Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin schakelkastje voor seinen gezocht

Gestart door diandi maandag 03 december 2012, 13:18:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Marklin schakelkastje voor seinen gezocht
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin schakelkastje voor seinen gezocht
Indien je bovenstaand schema (zie link) in een print verwerkt, is het een kleine moeite om met een extra bi-stabiel relais de verlichting van je al aanwezige seinen mee te schakelen. Ik weet niet om hoeveel seinen het gaat....?
Dan kan je toch nog die seinpalen gebruiken.

Gr. Marcel
Re: Marklin schakelkastje voor seinen gezocht
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: Marklin schakelkastje voor seinen gezocht
Dat is goed om te horen.

Ik heb twintig jaar analoog gereden. Gewoon met een geisoleerd baanvak voor de seinpaal. Bij groen kwam via een aparte trafo "medium rijstroom" op dat baanstuk, zodat de loc enigszins op een normale manier vertrok. Bij hogere snelheid bij gewoon passeren van het sein, werd er dan natuurlijk wel, vanzelf, iets trager gereden over dat baanvak. Maar omdat de seinen bij een station stonden, vond ik dat niet vervelend.

Met de Marklin seinmodule 72441 moet dat dus gaan lukken begrijp ik. Misschien kan ik beter een nieuw topic starten bij digitaal rijden.
Re: Marklin schakelkastje voor seinen gezocht
Dick,

Je kunt een remmodule van Märklin gebruiken, maar die zijn wel aan de prijs ( ? 50-? 55 )voor een heel klein beetje techniek.
Als je een beetje handig bent met een soldeerbout maak je ze voor ca. ? 10 tot ? 12 volgens de link die ik je al gegeven heb.
Gebruik je een 2e relais (wat Marcel aangaf ), kun je ook je gewone seinen die je al hebt schakelen.
Re: Marklin schakelkastje voor seinen gezocht
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin schakelkastje voor seinen gezocht
Ik kan ze ook wel maken, maar ben bang dat deze heer niet zo veel gevoel voor techniek heeft.
Het moet immers ook aangesloten worden, en een ms2, daar heb ik geen kennis van.
Houdt het meer op de ms1, 6021 of Uhlenbrock en Raptor.

Gr. Marcel
Re: Marklin schakelkastje voor seinen gezocht
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: Marklin schakelkastje voor seinen gezocht
@Loc1200 Marcel, . Je manier van reageren komt weinig sympathiek over. Daarbij geef je geen antwoord op mijn vragen, maar ventileer je jouw kennis (en waarschijnlijk ook gevoel voor) van techniek. Insteekslot, bi-stabiel relais, experimenteerprinten, printbanen, printbussen, raster. En dat is niet altijd antwoord op de vraag. Ik vraag gewoon of de stekkertjes bij het schakelkastje horen te zitten, of dat die aan de seinpalen zitten...

Nu zeg je dat je geen verstand hebt van een MS2. Prima, maar reageer dan niet.

Bedenk dat ik jouw reacties ook lees. En wat moet ik dan met bijvoorbeeld: "ben bang dat deze heer niet zo veel gevoel voor techniek heeft"? Je praat dan OVER mij in mijn zelf begonnen topic. Dan kan je toch met goed fatsoen niet maken jongen!

Voor mij is de treinenhobby één van mijn vrije tijdsbestedingen. Daarbij heb ik een gezin en een full-time baan. Om die reden probeer ik het knutselen met techniek beperkt te houden. Ik koop daarom bijvoorbeeld liever een kant-en-klare module. Maar daarom heb ik niet persé minder plezier in de treinen. Ieder zijn meug, maar graag wat onderling respect.