Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Snelheid ijken in Koploper

Gestart door staal maandag 03 december 2012, 09:12:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Snelheid ijken in Koploper
Lid sinds: 2011

offline
Snelheid ijken in Koploper
Hallo,

Ik heb zonder problemen diverse loc's hun snelheid laten ijken in koploper, gisteren was de laatste aan de beurt, maar die komt niet verder; eerst zet ik de loc tussen de 2 meldpunten, dan laat ik 'm de richting bepalen. Daarna geef ik op dat hij moet meten tot 100km/h en dan gaat de loc 1 decoderstap ijken (bv 8= 16km/h) en zodra de loc dus is aangekomen in het 2e meldpunt wisselt hij nog van rijrichting, en daar blijft hij stil staan. Ik heb zelfs een kwartier zitten wachten maar geen beweging. Bij het stoppen van de meting in Koploper krijg ik wel de melding dat de meting nog altijd plaatsvindt.

Wat zou het kunnen zijn? het gaat om M* 39412

Vincent
Re: Snelheid ijken in Koploper
De instelling 'meerdere metingen' kiezen? Althans niet kiezen voor 1 meting.
Re: Snelheid ijken in Koploper
Lid sinds: 2011

offline
Re: Snelheid ijken in Koploper
Ja, ook die optie staat aan.  :(
Re: Snelheid ijken in Koploper
en hoe staat het in '' Instellingen per database" tabblad 'snelheid/bestemming' ? Bij mij staat het op gem. vooruit/achteruit maar je kunt ook één keer kiezen.
Zelf kies ik ervoor om te ijken van stap 14 naar beneden (tot 3 km/h)

Mocht het echt niet willen  ;) Vmax op 88% zetten en onderstaande gegevens handmatig invullen;
BR 141 DB  39413 Vmax  = 88 %  op MS
Snelheid geijkt:
1=4
2=10
3=16
4=23
5=30
6=38
7=46
8=54
9=68
10=77
11=99
12=116
13-142
14=144

Re: Snelheid ijken in Koploper
Lid sinds: 2011

offline
Re: Snelheid ijken in Koploper
Het is gelukt, al mijn locs draaien via de Tams of op 14 stappen of op 28 (27b) echter nu net deze loc doet z'n snelheid ijken in stap 27a, hierdoor zijn er ook 28 stappen.  :)

Vincent