Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Brockenbahn augustus 2011

Gestart door AlbertG zaterdag 08 december 2012, 19:01:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brockenbahn augustus 2011
Ik zag de foto van Aldert van de V200 in Wernigerode en toen bedacht ik me dat we daar in 2011 zijn geweest. Prachtig stoomwerk.
Klik voor het filmpje

Bovenop de Brocken was het zicht eerst minder dan 10 meter.
De foto's op het laatst zijn gemaakt in Hasselfelde.

Veel plezier,
Albert.
Re: Brockenbahn augustus 2011
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Brockenbahn augustus 2011
Hoi,


Omdat we in mei aanstaande naar de Harz gaan en ik wel met de trein naar de Brocken wil gaan heb ik op het forum even gezocht en kwam dit tegen.
Hebben jullie nog tips voor mij m.b.t. bezoek Harz en Brocken?
Ik zag wel dat de treinreis peperduur is, zo´n 40 euro per persoon. Kun je ook met de auto bij de Brocken komen?
Leuk filmpje overigens!


Bijvoorbaat bedankt, Maarten
Re: Brockenbahn augustus 2011
Hoi Maarten,
Je kunt een zogenaamde Harzkaart kopen waarmee je toegang hebt tot een aantal attracties waaronder een rit met de Brockenbaan. De balangrijkste tip is vooral goed naar het weer te kijken voordat je de treinreis maakt. De Brocken is een groot aantal dagen van het jaar in de mist gehuld, dat heb je gezien in het filmpje. Een dag later lag de berg volledig helder in de zon. Door vooraf even te kijken hoe het weer op de Brocken is voorkom je een teleurstelling.
Wij zaten in het dorpje Wernigerode: Klik

Veel plezier in de Harz.

Albert.
Re: Brockenbahn augustus 2011
De Brocken is niet met de auto te bereiken, wel te voet, maar denk er goed over na voor je er aan begint.
Je moet vanuit Schierke nog zo'n 400 m omhoog, als ik het me goed herinner.

Hierbij nog een paar foto's van de andere Harz lijnen.

Op de een of andere wijze is bij foto 2 een ghost verschenen.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=50425.msg888331#msg888331

Veel plezier. Je gaat zeker nog een keer terug.
Over Hannover rijdt het verreweg het beste.

mvg Frans
Re: Brockenbahn augustus 2011
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Brockenbahn augustus 2011
Bedankt Frans en Albert!
Re: Brockenbahn augustus 2011
Misschien is het leuk om nog een paar mooie fotolocaties te noemen: (afgezien van de Brocken)

1  Drei Annen Hohne, bij de overweg het dichtst bij de Brocken
2. De weg vanuit Elend naar Sorge, voor de bocht van de spoorlijn op de driesprong van de weg naar Braunlage
3. Eisfelder Tahlmuhle, goederenverkeer naar een grindgroeve met opgebokte stortwagons, driesprong van de Harzquer bahn en de Selketalbahn
4. Hasselfelde
5. Alexisbad
6. Harzgerode, de stoomtrein is hier, voor zover ik mij herinner, alleen op vrijdag en zatterdag middag, leuk klein restaurant op het station
7. Wernigerrode

Lees goed de dienstregeling, niet overal zijn er altijd stoomtreinen.

Verder is een rit met Selketalbahn zo mogelijk leuker dan de Brocken omdat het er, zoals gezegd, bijna altijd slecht weer is.

Stadjes die meer dan de moeite waard zijn: Quedlinburg, Goslar, Wernigerrode en Stolberg, waarvan ik Quedlinburg het mooiste vind.

Frans
Re: Brockenbahn augustus 2011
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Brockenbahn augustus 2011
We gaan eind mei er heen en zitten in een hotel bij Falkenstein. Quedlinburg ligt er het dichtste bij. Twee weken terug zijn we er heen geweest. Ons hotel werd twee dagen voor vertrek omgeboekt omdat er twee bussen met gezelschappen in hotel Meisdorf zouden komen. We werden omgeboekt naar Ballenstedt en kregen een ruim appartement in de residenz van het schlosshotel. In een ander topic staan mijn fotoos.