Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Lasercut modellen van huizen e.d.

Gestart door Hans V200.0 maandag 03 december 2012, 15:01:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Lasercut modellen van huizen e.d.
Het lijkt wel of de huisjesmarkt floreert in de modelwereld :D

Want van deze modellen schieten de leveranciers als paddenstoelen uit de grond.

Zelf probeer ik ook een begin te maken met deze vorm van modelbouw,en ben al bezig me in te lezen in een blad genaamd Modellbahn Schule,en wel met de lasercut modellen als zwaartepunt.

Vond in het blad ook linkjes voor de fabrikanten ervan.

Ik hoop dat jullie zitten,want het zijn er nogal wat...........

www.hmb-technics.com                                         www.joswood.de                                                             www.mkb-modelle.de
www.alwinsminiaturen.de                                      www.modellbahn-hintergrund.de                                       www.moba-art.de
www.anno1899.de                                                www.kartonschmiede.de                                                   www.mobasi.at
www.asm-manufaktur.de                                       www.khk-modellbahn.de                                                  www.moebo-exclusive.de
www.abe28.fr                                                       www.km-1.de                                                                  www.noch.de
www.tratnik.at                                                      www.kotol.de                                                                  www.piratamodels.it
www.bahnhausshop.eu                                          www.langmesser-modellwelt.de                                        www.modellbahn-exklusiv.de
www.buennig-modellbau.de                                   www.lasercraft.at                                                             www.railmo-modell.de
www.bush-model.com                                           www.laserfirstcut.de                                                         www.rueburg.de
www.dem-toys.de                                                 www.lasergang.de                                                            www.stadtimmodell.de
www.efmh.de                                                       www.lasersachen.de                                                          www.stangel.pl
www.epokemodeller.dk                                         www.lemkecollection.de                                                     www.vampisol.de
www.faller.de                                                       www.lueneburg-modellbau.de                                            www.williwinsen.de
www.hofmann-lasercut.de                                     www.mbz-modellbahnzubehoer.de                                     www.ws-lasercut.de
www.ims-modell.de                                               www.mehbu-lasertechnik.de
                                                                           www.gclaser.com


Dit is een overicht van fabrikanten,die zich bezighouden met lasercut gebouwen/toebehoren,en sommige werken zelfs met echte houten onderdelen.

Door de vele mogelijkheden met lasercut,en de snellere modelomzetting,krijg je dus een keuze die alleen maar groter wordt.

Ben benieuwd naar de ervaringen met deze modellen,en of iemand deze al heeft toegepast op zijn/haar baan.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dank Hans!  :thumbup:  Deze pagina meteen gebookmarked.

groet,
Michiel
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Idem. Hartelijk dank Hans :important:
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Nou dat zijn er veel zeg! Zit geen Nederlands bedrijf bij  ;).
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Heren,

Alvast bedankt,en nee nog geen Nederlandse fabrikant erbij helaas,aangezien de bron een Duits blad is.

Maar wie weet,er zijn in Nederland aardig wat mensen te vinden met laserapparatuur,die zich een stukje kunnen wagen in deze markt.
Wel blijven natuurlijk octrooien/rechten van het ontwerp een issue,maar wat let je om voor jezelf een aantal gebouwen te maken,of daar wat van te realizeren?

De ontwerpers van deze gebouwen en andere zaken,hebben zich daar ook misschien schuldig aan gemaakt,en dat komt terug in het bedrag wat je uiteindelijk betaald.
En er zijn gebouwen,die je zo na kunt maken met deze techniek,dus leef je uit zou ik zeggen.

Aangezien ik nog geen baan heb,sla ik niet massaal aan het bouwen,maar heb het toch niet kunnen nalaten enkele gebouwen van Noch aan te schaffen.
Mocht ik zover zijn dat het model in elkaar zit,zal ik zeker foto's plaatsen.

Natuurlijk nodig ik iedereen,die een dergelijk lasercut model gebouwd heeft hierbij uit,om foto's te plaatsen :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0





Re: Lasercut modellen van huizen e.d.

Gröger by Rail-Kees, on Flickr


Fabriek in H0 by Rail-Kees, on Flickr

Lasercut..... By me  ;).

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Willem,

Welke schaal zijn deze gebouwen?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hans,

onder de foto staat, fabriek in HO.

Wim
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Wim,

Ja je hebt gelijk,stom van mij zeg! :D

M.v.g.

Hans V200.0


Edit Gerard: Citaat verwijderd. Wij hebben besloten om citaten van het gehele voorgaande bericht niet meer toe te staan. We denken daarmee draadjes leesbaarder te houden.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
@ Hans, geen probleem.

we zijn er om mekaar te helpen, niet waar  ;)
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Wim,

Ja inderdaad,en ik heb dit topic geopend mede om dit soort plaatjes te zien te krijgen,want ik wist dat Willem al langer bezig was met deze techniek.

