Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Lasercut modellen van huizen e.d.

Gestart door Hans V200.0 maandag 03 december 2012, 15:01:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Zie er fraai uit Hans die lasercut modellen. Mooie kleuren en alle onderdelen zijn prachtig gedetailleerd.

Wat betreft de zilvervisjes is dat echt een probleem? Kom zelf ook wel eens zo'n beestje tegen, maar geen problemen met mijn huisjes die van karton gebouwd zijn.

Is volgens mij steeds meer een Nederlands probleem wat vooral ontstaan is sinds men in de Nederlandse nieuwbouw minerale wol is gaan gebruiken om te isoleren. Minerale wol is van nature hygroscopisch dus trekt vocht aan. Steenwol is eigenlijk gebakken grond. Dus alle vervulingen zitten er nog in. De vezeltjes worden bij elkaar gehouden door aardappelzetmeel als bindmiddel. Allemaal ingrediënten waar zilvervisjes van houden. Ze houden van donker en vocht en houden zich overdag in de spouw schuil, 's nachts kun je ze dan in huis tegenkomen, omdat er altijd minuscule kiertjes tussen kozijnen en muren zitten en die beestjes hebben een minimalen ruimte nodig.

Er zijn spuitbussen in de handel en als je daar de kieren mee inspuit en dit eens per maand herhaalt ben je er volgens mij vanaf.

Groet, Ronald


Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ronald,
Er zijn twee soorten insectjes: zilvervisjes en papiervisjes. Zilvervisjes (tot ca. 1,1 cm) zijn relatief onschuldig (tenzij je enorme hopen van die beesten hebt). Papiervisjes lijken er veel op, maar zijn iets groter (tot 1,5 cm) en kunnen een ware plaag zijn voor boeken en alle andere zaken van papier.
Dus als je zilvervisjes thuis hebt rondlopen, dan zal dat over het algemeen inderdaad geen probleem zijn voor je baan.

Spuitbussen zijn op zich een goede manier om er vanaf te komen, maar lees goed het etiket, want sommige middelen worden tegenwoordig ook gekoppeld aan de massale bijensterfte.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Tja Ronald,

De modellen zijn erg mooi,en of die zilvervisjes ook karton lustten zal wel twijfel over bestaan.

Hier zie je ze vaak buiten,maar binnen ook hoor,en ik heb al wat modellen die half karton en half plastic zijn,maar die zijn niet aangevreten ofzo.
Dus heb ik goede hoop,dat ze dit bouwpakket ook met rust laten.

Maar ik heb er op het moment weinig last van,maar aangezien de temperatuur stijgt zal je ze wel wat meer zien.
En ja van die spuitbussen weet ik af,dus dat komt wel goed.

Gaarne de aandacht terug naar de lasercut modellen ;)

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ik heb er hier ook behoorlijk last van. En ze kunnen behoorlijk wat schade aanrichten, ook op de spullen van je baan: gordijnen in huisjes, zwart afplakpapier in de huisjes, en inderdaad kartonnen doosjes - waar bijvoorbeeld je treinen inzitten... :-(  :|

Daarom gebruik ik:
http://www.ecosect.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000004&lang=nl

Ben ik dik tevreden over...
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Ernst,

Dank je voor de tip :thumbup:

Terug on-topic  ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 07 juli 2013, 17:30:33
...
En zoiets volgen is geen verplichting hoor Ton
...
Hoi Hans,

Zo bedoelde ik het niet ;)
Meer in de trant van 'interessant voor mezelf om te volgen'.
Misschien moet ik zelf ook maar eens een eenvoudig lasercut model aan gaan schaffen.
Moet niet meteen met de moeilijkste beginnen.
En ook eens zien hoe het op de baan staat.

Groeten,
Ton.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Ton,

Ergens begreep ik dat wel hoor ;)

Het is ook goed om eerst een eenvoudig model in elkaar te zetten,en dan wat verderop kijken,maar zelfs dan kan je nog bij een eenvoudig model uitkomen.

Daar is helemaal niks mis mee,en ik zou de lat ook niet hoger leggen,als je dit maar net aan kan.

