Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Delta locomotief 12X (elektrische loc DB) rijdt slecht digitaal.

Gestart door CC dinsdag 11 december 2012, 17:46:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Delta locomotief 12X (elektrische loc DB) rijdt slecht digitaal.
Hallo iedereen.

Volgend probleem!  :P

Delta locomotief 12X (zat in de startset 29805) rijdt perfect analoog en delta. Als je er een digitale besturing (bij mij de Ecos) op zet dan rijdt hij enorm slecht... gaat praktisch niet vooruit en heeft geen kracht. Ik heb zo 3 locomotieven: de 2 goed gebruikte doen dit zeer slecht en de ene die zo goed als nieuw is rijdt wel digitaal maar niet fameus, beter als de 2 andere maar toch niet zoals het zou moeten en toch is hij zo goed als nieuw...

!!
Re: Delta locomotief 12X (elektrische loc DB) rijdt slecht digitaal.
Citaat van: CC op dinsdag 11 december 2012, 17:46:58
Delta locomotief 12X (zat in de startset 29805) rijdt perfect analoog en delta. Als je er een digitale besturing (bij mij de Ecos) op zet dan rijdt hij enorm slecht... gaat praktisch niet vooruit en heeft geen kracht. Ik heb zo 3 locomotieven: de 2 goed gebruikte doen dit zeer slecht en de ene die zo goed als nieuw is rijdt wel digitaal maar niet fameus, beter als de 2 andere maar toch niet zoals het zou moeten en toch is hij zo goed als nieuw...

Hallo

Ik snap het niet helemaal.
Delta is een uitgeklede versie van digitaal, dus digitaal. De lok rijdt dus digitaal ook goed?
Is de ecos wel goed?
Rijden andere loks met de ecos wel goed? Of als ik het goed je tekst interpreteer dan zijn er 2 oudere loks die met de ecos slecht rijden en de nieuwe rijdt iets beter met de ecos.
Ik zou dan zeggen kijk de ecos eens na, geeft die wel 18 volt af?

teunis
Re: Delta locomotief 12X (elektrische loc DB) rijdt slecht digitaal.
Daarna zou ik zeker beginnen met de stand Motorola 14 .............
Ik bedoel de aanwezige decoders moeten wel geschikt zijn voor wat je instelt !

Er is trouwens geen wezenlijk verschil tussen wat M* Digital, Delta enz. noemt.
Re: Delta locomotief 12X (elektrische loc DB) rijdt slecht digitaal.
Inderdaad... dit was het... stond op 13.8 volt! 18.1 volt maakt wel een verschil...!!  ;)

Opgelost!  B)