Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

ook aan het (karton)bouwen gegaan (eerste project uitkijktoren)

Gestart door jptrain zaterdag 01 december 2012, 17:16:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ook aan het (karton)bouwen gegaan (eerste project uitkijktoren)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
ook aan het (karton)bouwen gegaan (eerste project uitkijktoren)
hallo iedereen.
na iedereen gezien te hebben met karton ben ik zelf ook maar eens gaan bouwen. ik wou niet gewoon een huisje maar het moest iets aparts zijn. na wat zoeken op internet ben ik tot besluit gekomen om een uitkijk toren te maken. maar eens gaan zoeken op internet en daar kwam ik de mooie stratophere tower van las vegas tegen. dat leek mij wel wat. dus maar eens de maten opgezocht. mijn god wat een hoog gebouw. als ik deze in de schaal 1/87 zou maken kreeg ik een gebouw van 3,5 meter hoog 8o. toen maar beslist om de schaal 1/400 te pakken. hij word nu even goed nog zo'n 70 cm hoog 8o. na wat reken en teken werk begonnen met de onderkant. hier zijn wat foto's:


ter vergelijking met figuren 1/87:


dit is ongeveer de helft van het gebouw.( zo weten jullie hoe hoog dat hij ongeveer word)
nadat ik alles heb gebouwd ga ik hem met papier afwerken dat de naden haast weg zijn.
het gebouw zal iets anders zijn dan het orgineel.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

gr john
Re: ook aan het (karton)bouwen gegaan (eerste project uitkijktoren)
Leuk project! Om je een idee te geven van de Stratospehere tower. Als je erop staat komen de vliegtuigen die op het vliegveld van LA landen recht op de toren afgevlogen. Ze maken dan een bocht en je kunt ze gewoon blijven volgen tot op de landingsbaan.

Ik heb er meer dan een uur van staan te genieten. :)