Ton ik heb jouw kunsten ook wel gezien,en deels denk ik dat jij jezelf een beetje onderschat,maar ook dat kan geen kwaad :)

De keuze zal in ieder geval moeilijker worden,zeker als je naar het aanbod kijkt,en zelfs bij Busch en Faller,hebben ze enkele modellen met deze techniek gemaakt.

Jouw raad is mijn gedachte,begin als je geen ervaring hebt met lasercutmodellen,met iets makkelijks van bijv. Noch,of de ander genoemde fabrikanten.

Zo leer je wat van de techniek,en kan je voor jezelf wel afwegen,om die stap hoger te maken.

Echt deze techniek verdient een kans,en zoveel detail terug vinden op een plasticmodel,zal je meer moeite kosten.

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Even een leuk filmpje.......




Probeer dat maar niet met je Fallerhuisje :warning: :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Heb nog een aanbieder gevonden heren en dames van het forum, en deze aanbieder is in verschillende schalen bezig.

Van spoor Z tot spoor 0, en bijzondere gevallen voor spoor 0 tot spoor 1.

http://www.makamo-modellbogen.com/

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hans, bovenstaande link betreft bouwplaten van karton. Dus géén lasercut... :idea:
Desalniettemin & niettegenstaande kun je met veel geduld en nauwgezet werken, een fraai resultaat bereiken.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Wim,

Was even te enthousiast denk ik ;)

Het klopt deze fabrikant gebruikt geen lasercut techniek, maar de gebouwen zijn ook erg mooi :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Hans,

Bedankt voor uw feedback op het forum. Het is waar dat mijn modellen niet lasergesneden modellen, maar te snijden.

Met vriendelijke groeten
Walfried, MaKaMo
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Walfried,

Leuk ook eens wat te horen van een fabrikant :thumbup:

De modellen die ik zag mogen er zijn, en omdat ze van speciaal karton zijn, dacht ik dat ze ook met de laser waren gesneden.

Maar dat bleek na verder te lezen helaas niet waar.

Misschien dan maar een apart topic openen voor deze modellen?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Walfried,

Daarom heb ik de toevoeging e.d. erbij gezet, want dat betent "en dergelijke", dus ook andere modellen dan van huizen.

Het gaat me in dit topic ook over de lasercut techniek, en ik kwam in een Duits blad fabrikanten ervan tegen.

Zelf ben ik gecharmeerd van de modellen van Noch, ook vanwege de moeilijkheidsgraad die niet te hoog is, en vanwege sommige modellen.

Maar ook deze fabrikant heeft meerdere modellen van bruggen en andere bouwsels, ook met de lasertechniek ontworpen.

Let daarom niet op alleen de huizen, maar ook op andere modellen met de lasercuttechniek ;)

Mede omdat ik nog niet zo heel bekend ben met het bouwen van een dergelijk model, zijn die van Noch ideaal :thumbup:

Als er dan eens de lat hoger gelegd gaat worden, kan ik altijd bij de andere fabrikanten kijken B)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Hans,

aha. Ik lees "Het lijkt wel of de huisjesmarkt floreert in de modelwereld"

Ik dacht dat het zou gaan naar de markt en niet slechts een enkele productie-technologie.

De huisjesmarkt is ja, maar een beetje groter en laser gesneden is slechts een van de verschillende methoden van de productie. Daarnaast is een zeer dure - ook voor kopers. Vergelijkbare modellen van Lasercutanbietern zijn bijvoorbeeld 100 procent duurder dan de laser print providers. ;) Er zijn ook eenvoudig te bouwen modellen en meer verfijnd. Ook moet men niet knip de onderdelen van Lasercutmodelen, maar ontbramen. ;)

M.v.g.
Walfried Fehse
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Walfried,

Het klopt dat sommige fabrikanten een stevige prijs aan hun modellen hangen, dus om nou te zeggen dat je met lasercut modellen goedkoper uit bent, zal ik nooit doen ;)

Temeer omdat er behalve tekeningen nodig zijn, er ook voor ontwerp betaald moeten worden.

Je kan zomaar een gebouw fotograferen en in model omzetten, maar dan wel voor eigen gebruik, want zodra het commercieel wordt, krijg je misschien te maken met rechten.

Toch vind je bij deze fabrikanten modellen, die je bij Faller of Auhagen of Vollmer niet tegen zou komen, en deze modellen missen vaak de glans die plasticmodellen wel hebben.

