Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Lasercut modellen van huizen e.d.

Gestart door Hans V200.0 maandag 03 december 2012, 15:01:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Zo dat waren de foto's, en het was even een heerlijk avondje prutsen :favorite: :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Mooie loods :important:
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om het fotoverslag van de bouw te maken en te tonen. :thumbup:
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Nobody,

Hartelijk dank dat je mijn verslag en de loods kan waarderen :thumbup:

Het enige wat men misschien nog mist zijn de regenpijpen, en welke materialen ik gebruikt heb.

Welnu de regenpijpen zijn morgen aan de beurt :P

De gebruikte materialen zijn:

Snijmat formaat A3

Faller expert laser 170494

De bijgevoegde lijm van het bouwpakket, vanwege de soms te grote oppervlakken.

Een hobbymesje, die ik ga vervangen voor een scalpel (vanwege de dikte van het snijvlak)

Fixeerspray 61152

Zo dat was de hele lijst :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Leuk huisje. Ik vind alleen het wit bij het vakwerk niet mooi.  Veel te grof gedrybrushed.

Groeten Maarten
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Maarten,

Natuurlijk mag je dat vinden hoor, en het zal nu lastig zijn, om er nog iets aan te doen :(

Wellicht iets om de volgende keer mee te nemen, in een volgend bouwwerk met vakwerk op de muur.

Toch maar meer materiaal tevoorschijn halen dus.......... ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
 :) Nou, ik vind het een mooie lasercuthut :D
En je kan toch eventueel met een dun penseeltje met een tipje bruin het teveel wit wat weg halen.
Iemand van jouw leeftijd moet nog wel een vaste hand hebben en anders bibber je het maar bruin. O:-D

Dirk-Jan
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Dirk-Jan,

Als ik zeg lastig, bedoel ik niet onmogelijk ;)

Zal eens kijken of we nog verf in het assortiment hebben, en dan laat ik nog resultaat zien als het af is.

Voor nu moet men het nog even doen met deze foto's, en je ziet ook dat deze loods nog niet helemaal af is :P

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Hans,

Dat is een erg leuke loods. :thumbup:

Gr.
René
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hallo Hans,

Mooie loods heb je daar gemaakt!
Leuk dat je zo de moeite neemt om stap voor stap alles te laten zien.
Nu ik gisteren mijn eerste ervaring heb gemaakt met lasercut ben ik wel van plan ook de wat grotere gebouwen eens te proberen om te kijken hoe dat wordt.

Groetjes
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Citaat van: Lokkie op zaterdag 30 november 2013, 12:55:05
Hoi Hans,

Dat is een erg leuke loods. :thumbup:

Gr.
René

Hoi René,

Dat vond ik nou ook ;)

Had hem op de stand gezien van de firma Noch, en ik mag je wel zeggen dat ik meteen verkocht was.

@ Mearaluna,

Gisteren liet Shaggy wat van jouw werk zien op Skype, en mijn handen begonnen te kriebelen :D

Temeer omdat ik hem al had liggen, en aan vele mensen beloofd had wat te laten zien van mijn hand.
Ook omdat de loods bijna lag te verstoffen, vond ik het tijd eens dit bouwpakket te voltooien.

Er is zo'n verschillend aanbod in lasercut modellen, dat dit stap voor stap werk een inzicht kan geven, wat er bij Noch komt kijken.
Vergis je ook niet in het verschil van opzet, en het verschil in materialen, want je kan niet zeggen dat het 1 pot nat is.

Er zit weldegelijk verschil, in de modellen van de verschillende fabrikanten.
Wat wel duidelijk is, is het feit dat je meer inzicht nodig hebt dan bij een plastikmodel, immers kun je die ook weer uitelkaar halen, wat je bij lasercut gebouwen nooit zal lukken.

Al met al heb ik verschillende lijmsoorten gebruikt, en ze bevallen me prima, zelfs die Fallerlijm is uitstekend en goed te doseren.

