Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanplan 295x120 met 3 niveau's

Gestart door Leeeke woensdag 28 november 2012, 21:52:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Hoi,

Ondanks het feit dat ik nog vollop aan het testen ben toch ook een paar avonden vrijgemaakt om al eens een eerste opzet te realiseren van mijn nieuwe baan. Het oorspronkelijke plan is Santa Barbara van Tom (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=35893). Ook Tom zijn tip om een iets groter schaduwstation toe te voegen heb ik maar meegenomen  :D (Bedankt voor de tips Tom!)
Eerste idee was om een spiraal te plaatsen om de hoogte te overwinnen, vanwege ruimtegebrek ben ik hiervan af gestapt...
De doodlopende rangeersporen in het schaduwstation achterin zijn optioneel, moet toch op een of andere manier aan de achterzijde bij m'n treintjes kunnen komen.... in m'n tafel zit op die hoogte een uitsparing.
Maximale treinlengte is ongeveer 1mtr 20, stijgingspercentage nergen boven de 4%. Er wordt gereden met diesel & stoom.
Insteek is om ervoor te zorgen dat de kids (9 en 10) ook hiermee uit de voeten kunnen en van station naar station kunnen rijden, eventueel zonder gebruik te maken van het schaduwstation. Besturing via Itrain.
Tips & ideeen zijn uiteraard welkom.
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Hallo Leeeke,

Kun je de doodlopende opstelsporen niet iets laten meelopen met de keerlus links? Je wint dan via de boog de lengte terug en aan de rechterkant hou je iets ruimte voor de toegangsopening. Die opening wordt dan wel kleiner dan je hem nu had gepland.

Groet,

marco
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Hoi Marco,
Ik snap wat je bedoeld, is inderdaad een strak plan! Bedankt voor de tip...
Bouw zal nog wel ff op zich laten wachten, ben net klaar met het aansluiten van m'n testbaan fase 2 (2 gekoppelde ovalen met diverse rangeermogelijkheden & rangeersporen).
Dit moet eerst uitgebreid getest worden met Itrain en een trein of 6 voordat ik de boel weer afbreek.
Ook ben ik er nog niet uit hoe ik de niveau's in elkaar ga steken...
Eerst nog maar eens wat knutselen in Wintrack om ideeen op te doen voor de scenery
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
OK. Succes met testen en bedenken. Als ik nog een tip mag geven, zolang je geen vaste plannen hebt met het landschap: je kunt het station op nivo 2 ook langs het schuine spoor leggen dat deel uitmaakt van de keerlus, ipv strak langs de rand. Ziet er vaak wat mooier uit en je wint bovendien iets lengte langs het perron. Wel weer even knutselen met wintrack (maar dat was je toch al van plan...?).
Ik vind dit plan een mooie uitwerking van de baan van Tom en het oude origineel.

groet,

Marco
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Mooi baanplan! Ziet er goed uit.

Ik krijg alleen je .tra niet geopend. Ik werk met Wintrack 8.0 - volledige versie. Krijg de melding bij deze .tra "Unexpected file format". Anderen daar ook last van?
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Citaat van: diandi op zaterdag 01 december 2012, 10:44:59
Mooi baanplan! Ziet er goed uit.

Ik krijg alleen je .tra niet geopend. Ik werk met Wintrack 8.0 - volledige versie. Krijg de melding bij deze .tra "Unexpected file format". Anderen daar ook last van?

heb ik ook last van maar valt optelossen door wintrack demo 11 te downloaden ;)

Mvg
Frank
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Zou kunnen, baanplan is gemaakt met Wintrack 10....
Ik heb alleen problemen met 3D.... Doe waarschijnlijk iets fout :P
De tijd zal het leren (hoop ik)
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Hoi Leeeke,

Het probleem met je 3D is dat je, bijvoorbeeld in je schaduwstation de rails niet hebt aangegeven in de eigenschappen dat ze in een tunnel liggen.
Als je dat veranderd zal je 3D tekening er een suk beter uitzien.

met vriendelijke groeten,
Peter
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Citaat van: FrankD op zaterdag 01 december 2012, 11:31:45

heb ik ook last van maar valt optelossen door wintrack demo 11 te downloaden ;)

