Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bouw baanplan Hans

Gestart door HansKl zondag 27 mei 2007, 20:59:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bouw baanplan Hans
HansKl
gast

Bouw baanplan Hans
Hallo,

Zoals hier te lezen valt heb ik een ontwerpje gemaakt.
Gisteren ben ik begonnen met de bouw van het eerste schaduwstation.
Hier wat plaatjes:


Eerste gedeelte van het laagste schaduwstation.


Blik op het begin van het spiraal.
De stukkenstandaardrails gebruik ik om de bochten uit te zetten die ik met flexrails leg.


Stukje wisselstraat.

Zoals het er nu naar uitziet wordt het schaduwstation een stukje anders, wellicht dat ik er nog 2 kopspoortjes in maak als dat gaat passen. (voor de trek/duw treinen)

Mvgr,
Hans
Re: Bouw baanplan Hans
Hallo Hans,

Dat ziet er veelbelovend uit :) (Hoe kan het toch dat die houtbouw voor iedereen zo gemakkelijk lijkt te zijn :?)

Leuk dat jij ook aan een foto-verslag begonnen bent ! Ennuh...zie in je 'handtekening' dat er iets moois voor jou in de pipeline zit...jammie :D

Vriendelijke groeten,

Rolf

PS: Wat is dat voor een kast onder de tafel ? Hadden ze geen kleinere PC-tjes ?
Re: Bouw baanplan Hans
Hoi Rolf,

Die kast onder de tafel is een zogenaamde patch kast. (oude situatie)


Op werk (waar ze denken dat een schroevendraaier vast houden al ingewikkeld is voor mij  :lol: )werden die allemaal vervangen door grotere, en deze konden de kliko (lees: auto van Hans & consorten) in.
Er in zit een switch en patchrail (voor netwerk) en spanningsslof enzo.
De andere lose ruimte gaat opgevuld worden door de koploper PC en trafo's.
Op m'n vorige baan zat de MRDirect PC erin.

Kan niet wachten op de Ecos, rij nu ff via de Locmuis, gaat ook wel goed. (ja, over een wissel of 6 heen en weer rijden, echt spannend:D)

Het bouwen met hout is opzich wel makkelijk. Zelfs voor mij  :)
Maar, spiraaltjes maken deed ik 3 jaar terug wel anders:

Oude baan...erg oud.... (2 banen hiervoor)
Ik durfde (:lol:) niet al te veel met de decoupeerzaag te doen, dus probeerde zo een soort spiraal te maken. Planken recht leggen, en dan aanvullen op de plekken waar de rails in de bocht overhangt.
Werkt echt super *not*
Naar mate 'k toch beter wilde gaan werken toch maar meer doen met de zaag haha.

(heb nu een cirkelzaag waar ik huiverig voor ben :D)


Re: Bouw baanplan Hans
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bouw baanplan Hans
Leuke spiraal die vierkante, maar dat ronde is toch mooier he.

Wat betreft die kast, wist je dat er houders te koop zijn, planken van metaal eigenlijk die er zo in kan zetten.

Enkel mits je een 19 inch rack hebt.

En een moederbord zal ik nooit zomaar op een stuk metaal leggen ook niet indien gelakt.
(Hij ligt wel op hout toch?)
Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: laurens66 op zondag 27 mei 2007, 22:17:41

Wat betreft die kast, wist je dat er houders te koop zijn, planken van metaal eigenlijk die er zo in kan zetten.
Ja zeker!

Citaat van: laurens66 op zondag 27 mei 2007, 22:17:41
Enkel mits je een 19 inch rack hebt.

En een moederbord zal ik nooit zomaar op een stuk metaal leggen ook niet indien gelakt.
(Hij ligt wel op hout toch?)
Haha, ja hij lag op hout, ben niet helemaal gek ;)
Re: Bouw baanplan Hans
hoi hans.

ziet er allemaal uitdaagend uit wat je gaat bouwen.
ik zal het zeker volgen.

succes verder met de bouw van deze zeer leuke hobby.

groetjes bas
Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: HansKl op zondag 27 mei 2007, 21:31:14
Die kast onder de tafel is een zogenaamde patch kast. (oude situatie)

Oké...die term ken ik nog wel van een tijdje geleden ja. Cool ding 8)

CiteerDe andere lose ruimte gaat opgevuld worden door de koploper PC en trafo's.
Op m'n vorige baan zat de MRDirect PC erin.