Gezien je resultaat gisteren met die grotere hut, lijkt me een groter gebouw, een mooie uitdaging voor jou ;)

Zelf heb ik ooit een groot plastic station van Faller in elkaar gezet, en eentje van Vollmer, maar toch in lasercut gebouwen, zal ook ik een grotere uitdaging vinden B)

Natuurlijk wens ik jou, maar ook anderen die zich aan deze gebouwen wagen veel succes, en heel veel plezier bij het bouwen ervan :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0






Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Jammer dat niemand hier op reageert  :(
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
De pakketten laser-cut etc zijn voor mijn budget te hoog gegrepen. Ook speelt misschien wel mee
dat het 'slechts' karton is. Niet echt ter zake doende, maar is voor mij gezien de prijsstelling
toch een drempel. Ik denk trouwens dat we over een jaar of drie allemaal gewoon lekker aan het 3d printen zijn...
Op het forum zal er dan hopelijk een nwe rubriek zijn waar we onze ontwerpen vrijelijk delen
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 25 januari 2014, 02:02:39
Jammer dat niemand hier op reageert  :(

Ik heb geen nieuws meer sinds september :) Ik moet nog aan de gang met het spul. Ik heb nog een aantal pakketten liggen en heb nog wat ideeën.

Citaat van: arkowe op zaterdag 25 januari 2014, 03:15:21
De pakketten laser-cut etc zijn voor mijn budget te hoog gegrepen.

Goedkoop zijn de meeste niet. Maar meer en meer fabrikanten stappen erop over. Je kan behoorlijk snel een nieuwe variant van een bouwpakket op de markt brengen. Je hebt niet meer de spuitmallen nodig. Allemaal redenen om over te stappen op goedkopere "lasercut".  Alleen goede machines zijn zeer duur.

Citaat van: arkowe op zaterdag 25 januari 2014, 03:15:21
Ook speelt misschien wel mee
dat het 'slechts' karton is.

Sommige pakketten zijn uit hout gemaakt. Dat is gewoon lekker stevig. Je kan zeggen "het is slechts karton", je vergeet dat de pasvorm heel goed is. En soms veel betere details dan met de standaard plastic bouwpakketten.

Citaat van: arkowe op zaterdag 25 januari 2014, 03:15:21
Ik denk trouwens dat we over een jaar of drie allemaal gewoon lekker aan het 3d printen zijn...

Nee, dat is een iets te korte termijn. De nabewerkingen nemen nu nog te veel tijd in. Je moet teveel doen om een geprint 3D model echt strak te krijgen.

Citaat van: arkowe op zaterdag 25 januari 2014, 03:15:21
Op het forum zal er dan hopelijk een nwe rubriek zijn waar we onze ontwerpen vrijelijk delen

Bij de buren is al behoorlijk wat te vinden over 3D-printen. Trouwens hier op het forum zijn ook wel wat personen meebezig.

Groet Ronald.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Heren en mogelijk ook dames,

Er is zoveel verschil in het gebruikte materiaal van de fabrikanten, dat je niet alles zomaar onder het kopje karton kan schuiven.
Sommige dingen zijn meer uit materiaal gemaakt wat lijkt op MDF, andere weer meer naar een soort van fineer, en weer andere naar goede kwaliteit karton.

Dit is slechts een greep eruit, en er zijn nog meer verschillen dan ik ooit op kan noemen.
Het heeft wel een bijkomend effect, want zowat elke fabrikant gebruikt iets anders voor zijn bouwpakketten.
En dat heeft weer een voordeel, dat je veel soorten gebouwen krijgt met vele soorten van uitstraling.