En zo'n fabriek vind je niet bij de doorsnee fabrikant (Busch,Faller,Vollmer,Auhagen,e.d.),en dat vind ik ook een aantrekkelijke kant ervan.

Heeft lasercut dan enkel voordeel?

Nou nee,want er blijft altijd wat zogenaamde "smoke" achter,wat de laser veroorzaakt als hij door het karton/mdf snijd.

Vooral op kleinere delen zie je dat,en het is ook gemakkelijk te verwijderen met een borsteltje,of een oude tandenborstel.

Toch is het niet mogelijk sommige gebouwen/bruggen/kranen in plastik uit te brengen,zeker als de constructie filigraan is.

Dan is de lasercut methode bij uitstek geschikt,om dergelijke constructies wel in model over te zetten,kijk maar bijvoorbeeld naar de bruggen van Noch.

Die zien er ook uiterst filigraan uit met mooie constructies,en toch behoorlijke draagkracht,die je nooit in de plastikmodelbouw tegen zal komen.

Natuurlijk was het gebruik van karton in de modelbouw niet nieuw,immers Faller had het al in de zeer vroege jaren al toegepast.

Alleen nooit met een laser bewerkt,en die techniek is heden ten dage beschikbaar,en is volgens mij nog lang niet uitgegroeit :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0


Edit Gerard: Citaat verwijderd. Wij hebben besloten om citaten van het gehele voorgaande bericht niet meer toe te staan. We denken daarmee draadjes leesbaarder te houden.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hans, nou we toch bezig zijn met het verzamelen van Lasercut producenten, heb ik
nog de volgende links voor je:

http://www.protomodel.nl/

http://www.aumo.be/info.php

Eerste is een Nederlands bedrijf!  Ja ja, het is er wel!
En de tweede is van een Belgisch bedrijf.

Doe er je voordeel mee
M vr gr,
Wim
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Zie mijn onderschrift......... B)

(goh nog één  ;)).


Edit Gerard: Citaat verwijderd. Wij hebben besloten om citaten van het gehele voorgaande bericht niet meer toe te staan. We denken daarmee draadjes leesbaarder te houden.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lasercut modellen worden opgegeten: klik  :D en kunnen slecht tegen vocht: klak. :P

Gr, Ben.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Citaat van: Spoorman op dinsdag 04 december 2012, 12:48:50
Lasercut modellen worden opgegeten: klik  :D en kunnen slecht tegen vocht: klak. :P

Gr, Ben.

Hoi Ben,

Hoe fris ben jij thuis :D

Maar goed je hebt wel een punt,maar je kan ook de huisjes enigszins beschermen met matte lak,dat doe je ook wanneer je een model wilt schilderen.

Dit om de verf niet op te laten zuigen door de kartonsamenstelling,en om de kleuren beter tot hun recht te laten komen.

Mede zou dit enige bescherming kunnen bieden,of anders een glazen stolp :-)


Citaat van: WAJ Janse op dinsdag 04 december 2012, 09:56:11
Hans, nou we toch bezig zijn met het verzamelen van Lasercut producenten, heb ik
nog de volgende links voor je:

http://www.protomodel.nl/

http://www.aumo.be/info.php

Eerste is een Nederlands bedrijf!  Ja ja, het is er wel!
En de tweede is van een Belgisch bedrijf.

Doe er je voordeel mee
M vr gr,
Wim

Hoi Wim,

Zeker bedankt voor deze aanvulling,en ik wist wel dat het een kwestie van tijd zou zijn,eer er ook Nederlandse of Belgische producenten zich zouden aanbieden.

Lasercut op zich bestond al,alleen wordt het nu veel meer gebruikt om gebouwen en andere voorwerpen te produceren,voor de modeltrein.
Zo wordt de variatie groter,en ik hoop dat het nog verder zal groeien.

En mochten er intussen nog meer mensen zijn,die nog een adres weten,schroom je dan niet deze hier te vermelden :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Wauwie wat is er toch veel mogelijk met die lasers

Mvg Danny
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ja Danny,

Er kan al heel veel met lasers,en kartonnen of van MDF vervaardigde modellen dus ook :thumbup:

Tja die bouwpakketten vindt ik nu erg leuk om te maken,alleen de ervaring met dit materiaal moet nog groeien.

Dus ik geef het alle kans,en ik plaats zodra mijn gebouw klaar is wel foto's hier.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ik mis www.jmmodels.nl in het lijstje. Is weliswaar geen lasercut maar "ouderwets" freeswerk.

Ik heb onlangs zijn modellen in echt mogen aanschouwen (modelbeurs Gangelt) en ze zijn echt schitterend vind ik.

Bestelling van maatwerk is ook mogelijk.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Inderdaad dit is geen lasercut techniek,maar ook die fabrikant maakt dingen op maat.