Als fabrikant van lasercut modellen heb je nog een voordeel, namelijk je hebt niet veel ruimte nodig voor opslag, zoals bijvoorbeeld Faller dat wel heeft.

Die hebben echt tonnen aan mallen liggen voor het spuitgietwerk, waarmee ze de markt al jaren bereiken, en ook niet geheel onverdienstelijk :thumbup:

Maar probeer eens een model van Noch, en je zal zien dat dat ontbramen bij Noch ontzettend meevalt, zeker als je met een scalpel de onderdelen eruit snijd.

Op plastic modellen heb ik meer gietresten zien zitten, en het is ook een beetje afhankelijk van welke fabrikant het afkomt.

De prijs zal nu nog wel hoog blijven, aangezien dit een nieuwe methode is, die nog niet echt massaal wordt gebruikt.

Maar zodra het aanslaat, en de grote jongens mee gaan doen, zal er ongetwijfeld aan de prijs getrokken worden, en dan hopelijk naar beneden  :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Hans,

interessant onderwerp. Aan het einde iedereen iets voor zichzelf vinden. Maar in deze discussie had ik wat de indruk dat aanbieders worden gemarginaliseerd met andere technologie een beetje van de laser-verkopers.

Ik bedoel, dit is niet goed voor de markt. Een breder spectrum zal inspireren in plaats van meer modelspoorder voor het onderwerp gebouw door de fabrikant. De meer smal en eenzijdig de aanbodzijde, hoe meer ze zullen zich volledig gebouwd op het einde. En dat is waarom ik begrijp niet waarom alleen overzichten van laser-aanbieders worden gemaakt - waardoor de markt is klein en onaantrekkelijk voor de doelgroep.

Vergeet niet, er zijn ook modelspoorder die van hun hobby, maar kan niet zo veel geld uit te geven - het zou jammer zijn als dit zou het opgeven helemaal omdat Lasercut aanbieders goedkopere technologieën zijn ontheemd. Dit zal nog het krimpen van de markt te versnellen. En ik denk dat geen enkele leverancier wil. Dus ik denk dat het interessant voor modelspoor, soms om een ​​echt goed overzicht van de woningmarkt op een plek waar hij kan kiezen uit het juiste ding zou zijn. .

M.v.g.
Walfied Fehse
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Walfried,

Andere aanbieders van modelhuisjes zoals Busch en Faller, hebben zich al gewaagd aan de lasertechniek, alleen niet met gebouwen.

Waarom dat zo is, zal ik ook moeten naar gokken, want dat antwoord weet alleen een fabrikant je te geven.

Mijn gissing is, dat ze nog niet een weg hebben gevonden, zoals Noch dat wel heeft gedaan.

De lasertechniek is op zich niet echt nieuw, alleen dat je er nu huizen (sinds enkele jaren) in model van ziet verschijnen wel, en nog vele andere bouwsels.

Dat je dan ook geen grote markt aantreft lijkt me logisch, maar wie weet wat de toekomst brengt?

Zelf vindt ik het idee, dat je een modelbaan bouwt, met andere gebouwen dan je meestal ziet erg aantrekkelijk.

En ik wil anderen zeker niet marginaliseren integendeel, wil juist de variatie in aanbieders helpen groot te maken, en dat doe ik deels door er hier over te praten.

Lasercut modellen hebben hun weg nog niet gevonden naar het grote publiek, maar als je ook niks laat zien, zal dat proces langzaam verlopen.

Steeds meer en meer zie je toch dat er wat lasercut modellen gebouwd, worden hier op het forum :thumbup:

Daarom heb ik ook dit topic geopend, om veel aanbieders aan bod te laten komen, en je ziet het er komen er meer bij dan er weggaan  ;)

Ben het met je eens dat het spectrum van aanbod breed moet zijn, en wellicht zal dit deze techniek ook meer en meer belangstelling geven.

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 11 augustus 2013, 21:18:06
Andere aanbieders van modelhuisjes zoals Busch en Faller, hebben zich al gewaagd aan de lasertechniek, alleen niet met gebouwen.
Faller laser cut ===> klik
Busch laser cut ===> klak
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
De consument, wij dus, willen meer en fijnere details. Op termijn zal het traditionele "huisjesplakken" verdwijnen en zullen lasercut (karton, mdf, hout) modellen goedkoper worden door voortschrijdende productie methodieken.