Bij kunststof bouwpakketten heb je wel 1 ding gemeen, namelijk de glans van het materiaal :?
Met 3D printen wordt die glans misschien ook al wat minder, aangezien het oppervlak van een project meestal ruw is.
Schilderen moet je dan ook nog doen, en ik heb dat iemand ooit zien doen op een onbehandeld 3D model.
Resultaat was, dat de verf door de superkleine groeven op plaatsen kwam, die je je niet wenst :(

Vaak blijf je dan zitten met een nabehandeling, en die heb je bij sommige lasercut modellen echt niet.
Verouderen zal je wel bij alle modellen van plastik of in 3D en de lasercutmodellen die je nog kunt doen, en een ieder heeft zijn eigen afwerkingsmethode.

En sommige fabrikanten gaan zover dat je al geweatherd materiaal in handen hebt.
Ook zit er in lasercut wel voordeel voor de fabrikant, namelijk je hoeft er geen tonnen aan mallen voor te bewaren.
Kon me nog wel een bericht herinneren van Faller, dat hun magazijn zowat aan het verzakken is door dat gewicht 8o

Dan heb je het met een laserprinter iets makkelijker, en ook het gebruikte materiaal is milieuvriendelijker (groene sokken modus) :D

Ben benieuwd wat er op Nürnberg bekend wordt gemaakt van nieuwe lasercut modellen :P

Heb die loods van Noch in elkaar gezet, en zeker als je al veel plastic modellen hebt gebouwd, was dit toch een ervaring apart.
Ook is deze fabrikant prettig voor de instappers in deze materie, snijden knippen vouwen en plakken, dat kan bijna iedereen :thumbup:
Zou deze fabrikant zeker aanraden als je er nog geen ervaring mee hebt, en mocht je eigenwijs zijn, pak dan niet het meest gecompliceerde gebouw.

M.v.g.

Hans V200.0






Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
heb niet alles doorgelezen, wat er staat, maar zal iig mn eigen ervaringen posten.
- lasercut ziet er gewoon goed uit, veel filligraine  :D  details.
- Vouwen geeft soms wel eens wat moeilijkheden


heb zelf de marklin locloods, het principe met meerdere lagen stond mij wel aan. Het werk is het echt waard
Gisteren van MBZ een aantal gitterboxen in elkaar gezet, dat was op zich wel te doen (8/uur). daar zie je wel dat op de hoeken wat makkelijk breken
Omdat je een vouwrand hebt, past de vloer niet helemaal.

Wel denk ik dat het gebruik van LC-modellen en plastic modellen door elkaar heen geen mooi gezicht is.


gr Simon
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Simon,

Kijk dat je plastic en lasercut modellen niet wilt combineren snap ik wel, daarvoor ken ik beide kanten zeer goed.

Maar met een hoop geduld kan je zelfs van een plasticmodel wat maken, en dan hoeven ze niet voor elkaar onder te doen.

Dat er ook zaken bij lasercut filigraan zijn, zal je niet moeten ontgaan zijn, want afbreekbaar zullen er toch wel wat dingen of punten zijn.

Leg daarom zeker als je nog nooit zoiets in elkaar hebt gezet, ook niet aan een groot ingewikkeld gebouw.
Begin gewoon met een schuur, of een loods ;)
Die gitterboxen zijn ook niet echt het moeilijkste onderdeel, binnen het lasercut verhaal.

Vouwranden zorgen vaak voor afwijkingen, en het is vaak raadzaam die eerst te passen zonder lijm.

Maar voor deze Noch loods, had ik nog geen enkele ervaring met een lasercut model gehad.
Wilde de start ermee ook niet te moeilijk maken, want de lat hoger leggen kan altijd nog.

Wel fijn dat je ervaring met LC modellen hier wilde mededelen, zo krijgen we toch ook wat persoonlijke indrukken te zien :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dag Hans,


Graag gedaan.
Het uiteindelijke effect is wel bevredigender.
Wat ik me nog zat te bedenken is, dat je plastic modellen wel makkelijker kan verbouwen...
hier nog n linkje naar die gitterbox: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45460.0
als je goed kijkt, zie je op de vouwrand dat er gaatjes in zitten. Ze hadden beter alle wandjes los kunnen laten, ipv aan elkaar.


