Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Lux stofzuiger en slijpmachine

Gestart door vinc zondag 09 december 2012, 18:43:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lux stofzuiger en slijpmachine
Hallo,
Weet iemand hoe de lux stofzuiger en slijpmachine werkt in combinatie met de Intellibox? De slijpmachine start even maar stopt dan. Ik heb diverse berichten op het forum gezien maar die geven geen antwoord op mijn vraag.  De stappen die ik neem:
1. start Intellibox.
2. geef in als loc nummer decoder nummer 4.
3. stofzuiger start en snelheid is te regelen via de draaiknop op de Intellibox.
4. Indrukken van de draaiknop en drukken op een van de functietoetsen op de intellibox: slijpmachine draait even maar stopt weer.

Groet
Re: Lux stofzuiger en slijpmachine
Hallo Vinc,

Welke combinatie van Lux heb je, de slijpmaschine werkt alleen maar als die rijd.

Groet Hubert
Re: Lux stofzuiger en slijpmachine
Hubert,

Het is de Marklin 9620.  Digitale Doppelgespann.

Groet,

Vincent
Re: Lux stofzuiger en slijpmachine
Citaat van: vinc op maandag 10 december 2012, 08:07:50
Hubert,

Het is de Marklin 9620.  Digitale Doppelgespann.

Groet,

Vincent

Vincent,

Je bedoelt vast Lux-Modellbau nummer 9620: dat is een stofzuiger + railreiniger voor Märklin systeem, met Faulhaber motoren en decoder.
Er schijnt een nieuwe versie te zijn, nummer 9630.

Willy
Re: Lux stofzuiger en slijpmachine
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Lux stofzuiger en slijpmachine
Wij mannen gaan eerst zitten klooien en proberen en als dat geen soulaas biedt
gaan we verder vragen ,maarrrrrrrrrrrrrr , heb je ook een gebruiks aanwijzing bij dit setje? :?

Tis het volgende , Adres intoetsen
                         Functie op on, stofzuigert met regelaar te bedienen kwa zuigkracht/snelheid
                         Met rijregelaar achteruit selecteren ( klik) en gaan  :D Schoonmakertborstel zal draaien

Vooropgesteld dat er een lok voorstaat , je kan m ook duwen als je massa/vuil problemen hebt.

Gr, Jan
Re: Lux stofzuiger en slijpmachine
Hallo Jan en Willy,



Willy: ja, dat is de combinatie

Jan: Dat is precies wat ik dus doe...maar de slijper draait dan maar even en stopt. Heeft het te maken met de volgorde? : 1. loc; 2. slijper; en 3. stofzuiger of moet het zijn: 1. loc; 2 stofzuiger en 3. slijper. Ik neem aan dat de borstel van de sljper in de rijrichting moet draaien.

Groet

Vincent
Re: Lux stofzuiger en slijpmachine
Vincent,
De combinatie 9620 heeft een accu. Die moet je eerst opladen. Het verhaal staat in de handleiding onder Akkubetrieb.
Let erop dat tijdens het opladen de decoder heet wordt.
Opladen:
1 haal de kap van de stofzuiger af om het heet worden van de decoder te voorkomen
2 haal de kap van de railreiniger eraf en koppel het stekkertje met de geel/groene draad los
3 baan aan, adres oproepen, F0 aan, rijsnelheid op nul zetten.
De optimale oplaad tijd is 12 uur.
Overigens wordt de accu tijdens het rijden van de combinatie ook geladen,
groeten, Rolf

Re: Lux stofzuiger en slijpmachine
Dag Rolf,

Dank je wel. Ik ga di proberen. Ik neem aan dat de slijpwagen en de stofzuiger wel via het gele draadje met elkaar verbonden moeten zijn? Maakt het bij het rijden zelf nog wat uit wat de volgorde is? Dus eerst loc, dan slijpwagen en dan stofzuiger?

Groeten

Vincent
Re: Lux stofzuiger en slijpmachine
Het gele draadje kan aangesloten blijven.
De volgorde maakt niet uit. Misschien is het beter de stofzuiger voor de railreiniger te zetten, omdat de laatste anders het stof de lucht in slingert.
Het mikro stekkertje met de geel/groene draad moet je loskoppelen als je de accu oplaadt wanner de combinatie stil staat, omdat anders de slijprol vroeg of laat gaat draaien.
Volgens Keuterman moet voorkomen worden dat de accu volledig ontladen wordt. En de eerste keer voor gebruik de accu volledig opladen. Wanneer ik de baan aanzet, roep ik altijd de Lux op om hem op te laden. Dan is de accu nooit helemaal leeg en kan je hem meteen inzetten als je dat wilt.
groeten Rolf