Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Electrotren

Gestart door sncf231 zondag 02 december 2012, 20:15:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Electrotren
Lid sinds: 2010

offline
Electrotren
Hallo forum leden,
Marklin maakt heklaas weinig modellen van Franse treinen. Electrotren wel. Wat is jullei ervaring b.v. met de NS 1300 van electrotren.
Gaarne jullie reactie,
Groet Diederik
Re: Electrotren
Gerard
gast

Re: Electrotren
Mijn ervaring met de blauwe 1307 is zonder meer gunstig. De loc is zeker niet duur en rijdt heel mooi en erg stil.
Het openen van de loc schijnt een verhaal apart te zijn, ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Re: Electrotren
Martijn Tiebie
gast

Re: Electrotren
Ik heb zelf ook een Electrotren 1300 in de wisselstroom uitvoering, ik kan kort zijn TOP LOC.
Is sterk er rijdt een stuk mooier dan die koffiemolens die Marklin maakt.

Groetjes Martijn
Re: Electrotren
Lid sinds: 2011

offline
Re: Electrotren
ook hier een 1300, totaal geen problemen en een fijne loc om mee terijden!

mvg stephan
Re: Electrotren
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Electrotren
Hier ook 1. Maar dan van Rivarossi (Gerenoveerde uitvoering, is dezelfde loc als die van Electrotren, tegenwoordig vallen Electrotren en Rivarossi onder het zelfde moederbedrijf dus sommige locs wisselen van merk.)
Re: Electrotren
Lid sinds: 2011

offline
Re: Electrotren
Ook ik heb sinds een paar maanden een 1300 voor 3rail in bezit en ben er erg tevreden over.
Eerlijk gezegd had ik niet zo'n goede kwaliteit voor deze prijs verwacht. 109 euro in Houten!!
Op ons buurforum heb ik wel gelezen dat er problemen kunnen zijn met de plastic tandwielen die breken maar die van mij doet het tot nu toe perfect.
Ben er erg blij mee!!!

Grtz Feike (Trainz4Fun)
Re: Electrotren
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Electrotren
Hier 1x Electrotren 1300 blauw, en 3x Rivarossi 1300 in Geel/grijs (bijna gelijk aan de Electrotren qua techniek)
Allen gekocht als wisselstroom model. Maar drie van de vier hebben er last van dat ze bij een boogwissel rechtdoor willen midden over de wissel. Andere modellen hebben geen problemen op dat stuk. Dus jammer maar helaas niet een model wat vaak rijdt.
Maar qua details is het zeker een mooi model. Openen is eerste keer wat lastig maar als je de truc door hebt vat het goed te doen.
Re: Electrotren
Wasmi
gast

Re: Electrotren
Hey, dat ontsporen heeft vast te maken met de wielafstand. Die mag niet meer dan 14 mm zijn. Dt lost waarshijnlijk je probleem op.

Walter
Re: Electrotren
Lid sinds: 2008

offline
Re: Electrotren
Mijn Rivarossi 1300 staat ook in de vitrine, schitterende lok om te zien, maar ontspoort makkelijk (de sleper kant) op de m rails en bij een lompe botsing met een geheel metalen Marklin lok is de complete koppelhaak en kortkoppeling aan één kant afgebroken. Aangezien op mijn baan regelmatig botsingen en ontsporingen voorkomen is dit snuisterijtje (uit Asterix en de lauwerkrans van Caesar  ;)) in de vitrine beland.
Re: Electrotren
nobody
gast

Re: Electrotren
"Rivarossi 1300 (uit Asterix en de lauwerkrans van Caesar  ;))."
Huhhh :help:
Re: Electrotren
Lid sinds: 2008

offline
Re: Electrotren
Citaat van: nobody op woensdag 05 december 2012, 15:23:31
"Rivarossi 1300 (uit Asterix en de lauwerkrans van Caesar  ;))."
Huhhh :help:

Niemand kent zijn klassiekers...........  8o



Re: Electrotren
Spoorman
gast

Re: Electrotren
Ik heb twee 1300's Electrotren. De 1307 heeft nooit lekker gereden. Het ontsporen op k-rail meegebogen en slanke wissels herken ik wel. Nooit echt op kunnen lossen. Inmiddels wel na ombouw.

Gr, Ben.