse BR 425 zou lijken?
Ik wou overigens dat de NS eens poly-courante treinstellen (en dan geen ICE3's !) ging kopen om zonder "plaatsreservering" en oponthoud aan de binnengrenzen (die - naar men in EU-kringen zegt - niet meer bestaan) "doodgewone diensten voor doodgewone reizigers" naar de buurlanden aan te bieden zoals naar Aken/Keulen (via Heerlen), Luik/Luxemburg, Emmerich/Oberhausen en Antwerpen (via Roosendaal). Dan zijn we meteen van dat gezanik af dat je vanuit Nederland via Arnhem niet naar Emmerich kunt reizen en dat je vanuit Dordrecht ook rechtstreeks de trein naar het Belgische Essen en daarachter liggende stationnetjes kunt nemen zonder "toeslagen" , ongewenst omrijden en andere uiterst belemmerende trucjes om je - ten faveure van de NS-kas - met alle geweld in de ICE, Thalys en Fyra te proppen.
Zo, dat moest ik eens eventjes kwijt!
Gegroet,
Rob
Moet je dat wel aan NS overlaten? In Enschede eindigen/beginnen 2 duitse lijnen met 2 bespelers; dacht dat ze redelijk succesvol zijn. Ik woon er niet. NS behandelt grensoverschrijdend verkeer maar stiefmoederlijk. Opeens komen er "toeslagen en Hispeed" om de hoek kijken. De rest telt niet mee. Voor ons is het heel normaal om eens naar Emmerich en Wesel te rijden, voor NS is dit een hele afstand die je beslist niet als "normale dienstverlening" aan je reizigers moet bieden. Voor NS zijn grenzen onneembare hordes waar geuniformeerde mannen de trein in en uitklaren en de reizigers tot in hun intiemste plekken visiteren ook nu in 2013.
Je begrijpt dat ik inmiddels de "overdrijfmodus" aan heb gezet maar zo komt het allemaal wel over.
Zo wil jij de grens over??? zonder toeslag?? Je wilt uitstappen in waar???? Emmerich? Waar ligt dat? Mag jij eigenlijk de grens wel over?
Is al jaren zo! Waargebeurde anekdote: In het internetloze tijdperk, we schrijven 1980, ging ondergetekende vol goede moed naar station Gouda.
Er was daar nog een loket internationaal. Ik wilde 2 retouren Berlijn bestellen: de lokettiste verbleekte, na zich vermand te hebben: "eeeeeh ja meneer, u zei Berlijn"? 40 minuten later had ik mijn reserveringen, 2 loketmedewerkers met een rood hoofd achterlatend en een bijna volle stationshal met andere reizigers die mij en de medewerkers niet echt vriendelijk aankeken.
Maar wat is er 33 jaar later eigenlijk verbeterd??