Da's 'ne flinke 'besturingseenheid' zegmaar...I like that :D

CiteerKan niet wachten op de Ecos, rij nu ff via de Locmuis, gaat ook wel goed. (ja, over een wissel of 6 heen en weer rijden, echt spannend:D)

Die Ecos lijkt me een machtig mooi ding, ben erg benieuwd hoe hij jou gaat bevallen. Ennuh, ik heb pas vier wissels...HANDbediend !...so don't complain too much ;)

CiteerMaar, spiraaltjes maken deed ik 3 jaar terug wel anders:
Oude baan...erg oud.... (2 banen hiervoor)
Ik durfde (:lol:) niet al te veel met de decoupeerzaag te doen, dus probeerde zo een soort spiraal te maken. Planken recht leggen, en dan aanvullen op de plekken waar de rails in de bocht overhangt.

Hahaha...schitterend...looks like something I could have cooked up :| Decoupeerzaag vind ik nog wel te doen maar zo'n tafel waterpas krijgen lijkt me waanzinnig moeilijk. Als er één ding opvalt aan ons huis...dan is dat...dat alles scheef hangt :?

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Bouw baanplan Hans
CiteerAls er één ding opvalt aan ons huis...dan is dat...dat alles scheef hangt
Ben ik benieuwd naar het behangwerk :mrgreen:
Re: Bouw baanplan Hans
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: ^Rook op zondag 27 mei 2007, 22:35:02
Als er één ding opvalt aan ons huis...dan is dat...dat alles scheef hangt :?

Vriendelijke groeten,

Rolf



Hallo Rolf,

Als echt "alles" scheef hangt, dan zou je misschien je hoofd eens iets naar links of rechts moeten doen. 8)
Wie weet hangen dan dingen wel recht  :mrgreen:     ( geintje )

Ook zoals Gerard al zegt......Ben ik benieuwd naar het behangwerk

En dan om in jou termen te spreken............"Me too"


mvg Frans

Re: Bouw baanplan Hans
hoi hans.

ik heb je foto,s van het latenwerk nog eens goed bekeken.
maar is het niet verstandiger dat je rond om dus de fundering van je baan maakt in plaats van hier en daar een lat en ondersteuning.
dus zeg maar tegen de muuren komen laten met spanten die weer met de voorstelat in verbinding komt en ga zo door daar kan je ook een mangat in maken.
maar het belangrijkste is dat je dan een fundering hebt om op te bouwen

zeker bij een spiraal om dat daar veel kracht woord uitgeoefend.
zie het stuk in het topic van module bouw van fred.
nu woorden de krachten op een lat geuit die met kleine laten vast zit en een draagpoot.

daarnaast kan je heel mooi en strak bouwen wat met jouw ontwerp zeer mooi moet zijn :D.

beschouw het als opbouwende kritiek.
het zou zonde zijn als je later er achterkomt dat je basis je framebouw niet goed is :?.

en dat je je halve baan moet aan gaan passen of erger af moet breken.

voor de rest vind ik het een gaaf onwerp en bij zo een ontwerp hoort een goede bouw.

en nogmaals het is geen kritiek maar een tip  :D

groetjes van bas
Re: Bouw baanplan Hans
Hoi Hans,

Mooi begin zo te zien! Ook hier geldt: blijf doorgaan met de verslagen, erg motiverend voor anderen (vooral diegenen die opzien tegen het begin met houtbouw zoals ik  :?)

Shark.
Re: Bouw baanplan Hans
mhofman
gast

Re: Bouw baanplan Hans
CiteerIk durfde () niet al te veel met de decoupeerzaag te doen, dus probeerde zo een soort spiraal te maken. Planken recht leggen, en dan aanvullen op de plekken waar de rails in de bocht overhangt.
Werkt echt super *not*
Naar mate 'k toch beter wilde gaan werken toch maar meer doen met de zaag haha.

