Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

diesellok class 77 esu

Gestart door wally woensdag 05 december 2012, 16:53:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
diesellok class 77 esu
Lid sinds: 2011

offline
diesellok class 77 esu
Heeft iemand ervaring met de diesellok class 77 met rookgarnituur van ESU,
hoe is deze lok qua trekkracht?
ik zoek een sterke diesellok (duits),
de br 210 heb ik al,.
gr Wally
Re: diesellok class 77 esu
Getuige de trekkrachtproef op de gastendag is het niet al te best volgens onze Geluidsman:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=39478.msg717149#msg717149

Misschien even wachten op de nieuwe en betaalbare modellen van Lemke/Mehano (klik), de oude Mehano's zijn beresterk.

Gr, Ben.
Re: diesellok class 77 esu
Lid sinds: 2011

offline
Re: diesellok class 77 esu
Hoi Ben!  jij vind het tegenvallen van de class 77?,
met het gewicht van de lok en met 4 aangedreven assen zou hij toch aardig wat moeten kunnen trekken?
de br 210 die ik heb heeft toch ook 4 aangedreven assen! hier kan je toch aardig wat achter hangen!

gr Wally
Re: diesellok class 77 esu
Dat lijkt mij ook maar ik begreep van de Geluidsman dat het tegen viel.

Heb een Mehano Klaas, geen ESU, dus kan er verder niets over zeggen.

Gr, Ben.
Re: diesellok class 77 esu
Lid sinds: 2011

offline
Re: diesellok class 77 esu
Die Mehano van jou,kan die ook roken zoals van esu?
Wally
Re: diesellok class 77 esu
Nee hoor, roken doe ik zelf. ;)
Re: diesellok class 77 esu
Bij mij is de ESU clas 77 nu ruim een week in dienst. Deze week heeft hij met een ertstrein van 56 assen (14 zelflossers) gereden. Nergens trekkrachtproblemen gehad. Alle hellingen worden moeiteloos genomen en ook uit stilstand wegtrekken op een helling is met deze belasting geen enkel probleem. Ik ben er tot nu toe heel tevreden over. Wel een aandachtspuntje is de koppeling. Standaard zit er een normale haak/beugelkoppeling op. Bij naar beneden rijden in bochten kan het voorkomen dat de buffers van de eerste wagon en de lok in elkaar haken. De buffers van de lok vallen er dan vanaf (na deze ervaring heb ik ze vastgelijmd). Omdat de lok wel over kortkoppelingskinematiek beschikt, heb ik de standaardkoppeling in eerste instantie vervangen door een M* kortkoppeling, maar dat maakte het probleem nog erger. Vervolgens heb ik de koppeling vervangen door een Roco exemplaar (met halve beugel) en dat functioneert goed. De geluidsfuncties van de lok zijn subliem te noemen, al staat hij standaard wel erg hard. Dit is echter via een CV waarde te dimmen. Bij de lok worden een aantal reservedeeltjes geleverd die je makkelijk kwijtraakt bij demontage alsmede een setje antislipbanden.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: diesellok class 77 esu
Lid sinds: 2011

offline
Re: diesellok class 77 esu
Nog bedankt Aldert voor je reactie! en de anderen!
gr Wally