Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Hot Hopper

Gestart door Tinus donderdag 29 november 2012, 11:58:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hot Hopper
Tinus
gast

Hot Hopper
Is de Hot Hopper al eens uitgebracht?

Groet Tinus
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Hot Hopper
Wat mag dat in godsnaam zijn?

Een stoptrein voor rode pepers-transport?

Gr. Mars
Re: Hot Hopper
Tinus
gast

Re: Hot Hopper
Dit is een elektrisch wagonnetje van de NS, waarmee de rijtuigen voorverwarmd konden worden.

Kijk maar is op de afbeeldingen van Google.
Als het goed is staat er in de verkeerstuin Amersfoort nog 1 exemplaar.

Groet Tinus
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2010

offline
Re: Hot Hopper
Nergens terug te vinden, in schaal N is de wagen wel een aantal keren zelf gemaakt.
Dus als je een uitdaging zoekt kun je er zelf 1 bouwen!

Mvg,

Mathijs
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2010

offline
Re: Hot Hopper
De hothoppers waren omgebouwde Dg 's ( goederentrein conducteurswagonnetje)

Daar zijn wel bouwpakketjes van uitgebracht door Artitec, MK modelbouw
En een styreen versie door Sleutelspoor.
Artitec leverde ze ook gebouwd of de hothopper gebouwd leverbaar is weet ik niet.

Dus mogelijkheden genoeg om er een te maken.

Robin
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hot Hopper
Redelijk onrendabel om een model van te maken lijkt me. Zoiets verkoop je niet in grote getallen.
Re: Hot Hopper
Chris
gast

Re: Hot Hopper
Ik heb er zo dik 400 klanten voor.
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2010

offline
Re: Hot Hopper
Citaat van: Chris op donderdag 29 november 2012, 23:30:00
Ik heb er zo dik 400 klanten voor.

Dat is voor een fabrikant niet rendabel, dan worden de ontwikkelingskosten /productiekosten te hoog tegenover wat je kunt verkopen.
Artitec zie ik ze wel maken overigens, waag er eens een mailtje aan.. je weet maar nooit!

Mvg,

Mathijs
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Hot Hopper
Citaat van: Chris op donderdag 29 november 2012, 23:30:00
Ik heb er zo dik 400 klanten voor.

Als dat er 4.000.000 waren dan praten ze in Göppingen verder.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hot Hopper
Beetje overdreven Hans, 4.000 is al een redelijk getal ;) Ik meen dat er ook iets in die buurt aan aantal Koplopers zijn gemaakt.
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Hot Hopper
Waag er maar eens een telefoontje aan Wijbe. ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hot Hopper
Hans,

Een productie van 4 miljoen voor 1 wagonnetje? Sorry hoor, maar er staan toch echt heel wat nulletjes te veel.

Als een wagonnetje ?20,- zou kosten dan zit je al redelijk richting de jaaromzet van Märklin.
Re: Hot Hopper
Mr. Marklin
gast

Re: Hot Hopper
Stel dat er 4000 kopers zouden zijn, zou er dan iemand zijn die ze wil gaan produceren?

Lijkt mij stug


Mvg
Arie
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Hot Hopper
Citaat van: Wijbe op zondag 09 december 2012, 20:21:07
Hans,

Een productie van 4 miljoen voor 1 wagonnetje? Sorry hoor, maar er staan toch echt heel wat nulletjes te veel.

Als een wagonnetje ?20,- zou kosten dan zit je al redelijk richting de jaaromzet van Märklin.

Wijbe,je begrijpt mij totaal weer eens niet,ik bedoel 4.000.000 wagonnetjes van dat model.


Citaat van: Mr. Marklin op zondag 09 december 2012, 20:34:42
Stel dat er 4000 kopers zouden zijn, zou er dan iemans zijn die ze wil gaan produceren?