Gr Simon
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Simon,

Soms kiest een fabrikant een afwerkingswijze, die niet helemaal bevredigend is voor de eindgebruiker.
Dat kan je aan de buitenkant van een doos vaak niet zien.

Daarom was ik ook zo blij dat op Eurospoor een fabrikant stond, die de modellen ook nog in elkaar zette voor het publiek :thumbup:

Ook hadden ze vele modellen uitgestald staan, zodat je ze goed kon zien, en er zaten mooie gebouwen tussen ;)
Weet niet of ze ook naar Rail gaan, maar als ze daar staan, zou ik hun stand zeker niet overslaan.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.

Speciaal voor de Holland rijder, deze man maakt ook prachtige producten voor nette prijzen.

Ik sprak met hem in Houten. Behalve het scala dat te vinden is op de site, maken ze ook gebouwen in opdracht.
Dan is het een kwestie van aanleveren van zoveel mogelijk documentatie rondom een favoriet gebouw, in  de vorm van foto's of
mogelijkerwijs bouwtekeningen. Het wordt dan op schaal gemaakt. No limits werd er wervend bij vermeld.

  http://www.markenburg.nl/

mvg Harry



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Har,

Eigenlijk ben ik meer DB rijder, maar ook deze bouwpakketten mogen er zijn :thumbup:
Zeker voor de Nederlandse modelhuizen was het aanbod karig, of te weinig geproduceerd in ieder geval.
Met lasercut open je waarschijnlijk ook een mogelijkheid, van oneindigheid in variatie :P

Elk gebouw is om te zetten in welke schaal dan ook, dus wat dat aan gaat geen beperking.
Wat wel een beperking zou kunnen zijn, is dat er architectonische bezwaren rusten op een pand.
Dat zie je nu al bij de plasticmodellen, die mogen ook niet 1:1 zijn overgenomen.

Maar ook daar valt wel een mouw aan te passen :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Zag laatst een mooie site van het voormalige blad 123 Leiter.

Hier zie je een loods van Busch, en ook die lijkt me niet al te moeilijk voor beginners in dit verhaal ;)

Klikje doen

Erg mooi gebouwtje :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Beste Hans,

Afgelopen zaterdag stond Unique in Arnhem, nog eens naar wat lasercut gebouwen gekeken, maar de hoeken blijf ik minder mooi vinden als echt goed in elkaar gezette plastic gebouwen, ik zag een paar kopgevels die voor de zijgevels stonden, je keek dus tegen de zijkant van, zeg maar, 1mm karton aan.

Groet, Anne W
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Anne,

Die beurs heb ik gemist, maar die gebouwen van hun zijn niet zo slecht hoor.

Je mag er van zeggen wat je wilt, daarvoor leven we in een vrij land, maar sommige fabrikanten camoufleren die hoeken heel goed.

Waren de gebouwen wel helemaal goed afgebouwd?

Want op Eurospoor zag ik die slechte hoeken juist niet ;)

En toch zit er toekomst in Lasercut, want je ziet steeds meer bouwpakketten bij de fabrikanten, die ook al jaren plastic modellen leveren.

Bij plastic modelbouw blijft die glans weer van het plastic, wat ik weer niet mooi vindt :thumbdown:

En ja weatheren kan ook niet iedereen, dus zit je soms ook daar met een dilemma ;)

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Beste Hans,

Ik zeg niet dat hun huizen slecht zijn, maar ik neem wel aan dat ze hun uiterste best hebben gedaan om de huizen die ze tentoonstellen om "verkoop op te wekken" zo goed mogelijk gebouwd hebben.

Natuurlijk als je op elke hoek een regenpijp hangt dan is het goed gecamoufleerd.

Ik maak deze opmerkingen alleen maar omdat het mij opvalt, verder moet natuurlijk iedereen zijn eigen mening volgen.

