Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

3471 reageert niet

Gestart door railrunner2 woensdag 12 december 2012, 11:52:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3471 reageert niet
railrunner2
gast

3471 reageert niet
Hallo allen,

Ik heb een 3471, nu wil ik deze testen maar dit lukt niet. Weet er iemand wat er aan de hand kan zijn? Er zit een delta decoder in en die heb ik al op alle combinaties uitgeprobeerd!  :(
Re: 3471 reageert niet
Citaat van: railrunner2 op woensdag 12 december 2012, 11:52:12
Hallo allen,

Ik heb een 3471, nu wil ik deze testen maar dit lukt niet. Weet er iemand wat er aan de hand kan zijn? Er zit een delta decoder in en die heb ik al op alle combinaties uitgeprobeerd!  :(

Hallo
'
Heb je de 3471 volledig in elkaar gezet?
Zonder voorkant of achterkant werkt de trein niet.

teunis
Re: 3471 reageert niet
Ronald69
gast

Re: 3471 reageert niet
Hallo ????,

Om te beginnen, geef eerst meer informatie over welke loc, treinstel e.d. het gaat.
Want niemand kent alle productnummers van Märklin uit zijn hoofd.
Stuur een foto mee van desbetreffende loc, treinstel e.d. met geopende kap zodat de experts op dit forum kunnen zien of er aan de bedrading niks mankeert.
Tenslotte, bericht afsluiten met evt. een voornaam klinkt een stuk vriendelijker en praat makkelijker dan "schuilnaam".

Grt, Ronald.
Re: 3471 reageert niet
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: 3471 reageert niet
Citaat van: Ronald69 op woensdag 12 december 2012, 12:13:48
Want niemand kent alle productnummers van Märklin uit zijn hoofd.
Stuur een foto mee van desbetreffende loc, treinstel e.d. met geopende kap zodat de experts op dit forum kunnen zien of er aan de bedrading niks mankeert.
Hoi Ronald, google geeft deze afbeelding:

Dus dat is niet zo'n groot probleem, toch?

Citaat van: Ronald69 op woensdag 12 december 2012, 12:13:48
Tenslotte, bericht afsluiten met evt. een voornaam klinkt een stuk vriendelijker en praat makkelijker dan "schuilnaam".
Staat inderdaad vriendelijker.
Misschien een tip voor Sascha om dit via een extraveld in het profiel "af te dwingen"

grt Piet.
Re: 3471 reageert niet
railrunner2
gast

Re: 3471 reageert niet
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

FRANS
Re: 3471 reageert niet
Citaat van: railrunner2 op woensdag 12 december 2012, 11:52:12
Hallo allen,

Ik heb een 3471, nu wil ik deze testen maar dit lukt niet. Weet er iemand wat er aan de hand kan zijn? Er zit een delta decoder in en die heb ik al op alle combinaties uitgeprobeerd!  :(

Hoi Frans

Is de baan wel goed? Heb je een andere digitale lok die wel rijdt?
Als alleen deze trein het niet doet kan je de kap eraf schroeven en kijken op welk adres de trein staat. Dat kan je zien aan de dipswitches.
Als een trein lang niet gereden heeft moet hij misschien worden schoongemaakt (vastgekoekte olie) of een duwtje  :D
(mijn delta loks willen ook niet allemaal even goed rijden)
Succes!
Re: 3471 reageert niet
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 3471 reageert niet
Oké Frans:

Motorwagen en stuurstand MOETEN met elkaar verbonden zijn.

1) lok rijdt niet, maar verlichting werkt wel en schakelt om met rijrichting? >
1.1 Motor staat vast. Demonteer motorwagen en probeer motoras aan weerszijden met een HEEL klein beetje wasbenzine te bevochtigen, zodat de verdroogde olie weer enigszins vloeibaar wordt.
2) Niets doet het? >
Wel spanning op de baan? Rode draad op je puntcontacten van je rails? (bij de oudere systemen) >
Dipshwits-code is bekent, en juiste adres is ingesteld op je regelaar? > probeer eens een andere regelaar.
Geen draadbreuken waarneembaar bij de aansluitingen? >

Indien bij 2:   3x ja > Je hebt een probleem. Ingewijde zal een blik moeten werpen.

Gr. Marcel
Re: 3471 reageert niet
Ronald69
gast

Re: 3471 reageert niet
@ Piet,

Nee, is geen probleem maar wel omslachtig om dit elke keer weer te moeten doen(Googlen) als een "nieuweling" een probleem heeft met zijn trein.

Misschien iets voor de moderatoren om dit te communiceren met de topicstarters als die berichten plaatsen met alleen product/artikelnummers?

Grt, Ronald.
Re: 3471 reageert niet
Lid sinds: 2010

offline
Re: 3471 reageert niet
Het is toch gemakkelijker met het Marklin nummer? Je weet direct over welke loc het gaat.

mvg,

Alain
Re: 3471 reageert niet
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 3471 reageert niet
Beide is zeer prettig.

Dus cat.nr, en beschrijving van trein, met eventueel bedrijfsnr.

gr. Marcel
Re: 3471 reageert niet
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: 3471 reageert niet
Citaat van: Ronald69 op woensdag 12 december 2012, 14:18:29
Nee, is geen probleem maar wel omslachtig om dit elke keer weer te moeten doen(Googlen) als een "nieuweling" een probleem heeft met zijn trein.
Ben ik niet met je eens, een nieuweling kan ook een beetje geholpen worden ipv op deze manieer in de hoek gezet te worden.
En zo'n puist werk is het googelen toch ook weer niet, Ronald.
C'est le ton qui fait la musique
grt Piet.
Re: 3471 reageert niet
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 3471 reageert niet
Inmiddels een mailtje ontvangen dat de TEE het weer doet.

Gr. Marcel