Dat kan ook omdat je je eigen ontwerp in kan dienen,en het aantrekkelijke hiervan is,is dat je een model krijgt wat bijna niemand heeft :thumbup:

En ook het programma,die heeft ook modellen die je niet in het assorti van anderen tegenkomt ;)

Toch de moeite van het vermelden waard :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
http://www.markenburg.nl/

Met o.a. een fraaie goederenloods zoals deze b.v. in Waalwijk stond en meer.


Fotobron: Markenburg

Gr, Ben.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Ben,

Mooie aanvulling :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Toch gaat het er van komen,dat ik mijn loods afmaak,en ik heb inmiddels een onontbeerlijke snijmat gevonden en gekocht.

Die kan en mag niet ontbreken bij een bouwpakket van Noch,immers de onderdelen zitten net zoals bij de plastikmodelbouw in een mal.

Alwaar je de onderdelen uit moet snijden,met een scalpel of iets.

Sommige onderdelen zijn zelfs fijner,dan een plastik variant ervan,en dat is wat ik zo mooi vind aan die lasercut modellen.

Dus wacht met spanning af,mijn model zal ik tonen hier ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Die link van ben is wel een hele goede! Hebben erg mooie spullen zeg.

Roy
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Op een ander forum had ik gelezen dat deze Markenburg aanbieding over 2 dagen afloopt:

Markenburg decemberaanbieding.



Het ziet er echt fantastisch uit zeg. Ik heb al verschillende huisjes staan van Markenburg.

Groetjes,

Rob
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Beste mensen,

Ik heb op de website van Markenburg een interessant bericht gezien van tijdelijke aard.
Ze hebben elektrahuisjes in de aanbieding omdat ze jarig zijn deze maand. Leuk idee en ook leuke huisjes.





Groetjes,

Rob
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Er verschijnen steeds meer modellen,die via de lasercut methode op de markt komen.

En ik hoop dat er zo meer realisme op de modelbanen komen :thumbup:

Nu zit ik met mijn rechterhand in het gips,dus zal het wat tijd kosten,om weer aan het bouwen te slaan.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Oei Hans, bent u gaan skien of bent u gebeten?
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Nee Johnny,

Heb klem gezeten met mijn hand,tussen een lopende band (van metaal),en de afscherming ervan.

Wellicht kan de hobby mij helpen met revalideren,want de plastisch chirurg zei,dat het nooit helemaal goed komt,en deels is dat afhankelijk van hoe snel ik herstel en revalideer.

Het zal tijd en moeite kosten,maar ik ga ook niet bij de pakken neer zitten,dat ligt niet in de aard van het beestje ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Eekes, voor zo iemand hebben ze een naam, hoe was dat nou weer.....?
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
pppfff, dat is klôte zeg! Nu maar hopen dat het zo goed als nog mogelijk hersteld!!!

Roy
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Roy en Johnny,

Bedankt voor het medeleven,en ik hoop ook op een 100 % herstel,al zit dat volgens de arts,er minder in.

Maar hoop doet leven,en waar een wil is,is een weg.

@ Johnny,

Noem me maar een geluksvogel,want het had nog veel erger kunnen zijn ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dat is mooi k.... . Hoop dat het spoedig beter gaat en gaan voor de 100% herstel!

Gr. Wim
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dank je Wim :thumbup:

De arts is iets minder positief ingesteld,maar ik laat me koppie er niet door hangen.

Voorbeelden om de wetenschap versteld te laten staan,zijn er genoeg in mijn familie,met mijn overleden moeder voorop.

Op haar 48 ste werd ze aangereden door een motorrijder,die door rood reed.

Ze lag daarna in coma,en de artsen gaven al min of meer op,maar mijn moeder vocht zich een weg terug.

Nu is een gebroken vinger niet hetzelfde,en ik heb van haar doorzettingsvermogen geërfd,dus ik ga er zeker hard aan werken.

Geen onderwerp voor een lasercut topic,maar ik hoop ooit een stukje van die Noch loods 66120 te laten zien.

Nu is daar nog geen beginnen aan,maar dat komt goed ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hans, ook van mij uiteraard beterschap en hopelijk komt alles 100% terug in orde.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Dank je Johnny :thumbup:
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Laatst zag ik een linkje over een Belgische aanbieder,van enkele lasercut modellen.

http://www.aumo.be/productenI.php

Wellicht voor meer mensen interessant ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Mooi topic...meteen ff aanmelden... :thumbup:
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
En zo gaat een laser tekeer voor van alles en Noch wat :D



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hier een stukje geschiedenis van deze firma ;)

Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hé, leuk. :thumbup:

Met groet, Ben.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoe is het overigens met je hand?

vr.gr.
Jurrien
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Jurriën,

Dank je wel dat je dat vraagt,en het gaat wel de goede kant op.

Hoop een dezer dagen iets te kunnen knippen en plakken ;)

Want ik heb zelf ook een bouwpakketje wat ik al een tijdje wilde bouwen,ook zo'n lasercut model,maar door die blessure moest ik dat uitstellen ;)

Wellicht komt het er van de week nog van,en als dat zover is maak ik er een paar foto's van.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Ik heb er nog een paar voor je:
www.rslaserkits.com
www.laserkit.com
www.blairline.com
www.sidetracklaser.com
www.branchline-trains.com
www.btsrr.com
www.custommodelrailroads.com
www.barmillsmodels.com
www.creativelaserdesign.com
www.aus-scenemodels.com.au
www.korbermodels.com
www.wildwestmodels.com
www.pawofabear.com

Je moet wel wat ervaring hebben om laser cut modellen te maken, gemakkelijk is het niet. Zelf heb ik er ook een paar van branchline-trains, deze zijn wel aan te raden maar ook wel duur (zeker met verzendkosten die er nog bijkomen) en heel mooi. Moet ze zelf nog maken trouwens.

Fred Vonk
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Fred,

Mooie linkjes,en inderdaad dat zijn modellen die wat ervaring vergen,maar die variatie is zo mooi :favorite: :thumbup:

Daarom dacht ik,waarom begin ik niet met iets eenvoudigs van Noch of van Faller of van Busch,dan komen de moeilijkere bouwpakketen later wel.

Zelf heb ik ooit een half om half bouwpakketje van Faller in elkaar gezet,en dat is al geen vergelijking met wat ik nu in handen heb (Noch 66102).

Noch maakt het je gemakkelijk,doordat hun muren naar elkaar toe kunnen klappen,en daarvoor zit er een 45 graden snede in de muur.

Het filmpje,wat ik doorlinkte,laat enigszins zien wat de bedoeling is.

Dus rustig de ervaring opbouwen,eer ik de lat hoger ga leggen ;)

Dat leek me voor mij althans,de juiste benadering :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Wat voor lijm word hier voor gebruikt.

Gr Cees
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Bedankt Hans voor de leuke en interesante filmpje's van Noch heb met plezier zitten kijken. :thumbup:
Misschien wordt het voor mij ook eens tijd voor een lasercut huisje aan te schaffen. ;)
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Citaat van: strike op zondag 07 juli 2013, 08:55:48
Wat voor lijm word hier voor gebruikt.

Gr Cees
Hoi Kees,

De lijm zit bijgevoegd,al is het een kleine tube.

Zal eens foto's maken,zodat men kan zien wat het allemaal behelst.

En voor het geval je tekort komt,kan je kijken naar Noch artikelnummer 61102.

Dat zijn twee tubbetjes speciaal voor lasercutmodellen :thumbup:

Let wel op,want het is geen seconde lijm :warning:


@ Miessie,

Je dank mag naar Noch,die hebben uiteindelijk de filmpjes op You Tube gezet,en ik vindt ook dat je veel van hun artikelen,goed kunt vinden op het internet.

Zelfs de catalogus kan je on-line bekijken,en zelfs hele pdf files van de bouwbeschrijving vind je er,maar helaas niet bij elk model,maar het begin is er.

Het mooie van deze techniek is,dat je verdomd realistische modellen krijgt,zonder die plastik glans.

Ook behoeft een fabrikant,geen tonnen aan mallen op te slaan,zoals bijvoorbeeld Faller helaas wel moet doen.

Overigens kan men bij www.noch.de alle artikelen nog eens on-line bekijken :thumbup:

En nee,heb geen aandelen :-)

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hier wat beloofde foto's,





























Zo,dit was een hopelijk wat duidelijker fotoverslag ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Hans,

Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes.
Ze waren zekere de moeite waard om te bekijken.
Zal voortaan de Noch website/videokanaal ook in de gaten houden.

Het bouwpakket van de goederenloods ziet er ook fraai uit.

Groeten,
Ton.
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lasercut modellen van huizen e.d.
Hoi Ton,

Die filmpjes kwam ik juist op via hun site,en eerst zag ik ook andere afleveringen.
Maar die hadden niet erg veel op met het onderwerp lasercut,dus die heb ik niet geplaatst.

En zoiets volgen is geen verplichting hoor Ton,maar ze maken wel leuke dingen,en de prijs/kwaliteit komt goed uit.
Niet dat lasercut modellen nu zo goedkoper zijn,maar deze zijn van een dusdanig niveau,dat er veel meer iets mee kunnen ;)

Toen ik eenmaal op een beurs in Keulen die modellen zag,was ik helemaal om,en vooral die realistische looks deden mij smelten :D
Dan is het werken met plastik modellen toch iets lastiger,als je dezelfde looks wilt bereiken.

M.v.g.

Hans V200.0