Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Modellen andere fabrikant

Gestart door FrankD dinsdag 27 november 2012, 16:30:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Modellen andere fabrikant
Hoi allemaal

nadat ik goed heb gezocht op forum en internet is nog steeds een vraag onbeantwoord ;)
is het mogenlijk om bijv Roco modellen (3 rail) met functies op  c rails te zetten en deze ook met MS 2 van marklin te besturen of moet er nog het 1 en andere aan verbouwd worden en zo ja wat?

MVG :D
Frank
Re: Modellen andere fabrikant
Dat kan. Roco 3-rail modellen bezitten een decoder.
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Modellen andere fabrikant
Citaat van: nobody op dinsdag 27 november 2012, 16:39:29
Dat kan. Roco 3-rail modellen bezitten een decoder.

moet er verder nog iets aangepast worden zodat je met MS 2 kan besturen of zet je gewoon op baan doet herken lok en klaar? ;)

Frank :D
Re: Modellen andere fabrikant
De decoder is géén MFX decoder. Wordt dus niet automatisch herkend door de MS2.
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Modellen andere fabrikant
Citaat van: FrankD op dinsdag 27 november 2012, 16:40:51

moet er verder nog iets aangepast worden zodat je met MS 2 kan besturen of zet je gewoon op baan doet herken lok en klaar? ;)

Frank :D

Hoi Frank,

De Rocomodellen die voor 3 rail geschikt zijn,bezitten meestal een decoder,maar of die ook aan de herkenning meewerken zoals je bij MFX of M4 van Esu gewend bent,dat weet ik niet zeker.

Je MS II kan ze besturen,maar vermoedelijk alleen op Motorola nieuw protocol.
Als je MS II een update heeft (versie 1.81) dan heb je meer protocollen te kiezen dan wanneer je MS II die niet heeft.

Welke versie jij hebt staat in je MS II.

Trouwens de laatste jaren sleutelt Roco Esudecoders in hun modellen,dus zal je moeten kijken of deze het V3.0 M4 aan boord hebben.
Dat staat meestal wel ergens vermeld,en in het geval dat dat niet zo is,dan zal je model dat waarschijnlijk niet hebben.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Modellen andere fabrikant
Citaat van: nobody op dinsdag 27 november 2012, 16:46:22
De decoder is géén MFX decoder. Wordt dus niet automatisch herkend door de MS2.

ik niet volledig autmatisch ;) omdat ik niet goed ben met handmatig instellen met treinen zit er ook een fuctie op met dat als je nieuwe trein op rails zet je naar menu gaat en op lok zoeken drukt dan zoekt ie baan af naar nieuwe lokomtief :D maar kan dat ook met bijv Roco of moet je dan handmatig instellen dat ie het doen zonder enige aanpasingen

of kort gezegt werkt ie ook zonder verder omtebouwen met MS 2 ;)

Mvg
Frank
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Modellen andere fabrikant



Welke versie jij hebt staat in je MS II.

[/quote]

ik heb echt geen idee hoe je dat kan zien/updaten
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Modellen andere fabrikant
Hoi Frank,

Je MS II behoeft alleen een update te krijgen,dan herkent hij ook DCC maar aanmelden zal ie niet doen.

Tenminste niet automatisch,en je MS II zoekt wel ernaar,maar als de protocollen niet overeen komen kan je herkenning schudden.

Ook herkenning van je lokadres zit in het protocol en dat is alleen bij MFX,Esu V3.0 M4,en DCC met Railcom+.

En je MS II updaten kan al met een MS II die deze al heeft,dat heb ik op de gastendag in Den Bosch gedaan voor twee andere forummers.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Modellen andere fabrikant
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 27 november 2012, 16:50:32
Trouwens de laatste jaren sleutelt Roco Esudecoders in hun modellen,dus zal je moeten kijken of deze het V3.0 M4 aan boord hebben.
Mijn vorige jaar aangeschafte Roco lok, had een Ühlenbrock decoder aan boord. Heb ik vervangen door een Lopi V4.
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Modellen andere fabrikant
ik zal een kijken of die up to date is ;) maar als je handmatig zou invoeren doet ie het dus gewoon als ik het goed begrijp :D
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Modellen andere fabrikant
Citaat van: nobody op dinsdag 27 november 2012, 16:57:13
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 27 november 2012, 16:50:32
Trouwens de laatste jaren sleutelt Roco Esudecoders in hun modellen,dus zal je moeten kijken of deze het V3.0 M4 aan boord hebben.
Mijn vorige jaar aangeschafte Roco lok, had een Ühlenbrock decoder aan boord. Heb ik vervangen door een Lopi V4.


Hoi Wim,

Was dat een nieuwe lok,ik bedoel van 2011?



Citaat van: FrankD op dinsdag 27 november 2012, 16:59:06
ik zal een kijken of die up to date is ;) maar als je handmatig zou invoeren doet ie het dus gewoon als ik het goed begrijp :D

Hoi Frank,

Handmatig zal ook wel lukken als je de decoder tenminste een adres hebt gegeven,of het adres nog niet gewijzigd hebt,want dan is het de fabrieksinstelling.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Modellen andere fabrikant
Jazeker.
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Modellen andere fabrikant
Ow,ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Roco met Esu decoders werd geleverd,of is dat alweer verleden tijd?
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Modellen andere fabrikant
heb inmiddels ondekt dat de mar trein waar ik het over had FX decoder had en updat van MS 2 1.8 ondersteund dat dus denk dat MS 2 up to date is :D
Re: Modellen andere fabrikant
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 27 november 2012, 17:03:08
Ow,ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Roco met Esu decoders werd geleverd,of is dat alweer verleden tijd?
Ik heb inderdaad Roco locs met standaard ESU Loksound decoders. Die zijn al wat ouder.

Heb ergens gehoord of gelezen dat Roco (net als Märklin) in onmin leeft met ESU.
Maar sinds kort zijn Roco en Fleischmann samengegaan en Fleischmann stopte ESU in z'n 3-rail modellen. Dus... wat zal de toekomst ons brengen...?

Brawa rust z'n 3-rail modellen ook uit met ESU decoders.
Re: Modellen andere fabrikant
Lid sinds: 2007

offline
Re: Modellen andere fabrikant
Dat onmin zal wel meevallen, maar Roco haalt de decoders waar ze de beste deal kunnen maken. Dus Roco heeft decoders gehad van Lenz, Uhlenbrock, ESU en tegenwoordig schijnen ze van Zimo te komen, in ieder geval de geluidsdecoders. De Motorola decoders worden al die tijd onder hetzelfde catalogusnummer aangeboden, 10738 uit mijn hoofd. Maar je weet dus eigenlijk nooit wat je dan koopt. Sommige 10738 waren echt zuivere Motoroladecoders, maar weer andere bleken het ook prima onder DCC te doen en waren ook als zodanig te programmeren.