Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Bw lichtenfels Db museum

Gestart door soultrain dinsdag 11 december 2012, 13:54:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bw lichtenfels Db museum
soultrain
gast

Bw lichtenfels Db museum
Re: Bw lichtenfels Db museum
Ziet er goed uit.

Tony
Re: Bw lichtenfels Db museum
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Bw lichtenfels Db museum
ZGAN. :)
Re: Bw lichtenfels Db museum
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Bw lichtenfels Db museum
Ziet er zeker goed uit. Maar is deze nu alleen optisch gerestaureerd (net als de 23 105), of gaat 'ie ook weer stomen?
Re: Bw lichtenfels Db museum
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Bw lichtenfels Db museum
ziet er goed uit. Maar bij auto's is het zeker "not done", als hij mooier gerestaureerd wordt, dan dat hij origineel geleverd is. Zo was bijvoorbeeld bij een auto uit de jaren 50, het plaatwerk niet 100% strak, of het lakwerk. Als je hem dan na restauratie mooier maakt, als wat hij destijds nieuw was, dan kan die auto minder waard zijn, als wat je gehoopt had.

Vraag me dus af. hoe mooi was zo'n loc, toen ze nieuw waren?

Ik zeg, laat maar rijden. Een br45 zie je niet zo vaak rijdend.

edit, vond een foto, van hoe deze loc er eerder uitzag  8o



Roy
Re: Bw lichtenfels Db museum
Nog een plaatje van een BR 45:

Meer info (uit Duitse Wikipedia) ===> klik

Edit nobody: Link toegevoegd.
Re: Bw lichtenfels Db museum
Citaat van: Roy op woensdag 12 december 2012, 13:40:04

Ik zeg, laat maar rijden. Een br45 zie je niet zo vaak rijdend.


Denk niet dat dat ding ooit nog zal rijden. Volgens mij is ie alleen optisch herstelt.
Re: Bw lichtenfels Db museum
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Bw lichtenfels Db museum
jammer....
Re: Bw lichtenfels Db museum
Yep hij is inderdaad optisch opgebouwd maar zeg nooit nooit, dat zag je aan de Br 01.150 die is ook weer herstelt nou weet ik wel daar zat ook een verhaal achter.

Maar goed je hoef er maar een aantal investeerders voor te hebben en hij rijdt weer, als ik het geld voor had dan ging het zeker naar deze lok.
Re: Bw lichtenfels Db museum
Citaat van: soultrain op woensdag 12 december 2012, 15:38:20
Yep hij is inderdaad optisch opgebouwd maar zeg nooit nooit, dat zag je aan de Br 01.150 die is ook weer herstelt nou weet ik wel daar zat ook een verhaal achter.

Maar goed je hoef er maar een aantal investeerders voor te hebben en hij rijdt weer, als ik het geld voor had dan ging het zeker naar deze lok.

Das waar, kostte wel een 750.000 euro :P Maar ik denk dat ze meer aan een sneltreinloc hebben dan een geldvretende langzame goederenlok.

Gr L0.6
Re: Bw lichtenfels Db museum
Elke lok heeft zijn kosten, maar de br 45 deed er niet veel onder met zijn snelheid van 80km p/uur tegenover de nu rijdende snel lok's en zo hard mogen ze nu ook weer niet volgens de nu volgende richtlijnen.
Dus echt misstaan nee niet echt.
Re: Bw lichtenfels Db museum
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Bw lichtenfels Db museum
Er zit toch wel enig verschil in optisch herstel en rij-vaardig maken.

Als de lok heeft blootgestaan aan hevige warmte ontwikkelingen tijdens de brand, - Denk aan meer dan 750 graden Celcius - Dan veranderen de materiaaleigenschappen (kristalrooster) van het staal, welke bijvoorbeeld door bepaalde bewerkingen zoals walsen en smeden aan het materiaal worden toegevoegd. Voor de ketel zal dit misschien van mindere invloed zin, maar de draagconstructie kan hierdoor niet meer voor zijn taken berekend zijn.

M.v.g. Marcel
Re: Bw lichtenfels Db museum
Ok de nu opgeknapte 01.150 rijd nu ook weer op snelheid ondanks zijn brand dus alles is mogelijk om hem van onder af weer op te bouwen en dat kan ook met de 45er als we er maar voor betalen en deze opknap beurt kost ook wel  750.000 euro maar goed de tijd zal het leren.
En het zou mooi zijn als het zou gebeuren.
Re: Bw lichtenfels Db museum
Ga er maar niet van uit. Zoals ik al zei, veel te duur in gebruik en te langzaam.
Re: Bw lichtenfels Db museum
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bw lichtenfels Db museum
voor de brand was ooit het idee om de 45 voor zware treinen op gebergtelijnen te laten rijden in museumdienst . Kolen en water verbruik is ongeveer dat van een 01 . Alleen heeft de 01 meer voordelen ( bekendheid , onderdelen redelijk te verkrijgen ) tegen over de 45 ( erg groot , 3000 pk ) het toenmalige prijskaart was geschat tussen de 1,5 en 2,5 miljoen .

de eingste lok soorten die ik nog zie dat DBM ze revisieren laat zijn tenderloc's of de 23/50 . deze kun je universeel inzetten
Re: Bw lichtenfels Db museum
Vind je 80 km p/uur te langzaam ik zou zeggen ga met de lok mee rennen ik weet zeker dat je het niet bij kan houden .

