Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

2-rail op k-rail geeft problemen op kruiswissel

Gestart door foxofinfinety woensdag 12 december 2012, 15:33:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
2-rail op k-rail geeft problemen op kruiswissel
zoals bij sommige (velen?) hier al bekend rij ik zowel met 3-rail wisselstroom modellen als met 2-rail gelijkstroom modellen, om te zorgen dat dat op een baan kan gebruik ik K-rail, maar ik heb nu wat problemen met de kruiswissels.

op de kruiswissels rijden 2-rail/gelijkstroom treinen wel goed rechtdoor, maar afbuigend blijven ze staan.
nou had ik gehoord dat je dat kan oplossen door de rail op een bepaalde manier door te verbinden, maar weet iemand hoe en waar?
Re: 2-rail op k-rail geeft problemen op kruiswissel
waarom zijn dan geen problemen bij gewone wissels?

een kruiswissel is nl. een combinatie van gew. wissels en een kruis !?
Re: 2-rail op k-rail geeft problemen op kruiswissel
een gewone wissel heeft één hardstuk, een kruiswissel heeft er 4.
korte Loks hebben soms ook last op gewone wissels, maar met de kruiswissels heb ik er met alle loks last van.
Re: 2-rail op k-rail geeft problemen op kruiswissel
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: 2-rail op k-rail geeft problemen op kruiswissel
Bij engelse wissels (zoals ze officieel heten), moet je de railstaven tussen de puko's afwisselend voeden.
Het stukje rail tussen de puko's moet aan de middenleider gekoppeld worden als de trein er niet over rijdt en als de trein er wel over rijdt, dan moet deze aan de bijbehorende kant van de rail worden gekoppeld. Dus in totaal 4 keer.

Hetzelfde geldt voor de oude slanke wissels met beweegbaar puntstuk.

Vanuit de fabriek liggen deze railstaven volledig los, want de sleper raakt deze staven.

Groet,
Bert
Re: 2-rail op k-rail geeft problemen op kruiswissel
dat weet ik, maar hoe moet ik de bedrading doen om te zorgen dat de railen wel correct gevoed worden.

Re: 2-rail op k-rail geeft problemen op kruiswissel
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: 2-rail op k-rail geeft problemen op kruiswissel
Citaat van: foxofinfinety op woensdag 12 december 2012, 23:28:08
dat weet ik, maar hoe moet ik de bedrading doen om te zorgen dat de railen wel correct gevoed worden.

Even spieken  bij de grootmeester