Groet, Anne W
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Anne,

Jij mag je eigen mening erop na houden hoor, net als ieder ander, en ik hoop ooit dat je een mooi lasercut bouwpakket vindt ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dag lasercutters,

laatste maand aan de slag geweest met Auhagen baukastensysteem (volgt nog een topic).

Met wat laatste stukken een gebouw voor de "Lok-leitung" gemaakt, voormalige lokloods is hierbij opgeknapt (wit geschildert) en komt als achtgrondmodel op mijn baan de staan achter de draaischijf naast de lokloods. Aan de buitenkant een trap (Auhagen 80101) gemaakt. De kunststofdelen van de trap zijn al klein en vragen het nodige geduld. De trapleuningen zijn lasercut-delen. Buigen hiervan vond ik lastig en lijmen een  laser*ut-klus. Wel heel veel gepriegel, materiaal wordt na wat pogingen ook wat zacht van de lijm en dat maakt het niet makkelijker. Loopt wat mij betreft wat uit de grenzen wat in laser-cut nog goed mogelijk is. Uiteindelijk wel goed gelukt en tevreden.

Groeten,

Bas
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ziet er goed uit, mooi resultaat. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Bas,

Werken met lasercut onderdelen, kan meer werk bezorgen dan met een plastic model.

Je hebt desondanks een goed resultaat behaald, en vindt het een leuke stap van Auhagen, om lasercut onderdelen in hun bouwpakketten te gebruiken.

Bedenk wel dat je leuning in plastic dikker was geweest, dit om de breekbaarheid ervan te verkleinen.

Messing wil soms een nog fraaier resultaat boeken, maar daarover ging het niet in dit topic :D

Je bent er in ieder geval wel zoet mee geweest, en dat leek me ook een beetje de opzet van een dergelijk bouwpakket B)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hi Bas,

Ziet er goed uit wat je hebt gemaakt, ik denk dat "lasercut" een grote toekomst heeft alleen de prijs valt mij vaak tegen.

en Hi Hans,

Een tijdje geleden, van Busch een brug gekocht om hiermee ervaring op te doen.
Valt mij niet tegen ook mooi gedetailleerd.
Ga mij hier toch meer in verdiepen wat er allemaal al in de handel is.

groet
Harald
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Harald,

Het lasercut verhaal is echt al veel groter dan men denkt.

Ook de uitvoering van het model, of de gebruikte materialen kunnen erg afwijken van elkaar.

Je kan niet zeggen dat het lasercut verhaal allemaal hetzelfde is, want dat kan je wel vergeten, of je bent helemaal een leek op dat gebied als je dat beweert.

Er zijn zoveel soorten papier/karton, dat het je gaat duizelen als je er niks van weet, en sommige fabrikanten gaan zover dat ze bijna MDF gebruiken voor details.

Dus je zal je echt moeten verdiepen, en ik heb zelf veel aan de special gehad die het blad Modelleisenbahner eraan gewijd heeft.

Deze vindt je in hun serie modellbahn schule, en daarin werden ook de verschillende soorten papier/karton beschreven.

Veel plezier met het verdiepen in deze materie Harald, en neem gewoon lekker de tijd :)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hi Hans,

Een nieuwe Nederlandse leverancier voor je lijst:
http://modelspoor-shop.nl/maliebaan-station

Met het "Maliebaanstation"  in H0 (Spoorwegmuseum Utrecht).

Groeten,
Harald
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Harald,

Helaas doe ik niks met Nederlands modelspoor, dus zoek ik niet naar dergelijke gebouwen.

Anderen zullen het mogelijk wel zoeken, en een dergelijk station in lasercut kom je niet vaak tegen.