Laserprint is nooit erg "in" geweest en zal ook uitsterven wegens gebrek aan reliëf.

Met groet, Ben.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Nobody,

Ik wist effe niet dat Faller al bezig was met dat stationsgebouw, maar ook hier zie je dus dat ze er wel mee bezig zijn, en dank voor je linkjes :)


@ Walfried,

Je ziet dus dat er wel veel gaande is bij de fabrikanten, en zelfs met gebouwen zijn ze bezig :thumbup:

Trouwens Faller had al veel eerder delen in karton bij hun huisjes zitten, alleen toen wist nog niemand wat een laser was.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.

Web gittermast_007 by Rail-Kees, on Flickr

lasercut door mij  ;).
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Hans,

bij het bespreken van Lasercut is eigenlijk gewoon een kwestie van plastic of karton. Laser gesneden of laserprint is niet het probleem, want dat zijn twee heel verschillende doelgroepen - Lasercut klanten niet graag naar het bouwen zelf, zodat de duur van de operatie is inderdaad verminderd. Print laser-achtige klanten op te bouwen zelf, dus er is ook een aanbod voor.

M.v.g
Walfried Fehse




Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
uuuu Dit is volgens mij met google vertaald zeker?? want het leest niet echt lekker  :D

edit Jurrien: citaat verwijderd.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Walfried,
Doe het dan beide, dan kunnen we in ieder geval de vertaling vergelijken.
Mach es dan beiden. Dan können wir ein Vergleich machen zwischen den Sprachen.... (und sehen wass Google davon macht....)
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Heerlijk hobbyweer vandaag, en ook mooi weer om eens wat indrukken op te doen op Eurospoor.

Nu ben ik weer een beetje op de hoogte, en heb ook nog nieuws voor dit lasercut verhaal.

Er is namelijk een nieuwe Nederlandse aanbieder van lasercut modellen.

Alleen is deze organisatie zo jong, dat de website onder constructie is, en het schijnt dat ie 4 november van start gaat.

Hier alvast de link:     http://www.sceneryproducts.eu/

Op de beurs stond deze fabrikant al met enige schitterende producten, en niet alleen met lasercut gebouwen, maar ook met andere scenery.

Een fabrikant om in de gaten te houden dus :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Bedankt Hans,
'k hou 't in de gaten...
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Graag gedaan Wim :thumbup:
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ik ben het met iedereen eens die zegt dat lasercut beter/mooier gedetailleerde gebouwen e.d. oplevert, maar ik werd getroffen door de hoeken van de gebouwen die ik zag in de nieuwe Noch catalogus, op de afgelopen Houtense beurs en op Eurospoor daar ook eens naar gekeken, maar die indruk is blijven hangen bij mij, dus voorlopig blijf ik maar bij plastic.

Groet, Anne W
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Anne,

Waarom vindt je die hoeken niks?

Is het je dan te eenvoudig ofzo?

Eigenlijk betrap ik mijzelf daar nu ook een beetje op, en ik ga eerst proberen te ondervinden , of ik gelijk heb met mijn gedachte.

Maar ook heb ik een nieuw lasercut model meegenomen van Eurospoor, notabene van een Nederlandse producent, die ik al eerder noemde in mijn link, maar nu ook nog eens bij naam: Unique scenery products

Het lasercut verhaal van deze producent steekt anders in elkaar dan die van Noch, zo heb je bij bepaalde gebouwen echt een etage, zodat je die goed apart kan verlichten.

Keek naar de modellen, en ik had een flashback naar Trier, tenminste die gedachte bekroop mij bij het aanzicht van die modellen.

Laat de fabrikant nu daar een paar voorbeelden geplukt hebben 8o, en ik dacht nog, kan die man gedachtes lezen :help:

Echt als straks de website in de lucht is, zullen er meer onder de indruk raken van deze fabrikant :thumbup:

Voorals nog eerst dat Noch modelletje, daarna gaat de lat omhoog B)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ik heb 3 dagen met mijn stand er recht tegen over gestaan op Eurospoor en de huizen bekeken. Ze zien er fraai uit met oog voor detail. De stand had idd ook veel groen materiaal te koop (te duur...) echter dit hebben meerdere bedrijven in hun pakket en dus niet "Unique" voor hun alleen.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Beste Hans,

Kijk eens in de Noch catalogus 2014, pagina 148 t/m 167, kijk 9 november op Houten eens bij Markenburg en laat dan weten wat je zag.