Lijkt mij stug


Mvg
Arie

Hoi Arie,

Dat wordt ook overgelaten aan spelers zoals Artitec en Philotrain,andere geïntresseerden zijn er denk ik niet.



M.v.g.

Hans V200.0
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hot Hopper
Hans,

Ik begrijp je volgens mij volkomen, je bedoeld dat marklin in dit geval 4.000.000 stuks moet produceren van de Hot Hopper. Echter als je dan gaat rekenen wat dat ongeveer oplevert is dat de gehele marklin jaaromzet. Oftewel waar basseer jij je 4 miljoen op?

Een normaal productie aantal voor marklin zal tussen de 2500 en 10.000 zitten. Dan maken ze er al winst op. Echter zullen er waarschijnlijk nooit zoveel verkocht worden. Dus als de markt al groter dan 1000 stuks is, zie ik ze op den duur wel verschijnen bij een kleine fabrikant.
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2008

offline
Re: Hot Hopper
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Hot Hopper
Citaat van: Wijbe op zondag 09 december 2012, 22:10:13
Hans,

Ik begrijp je volgens mij volkomen, je bedoeld dat marklin in dit geval 4.000.000 stuks moet produceren van de Hot Hopper. Echter als je dan gaat rekenen wat dat ongeveer oplevert is dat de gehele marklin jaaromzet. Oftewel waar basseer jij je 4 miljoen op?

Een normaal productie aantal voor marklin zal tussen de 2500 en 10.000 zitten. Dan maken ze er al winst op. Echter zullen er waarschijnlijk nooit zoveel verkocht worden. Dus als de markt al groter dan 1000 stuks is, zie ik ze op den duur wel verschijnen bij een kleine fabrikant.

Hoi Wijbe,

Märklin zal komende jaren de Nederlandse nieuwtjes toch enigszins beperken,want zelfs dit jaar zouden ze dingen uitleveren,die waarschijnlijk worden doorgeschoven naar 2013.
En voor Märklin begrippen was dat al heel groots,en dan ook nog de wat bekendere modellen.

De hopper is wat dat aangaat veel minder bekend,want je reist er als passagier niet eens mee.
En ze moeten niks van mij,maar de kleine markt hier zal ze zeker niet aanmoedigen.

Temeer ook omdat er juist meerdere aanbieders van zijn bijgekomen,en die kunnen daar wel op inspringen.
Makkelijker zelfs dan Märklin ooit zou kunnen.

Dus daarom nemen ze de moeite niet eens,en waarom dan toch zulke modellen verwachten bij Märklin?
Hoop mag je altijd hebben,maar vergeet ook het geduld niet,en dat zul je moeten hebben aangezien Märklin weleens 25 jaar tijdsverschil erover heen kan laten gaan.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2010

offline
Re: Hot Hopper
Citaat van: Wijbe op zondag 09 december 2012, 22:10:13
Hans,

Ik begrijp je volgens mij volkomen, je bedoeld dat marklin in dit geval 4.000.000 stuks moet produceren van de Hot Hopper. Echter als je dan gaat rekenen wat dat ongeveer oplevert is dat de gehele marklin jaaromzet. Oftewel waar basseer jij je 4 miljoen op?

Een normaal productie aantal voor marklin zal tussen de 2500 en 10.000 zitten. Dan maken ze er al winst op. Echter zullen er waarschijnlijk nooit zoveel verkocht worden. Dus als de markt al groter dan 1000 stuks is, zie ik ze op den duur wel verschijnen bij een kleine fabrikant.

Wijbe,

Model is al verschenen bij Artitec( Dg)

Alleen de juiste variant nog niet. :(
Dus er is nog hoop.De basis is er al.
We zullen zien wat de toekomst brengt.
Ik heb ook nog wel een paar rijtuigen over waar de accu's van opgeladen moeten worden. ;)
Dus breng maar uit dat ding.