(heb nu een cirkelzaag waar ik huiverig voor ben )

Ahaaa, ik ben dus niet de enige 'held' op deze aardkloot die geen vrienden is met elektrieke zaagmasjienes 8)

Veel succes met de verdere bouw.
Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: mhofman op maandag 28 mei 2007, 09:22:01
Ahaaa, ik ben dus niet de enige 'held' op deze aardkloot die geen vrienden is met elektrieke zaagmasjienes 8)

ZEKER NIET !
Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: DB bas op maandag 28 mei 2007, 08:21:08
hoi hans.

ik heb je foto,s van het latenwerk nog eens goed bekeken.
maar is het niet verstandiger dat je rond om dus de fundering van je baan maakt in plaats van hier en daar een lat en ondersteuning.
dus zeg maar tegen de muuren komen laten met spanten die weer met de voorstelat in verbinding komt en ga zo door daar kan je ook een mangat in maken.
maar het belangrijkste is dat je dan een fundering hebt om op te bouwen

zeker bij een spiraal om dat daar veel kracht woord uitgeoefend.
zie het stuk in het topic van module bouw van fred.
nu woorden de krachten op een lat geuit die met kleine laten vast zit en een draagpoot.

Heb je gelijk in, wellicht pas ik dat nog aan.

Citaat van: DB bas op maandag 28 mei 2007, 08:21:08
daarnaast kan je heel mooi en strak bouwen wat met jouw ontwerp zeer mooi moet zijn :D.

beschouw het als opbouwende kritiek.
het zou zonde zijn als je later er achterkomt dat je basis je framebouw niet goed is :?.

en dat je je halve baan moet aan gaan passen of erger af moet breken.

voor de rest vind ik het een gaaf onwerp en bij zo een ontwerp hoort een goede bouw.

en nogmaals het is geen kritiek maar een tip  :D

groetjes van bas
Kritiek kan ik hebben hoor :)
De rest van de baan heeft een andere constructie, doorlopende balken met dwarslatten.
Aan de muur vastmaken ben ik na m'n vorige baan niet zo'n voorstander meer van, wat een gaten moest ik dicht maken.
De buitenste muren zijn hier keihard, boorhameren is gewoon niet leuk meer.

Meer foto's volgen vandaag denk ik.

Mvgr,
Re: Bouw baanplan Hans
hoi hans.

goed dat je er wat van hebt op gestoken.

ja het is lastig veel gaten dicht maken in de muur.
je zou ook aan het begin en aan het eind de lat vast kunnen maken aan de muur en de rest ondersteunen door een houten poot,en.

succes en groetjes bas
Re: Bouw baanplan Hans
Hoi,

Op het moment ligt de bouw even stil.
Ben al door al m'n hele stukken flexrails heen, heb alleen nog maar stukken waar al sectie-scheidingen in gemaakt zijn.
(nieuwe rails ligt klaar, van de week ff ophalen)

Verder moet ik nu wachten op het vervangen van een lek raam, dus kan daar onder niet bouwen. (en daar komt juist de rails die ik nog wel heb WEL van pas).

Groet,
Re: Bouw baanplan Hans
Hoi,

Zijn we weer. Afgelopen vrijdag een klein beetje rails gehaald bij MTE, kan nu iig behoorlijk verderbouwen.

Heb wat plaatjes genomen.






Stralen van de bogen: 42cm, 48cm, 54cm, 48cm,54,60,66,72,80.

Wanneer je het sporenplan erbij pakt zie je dat er het eea is gewijzigd.
De 2 spoortjes waar de ICrijtuigen op staan had ik niet voorzien, dit zijn kopsporen voor de trekduwtreinen + treinstellen.
Wanneer ze naar deze sporen gaan, wordt het treinverkeer minimaal gehindert.
Zou ik ze een klein stukje verkeerd spoor laten rijden zoals eerst de bedoeling was, ligt het hele schaduwstation stil.

Hier wat gefreubel in wintrack, in het echt ging het makkelijker :D

Helaas kan ik niet verder met dit schaduwstation, het raam waar het nog onder moet komen moet nog steeds vervangen worden, maar de glaszetter komt maar niet.

Mvgr,
Hans
Re: Bouw baanplan Hans
hoi hans.

kijk je bent goed bezig :D.
ik zie dat je nog een ring voor de spiraal moet monteren.
lukt het een beetje kom je geen problemen tegen :(.
wat een spooren dat schaduw station zeg  :? :D.

ga zo door o dat moet ik zelf ook :lol:.

gr bas
Re: Bouw baanplan Hans
Hoi hans,

ziet er allemaal mooi uit :D

zie dat je wintrack gebruikt, mijn vraag is hoe je alle sporen precies op de platen krijgt uitgetekend,doe je dit met het uitprinten van 1 op 1 of teken je het gewoon over op de houten platen.