Overigens is het voor 100% mijn mening en mijn conclusie.

Groet, Anne W
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ik ben het met Anne eens, dat bij meerdere lasercutfabrikanten de hoeken gewoon lelijk zijn.
Ik heb van ProtoModel de kleine boerderij gekocht/gebouwd, en heb me wel gestoord aan de vertanding op de
hoeken van de wanden: deze grijpen in elkaar van 2 wanden. Maar ze zijn bewust iets te lang gelaten, dus moet
je ze zelf inkorten; da's niet het probleem, wel dat je daarna wat lelijke hoeken overhoudt, die een afwijkende
kleur hebben. Bovendien blijven de voegen op deze hoeken ook open.
En zo zijn er meer fabrikanten.
Ongetwijfeld zullen verschillende fabrikanten hiervan leren en proberen om dit bij nieuwe modellen anders op te
lossen.


PS: per abuis de verkeerde foto geplaatst. Overigens wil ik ProtoModel niet onnodig "zwart" maken hoor.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Tja lelijke hoeken, daar lopen de meningen uiteen.
Nu wordt het haast zaak dat ik eens wat laat zien van de hoeken van Noch, en die vallen echt mee.

Dat model van Protomodel was misschien beter af te werken, door de fabrikant, en er zijn er echt wel bij die dit goed kunnen.
Nee op de Noch modellen kan je staan, dus zo slecht kan die 45 graden hoek niet zijn.

Maar die modellen van Unique zijn echt van andere koek, en de modellen die daar in de etalage stonden waren zeer fraai, zonder lelijke hoeken of wat.
En zelfs een model met echte houten luiken en bovenbouw, nou daar kan geen plastic tegen op.


@ Anne,

Zal in de online catalogus kijken, want een papieren exemplaar is zo 2013 :D
Je mag de Noch modellen niet mooi vinden hoor, maar ik vindt ze wel heel apart.

Trouwens wat me opvalt.......over het model op de eerste pagina (148) is een nieuw model.
Nu zal die fotograaf wel de details te goed hebben gefotografeerd, maar het kan ook zijn dat de modelbouwer van het pand, niet tot de beste behoorde.

Natuurlijk kan je tien bouwers aan zo'n pand zetten, en tien verschillende huizen krijgen.
De ene werkt het ook anders af dan de andere, en zo zal je altijd verschil blijven houden.

Maar ik zou zeggen, maak zelf eens zo'n model, en reken niet af op de catalogus, maar op het model wat voor je neus staat.

En dat is mijn mening ;)

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Bij lasercut denken velen aan karton. Maar er is meer te koop als alternatief voor de Faller plakkert.

Gr, Ben.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Ben,

Your dai'm right :thumbup:

Faller en Vollmer hebben lang dit toneel gedomineerd, en nu komen er andere aanbieders, met andere technieken.

Echt bij sommige krijg je het idee dat je echt een hal in model aan het bouwen bent, en niet vier plastic wandjes tegen elkaar kwakt :D

Heb ook veel van die plastic modellen voor anderen en een paar voor mezelf in elkaar gezet, maar heb je er 1 gedaan, dan heb je geen uitdaging meer te gaan, tenzij je over de 900 onderdelen gaat 8o

Nee lasercut modellen zijn van een andere aard, en zelfs onderling zijn er verschillen aantoonbaar.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Citaat van: willem twee op maandag 28 oktober 2013, 06:37:17
De stand had idd ook veel groen materiaal te koop (te duur...) echter dit hebben meerdere bedrijven in hun pakket en dus niet "Unique" voor hun alleen.
Hoi Kees-Jan,

Je kan ook zeggen dat de prijs uniek was :D

Maar uniek zijn ze niet in de scenery, nee dat ligt ergens anders ;)

De modellen die jij ook zo fraai vindt, zijn dat ook, en daar is niks op af te dingen.