Mvg
Frank

Verklaar je nader....
Kan je daar in elk geval wel bestanden in openen?
Dus als een soort van viewer
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Citaat van: Willem E op zondag 02 december 2012, 22:24:25
Citaat van: FrankD op zaterdag 01 december 2012, 11:31:45

heb ik ook last van maar valt optelossen door wintrack demo 11 te downloaden ;)

Mvg
Frank

Verklaar je nader....
Kan je daar in elk geval wel bestanden in openen?
Dus als een soort van viewer

om het even beter uit te leggen, ik gebruik zelf wintrack 8 en had het zelfde probleem maar als je wintrack 11 demo download kun je het bestand wel openen maar helaas niet opslaan of uitprinten maar voorderest kun je wel zelf toevoegen verwijdren enz enz.
ik hoop dat het nu iets duidelijker is :D

Mvg
Frank ;)
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Ik zal vanavond 'ns kijken of Save As verzie 7 aanwezig is....
Zal ook eens kijken en aangeven of in een tunnel leggen helpt met het 3D model.
Bedankt voor de tip!
Baanplan 295x120 (St Barbara) aangepast met 3 niveau's
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Baanplan 295x120 (St Barbara) aangepast met 3 niveau's
Zoals beloofd de Save-As Verzie in verzie 7.....
Heb ook alle niet zichtbare sporen in tunnel modus gezet... Nog steeds geen 100% 3D plaatje.
Ik doe iets fout, maar wat.....
Re: Baanplan 295x120 (St Barbara) aangepast met 3 niveau's
Citaat van: Leeeke op maandag 03 december 2012, 21:22:31
Zoals beloofd de Save-As Verzie in verzie 7.....
Heb ook alle niet zichtbare sporen in tunnel modus gezet... Nog steeds geen 100% 3D plaatje.
Ik doe iets fout, maar wat.....

Mijn versie 7 opent ook deze niet.... :-(
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Sorry, andere mogelijkheden heb ik niet  :?
Wintrack gaf bij het opslaan als ook wel aan dat er mogelijke hiaten in zouden kunnen zitten....
Als je 'm wilt hebben kan ik nog proberen om 'm te exporteren naar dxf oid...
Wintrack 10 (of 11) is uiteraard het gemakklijkst.
Ik hoor het wel. Succes!
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Citaat van: Leeeke op dinsdag 04 december 2012, 12:16:48
Sorry, andere mogelijkheden heb ik niet  :?
Wintrack gaf bij het opslaan als ook wel aan dat er mogelijke hiaten in zouden kunnen zitten....
Als je 'm wilt hebben kan ik nog proberen om 'm te exporteren naar dxf oid...
Wintrack 10 (of 11) is uiteraard het gemakklijkst.
Ik hoor het wel. Succes!

Dank voor de moeite Leeeke.
Ik ga eens stoeien met de WT11-demo.

mvg.
willem E.

P.S.  De .tra-file van LeonMarklin (bericht hiervoor) werkt wel.... Zullen we Leon als "officiele vertaler"aanstellen? >:-D
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Baanplan 295x120 met 3 niveau's
Hoi,

@LeonMarklin : Thanks!  :thumbup: zal eens gaan kijken of ik hiermee uit de voeten kan!!! :)
@Willem : Ik zal de file van LeonMarklin als basis gaan gebruiken. Wil ook nog wat huisjes etc inplannen.
Basis is echter goed. (Met dank aan Tom van St. Barbara:http://forum.3rail.nl/index.php?topic=35893) Veel mogelijkheden  en een groot schaduwstation op een kleine baan
Vervolg & opbouw gaat te zien zijn in mijn topic : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36906
Ik ben nu bezig met testen van Itrain icm CC-Scnitte. Hiervan volgt zeer binnenkort een uitgebreide update.
De naam Marinushoven is een afgeleid van en een eerbetoon aan mijn onlangs overleden vader waar ik mijn treinenhobby aan te danken heb. Het wordt waarschijnlijk periode III/IV, grens Duitsland/Nederland (dan kan ik zowel met DB als NS materiaal rijden), stoom en diesel..