En ik zal eens bellen of ze geld voor Griekenland eens een keer voor die lok kunnen investeren  :D :D
Re: Bw lichtenfels Db museum
Citaat van: soultrain op donderdag 13 december 2012, 19:14:55
Vind je 80 km p/uur te langzaam ik zou zeggen ga met de lok mee rennen ik weet zeker dat je het niet bij kan houden .


Wat is dat dan weer voor waardeloos argument. 80 kmh is gewoon weinig vergeleken met de 120/130 kmh van een 01. En 80 zal er nooit mee gereden worden, want dan bevinden al je organen zich op een andere plek.

Gr L0.6
Re: Bw lichtenfels Db museum
Je zit zelf te zeuren over de snelheid van de br 45 denk je nou zelf dat de huidige sneltrein of goederen stoomloks de eigen snelheid nu wel halen nou echt niet.
Re: Bw lichtenfels Db museum
Citaat van: soultrain op donderdag 13 december 2012, 21:35:52
Je zit zelf te zeuren over de snelheid van de br 45 denk je nou zelf dat de huidige sneltrein of goederen stoomloks de eigen snelheid nu wel halen nou echt niet.

Daar gaat het niet om. Ik zeg alleen dat een 45er veel langzamer dan met een 01, en dus minder aantrekkelijk is om te herstellen, helemaal na de schade die de brand heeft aangericht.

Locje0.6

PS: een tip, neem een lesje interpunctie. Leest wel makkelijker voor andere forumgebruikers en maakt argumenten duidelijker!
Re: Bw lichtenfels Db museum
Waarom , is het nou minder om hem, te herstellen , het is de enige dame , die er nog is, het maakt toch niet uit of hij langzamer is .
Zo beter, wat , een gezeik zeg. :D :D 8) B) :-(
Re: Bw lichtenfels Db museum
Man wat kinderachtig zeg, blijkbaar zijn 18 jarigen volwassener dan mannen van 46 jaar, waar gaat het heen in deze wereld.

Re: Bw lichtenfels Db museum
Hahaha nou is het weer kinderachtig,en ga je gooien met leeftijden dus............;als ze hem ook maar wanneer gaan opknappen in de toekomst,is het toch een mooie dame en hij hoeft toch niet op de hoofdlijn te rijden. (WAT EIGENLIJK NIET ZAL MISSTAAN)
Alleen ze hebben toen de prioriteit gezet op de Br 01.150 omdat; hij een aparter verhaal heeft dan de 45er.
En de huidige Br 41/42öl die rijvaardig zijn, rijden ook niet 110/120km p/uur en dat is ook een goederenlok en die rijden ook op de hoofdlijnen.
Maar goed beste vriend; het was ff leuk om er tegen in te gaan, we gaan lekker weer verder met de hobby.
Re: Bw lichtenfels Db museum
Die laatste zin ben ik het mee eens. En natuurlijk hoop ik ook dat die loc rijvaardig wordt, maar ik zie dat gewoon niet gebeuren.

Gr l0.6
Re: Bw lichtenfels Db museum
Citaat van: Locje0.6 op donderdag 13 december 2012, 22:16:46
blijkbaar zijn 18 jarigen volwassener dan mannen van 46 jaar
Dat dacht ik óók toen ik achttien was... ;)
Re: Bw lichtenfels Db museum
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Bw lichtenfels Db museum
Er zijn genoeg goederenlocs die wel rijvaardig gemaakt worden, voor bijvoorbeeld evenementen als "dampf trifft kies". (google maar eens). daar heb je niks aan een br01 :D
Re: Bw lichtenfels Db museum
Kan een moderator niet even ingrijpen en alle nutteloze reacties (waaronder deze) verwijderen?
Re: Bw lichtenfels Db museum
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bw lichtenfels Db museum
Ach......
Re: Bw lichtenfels Db museum
Dat dacht ik toen ook Nobody :thumbup:,maar goed waar mij nou om draait is nou dat pure nostalgie,of een stoomlok nou 50 80 of 100 gaat maakt mij geen mallemoer uit.
Het is gewoon mooi dat het soms lukt om een lok weer van schroot weer op te bouwen naar bedrijfsvaardig prachtig; Amen.