Robin
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Hot Hopper
Citaat van: Hero op maandag 10 december 2012, 01:01:46
Hans,

Ik begrijp je volgens mij volkomen.

Wijbe,

Model is al verschenen bij Artitec( Dg)

Alleen de juiste variant nog niet. :(
Dus er is nog hoop.De basis is er al.
We zullen zien wat de toekomst brengt.
Ik heb ook nog wel een paar rijtuigen over waar de accu's van opgeladen moeten worden. ;)
Dus breng maar uit dat ding.

Robin


Hoi Wijbe,

Je ziet dus dat er al een model is,zei het dan wel niet exact dezelfde,en dat noemde je niet eens,dus je hebt me niet begrepen :(

@ Robin,

Bedankt voor deze uiteenzetting,die had ik ook kunnen doen,alleen ik wou Wijbe even testen op zijn kennis over dit soort modellen.

Kennelijk wordt er door meerdere mensen niet bij de concurrentie gekeken :(

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Hot Hopper
Tinus
gast

Re: Hot Hopper
Beste allemaal,

Ik ben dit draadje gestart, omdat ik het een leuk modelletje vind.
Het draadje staat onder het topic nog niet in de Märklin collectie, maar het maakt mij niet uit welke fabrikant dit modelletje eventueel zou produceren.

Misschien wil iemand een poll starten om is te kijken hoeveel interesse er onder de forumleden is.

Groet Tinus
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hot Hopper
Hoi Robin,

Niet als groot productiemodel. Slechts beperkt gemaakt. En was het dan geen bouwpakket?

Hans,

Ik heb het over jouw aantal van 4 miljoen, waar ik op inga. Daar staat nog een vraag open. Hoe kom jij aan het getal 4 miljoen? Bij mijn weten heb ik het alleen over productieaantallen.

En kijk eens bij mijn baan, volgens mij heb ik meer niet marklin dan marklin. Voordat je je mening geeft.
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2010

offline
Re: Hot Hopper
Wijbe,

Er werden ook gebouwde exemplaren geleverd.
En wat heet groot. Ik neem aan dat de productie is aangepast aan de vraag die er was.


Ik zie de Hothopper gewoon als een nog niet uitgebrachte kleurvariant / uitvoering van de Dg.
En wel de vrolijkst gekleurde met een hoedje.

Robin
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hot Hopper
Robin,

Het stomme is, dat ik ook weinig kan vinden over de DG van Artitec. :oops:

In iedergeval zijn de gebouwde exemplaren destijds vermoedelijk stevig aan de prijs geweest, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een Energiewagen. Die ook al redelijk wat kost als bouwpakket.

Mijn vermoeden is dan ook dat het een model gebouwd is uit Giethars Ah la Plan C waar je niet zomaar voor een redelijke prijs een redelijke grote productie mee kunt halen.
Re: Hot Hopper
opatrein
gast

Re: Hot Hopper
Heeft MK Modelbouwstudio's de Dg in het verleden niet al uitgebracht in zowel bruin als groen?
Misschien daar eens navragen.

Groet
Opatrein
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hot Hopper
Ook dat is een kleine productie/bouwset. Daarvan zijn er eventueel ook wel gebouwde modellen beschikbaar geweest, maar ook in kleine aantallen. Zo heeft Kleinspoor ook een bouwset. Verder heeft Philotrain ook al eens een DG uitgebracht. Maar een echt grote fabrikant die nog betaalbaar is, of niet gebouwd hoeft te worden voor de gemiddelde modelspoorder nog niet.
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2010

offline
Re: Hot Hopper
Ik begin nu eigenlijk te twijfelen of ik de Energiewagen van Artitec en de Dg van MK niet door elkaar haal.
Maar dan had Hans me wel verbeterd.