Maar om deze nu op de lijst te zetten vanwege twee lasercut modellen.........heb ook eigenlijk het idee als ik hun producten bekijk, dat hun hart meer ligt bij het 3D printen ;)

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hi Hans,

Ook hij is een "Startende" ondernemer.
Maar je kan hen er toch wel bijzetten voor als iemand iets zoekt....

groet
Harald
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hey Guys,


Ik kwam bij Walthers deze fabrikant tegen, met niet al te gekke prijzen (toch?):
http://www.gclaser.com/


Er zitten wel leuke dingen tussen (zoals een 1:87 generator: http://www.gclaser.com/ho-scale-fuel-stand/ )


Wie weet hebben jullie er wat aan.


Simon
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Simon,

Voor zover ik kan zien, mixed deze fabrikant huizen die in halve stijl zijn uitgevoerd.

De gebouwen die dan wel in 3D zijn hangt ook een stevig prijskaartje aan, ook al reken je het om.

Maar goed het is een fabrikant van lasercut producten, en ze hebben best veel (op de Amerikaanse markt gericht)spullen, die je ook Europees kan inzetten.

Zal hem erbij zetten;)

Zal jullie ook het scrollen besparen door hier te kijken.

Helaas is de link van Harald niet meer te bereiken, vandaar dat ie er niet meer bij staat ;)


M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Werd vanavond aangenaam verrast door een persoonlijk bericht van een forumlid, die mij wees op een mogelijk nieuwe fabrikant.

http://www.archistories-shop.de/

Het assortiment is niet groot, maar daardoor wel overzichtelijker, en wat ze hebben ziet er ook goed uit ;)

Wellicht heeft iemand anders nog iets gehoord of gelezen, schroom je dan niet om die te melden ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Mooi,die woning die ze hebben!


Roy
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dat 'Nico Spilt' schuurtje heeft ook wel wat. Alleen jammer dat het 7,90 kost om het hier te krijgen. Dan wordt het wel een heel duur schuurtje.....
En om er nou zoveel te bestellen dat je aan de 150 euro zit voor gratis verzenden is ook zo wat.  :D
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Een actie op forum Frank  :D
Heb jij je verzendkosten eruit  :P

Mvg Jan .
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ik heb ook interesse in een "Nico Spilt" Frank dan zijn de verzendkosten al 3,95 ? p.p. ;)
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Het wordt goed ontvangen hier  :thumbup:
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Als je heel lang wacht kan je dit pakketje aanschaffen : Schuurtje JosWood

Groet Ronald.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Zo lang wachten, en dan sturen ze nieteens een nieuwe?  >:-D Ziet er wel leuk uit zeg.

Roy
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dat is niet alleen vervallen maar er groeit zelfs onkruid binnen of zie ik dat verkeerd?
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dat zie je niet verkeerd.... Het is een leuk bouwpakketje. Alleen zo uit de verpakking iets te steriel. Je zal iets aan moeten doen. In de link van het vorige bericht kan je meer info vinden. Het is een kwestie van doen. Het schuurtje is nog niet af. Ik moet er nog wat aan doen...

Omdat het zo leuk is nog wat fotos....

Groet Ronald.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Ronald,

Het schuurtje in verval ziet er goed uit :thumbup:

Wat ik er goed realistisch uit vindt zien, is de dakbedekking die niet overal even gelijk is vervallen, met het doorgebroken dak  ;)

Ga zeker ook even bij jouw linkje kijken :)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Iemand enig idee welk soort karton er gebruikt word om deze modellen te snijden ?

Ik neem aan dat dit karton op voorhand gekleurd is.

De reden waarom ik het wil weten is omdat er een lasersnijder machine onderweg is naar mij thuis  :-)

zen
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Zen,

Je hebt verschillende soorten karton en ook in verschillende kwaliteiten, maar vaak moet je dat zelf nog een kleurtje geven als je het voor een gebouw gaat gebruiken.

Modelleisenbahner is een blad en die heeft een special eraan gewijd, en zal ongetwijfeld nog op beurzen te vinden zijn.

M.v.g.

Hans V200.0