Zelfs de prijs........ach die ligt bij Noch voor sommige panden zelfs hoger, maar dan heb je geen goed vergelijk.

Meen nou dat station Tannau van Noch, en zet daar een pandje tegenover van pak en beet 69 euro.

Qua prijs zijn ze bijna gelijk, maar je hebt wel een wereld van verschil in handen, en ik hoop dat ze wat detailfoto's spenderen bij de modellen op hun site.

Die is overigens nog onder constructie, en zal hopelijk 4 november in de lucht zitten, en dan zal iedereen die hier klaagt er eventjes stil van worden.

Het is gewoon niet goed te verwoorden dat lasercut verhaal, want er zijn zoveel gradaties in, dat je het haast moet gaan indelen.

Wie een indruk wil krijgen wat ik bedoel, zou eens moeten kijken naar een tijdschrift met de naam Modellbahn Schule.

Dan heb ik het over het deel 27 Faszination Lasercut uit die serie, en dan wordt het verhaal wat duidelijker, want de ontwikkelingen staan niet stil......

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Tjonge, ben de hele dag zowat aan het kijken op de site van Unique, komt die website maar niet van de grond :(

Misschien nog wat geduld uit mijn hoge hoed toveren >:-D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Zat net te kijken op de site, maar het wordt volgens die info de 11e van deze maand (hoop ik) 8)

Jammer, want ik wil nog wel een gebouwtje of wat bij ze bestellen :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Wat vindt ik dit jammer, zulke mooie modellen maar een website opzetten, is toch iets anders.

Nog steeds geen zicht op de modellen (lees 16:57), en dat terwijl we al met 4 november erop gewezen zijn.

Het wordt toch echt eens tijd.........

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Tjonge zit ik terloops even te checken dat de website het doet........en JA hij doet het  :thumbup:

http://www.sceneryproducts.nl/

Zo kan ik straks voor de kerst, een leuk pakketje bestellen :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Nou, ik wacht nog even. Iets te hoog Schwarzwald gehalte. :(

Gr, Ben.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Ben,

Dat het niet ieders smaak is .....ach daar kan ik wel inkomen ;)

Toch ben ik wel blij met deze Nederlandse aanbieder, en weer een mooi alternatief voor de plastikmodellen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dag Lasercutters,

vrijdag bij Modelbahn West in Essen geweest en ook maar eens een laser-cut bouwdoos gekocht: de Werkstatt Krebsöge van de Duitse firma Joswood (no 19003 ). Op mijn baan wordt het een loc-loods voor het smalspoor (h0f). Prachtig materiaal om mee te werken in een keurig doosje en eenvoudige beschrijving. Alles past echt superprecies en ben dan ook tevreden met het resultaat. In laser-cut komen een aantal details beter tot zijn recht zoals hier het staal op de deuren (kruisverband) maar andere zaken zoals de bakstenen vind ik persoonlijk toch het mooist in het traditionele spuit-gietwerk of resin. Het model heb ik evengoed nog licht gedrybrushed.

Conclusie: duur (25 euri vind ik echt te veel), supermakkelijk te maken met heel veel plezier en uiteindelijk een top-resultaat.

Groeten,

Bas
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Bas,

Schitterend loodsje heb je daar gekocht :thumbup:

Dat de prijs meevalt, heeft ook te maken met de grootte van je bouwpakket ;)

Ga je groter, dan worden de prijzen ook hoger.

Maar toch ben ik blij met dit soort bouwpakketen, het is toch net even iets anders dan het door Faller, Kibri en Vollmer gedomineerde marktzijde.

Lasercut heeft echt een toekomst, en door de veelzijdigheid ervan ook voor elke liefhebber wat wils :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dag Hans,

vooral heel erg veel bouwplezier!! met een mesje en wat houtlijm bouw je snel iets heel moois. Geen giftige stoffen, unieke modellen met supersterke constructie en idd des te groter des te beter betaalbaar.

Groeten,

Bas
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Zo vanavond mijn eerste ervaringen met deze loods, en ik moet zeggen dat niet alles lekker past.

Soms moet je van tevoren eerst passen, en zeker wanneer je omsluitende delen maakt.

Zie hier mijn verslag in de bijlagen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hier nog wat meer foto's:
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
En nog meer:

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
En nog een paar: