Hoi Wim,
Ja inderdaad,en ik heb dit topic geopend mede om dit soort plaatjes te zien te krijgen,want ik wist dat Willem al langer bezig was met deze techniek.
En zo'n fabriek vind je niet bij de doorsnee fabrikant (Busch,Faller,Vollmer,Auhagen,e.d.),en dat vind ik ook een aantrekkelijke kant ervan.
Heeft lasercut dan enkel voordeel?
Nou nee,want er blijft altijd wat zogenaamde "smoke" achter,wat de laser veroorzaakt als hij door het karton/mdf snijd.
Vooral op kleinere delen zie je dat,en het is ook gemakkelijk te verwijderen met een borsteltje,of een oude tandenborstel.
Toch is het niet mogelijk sommige gebouwen/bruggen/kranen in plastik uit te brengen,zeker als de constructie filigraan is.
Dan is de lasercut methode bij uitstek geschikt,om dergelijke constructies wel in model over te zetten,kijk maar bijvoorbeeld naar de bruggen van Noch.
Die zien er ook uiterst filigraan uit met mooie constructies,en toch behoorlijke draagkracht,die je nooit in de plastikmodelbouw tegen zal komen.
Natuurlijk was het gebruik van karton in de modelbouw niet nieuw,immers Faller had het al in de zeer vroege jaren al toegepast.
Alleen nooit met een laser bewerkt,en die techniek is heden ten dage beschikbaar,en is volgens mij nog lang niet uitgegroeit
M.v.g.
Hans V200.0
Edit Gerard: Citaat verwijderd. Wij hebben besloten om citaten van het gehele voorgaande bericht niet meer toe te staan. We denken daarmee draadjes leesbaarder te houden.