Die set van MK is toch niet zo moeilijk te bouwen? Ik dacht dat een bijna complete kap was.
Ik denk zelf om de sleutelspoor Dg te kopen. Ik heb alleen geen idee of de nieuwe snijplotter al functioneert.
De oude had het net begeven toen ik een setje aan wilde schaffen.
Een goede oefening om eens iets in styreen in elkaar te zetten.

Robin
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Hot Hopper
Hoi Robin,

Ik heb geen zin om mensen te verbeteren,en je mag zeggen wat je wilt hoor,want over de NS weet ik wel wat dingen,maar niet genoeg blijkbaar.

En als je zelf overweegt om zoiets in elkaar te zetten,dan kan je wellicht op een klein succesje rekenen,maar groots zal het niet worden.

Als je dat doet,zal ik je wel volgen :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2010

offline
Re: Hot Hopper
Hans,

Verbeteren, misschien is aanvullen een betere benaming.

Robin
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Hot Hopper
Hoi Robin,

Ik begreep wel wat je bedoelt hoor,en ik moet ook eerlijk zijn.

De NS is niet mijn specialiteit,en ik ga me er niet meer mee bezighouden.

Dus veel succes met dit topic!

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2007

offline
Re: Hot Hopper
Artitec heeft geen Dg uitgebracht, wel zijn er juist de laatste jaren verschillende kitjes van verschillende aanbieders geweest die allemaal de nodige belangstelling trokken, zelfs in schaal n. Een modelbaan naar NL-voorbeeld die in de jaren vijftig of zestig is gebaseerd, kan eigenlijk niet zonder.
Re: Hot Hopper
Ronald69
gast

Re: Hot Hopper
De Dg/ Hot Hopper is uitgebracht door MK Modelbouw ==>> http://www.mkmodelbouwstudio.nl/Pr-k60.htm.

KleiNSpoor levert de transfers:





Grt, Ronald.
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2007

offline
Re: Hot Hopper
Verder nog een styreen bouwpakket van Gerco van Beelen.
Even kijken bij materieel en dan werkmaterieel. http://www.sleutelspoor.nl/

Re: Hot Hopper
Chris
gast

Re: Hot Hopper
In ieder geval grappig te lezen hoe mensen denken wat productie aantallen moeten zijn om ergens aan te beginnen. (of een succes moet zijn)
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hot Hopper
En het lijkt erop dat de DG wordt uitgebracht.
Re: Hot Hopper
rovanko
gast

Re: Hot Hopper
Hallo,

Het "lijkt er inderdaad op" nu Artitec het model van zo'n Nederlandse goederentrein bagagewagen (in feite een "conducteurswagen" die vroeger de goederentreinen begeleidde) heeft aangekondigd. De foto van het op de beurs in Neurenberg uitgestalde model is veelbelovend. Ik denk dat ze er dan ook wel versie als "Hot Hopper" van kunnen maken.

Gegroet,

Rob
Re: Hot Hopper
Tinus
gast

Re: Hot Hopper
Ik heb de DG gezien bij de 2013 nieuwigheden van Artitec.
Misschien moet ik er maar is een e-mail aan wagen richting Artitec.

Groet Tinus
Re: Hot Hopper
Lid sinds: 2010

offline
Re: Hot Hopper
Tinus,

Er zitten vast wel afgekeurde exemplaren bij.
Die lijken mij uitstekend geschikt om als donor voor een Hothopper te dienen.
Ik wil er ook wel een hebben.De hoop dat deze variant uitkomt blijf ik koesteren.
De kans wordt alleen maar groter nu de DG er is. Of de ombouw makkelijker.

Robin
Re: Hot Hopper
Smokediver74
gast

Re: Hot Hopper
In Amersfoort bij de wagenwerkplaats staat er één, en die is 24/7 vrij toegangkelijk tebekijken, beklimmen en onder door tekruipen. Dus als iemand een 1 op 1 voorbeeld wil voor een eigen bouw project.

Oja, hij is overigens wel helemaal kaal en leeg gestript.

Groet,
Martijn