Ben zelf sinds december begonnen met mijn baan op zolder, heb het houten frame klaar ben bezig met het uitzaggen van de sporen. :?

voor de rest volg ik graag jouw topic.


Groeten piwie
Re: Bouw baanplan Hans
Hoi Piwie,

Ik maak een referentiepunt in wintrack (meestal een wissel)
Ik meet in wintrack hoever het begin en eindpunt van de wissel vanaf de muren is, en die leg ik dan vast.
Zo bouw ik verder.
Ik heb in wintrack met standaard elementen gewerkt, maar leg alles met flex.
Een aantal basisrailstukken (R3,R4) heb ik echt, en die teken ik dan af op de plank.
Vervolgens leg ik daar de flex overheen.
Voor de grote stralen heb ik het ouderwetse touwtje gebruikt, werkt nogaltijd zeer goed.

MVgr,
Hans
Re: Bouw baanplan Hans
Hoi Hans,

Heb zelf op het werk mijn sporenplan 1 op 1 afgedrukt en dit met lijm  op de platen geplakt, ben begonnen met het zaagwerk (ben niet bang met een decouperzaag).

Ben me nog alleen aan het bedenken hoe ik rails op het goede niveau krijg, of ik dit moet doen met lossen stukjes hout of het zagen van spanten, dit is namelijk mijn eerste baan met niveau verschillen. :(

Voorals nog gaat de bouw uiters langzaam, heb namelijk 2 kleine kinderen die alle aandacht vragen, hoewel de oudste(4) wel al wil mee helpen.
Het kopen van de c-rails en bijbehorende gebouwen en toebehoren kost natuurlijk ook nog een hoop geld.

Groeten Piwie
Re: Bouw baanplan Hans
Hier weer wat nieuws.
In verband met een raam wat EINDELIJK morgen vervangen wordt, kon ik niet verder met het 1ste schaduwstation.

Daarom maar begonnen met het 2de.



Het is zoooo fijn om op de treinbaankamer te mogen zijn....

De bovenkant van de poten geven de maximale hoogte aan.
Schoot me net te binnen dat ik de lengte balken ook maar alvast moet maken aan de muur.

Groet,
Hans
Re: Bouw baanplan Hans
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bouw baanplan Hans
met wat voor merk rij jij volgens mij niet marklin (als ik het goed aan de rails zie)
Re: Bouw baanplan Hans
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Bouw baanplan Hans
Roco geloof ik.

Ziet er verder netjes uit!
Re: Bouw baanplan Hans
Hans volgens mij slaat je kat achtersvoren en onderst boven van het verschieten van je vorderingen. :oops:
Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: timjoo op dinsdag 05 juni 2007, 21:38:44
met wat voor merk rij jij volgens mij niet marklin (als ik het goed aan de rails zie)

Klopt, zoals Mark ook zegt: Roco (of beter: 2rail).
De rails die je nu ziet is van Piko, das voor de niet zichtbare delen. Zichtbaar wordt RocoLine.

Johnnytrein: haha je zou het denken :D
Re: Bouw baanplan Hans
Hoi

Hier weer wat plaatjes:


Dit is het schaduwstation, de lus moet ik nog wat fine-tunen.
Het wachten is op m'n keerlusmodule. (ja, das een 'nadeel' van 2rail)
De houten constructie in het midden heb ik gemaakt voor het afvangen van doorschietende treinen op de kopspoortjes.
Er komt nog wat schuim in om mocht het gebeuren de trein niet te beschadigen.


Beginnetje gemaakt met de ringleiding, het moet nog allemaal wat gefatsoeneerd worden.

Wel kan ik nu behoorlijk heen en weer rijden.
De wissels moet ik nog gaan voorzien van aandrijvingen.

Mvgr,
Hans
Re: Bouw baanplan Hans
ha die hans.

zo dat ergens op lijken.
ook het hout werk ziet er goed uit.

heb jij daar ook last van dat je al het gereedschap en bij nodig heben over de baan versprijd.
ik zit momenteel nog al in ruimte gebrek.
maar er is weer schot in de zaak.

ga zo door .

gr bas
Re: Bouw baanplan Hans
Bas,

Hou op schei uit.
Hopeloos word ik er van, waar heb ik dat boortje?
Oh, dat lag daar... mooi niet, hier ligt het.
Zelfs 1 centrale plek proberen te maken waar je alles neerlegt mislukt.

