Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ecos loc adres wijzigen...

Gestart door CC vrijdag 07 december 2012, 13:45:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos loc adres wijzigen...
Hallo iedereen,

Als je van een marklin locomotief het adres uitleest (inmiddelijks lukt dit al) en danhet adres wil wijzigen, hoe doe je dit?

Ik klik op adres wijzigen naar bijvoorbeeld 24 of 65 of 78, maakt niet uit en klik op het groene vinkje. Als ik dan aan de knop draai doet de loc echter niets meer, dan moet ik weer het oude adres invoeren.

Ik vermoed dus dat ik het adres van de locomotief zo helemaal niet verander, maar hoe moet het dan?

Groetjes,
Chris
Re: Ecos loc adres wijzigen...
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Ecos loc adres wijzigen...
je moet het nieuwe adres in CV1 schrijven.Dan pas is het in zijn geheugen opgeslagen.
Re: Ecos loc adres wijzigen...
Citaat van: bellejt op vrijdag 07 december 2012, 13:58:48
je moet het nieuwe adres in CV1 schrijven.Dan pas is het in zijn geheugen opgeslagen.

Wat is CV1 en hoe doe ik dat...?  :|
Re: Ecos loc adres wijzigen...
wat voor decoder zit er in de lok? als dat een oude is, dan kan het zijn dat je het adres op de decoder moet instellen, en dan werkt wat je net hebt beschreven inderdaad niet.....
Re: Ecos loc adres wijzigen...
Beste Chris,

CV's zijn gegevens variabelen, die je in de decoder kan programmeren.
Bij Märklin worden ze REG's genoemd.

Hoe deze te programmeren zal ongetwijfeld in de handleiding staan.
Het is wel belangrijk te weten, wat voor een decoder in de lok zit.
Als er een decoder met dipswitches in je lok zit, zal je deze eerst moeten omzetten.

Groet Tinus

Re: Ecos loc adres wijzigen...
het is een docoder zonder dipswitches... heb hem zo kunnen uitlezen... maar wil het adres veranderen.

In de handleiding van de Ecos staat hier niet veel over, heb al gezocht...!
Re: Ecos loc adres wijzigen...
kan ook nog een oude delta lok zijn met soldeerbrugje.... je noemt adres 24 en dat is een gangbaar delta adres. welke lok is het (liefst artikelnr....)
Re: Ecos loc adres wijzigen...
Chris,

Het beste is de laatste versie van Ecos nl: 3.6.0

Mvg
Arie
Re: Ecos loc adres wijzigen...
Bij de CS1R (ook een ECOS) kan je op de moersleutel klikken en dan kies je lok wijzigen
Hiermee stel je in de ECOS in welk adres hij moet gebruiken voor de betreffende lok en NIET het daadwerkelijke adres van de lok !
Je lok zal hier na niks meer doen, tot dat je ook de decoder zelf wijzigt.

Daarvoor moet je in het hoofdmenu het ECOS-schermpje (bovenaan) aanklikken.
Daarna Instellingen 2 kiezen en in de linker kolom prog mot (voor M*decoders) kiezen.
Je hebt nu het goede scherm voor je met aanwijzingen als "lok op programmeerspoor zetten"
Ook zie je nu CV en WAARDE staan.
Bij CV vul je 1 in en bij WAARDE het gewenste nieuwe adres.
Hierna op schrijven klikken en dan pas wordt het nieuwe adres geprogrammeerd.
En wel in alle loks die op het programmeerspoor staan !

Let op ! dit werkt alleen bij nieuwere decoders !
Re: Ecos loc adres wijzigen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ecos loc adres wijzigen...
Citaat van: Wasmi op vrijdag 07 december 2012, 15:12:18
kan ook nog een oude delta lok zijn met soldeerbrugje.... je noemt adres 24 en dat is een gangbaar delta adres. welke lok is het (liefst artikelnr....)
Een delta decoder is niet uitleesbaar en aangezien CC de decoder wel kon uitlezen...maar dat uitlezen zegt nog niks, als hij gewoon het adres uit de ECOS heeft afgelezen.

CC, kun je eens vertellen om welke lok het gaat en eventueel een foto van de decoder en onder welk menu je het adres hebt "uitgelezen"?
Re: Ecos loc adres wijzigen...
Citaat van: huub op vrijdag 07 december 2012, 18:51:32
Bij de CS1R (ook een ECOS) kan je op de moersleutel klikken en dan kies je lok wijzigen
Hiermee stel je in de ECOS in welk adres hij moet gebruiken voor de betreffende lok en NIET het daadwerkelijke adres van de lok !
Je lok zal hier na niks meer doen, tot dat je ook de decoder zelf wijzigt.

Daarvoor moet je in het hoofdmenu het ECOS-schermpje (bovenaan) aanklikken.
Daarna Instellingen 2 kiezen en in de linker kolom prog mot (voor M*decoders) kiezen.
Je hebt nu het goede scherm voor je met aanwijzingen als "lok op programmeerspoor zetten"
Ook zie je nu CV en WAARDE staan.
Bij CV vul je 1 in en bij WAARDE het gewenste nieuwe adres.
Hierna op schrijven klikken en dan pas wordt het nieuwe adres geprogrammeerd.
En wel in alle loks die op het programmeerspoor staan !

Let op ! dit werkt alleen bij nieuwere decoders !
[/size]
Bedankt, dit is wat ik nodig had!!

Had intussen hetzelfde scherm zelf al gevonden maar ik deed nog wat mis want het lukte nog steeds niet... Thanks to you wel!!

:) Opgelost!