Groet,
Hans
Re: Bouw baanplan Hans
mhofman
gast

Re: Bouw baanplan Hans
Citeerheb jij daar ook last van dat je al het gereedschap en bij nodig heben over de baan versprijd

Heren, ik herken het probleem. Op last van de directie (lees vrouw) moet ik het zaag-, boor- en freeswerk buiten of in de schuur doen  8)

Mijn baan bouw ik op zolder. Ik begin inmiddels een aardige conditie op te bouwen. Want hetgeen ik boven nodig heb ligt natuurlijk beneden en vice versa.

Ook ik doe dappere pogingen om dit gestructureerd aan te pakken. Maar in het hitte van de strijd lijkt dit niet helemaal te lukken.
Re: Bouw baanplan Hans
JanPieter
gast

Re: Bouw baanplan Hans
Hallo,
Dat word een hele mooie baan zeg!
Veel succes verder!
Re: Bouw baanplan Hans
haha hans ja klinkt me heel bekend.
ik heb het ook met de workmate daar staat de afkort zaag op maar die moet er steeds ook weer af als ik met de decoupeer zaag aan de slag gaat.
en dan nog die groote plaaten.
maar goed ik vind wat ik nodig heb altijd weer terug alleen niet op dat moment :lol:
meschien toch maar met de verbouwing van het huis de muur er uit halen en beslag legen op de buuren :lol:

gr bas
Re: Bouw baanplan Hans
mhofman
gast

Re: Bouw baanplan Hans
Citeerik heb het ook met de workmate daar staat de afkort zaag op maar die moet er steeds ook weer af als ik met de decoupeer zaag aan de slag gaat

Over dat deel wil ik het eigenlijk helemaal niet hebben. Ik wissel ook regelmatig op die workmate. En dan net die afkortzaag er af hebben en dan tot te conclusie komen dat je een stukje vergeten bent te zagen  :?

Dan toch maar weer met die decoupeerzaag. Want dat is minder werk dan die afkortzaag er weer terug op zetten.
Re: Bouw baanplan Hans
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bouw baanplan Hans
Hallo Hans.
Wat een geweldig mooi en zeer ruim schaduw station ben jij aan het bouwen! 8)
Zelf ben ik een soortgelijk schaduw station aan het ontwerpen/bouwen, ook in een bocht maar het wil nog niet zo erg lukken.
Net de treinenkamer met treintafel gebouwd dus nu tijd om van alles uit te proberen!
Heel mooi dat er Forumleden zijn die al in diverse stadia aangeland zijn en dus mooi het voortouw hiervoor nemen! :wink:
Succes met de bouw,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Bouw baanplan Hans
Ik zie dat iedereen last heeft van een beperkte ruimte om de zagen en sleutel, heb daar zelf ook last van.

Mijn conditie wordt ook steeds beter met dat heen en weer lopen van de zolder naar de schuur met al dat hout werk. :lol:

Hans, ik zie dat je al goed vorderdt met de baan, moet zelf nog 1 niveau uitzagen (weer naar beneden lopen en workmate opstellen en beginnen met zagen), ga zometeen bij Totaltrain in Valkenburg mijn draaischijf ophalen, kan ik weer een stukje verder bouwen.

Veel succes met de verdere bouw, ik wacht op de volgende foto's.

Met veel spoor groeten

Piwie
Re: Bouw baanplan Hans
Spoorniet
gast

Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 09 juni 2007, 11:26:46

Heel mooi dat er Forumleden zijn die al in diverse stadia aangeland zijn en dus mooi het voortouw hiervoor nemen!

Mja...nu de rest nog... :(   :wink:

Hans, fantastisch, ik ben zeer onder de indruk!
Re: Bouw baanplan Hans
Hier weer wat plaatjes van het 2de schaduwstation.


Links de uitrij voor naar het paradevak.




En zo op de foto zie je toch nog wel wat rare slingers er in zitten.
Die haal ik er nog uit.

Verder ga ik de wisselmotoren aansluiten, en dan weer verder met het houtwerk.

Mvgr,
Hans
Re: Bouw baanplan Hans
mhofman
gast

Re: Bouw baanplan Hans
Dat ziet er al indrukwekkend uit hoor Hans.

Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Re: Bouw baanplan Hans
Tighfield
gast

Re: Bouw baanplan Hans
Inderdaad Hans,

zeer indrukwekkend !!!

Groetjes,

Minto :D
Re: Bouw baanplan Hans
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Bouw baanplan Hans
Daar kunnen een heleboel mooie treintjes staan!!!!!!!!

mooi :D :D
Re: Bouw baanplan Hans
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Bouw baanplan Hans
Heey HansKl,

Dat ziet er erg indrukwekkend uit zeg!
Daar kan je aardig op rijden.
Wat een groot schaduwstation ook.
Erg gaaf om dit te zien.

Groetjes Antal.
Re: Bouw baanplan Hans
Hans is dat een nieuwe soort Märklinrails zonder puko's  :shock: en minder dwarsliggers zodat er aan het einde een stuk is zonder dwarsliggers?  :?
Re: Bouw baanplan Hans
Hoi,

Nee dit is piko rails, geen marklin.
De plekjes met minder dwarsliggers is waar de lasjes zich bevinden.
Omdat het het schaduwstation is ga ik niet moeilijk doen met het netjes neerleggen van dwarsliggers op die plekjes. (railschoentjes wegsnijden voor de ruimte voor de las)
In het zichtbare deel wordt dat wel anders.

Mvgr,
Hans
Re: Bouw baanplan Hans
Waarom heeft idereen toch zoveel ruimte om iets moois te maken en ik niet :(

@johnnytrein hans heeft roco line rails helemaal bovenaan het topic zit een linkje naar zijn baanplan en daar staat het bij.

Bas
Re: Bouw baanplan Hans
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: bas op woensdag 13 juni 2007, 14:21:31
Waarom heeft idereen toch zoveel ruimte om iets moois te maken en ik niet :(

@johnnytrein hans heeft roco line rails helemaal bovenaan het topic zit een linkje naar zijn baanplan en daar staat het bij.

Bas

Bas je kan ook denken je hoeft geen grote baan te hebben om leuk te rijden en te bekleden. ;)
Begin klein en je kan groter maken en anders gewoon kleine banen  modules maken.

Groetjes Antal.
Re: Bouw baanplan Hans
Ik ben ook wel blij met de ruimte die ik heb hoor 3,00 bij 2,80 meter maar ik zou best wat langere baanvlakken willen hebben we hebben toch allemaal wel wat wensen :D

Bas
Re: Bouw baanplan Hans
De vorige baan was 4 bij 2,20. (en dan daar nog een deur en een rare hoek in)
Bruikbaar was dan 4 bij 1,20.
Vandaar dat ik me hier lekker uitleef haha.

Wat ook heel erg veel meeteld is dat m'n vriendin deze hobby ook deelt.
Anders had ik echt niet deze ruimte gehad :S
In deze fase van de bouw doet ze nog niet zo fanatiek mee, maar dat komt wel zodra het landschap beetje gemaakt kan worden.
De bomen worden wel al beetje bij beetje gemaakt.

Mvgr,
Hans
Re: Bouw baanplan Hans
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: HansKl op woensdag 13 juni 2007, 14:37:07
De vorige baan was 4 bij 2,20. (en dan daar nog een deur en een rare hoek in)
Bruikbaar was dan 4 bij 1,20.
Vandaar dat ik me hier lekker uitleef haha.

Wat ook heel erg veel meeteld is dat m'n vriendin deze hobby ook deelt.
Anders had ik echt niet deze ruimte gehad :S
In deze fase van de bouw doet ze nog niet zo fanatiek mee, maar dat komt wel zodra het landschap beetje gemaakt kan worden.
De bomen worden wel al beetje bij beetje gemaakt.

Mvgr,
Hans

Heey,

Dat is erg gaaf! 8)
Zou betrek je ook je vriendin erbij wat erg leuk is!
En ja zulke vrouwen zijn er jammer genoeg niet on overvloed. :D :mrgreen:
En het is helemaal mooi dat je dan  ook nog eens een grote kamer ervoor krijgt!

Groetjes Antal.
Re: Bouw baanplan Hans
Nu dacht ik bij het lezen van de naam dat ik hier een Märklinforum gevonden had :shock: niet dus jammer ik zoek verder  :oops:
Re: Bouw baanplan Hans
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Bouw baanplan Hans
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 13 juni 2007, 15:22:40
Nu dacht ik bij het lezen van de naam dat ik hier een Märklinforum gevonden had :shock: niet dus jammer ik zoek verder  :oops:

Wel eens van Marklin Hamo gehoord Johnny? :P